اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شما دروغ می گویید؛ دولت رئیسی را هم قبول ندارید! تحلیل ویژه

شما دروغ می گویید؛ دولت رئیسی را هم قبول ندارید!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آفتاب یزد /متن پیش رو در آفتاب یزد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
از هر سو تلاش می‌کنند تا نامی از اصلاح طلبان و اعتدالیون در دستاوردهای کشور باقی نماند که یک نمونه آن برجام است. کمتر شخصی است که نداندبرجام در دولت روحانی امضا و پیشرفت کرد . پس از این دولت هم علی باقری و دیپلمات‌های دولت رئیسی سعی کردندبرجام را به نتیجه برسانند و مذاکرات لازم انجام شود اما در این میان برخی که ظاهرا نه حامی دولت روحانی و نه حامی دولت رئیسی هستند تلاش خود را معطوف به ناامید کردن مردم کرده‌اند. آنها بر آتش نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی می‌دمند و سعی دارند به ایجاد شکاف در جامعه بپردازند مانند کیهان که دیروز نوشت:« طرح دولت برای اصلاح نظام پرداخت یارانه، واکنش‌های مختلفی را برانگیخته است اما در این میان شاید از همه جالب‌تر و قابل‌توجه‌تر، واکنش کسانی است که کمتر با ملاک و معیارهای اقتصادی سراغ این طرح رفته و صرفاً آن را از دریچه سیاسی و البته از نوع خاص آن، می‌بینند. این طیف خاص حامی اصلی دولت پیشین بودند و حداقل از منظر سیاسی رقیب- مخالف دولت سیزدهم محسوب می‌شوند، یک گزاره مشترک را مطرح می‌کنند؛ طرح دولت گره‌ای از مشکلات اقتصادی و مردم باز نمی‌کند و تنها راه چاره‌سازش در سیاست خارجی - با اسم رمز «احیای برجام»- است. برخی از این مطالب و مواضع از این دست هستند؛ «اگر برجام به سرانجام نرسد و فرو بپاشد در آن زمان فروپاشی در اتاق عمل جراحی اقتصادی دور از انتظار نخواهد بود!»، «به دلیل فشارهای اقتصادی موجود و عدم تحقق زمینه‌هایی چون برجام، نه جامعه نشانه‌ای از آمادگی و همراهی با این تصمیم نشان می‌دهد و...»، «پاسخ به حل مسئله امروزِ اقتصاد ایران را نباید در دانش اقتصادی دنبال کرد. متأسفانه امید به حل مسائل اقتصادی امروز ایران را باید در میدان سیاست جست‌وجو کرد که راه آن نیز باز نیست.»، «نتیجه یک‌سال فرصت‌سوزی در احیای برجام - که مقصر اصلی آن مجلس انقلابی و حذف‌کنندگان مردم در انتخابات 1400 هستند- احیای کالابرگ (بخوانید کوپن) است.»، «جراحی بدون حل برجام و FATF بسیار خطرناک است»، و... اینها تنها چند نمونه از این‌گونه مواضع و مطالب است.» همچنین تصریح کرده که برجام برای مدعیان اصلاحات، به قول مولوی آن بت عیاری است که هر لحظه به شکلی درمی‌آید. در دوره مذاکرات آب خوردن مردم هم به آن پیوند می‌خورد. وقتی مردم مطالبه میوه‌اش را کنند، باغ سیب و گلابی می‌شود که فعلا باید منتظر محصول ماند و عجله نکرد. وقتی هم تقش درآمد می‌گویند مگر هدف برجام اقتصادی بود؟ چه کشکی چه پشمی؟ حال چند سالی گذشته و مردم زیر فشار آوار تدابیر هشت ساله حضرات هستند و گمان می‌کنند بار دیگر وقت آن شده و که این شغال را در خم رنگرزی فرو و به جای «طاووس علیین» به مردم قالب کنند. فارغ از اینکه این شغال دیگر پشمی ندارد.
تضعیف روحیه مردم به چه قیمتی؟
تضعیف و حذف اعتماد مردم؛ امری است که دلواپسان مهارت خاصی در آن دارند و اگر بگوییم در این امر استاد هستند سخنی به گزافه نگفته‌ایم. چه اینکه در شرایط خاص و ویژه اقتصادی و معیشتی که مردم در آن قرار گرفته‌اند و قاطبه کارشناسان و تحلیلگران بر این نظرند که مهم‌‌ترین راه برای برون رفت از این شرایط از سرگیری مذاکرات، احیای برجام و در نهایت رسیدن به توافق است؛ اما در همین حال برخی ادعاها و اظهار نظرها از سوی دلواپسان و رسانه‌‌های منتسب به آنها موجبات سلب و حذف اعتماد مردم را رقم زده است. امری که همانطور که گفته شد دلواپسان در آن استاد هستند و به خوبی آن را انجام می‌دهند. واقعیت امر بر آن است که احیای برجام همچون دولت دوازدهم در دولت سیزدهم نیز با قوت و قدرت پیگیری می‌شود و مسئولان از رئیس جمهور گرفته تا دستگاه دیپلماسی و... به شایستگی احیای این توافق را پیگیری و رصد می‌کنند. نکته اینجا است که اتفاقا دلواپسان فکر نمی‌کردند که دولت رئیسی بخواهد برجام را دنبال کند و در فکر خود به دنبال فروپاشی آن بودند. اما حال که دولت نیز مقتدرانه در پی احیای برجام است این رویکرد دولت به مذاقشان خوش نیامده و آن را بر نمی‌تابند. جالب اینکه دلواپسانی که تا دیروز روحانی و مردان دیپلماتش را به واسطه پیگیری برجام مورد شماتت و تخطئه قرار می‌دادند امروز همان رویکرد را در قبال دولت انقلابی رئیسی نیز اجرا می‌کنند و مردان دستگاه دیپلماسی را مورد هجمه قرار می‌دهند که در نوع خود جای تامل دارد. قدر مسلم این نوع رویکرد دلواپسانه به جز کوبیدن میخ بر اعتماد مردم و از بین بردن این اعتماد دستاورد دیگری نخواهد داشت و عملی خلاف منافع ملی است. آنچه مسلم است تضعیف روحیه مردم در شرایطی که همگان به چالش‌های اقتصادی و معیشتی آشنا هستند؛ شباهتی با حفظ منافع ملی ندارد و بیش از همه به نوعی به‌هم ریختگی فکری جامعه را به دنبال دارد. اصولگرایان دلواپس حتی در این شرایط در رسانه خود از طوفان قحطی می‌نویسند تا احساس ترس در جامعه پدیدار شود. آنها در نهایت به تخریب اقدام می‌کنند و می‌نویسند: «می‌توان در برج عاج نشست و از روی شکم‌سیری حرف‌های صد من یک غاز زد. طرح کالابرگ الکترونیک را مسخره کرد و طرح دولت برای ساماندهی آرد و نان را به باد انتقاد گرفت. اینها همان‌هایی هستند که مسکن مهر را مزخرف و قوطی کبریت می‌خواندند و به آن حمله می‌کردند و در زمینه مسکن آن‌قدر دست روی دست گذاشتند و هیچ کاری نکردند که امروز نه تنها خرید بلکه حتی اجاره مسکن برای بسیاری به یک مشکل و دغدغه بزرگ تبدیل شده است.» مسکن مهری که کلید آن در دولت احمدی‌‌نژاد زده شد و اصولگرایان هم پس از مدتی در ردیف نخست مخالفان این طرح قرار گرفتند. 29 آذر 99 مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به کاهش عمر مفید ساختمان در ایران از 32 سال به 26 سال تاکید کرد: عمر مفید ساختمان در ایران حداقل باید به 50 سال برسد چرا که این عدد در کشورهای خارجی 120 سال است و خانه‌های قدیمی و کلنگی به خانه‌های قبل از جنگ جهانی دوم اطلاق می‌شود. همچنین هنوز یک سال از دولت احمدی‌نژاد نگذشته بود که سایت جهان نیوز که حامی احمدی‌نژاد بود، نوشت: «درخواست شرکت عمران پردیس برای واریز 12میلیون تومان در کمتر از یک ماه، سبب نارضایتی شدید متقاضیان واحدهای مسکن مهر فاز 11 پردیس گردیده است و این در حالی است که این شرکت می‌تواند با تهاتر زمین‌های تجاری خود به تامین مالی خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر بپردازد.»
اصولگرایان و میخ
این رسانه در بخش دیگری از یادداشت روز خود آورده است: «آیا آن‌طور که مدعیان اصلاحات می‌گویند کلید حل مشکلات اقتصادی کشور برجام است؟ مارک تواین جمله مشهوری دارد: «اگر تنها ابزار تو چکش باشد، همه مشکلات تو میخ خواهد بود.» چارلی مانگر، کارآفرین آمریکایی این نکته را «مردی با تمایل به چکش زدن» نامید و در توضیح آن گفت: «این روشی کاملا فاجعه‌آمیز برای فکر کردن و روش فاجعه‌آمیزی برای کار کردن در دنیاست. پس تو باید مدل‌های چندگانه داشته باشی.» مدعیان اصلاحات برای همه مشکلات کشور فقط یک راه‌حل دارند، از آب خوردن و خشکسالی گرفته تا هر مشکل ریز و درشت دیگری.» اما ظاهرا به اظهارات اصولگرایان توجهی نداشته است مانند جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا که در خصوص دلیل موافقت اصولگرایان با برجام و مذاکرات و اینکه پیش از این مخالف بودند، گفت: اصولگرایان طیف گسترده‌ای هستند که از افرادی نسبتا متعادل‌تر تشکیل شده و بخشی از اصولگرایان هم رادیکال‌تر و تندروتر هستند. آن بخش تندرو اصولگرایی کسانی بودند که در مجلس برجام را به آتش کشیدند و مخالفت صریح خود را نشان دادند. او اضافه کرد: گروهی از اصولگرایان کاملا با برجام موافق هستند، طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق بوده و اعتقاد آنها این است که اگر تحریم‌ها مرتفع نشود اقتصاد کشور از بحران خارج نمی‌شود. آرین‌منش ادامه داد: در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ما به مسئله برجام و تحریم‌ها گره خورده است؛ صادرات نفت و درآمدهای نفتی متوقف شده و اصولگرایان معتدل، معتقد هستند که باید مذاکرات ادامه پیدا کند. در سایه تداوم مذاکرات و در نظر داشتن منافع ملی است که رونق اقتصادی در کشور اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/702728/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی