اخبار محرمانه

آخرين مطالب

خدمات نیروهای مسلح در زلزله هرمزگان سیاسی

خدمات نیروهای مسلح در زلزله هرمزگان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / بعد از وقوع زمین‌لرزه در هرمزگان نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش وارد منطقه شدند و کار امداد رسانی را آغاز کرده و در کنار سایر نهادهای امدادی به خدمات رسانی به زلزله‌زدگان پرداختند. ساعت 2 بامداد شنبه 11 تیر بود که زلزله ای به شدت 6.1 ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را به لرزه درآورد. این زمین لرزه در بسیاری از شهرستان‌های هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شد.
پس از این بود که مهرداد حسن‌زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان هرمزگان از اعزام 3 تیم ارزیاب به کانون این زلزله خبر داد.
تنها به فاصله کمی از وقوع زمین‌لرزه در هرمزگان نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش وارد منطقه شدند و کار امداد رسانی را آغاز کرده و در کنار سایر نهادها همچون هلال احمر به فعالیت مشغول شدند.

اخبار محرمانه

* نیروی دریایی سپاه پای کار کمک به زلزله‌زدگان
نیروی دریایی سپاه اولین نیرویی بود که برای امداد به زلزله‌زدگان وارد میدان شد. 
سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ساعتی پس از وقوع زلزله از اعلام آمادگی این نیرو برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده بخش مهران از توابع بندر لنگه خبر داد.
به گفته وی، امکانات و تجهیزات منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در بندرلنگه آماده خدمات رسانی به مردم مناطق زلزله زده بخش مهران این شهرستان شد. واحد‌های مهندسی این نیرو نیز در آماده باش قرار گرفتند تا در صورت نیاز دستگاه‌های مرتبط به کمک نیروهای امدادی بروند.
همچنین سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز از اعزام نیرو‌های امدادی بسیج و سپاه به مناطق خسارت دیده زلزله هرمزگان خبر داده بود.

اخبار محرمانه

* کمک ارتش به زلزله‌زدگان هرمزگان
چند ساعت پس از وقوع زلزله هرمزگان، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش از آمادگی تمامی یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در این استان برای امداد رسانی به هموطنان عزیز خبر داد.
امیر سرتیپ محمودی نیز در این باره گفته بود: به یگان‌های مستقر در مناطق جنوبی اعم از یگان‌های دریایی، هوایی، پدافند و زمینی ابلاغ شده کمک‌رسانی به مردم عزیز و آسیب دیده را با هماهنگی ستاد بحران منطقه انجام بدهند.

اخبار محرمانه

* دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه برای تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به محض وقوع زلزله ضمن تماس با سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه به صورت تلفنی گفت‌وگو و دستوراتی صادر کرد.
سردار تنگسیری دستور داد تا گروه‌های جهادی، مهندسی و امداد رسان باید به سرعت به محل وقوع حادثه اعزام شده و برای کمک رسانی به مردم تلاش کنند.
وی همچنین دستور داد تا نیرو‌های امدادی از مشکلات و آلام مردم عزیز آن منطقه کاسته و هرگونه کمک رسانی لازم به مردم را انجام بدهند و مصدومان حادثه زلزله به سرعت با امداد هوایی توسط بالگرد‌های هوادریا نیروی دریایی سپاه به بیمارستان‌های بندرعباس منتقل کنند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین در تماس با مهدی دوستی استاندار هرمزگان تصریح کرد: این نیرو با بسیج امکانات و امداد رسانی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه به حادثه‌دیدگان زلزله کمک کرده و برای استفاده از ظرفیت مهندسی خود برای آواربرداری از مناطق زلزله‌زده آمادگی دارد.
* عملیات انتقال مجروحان توسط بالگردهای نیروی دریایی سپاه
بالگردهای نیروی دریایی سپاه نیز در کنار سایر بخش‌های این نیرو عملیات انتقال مجروح را انجام دادند. 

اخبار محرمانه


* احداث بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در مناطق زلزله‌زده
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش عصر همان روز دستور داد تا نیروهای منطقه یکم نداجا بیمارستان صحرایی برای خدمت به زلزله‌زدگان احداث کند.
امیر دریادار ایرانی اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش همچون گذشته همراه مردم بوده و از صبح زلزله تیم‌های تخصصی امداد و نجات به محل حادثه اعزام و مشغول امداد رسانی شدند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین اعلام کرده بود که منطقه یکم دریایی با احداث بیمارستان صحرایی در منطقه در حال انجام خدمات درمانی و بهداشتی به آسیب دیدگان حادثه است. همچنین آشپزخانه صحرایی این نیرو با طبخ غذای گرم به ارائه خدمت به مردم می‌پردازد. بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش نیز آماده انتقال تجهیزات و نیرو‌های بیشتر در صورت نیاز به منطقه هستند.

اخبار محرمانه

* دستور وزیر دفاع برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله هرمزگان
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح طی دستوری به نماینده ارشد وزارت دفاع در استان هرمزگان دستور همکاری و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های وزارت دفاع برای کمک به آسیب دیدگان زلزله استان را با محوریت ستاد بحران استان صادر و تاکید کرد: با هماهنگی کامل و هم افزایی ستاد بحران مستقر در هرمزگان، برای کاهش نگرانی و آلام مردم شریف هرمزگان بشتابند و اقدامات را گزارش کنند.
* دستور فرمانده نیروی دریایی ارتش برای اعزام ماشین‌آلات سنگین
یک روز پس از وقوع زلزله، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش به روستای سایه‌خوش سفر کرد و از اعزام ماشین‌آلات سنگین نیروی دریایی ارتش به مناطق زلزله‌زده خبر داد.
به گفته دریادار ایرانی، نیروی دریایی ارتش با توجه به تقسیم‌بندی‌ها برای آواربرداری روستا‌های زلزله زده، بخش مربوط به خود را بلافاصله با رسیدن ماشین‌آلات آغاز کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش دیگر برنامه این نیرو برای این منطقه را تامین کولر و وسایل سرمایشی اعلام کرده بود. 

اخبار محرمانه

* اختصاص 2 تانکر 13 هزار لیتری و 15 هزار کنسرو توسط قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه نیز دیگر نیروی حاضر در امدادرسانی بود. 
فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه گفت: به محض وقوع زلزله در بامداد امروز در غرب هرمزگان جلسه ستاد بحران در فرمانداری بندرلنگه با حضور قرارگاه مدینه تشکیل شد. در اولین ساعات وقوع زلزله یک تیم سیار پزشکی امدادی شامل پنج پزشک عمومی، پرستار و بهیار به همراه مسئول بهداری این قرارگاه به منطقه اعزام شدند.
به گفته سردار مارانی، سه دستگاه مینی لودر، سه دستگاه لودر و کامیون در مناطق زلزله‌زده مستقر شدند و همچنین گروه 46 امام هادی (ع) نیز ماشین آلات مهندسی خود را در محل وقوع زلزله مستقر کرد. 
فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه همچنین از مشارکت این قرارگاه در آواربرداری بخشی از مناطق زلزله‌زده خبر داد.

اخبار محرمانه

اختصاص ژنراتور برق، سه چادر گروهی، کولرهای گازی، 2دستگاه آمبولانس، 2 تانکر 13 هزار لیتری، 15 هزار کنسرو، 2 تن برنج، 2 تن مرغ و گوشت، 10 هزار آب معدنی و 10 دستگاه خودروی تویوتا جهت پخت غذا و امدادرسانی از دیگر اقدامات این قرارگاه برای زلزله‌زدگان بود.

اخبار محرمانه


* بازدید میدانی فرمانده نیروی دریایی سپاه از مناطق زلزله‌زده
یک روز پس از وقوع زلزله سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به منطقه زلزله رفت تا بازدیدی از این منطقه داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه به واحد‌های مختلف مهندسی این نیرو دستور داد تا در آواربرداری و امدادرسانی مشارکت فعال داشته باشند.
همچنین سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه نیز از اولین ساعات زلزله در منطقه حضور یافت و نیرو‌های این منطقه نیز در همه بخش‌ها از جمله در امدادرسانی و برپایی چادر و برقرار کولر‌های گازی و نیز در خارج سازی آوار با مردم همکاری کردند.
بسیج ظرفیت‌ها و تداوم فعالیت جهادی در مناطق زلزله زده از سوی فرماندهان ارشد نظامی حاضر در این بازدید سبب تقویت امید مردم شد.
سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه نیز از ساعات اولیه زلزله ضمن حضور در منطقه، امکانات این نیرو را برای خدمت رسانی به مردم زلزله دیده بخش مهران بسیج کرد.
بیش از 80 نفر از نیرو‌های نیروی دریایی سپاه نیز در مناطق زلزله زده به مردم خدمت رسانی کردند و بخشی از تجهیزات سنگین نیروی دریایی سپاه نیز به منطقه منتقل شده است تا در روند آواربرداری مشارکت کردند.

اخبار محرمانه

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این بازدید میدانی از منطقه زلزله‌زده از عزم نیرو برای تامین 400 کانکس برای اسکان مردم خبر داده بود و گفت: با آماده شدن سازه‌های پیش ساخته مورد نیازِ مردم مثل سرویس بهداشتی و حمام در روز‌های آتی، حدود چهارصد کانکس اسکان موقت پیش ساخته برای سکونت موقت مردم در منطقه با حمایت معاونت آماد و پشتیبانی سپاه تحویل مردم شد.
مهندسی نیروی دریایی سپاه نیز با انتقال تجهیزات سنگین مهندسی به منطقه زلزله زده در روستای سایه خوش حضور پیدا کرد و در حوزه بازگشایی معابر و جاده‌ها اقدام کردند. همچنین دو باب چادر گروهی مجهز به وسایل سرمایشی که تعدادی یخچال و کولر گازی نیز در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.
دو اکیپ سیار بهداشت و درمان نیروی دریایی سپاه نیز تا رفع کامل مشکلات و نیاز مردم در منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی فعال بودند.

اخبار محرمانه

* طبخ و توزیع غذای گرم در میان مردم مناطق زلزله‌زده
کارکنان گروه پدافند هوایی بندر لنگه نیروی پدافند هوایی ارتش همگام با سایر دستگاه‌های امدادی و کمک‌رسان، از ساعات اولیه وقوع زلزله در استان هرمزگان با حضور در مناطق زلزله‌زده این استان ضمن ارائه خدمات پزشکی و درمانی در محل حادثه، مشغول امدادرسانی به هموطنان زلزله‌زده شدند.
همچنین گروه پدافند هوایی بندر لنگه به طبخ و توزیع غذای گرم در بین هموطنان زلزله‌زده روستای کلاتو از توابع بندر خمیر پرداختند.

اخبار محرمانه

* آغاز نصب 400 باب کانکس مسکونی مجهز در مناطق زلزله‌زده
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت بی دریغ فرمانده محترم کل سپاه و همت معاونت آماد و پشتیبانی سپاه عصر دوشنبه (13 تیر) اولین سری از کانکس‌های اسکان به مناطق زلزله‌زده رسید و پس از جانمایی، نصب و به مردم تحویل شد. این کانکس‌های مسکونی به تعداد 400 واحد و با سیستم سرمایشی همراه است.

اخبار محرمانه

همچنین با تلاش جهادی مجموعه فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه از ظهر دوشنبه (13 تیر) بیمارستان صحرایی 24 تختی شهید فاطمی (ره) در روستای سایه خوش با تجهیزات لازم برپا شده و دو واحد سیار درمانی در روستا‌های همجوار بر اساس برنامه زمان بندی شده بصورت ایستگاهی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.
یکی از ویژگی‌های کانکس‌های اهدایی سپاه به زلزله‌زدگان هرمزگان، تاشو بودن آن‌هاست. با ساخت کانکس های تاشو توسط سپاه پاسداران، تحولی عظیم در اسکان موقت آسیب دیدگان صورت گرفت، در گذشته هر تریلی می‌توانست حداکثر یک کانکس حمل کند اما، اکنون قادر است شش کانکس را به راحتی حمل کند.

اخبار محرمانه

نیروهای منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تا رفع مشکلات ناشی از زلزله روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در دو نوبت ظهر و شب پخت و در بین مردم توزیع کردند. همزمان با نصب کانکس ها، 150 چشمه دستشویی و حمام جانمایی، نصب و آبرسانی هم تا رفع کامل مشکل آب، توسط منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.
اورژانس هوایی هوادریای نیروی دریایی سپاه نیز از همان لحظات اول وقوع زلزله در حال آماده باش بوده و در صورت نیاز اقدام کرده است.
نیروی دریایی سپاه تعداد قابل توجهی مخازن آب، کولر و یخچال به خانواده‌هایی که در این حادثه وسایل‌شان از بین رفته بود، تحویل داده است.

اخبار محرمانه

* حضور فعال قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه در آواربرداری از مناطق زلزله‌زده
رزمندگان و نیرو‌های جهادی قرارگاه مدینه که از نخستین روز وقوع زلزله در منطقه حضور دارند از نخستین ساعت‌های روز تا آخرین ساعت‌های شب در بخش تغذیه و تهیه و توزیع سه وعده غذایی، اسکان موقت، تهیه و توزیع یخ و آب خنک، استخراج اطلاعات و نیازمندی ها، بهداشت و درمان، آبرسانی با تانکر و عملیات آواربرداری خدمت‌رسانی می‌کنند.

اخبار محرمانه

نیروهای این قرارگاه در 15 روستا از مناطق زلزله‌زده حضور فعالی داشته و گروهی از عوامل فنی مسئولیت تعمیر بخشی از وسایل سرمایشی و خنک کننده زلزله‌زدگان را برعهده دارند.

اخبار محرمانه

دیگر اقدام قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه، تکمیل برنامه و نرم افزاری برای استخراج اطلاعات برای شناسایی نیازمندی‌ها و اولویت‌ها و میزان خسارت‌هاست و برای اجرای این کار 10 گروه تشکیل شد. برای هر روستای آسیب دیده از زلزله تیمی تشکیل شده است که همه موارد جاری را رصد و پیگیری کرده و علاوه بر تمرکز بر رسیدگی به مشکلات تغذیه و اسکان و آواربرداری، موضوعاتی همچون امنیت و بهداشت و درمان را در دستور کار و فعالیت دارد.

اخبار محرمانه

مهم‌ترین کاری که توسط این قرارگاه با توجه به شرایط منطقه و گرمای هوا انجام شده، توزیع 50 دستگاه یخچال و بیست دستگاه کولر اهدایی نیروی دریایی سپاه و خیرین است. همچنین، این قرارگاه در زمینه آواربرداری نیز فعال است.
* توزیع روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله زده توسط سپاه
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پنجشنبه (16 تیر) با حضور در کانون اصلی زلزله روستای سایه خوش و روستا‌های زلزله زده بخش مهران بندر لنگه گفت: در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان وظیفه امداد رسانی را میان منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان برای ارائه خدمات بهتر و سرعت عمل بیشتر تقسیم بندی کرده‌ایم.
وی با اشاره به خسارت‌های شدید زلزله به روستای سایه خوش و تخریب 100 درصدی با جمعیت حدود 400 خانواری این روستا، عنوان کرد: روستای سایه خوش را منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه و برخی روستا‌های دیگر آسیب دیده در منطقه را قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه عهده دار امدادرسانی و خدمات رسانی و آواربرداری و کانکس گذاری شدند و سپاه استان نیز مسؤولیت انتقال وسایل زندگی مردم به بیرون از منازل و آوار برداری را عهده دار شد تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تامین کانکس‌های مسکونی برای مردم تصریح کرد: همه 400 کانکس از مبدأ حرکت داده شده و تا پنجشنبه 16 تیر 326 کانکس اسکان موقت به منطقه رسید و در روستای «سایه خوش» مرکز کانون اصلی زلزله هرمزگان جانمایی، نصب، کولر گذاری و به مردم تحویل شد. مابقی آن با همت جهادی و تلاش مضاعف همکاران دریادل تا روز جمعه نصب و واگذار شدند و 100 دستگاه کولر گازی و 75 یخچال توسط نیروی دریایی سپاه به خانواده‌های زلزله زده واگذار شد و روزانه 5 هزار پرس غذای گرم در دو نوبت توسط منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اختیار مردم قرار گرفت.
سردار تنگسیری همچنین از تسریع آوار برداری، پاک سازی معابر و بازگشایی جاده‌ها با انتقال تجهیزات و ماشین آلات سنگین مهندسی به منطقه زلزله زده خبرداده بود. 

اخبار محرمانه

* تجلیل علما و سران طوایف هرمزگان از تلاش نیرو‌های امدادی و سپاه برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده
همایش سران طوایف و علمای شیعه و اهل سنت به میزبانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه در ستاد امداد زلزله زدگان بندرلنگه در منطقه دژگان بندرلنگه برگزار شد.
در این گردهمایی، جمعی از سران طوایف منطقه، امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شیوخ و مولوی‌های بنادر لنگه، خمیر، قشم و دهستان‌ها و روستا‌های تابعه، برخی از مدیران حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت منطقه و جمعی از مسئولان، امدادگران و نیرو‌های جهادی ستاد مرکزی مردم یاری و کمک به زلزله زدگان شرکت داشتند.
محور این تجمع بزرگ، تجلیل از خادمان مردم، گروه‌های جهادی و امدادی و پاسداشت وحدت و همدلی همه ارکان و اقشار مردمی منطقه و سران طوایف و شیوخ و مولوی‌ها و امامان جمعه و جماعات با مسئولان به ویژه نیرو‌های جهادی و امدادی در مدیریت مسائل منطقه با اولویت ساماندهی مشکلات ناشی از زلزله اخیر بود.
سخنرانان به ویژه نمایندگان مردمی حاضر در این گردهمایی و علمای اهل سنت منطقه، از سرعت عمل و اهتمام ویژه دولت و نیرو‌های مسلح، گروه‌های مختلف جهادی و مردمی در رسیدگی به‌هنگام به مشکلات مناطق زلزله زده هرمزگان تقدیر و تشکر کردند.
تعدادی از علما و امامان جمعه، سران طوایف اهل سنت و شیعه بندرعباس، بندرلنگه، قشم و بندر خمیر طی سخنان جداگانه‌ای وحدت و پیوستگی مردم و مسئولان در منطقه را لطف و نعمت ویژه خداوندی توصیف و از آن به عنوان یک الگوی مناسب و شایسته نام بردند و از نقش موثر همه عوامل دخیل در عملیات امدادرسانی و مردم یاری در زلزله اخیر به ویژه نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل و تقدیر کردند.

اخبار محرمانه

* فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از مناطق زلزله‌زده هرمزگان بازدید کرد
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح جمعه 17 تیر در ادامه بازدید از یگان‌های پدافندی جنوب کشور، بصورت میدانی از مناطق زلزله زده هرمزگان بازدید و روند خدمات رسانی گروه پدافند هوایی بندر لنگه به زلزله‌زدگان را مورد ارزیابی قرار داد.
گروه پدافند هوایی بندر لنگه از ساعات اولیه وقوع زلزله با ارائه خدمات درمانی، طبخ غذای گرم، تجهیزات موتوری سنگین به منظور آواربرداری مصالح ساختمانی و معابر، همگام با سایر دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان در حال خدمت به مردم است.

اخبار محرمانه

* حضور پایگاه نهم شکاری بندرعباس در کمک به زلزله‌زدگان
پایگاه هوایی نهم شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس کمک‌های خود را به مناطق زلزله زده غرب استان هرمزگان اعزام کرد.
این کمک‌ها در قالب بسته‌های غذایی به مناطق زلزله زده ارسال شدند.
گفتنی است؛ طبق اعلام فرماندهان نظامی حاضر در صحنه همه نیروها تا هر زمان که مردم به کمک نیاز داشته باشند در کنار آن‌ها حضور دارند و مددکار آن‌ها هستند.

اخبار محرمانه

* قدردانی فرمانده کل سپاه از همت جهادی و خلاقانه پاسداران انقلاب در خدمت به زلزله‌زدگان هرمزگان
در پی اتمام عملیات امداد و خدمت رسانی سپاه به زلزله زدگان هرمزگان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همت جهادی و خلاقیت و نوآوری های یگان های سپاه در سرعت بخشی خدمات و تامین نیازهای اساسی مردم آسیب دیده از زلزله در منطقه سایه خوش استان هرمزگان قدردانی کرد.
سردار شریف با اعلام این خبر افزود: در پی زلزله اخیر استان هرمزگان به دستور سرلشکر سلامی یگان‌های نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه ساعتی پس از وقوع زلزله با سازماندهی و گسیل ظرفیت‌های خود به صحنه امداد، نجات و خدمت رسانی به مردم زلزله‌زده سایه خوش بندرلنگه شتافتند.
سخنگوی سپاه تامین نیازهای ضروری و اساسی مردم زلزله‌زده به‌ویژه جابجایی و اسکان موقت را از دغدغه هایی دانست که بحمدالله در حادثه اخیر با سرعت و خلاقیت مجموعه آماد و پشتیبانی سپاه در ساخت و تولید کانکس های مسکونی با فناوری جدید و مجاهدت نیروهای حاضر در صحنه مرتفع شد.
سردار شریف در تشریح خلاقیت و نوآوری به کار گرفته شده در کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله سایه خوش بندرلنگه گفت: تولید، تامین، ارسال، استقرار، نصب، آماده سازی و آغاز تحویل 489 کانکس مسکونی 15 متری مجهز به سامانه سرمایشی به مردم زلزله زده در کمتر از 48 ساعت پس از وقوع زلزله، حکایت از تحول در فرآیند خدمت‌رسانی‌های مردمی کشور در شرایط بحران و سختی ها دارد.
سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: در گذشته ارسال کانکس به مناطق زلزله زده به رغم تلاش‌های مجاهدانه و مجدانه نیروهای پشتیبانی و امدادی به دلیل حجم بالای سازه ها ، عملیات انتقال به کندی صورت می پذیرفت و هر کانکس معمولاً با یک دستگاه تریلی و طی زمان قابل توجه به مناطق مورد نظر می رسید، اما در ماجرای اخیر با به کارگیری خلاقیت و نوآوری و فناوری‌های جدید در ساخت کانکس های تاشو سرعت و سهولت و ارسال کانکس ها و عملیات آماده سازی و نصب برای بهره‌برداری و اسکان آن هم در 20 دقیقه را به گونه‌ای منحصر به فرد رقم زد که آثار آن در بهبود و تسریع فرایند خدمت رسانی و نیز کاهش دغدغه مردم و رضایت آنان ملموس و قابل مشاهده بود.
سردار شریف با اشاره به قدردانی فرمانده کل سپاه از اهتمام معاونت آماد و پشتیبانی سپاه در ساخت و تامین کانکس های تاشو و همچنین فرماندهان نیروی دریایی سپاه قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه و سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان در اجرای ماموریت های امدادی و خدمت رسانی گفت: فرمانده کل سپاه با تبریک این دستاورد مبارک و ارزشمند و تلاش های شبانه روزی یگان های فعال در صحنه ؛ به آحاد ملت ایران اطمینان داد، تداوم تفکر و اندیشه در خلق ابتکارات و نوآوری ها برای مواجهه موفق با حوادث مشابه و محتمل پیشرو و ارتقای سرعت، دقت و کیفیت عملیات و خدمات مربوط به امدادرسانی به هموطنان عزیز در بلایای طبیعی مانند آنچه که برای اولین بار با ساخت کانکس های تاشو توسط سپاه رقم خورد، برای پاسداران انقلاب و نهاد مردمی سپاه یک اصل و راهبرد قطعی و غفلت ناپذیر است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/719951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)

صدور حکم بمب گذار میدان تقسیم استانبول

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گورهای دسته‌جمعی

ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ

وعده خودرو و وام به نمایندگان در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف صحت دارد؟

تسلیحات، واجب تر از نان شب

عکس سحر دولتشاهی و پیمان معادی وایرال شد

طلای جهانی جهش کرد

تجمع ضد صهیونیستی نزدیک کالج امرسون

تیپ و استایل ویژه افسر مین جانگو در 52 سالگی

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق

اعتراض ایرلند به قانون ضد مهاجرتی انگلیس

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

سکانسی از سریال «همه چیز آنجاست»

"حاج کمال" سنگ‌انداز می‌شود

اگر کیس بهتری سراغ دارید به من بگید

غیرتی شدن "مهران غفوریان" بخاطر دسته گل

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

گزیده‌های نفتی هفته

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

چین سفیر آلمان را احضار کرد

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

سروده نغمه مستشارنظامی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

«پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

دستگیری رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه جورجیا در جریان اعتراضات به نسل کشی غزه!

«هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید

جزئیات مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی اعلام شد

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه 86 ارتش اعطا شد

قیمت بیت کوین تا 63 هزار دلار کاهش یافت

واکنش خبرگزاری دولت به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی پاکستان

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

ادعایی درباره ضرر مرغداران؛ تولیدکننده 10 هزار تومان ضرر می‌کند

تبدیل امر خیر به امر شَر

کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان

پدر «نازنین» با اینکه دخترش عقد بمونه مخالفه!

مراقب باشیم واژه‌ها به خنجر تبدیل نشود!

دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای

واکنش مقام دولت به تصاویر ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا

وزیر دفاع در اجلاس شانگهای: پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی یک اعلان هشدار بود

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی