اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای: امضای توافق منوط به برداشتن تحریم‌ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است / آمریکایی‌ها هنوز تصمیمات لازم درمورد اختلافات موجود را اتخاذ نکرده‌اند / انتخاب قطر به عنوان محل مذاکرات از سوی ایران انجام شد سیاسی

مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای: امضای توافق منوط به برداشتن تحریم‌ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است / آمریکایی‌ها هنوز تصمیمات لازم درمورد اختلافات موجود را اتخاذ نکرده‌اند / انتخاب قطر به عنوان محل مذاکرات از سوی ایران انجام شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - محمد مرندی، مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات احیای برجام با اشاره به اینکه ایران، قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است، تاکید کرد: با توجه به جنگ اوکراین و سخت شدن شرایط آمریکایی ها و اروپایی ها، امضای توافق به سود آمریکا است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات احیای برجام با اشاره به اینکه ایران، قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است، تاکید کرد: با توجه به جنگ اوکراین و سخت شدن شرایط آمریکایی ها و اروپایی ها، امضای توافق به سود آمریکا است.
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید درخصوص انتقال احتمالی محل مذاکرات به قطر گفت: ایران قطر را به عنوان کشوری برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است.
وی گفت: از سرگیری مذاکرات هسته ای به معنای نزدیک شدن به احیای توافق نیست زیرا توافق اکنون در گرو اراده آمریکا است و امضای توافق منوط به برداشتن تحریم ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است. ایران باید تضمین هایی بدست آورد تا مطمئن شود که آمریکا دیگر نمی تواند به راحتی کار قبلی خود(نقض برجام) را تکرار کند؛ آمریکایی ها در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به طور مداوم توافق هسته ای را نقض کردند و در دوره های دونالد ترامپ و جو بایدن نیز آن را نقض کردند و سیاست فشار حداکثری را به کار گرفتند.
مرندی در پاسخ به این سوال که آیا از سرگیری مذاکرات به این معناست که آمریکا تصمیم خود در مورد مسائل مورد اختلاف را گرفته است، تاکید کرد که " آمریکایی ها هنوز تصمیمات لازم را اتخاذ نکرده‌اند".
وی در پاسخ به این سوال که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اختلافات موجود را "سیاسی" خوانده است گفت: آقای جوزپ بورل دوست دارد که مساله تضمین ها و برداشتن تحریم ها را سیاسی بنامد اما از نظر ما این مسائل کاملا حقوقی و فنی است. ایران اجازه نخواهد داد که آمریکا کلاهبرداری کند بنابرایم مشکل تضمین ها و تحریم ها باید حل شود و آگر آقای بورل آن ها را سیاسی می داند ممکن است منظورش این باشد که آمریکایی ها باید در این خصوص تصمیم سیاسی بگیرند.
مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران گفت: ما به طور کامل به توافق هسته ای پایبند بودیم؛ چه در زمان اوباما که آمریکایی ها آن را نقض کردند و چه در زمان ترامپ که آن را پاره کرد و بعد از آن شروع به کاهش تعهدات خود به طور تدریجی کردیم. آمریکایی ها باید ایران را قانع کنند که از این پس توافق را به طور کامل اجرا کنند، این مساله برای ایران بسیار مهم است زیرا آن ها پیش از این به تعهداتشان پایبند نبودند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران کشور قطر را برای مذاکرات انتخاب کرد گفت: مذاکرات چه در وین باشد چه قطر و چه عمان سیاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ایجاد بهترین روابط با همسایگان است و اکنون نتیجه این سیاست را می بینیم.
مرندی همچنین به سفرهای رئیس جمهور ایران به کشورهای همسایه و توافقات امضا شده با آن ها طی یک سال گذشته اشاره کرد. وی درخصوص آینده مذاکرات گفت که "آینده مذاکرات منوط به تصمیمات آمریکایی ها است زیرا دولت ایران جدیت خود را ثابت کرده است.
مرندی تاکید کرد: علیرغم سوءاستفاده آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای صدور قطعنامه علیه ایران طی دو هفته گذشته، ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرد. ایران در واکنش به این اقدام شورای حکام آژانس اقداماتی انجام داد و به خوبی به آمریکایی ها نشان داد که اقدامات سخت و غیر عقلانی با واکنش های جدی رو به رو خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها شاهد این هستند که ایران از منطق قدرت تعامل می کند و آن ها و همچنین اروپایی ها می دانند که به دلیل جنگ اوکراین شرایطشان سخت تر شده است بنابراین رسیدن به توافق به سود آمریکا است.
براساس این گزارش، شبکه قطری الجزیره روز گذشته به نقل از یک مسئول ایرانی اعلام کرد که احتمال دارد از سرگیری مذاکرات احیای برجام به جای وین در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شود.
این مسئول تاکید کرد: قطر هم شانس بیشتر و هم تمام امکانات لازم برای میزبانی از مذاکرات احیای توافق هسته ای را دارد. برای تحقق یک توافق قوی و مستحکم تلاش می کنیم و این نیازمند به رسمیت شناختن منافع ملی ایران از سوی واشنگتن است.
این مسئول ایرانی خاطرنشان کرد: نمی شود تهران را با تحریم و تهدید و زبان زور تسلیم کرد و این روش ها بی فایده است. مذاکرات با جوزپ بورل شفاف و عمیق و مفصل بوده و از حس مسئولیت پذیری بالایی برخوردار بود. هدف قرار دادن برنامه صلح آمیز هسته ای ما از سوی رژیم صهیونیستی و تحرکات تروریستی این رژیم دیگر غیر قابل تحمل است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه هم امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود تاکید کرد: دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می شود. ساعاتی دیگر در این زمینه اطلاع رسانی می شود. زمان قطعی برگزاری مذاکرات قطعی شده است و مکان آن نیز تقریبا مشخص شده است.
خطیب زاده درباره سفر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران هم گفت که جوزپ بورل در سفر خود به تهران نظرات واشنگتن را منتقل کرد.
او تاکید کرد: دور بعدی مذاکرات در مورد ابعاد هسته‌ای نیست و در مورد بخش های اختلافی است که در بحث رفع تحریم ها باقی مانده است. ادامه مذاکرات نیز با فرمت وین غیرمستقیم خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/712191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

شکستن خط قرمزها به سبک سحردولتشاهی

رقص محسن کیایی و محمد بحرانی با آهنگ خواننده لُس‌آنجلسی مقابل چشم مردم

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه در میان اعتراضات حمایت از غزه

چهره ها/ عکسی از تغییر چهره باورنکردنی مجری «کلید اسرار»

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چقدر کمتر از دوره برجام نفت می‌فروشیم؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی