اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله وطن امروز/ لاف در غربت؛ تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی علیه ایران تحلیل ویژه

سرمقاله وطن امروز/ لاف در غربت؛ تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی علیه ایران
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - وطن امروز / « لاف در غربت؛ تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی علیه ایران » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز به قلم مهدی گرگانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
اگرچه گنده‌گویی‌ها‌ و لفاظی‌های مقامات نظامی و غیر نظامی رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران عمری طولانی دارد اما طی چند ماه گذشته این اظهارات شدت گرفته و علنی‌تر شده است. 
1- چند روز بعد از سفر «دیوید بارنئا» رئیس سازمان جاسوسی موساد به واشنگتن و بازدید از مقر سیا که صراحتا برای ترغیب ایالات متحده به خارج شدن از مذاکرات هسته‌ای و اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام شد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دسامبر گذشته از آمادگی نیروهای مسلح این رژیم برای اقدام نظامی علیه ایران خبر داد. 
بر اساس گزارش روزنامه ‌هاآرتص، ارتش صهیونیستی سناریوهای حمله نظامی احتمالی به ایران را ارائه کرده و به عنوان بخشی از برنامه آماده کردن خود در این راستا، ظرف چند ماه گذشته به سلاح‌های پیشرفته مجهز شده، تمرینات هوایی انجام داده و اهداف جدیدی را برای بانک اطلاعاتی سرویس اطلاعات نظامی خود جمع‌آوری کرده و گفته شده حتی 9/2 میلیارد دلار بودجه اضافی برای این طرح خیالی دریافت کرده است!
«بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل هم در جریان سفرش به آمریکا علنا اعلام کرد به ارتش اسرائیل دستور داده برای حمله نظامی احتمالی به ایران آماده شود. در تازه‌ترین موضع، «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم بر لزوم گزینه نظامی معتبر علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای با ایران به بن‌بست برسد، غرب باید گزینه نظامی را روی میز قرار دهد. لاپید در ادامه بلوف‌های خود مدعی شد اسرائیل آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای یا نظامی ایران است و برای آن نیز نیازی به مشورت یا گرفتن اجازه از آمریکا ندارد. 
2- دلیل تشدید لفاظی‌ها و دروغ‌پراکنی‌های رژیم صهیونیستی درباره گزینه نظامی علیه ایران چیست؟
صهیونیست‌ها امیدوار بودند تغییر دولت در ایران و مواضع سرسختانه حجت‌الاسلام رئیسی در برابر غرب به خودی خود مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام را به حاشیه ببرد و این بهترین فرصت برای تشدید فشارها علیه ایران و تحریک آمریکایی‌ها به عقب‌نشینی از گزینه دیپلماتیک و انداختن آنها به باتلاق تقابل بیشتر با ایران بود. رئیس موساد با همین تفکر به واشنگتن رفت تا مقدمات آن را فراهم کند اما در مقابل حضور قدرتمند ایران در میز مذاکرات و ارائه طرح‌های ابتکاری و پیشنهادات واقعی که به باور کارشناسان غربی و غیر‌غربی نشان‌دهنده اراده و دست پر ایران در مذاکرات وین بود، نقشه آنها را نقش بر آب کرد. شکست این پروژه در حالی است که برنامه هسته‌ای ایران با سرعت قابل توجهی در حال حرکت به سمت جلو است. رنگ ‌باختن استدلال صهیونیست‌ها درباره مذاکرات هسته‌ای و از سوی دیگر پیشرفت قابل توجه برنامه هسته‌ای ایران باعث استیصال و عصبانیت بیشتر رژیم صهیونیستی شده است و باعث شده مقامات صهیونیستی که کار دیگری از آنها برنمی‌آید به هذیان‌گویی و فرافکنی بیشتر درباره گزینه نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران روی بیاورند؛ لاف‌زنی‌هایی که در حال حاضر هیچ خریداری در سطح منطقه و نظام بین‌الملل ندارد. 
3- پوشالی بودن تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه سایت‌های نظامی و هسته‌ای ایران غلو نیست و تحلیل و ساده‌انگاری ما هم نیست. چه در سرزمین‌های اشغالی و چه در میان متخصصان و کارشناسان نظامی و استراتژیست‌های غربی شک و تردیدهای فراوانی درباره این موضوع وجود دارد، تا جایی که بسیاری آن را لفاظی‌های توخالی، بلوف‌زنی یا پروپاگاندای صهیونیست‌ها می‌دانند. 
«نیک کارتر» ژنرال بازنشسته ارتش انگلیس با بیان اینکه بهتر است برجام احیا شود، گفته: استفاده از ابزار نظامی علیه ایران به معنای شکست خواهد بود و باید از استفاده از زور علیه ایران اجتناب شود. 
روزنامه نیویورک‌تایمز اخیرا در تحلیلی جامع به نقل از چند مقام نظامی فعلی و پیشین اسرائیل نوشت: حتی در صورت شکست مذاکرات وین نیز رژیم صهیونیستی توان نظامی لازم برای حمله فوری به تاسیسات یا به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. «رلیک شفر»، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی این رژیم که یکی از خلبانان حمله سال 1981 به تاسیسات هسته‌ای عراق بود، گفته: راه‌اندازی چنین حمله‌ای بسیار دشوار و حتی باید بگویم غیرممکن است. این روزنامه آمریکایی از قول یک مقام رده بالای امنیتی فعلی تل‌آویو می‌گوید، آماده‌سازی برای حمله‌ای که بتواند به برنامه هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند در حال حاضر غیرممکن است و حداقل 2 سال طول می‌کشد. 
روزنامه یدیعوت آحارانوت چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز هر گونه گزینه نظامی علیه ایران را صراحتا بلوف خوانده و خطاب به مقامات تل‌آویو نوشته: «لاف نزنید، توان حمله به ایران را ندارید». این روزنامه همچنین تاکید کرده: ارتش اسرائیل هرگز دستور تهیه طرحی برای حمله احتمالی نداده و بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفته است و ایرانی‌ها بخوبی می‌دانند اسرائیل با وجود لفاظی‌های تهاجمی، در حال حاضر آماده حمله نیست. 
4- چرا رژیم صهیونیستی توان اقدام نظامی علیه ایران را ندارد؟ بسیاری از تحلیلگران معتقدند اسرائیل برای حمله به ایران نیازمند استفاده از نیروی هوایی است که در حال حاضر تجهیزات لازم از جمله تجهیزات لجستیکی مورد نیاز برای چنین عملیات‌هایی را ندارد و سال‌ها طول می‌کشد به آن دست یابد. از سوی دیگر موقعیت ممتاز جغرافیایی و پراکندگی تاسیسات و پایگاه‌های نظامی ایران و جانمایی مستحکم آنها از جمله زیرزمینی و دور از دسترس بودن آنها بازدارندگی موثری ایجاد کرده که هر گونه حمله به آن را بسیار دشوار کرده است. 
فارغ از اینها، قدرت بالای نیروهای مسلح ایران که شامل توان موشکی، توان پدافندی، آمادگی رزمی، قدرت بازدارندگی و «توان ضربه دوم» است، هر گونه فکر تجاوز به خاک کشورمان را آشفته می‌کند. رادیو آزاد اروپا با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم(ص) که از رزمایش‌های مهم ارتش و سپاه برای تقویت توان نظامی خود است گزارش داد این رزمایش طبق تقویم رزمایش‌های سالانه سپاه امسال 2 ماه زودتر از سال گذشته برگزار شد و علت آن به اظهارات ماه‌های اخیر مقامات صهیونیست درباره گزینه نظامی علیه ایران بازمی‌گردد. 
اگر به اینها ضعف ژئوپلیتیکی سرزمین‌های اشغالی (‌‌که آن را حتی در برابر گروهی مثل حماس نیز آسیب‌پذیر کرده است) و محاصره آن با متحدان مسلح و آماده از جمله حزب‌الله، جهاد اسلامی، انصارالله، حماس و سوریه را نیز اضافه کنیم، صهیونیست‌ها باید بخوبی بدانند در هر جنگی شکست‌شان قطعی است و نباید دست از پا خطا کنند، هر چند نیروهای مسلح ما از هر نظر آماده هستند و آرزو می‌کنند صهیونیست‌ها مرتکب اشتباه مرگبار اقدام نظامی علیه کشورمان شوند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/672891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی