اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ برکات مدیریت انقلابی مقاله

سرمقاله حمایت/ برکات مدیریت انقلابی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - حمایت / « برکات مدیریت انقلابی » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر جعفر قادری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
در جهانی که در هر روز بلکه هر ساعت آن پیشرفت‌های قابل‌توجهی به دست می‌آید و کشورها برای سبقت از یکدیگر در ساحت علم، فناوری و اقتصاد، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند، پیاده‌سازی نسخه‌ای که بتواند کشور را در این هماورد بین‌المللی برنده کند یا دستکم در خط پیشتازان قرار دهد، حائز اهمیت بسیار است. الگوی امتحان پس داده و تجربه‌شده برای کشورمان، التزام به اصول انقلابی و حرکت‌های جهادی است که می‌تواند ضمن حفظ هویت و عزت کشور، جریان پرشتابی نیز به مسیر پیشرفت بدهد.
در محافل علمی و بعضی از نهادهای اجرایی در برخی از ادوار، این گمانه غالب بود که برای همراه شدن با قافله علم و برخورداری از مزیت چراغ پرچم‌دارانش، باید از روش‌های موردپسند غرب و ساز و کارهای آن‌ها در حاکمیت و امور اجرایی تبعیت کرد. همین دیدگاه باعث شد که مدیریت‌های اتوکشیده و شقّ و رقّی که تنها هنرشان تکرار چند تئوری نظری بود، برای مدتی امور را به دست گرفتند اما خروجی آن موجب پسرفت و معطل ماندن کارها شد. درنهایت نیز کشور از قطار علم عقب ماند و تنها زمانی این شکاف پر شد که مدیریت‌های جهادی و انقلابی با کار شبانه‌روزی و همت بلند، باعث تحرک و پویایی شدند.
این یک واقعیت تأسف‌بار است که هرجا چالش‌ها و مخاطرات جدی برای نظام اسلامی پیش‌آمده، تفکرات غیرانقلابی و عمدتاً غربی نقش مهمی ایفا کردند. از فتنه‌های ابتدای انقلاب گرفته تا آشوب‌هایی که در خلال این سال‌ها رخ داد؛ ازجمله فتننه 88 همگی به جهت زاویه‌دار بودن رهبران آن جریان‌ها با اصول و آرمان‌های اصیل انقلاب رخ دادند و هزینه‌های بعضاً سنگینی به کشور تحمیل کردند.
الگوی تمدن اسلامی که در صدر اسلام شاهد آن بودیم و بعدها نمونه‌های تاریخی آن در قالب‌های کوچک‌تر عملی و محقق شد، این واقعیت را ثابت کرده که برای پیشرفت و ترقی نیازمند تبعیت گام به گام و مطلق از غرب نیستیم و نباید در هاضمه خطرناک اقتصاد جهانی و فرهنگ غربی به این بهانه هضم شویم.
نکته مهم در این میان، آن است که حرکت‌های انقلابی ناشی از فهم دقیق و بصیرت نسبت به تحرک خصمانه دشمن است و الا حرکت جهادی بی‌معنا خواهد بود. زمانی هم که جهادی در کار نباشد و جریان امور در بستر تفکرات غربی و منفعل قرار گیرد، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و همه امور مرتبط با اقتضائات جامعه و مردم، دچار خدشه و مشکل می‌شود.
به بیان دیگر، جهاد عبارت است از تحرکی که در برابر یک چالش از سوی قدرت‌های معاند انجام می‌شود و در نتیجه، مدیریت جهادی وارد میدان شده و دست به اقدامات پدافندی می‌زنند. به‌عنوان نمونه، وقتی حرکت و نهضت علمی کشور به دلیل کارشکنی‌های غرب دچار عقب‌ماندگی می‌شود، این اساتید و برجستگان نخبگان علمی و انقلابی هستند که وارد میدان شده و کشور را از حالت خمودگی و رکود در می‌آورند.
افزون بر این، نتیجه رویکردهای انقلابی و اقدامات جهادی به این دلیل که با نیت الهی ممزوج است، دارای برکت بوده و دستاوردهای آن از مدت مشابهی که بدون روحیه جهادی طی شده و سپری‌شده بیشتر و با کیفیت‌تر است. از طرفی، برای برخی این شائبه نیز پیش‌آمده بود که انقلابی‌گری و اقدام و عمل پرحجم و پر شتاب، با کار تشکیلاتی دقیق، حساب‌شده و منطقی قابل جمع نیست و منافات دارد. این در حالی است که برخلاف این شبهه، اقدامات جهادی با پشتوانه علمی در حال پیشبرد امور هستند و گواه آن، پیشتازی جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی و ورود به باشگاه کشورهای برخوردار از فناوری‌های بسیار پیشرفته است.
ضمن این‌که در مدیریت‌های غیرانقلابی عموماً ساز و کارهایی وجود دارد که در برخی از موارد، مانع از حضور مردم برای مشارکت می‌شوند. از باب مثال، در برخی از کشورهای غربی، ورود مردم برای کمک به آسیب دیدگان از حوادث طبیعی ممنوع است و حتی جرم تلقی می‌شود! مردم در یک چارچوب مشخص مجاز به ورود هستند و بیش از آن نمی‌توانند در اقدامی خودجوش، کمک‌کار و یاری‌دهنده باشند.
این در حالی است که در نگاه انقلابی، موضوع مردم و میدان‌داری آن‌ها یک اصل بسیار حائز اهمیت و پررنگ است و هر جا به یاری شتافتند، گره‌های بزرگ و به‌ظاهر ناگشودنی باز شدند. در اصل انقلاب که این روزها نزدیک سالگرد دهه فجر هستیم، مردم به میدان آمدند و با همراهی و جان‌فشانی در مسیر آرمان‌های انقلاب و امام، آن پیروزی افتخار آفرین را در 22 بهمن 57 رقم زدند. در جنگ تحمیلی در حالی که کشور با انواع و اقسام مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، بسیج در کنار ارتش و مردم در پشت جبهه‌ها، دشمن غرّه به پشتیبانی‌های جهانی را به زانو در آوردند. بنابراین، میدان‌داری ملت، نقاط عطف و شاهکارهای بسیار زیادی را به وجود آورده است.
 نکته پایانی اینکه، اقدام و عمل انقلابی و بسیجی‌وار است که می‌تواند نظام پیشرفت را به سوی تمدن‌سازی و تحقق گام دوم انقلاب رهنمون شود. این نگرش از چاشنی نشاط و شوق بهره می‌برد، به این مفهوم که هر قدر که مدیریت‌های غیرانقلابی، منزوی، تن‌پرور، کسل و بیکار بودند، مدیریت‌های جهادی با نشاط، پرقوت، مصمم و عازم به سمت اهداف از پیش تعیین‌شده هستند و با این پشتوانه قطعاً آینده و مقدرات کشور روشن‌تر از امروز خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/671919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی