اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توانایی محدود بایدن برای افزایش امنیت مرزهای آمریکا بین الملل

توانایی محدود بایدن برای افزایش امنیت مرزهای آمریکا
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / یک سناتور ارشد دموکرات آمریکا اعلام کرد جو بایدن توانایی محدودی برای افزایش امنیت در مرز مکزیک با آمریکا دارد.
یک سناتور ارشد دموکرات آمریکا اعلام کرد جو بایدن توانایی محدودی برای افزایش و ارتقای امنیت در مرز مکزیک با آمریکا از طریق اقدامی اجرایی دارد.
سناتور کریس مورفی که مذاکره کننده ارشد دموکرات ها در ارائه لایحه دو حزبی امنیت مرزی به کنگره است، در مصاحبه با سی بی اس اظهار کرد دادگاه های آمریکا احتمالا این اقدام فراگیر بایدن را لغو خواهند کرد.
وی افزود: رئیس جمهور توانایی محدودی برای صدور دستورات اجرایی دارد که بر شرایط مرزی تاثیر دارد. او نمی تواند از هوای رقیق منابع را پدیدار کند. اگر او تلاش می کرد تا بخش هایی از مرز را ببندد، من فکر می کنم، دادگاه ها این موضوع را ظرف چند هفته کنار می گذارند.
بایدن پیشتر گفته بود پس از آنکه جمهوری خواهان لایحه دو حزبی مصوب سنا را رد کردند، دولتش درصدد انجام برخی اقدامات اجرایی برای مسدود کردن مسیر مهاجران در مرز است.
این در حالی است که جمهوری خواهان سنا هفته گذشته بار دیگر این لایحه دو حزبی را رد کرده و مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این لایحه امینت مرزها را تامین نمی کند و روند مهاجرت غیرقانونی را بیشتر می کند.
مورفی خاطرنشان کرد به دلیل دیپلماسی هوشمندانه و موثر بین ایالات متحده و مکزیک، روند عبور مهاجران غیرقانونی کاهش یافته اما هشدار داد که این کاهش ممکن است دائمی نباشد و این عبور غیرقانونی از مرز در مقایسه با یک دهه قبل، همچنان در سطح بالایی قرار دارد.
این سناتور دموکرات تصریح کرد ما باید این موضوع را بفهمیم که بدون به روز رسانی قوانین کشور و بدون افزایش منابع بیشتر برای مرزها، نمی توانیم روی کاهش شمار مهاجران حساب کنیم.
کارین ژان پییر سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته در این باره گفت: لایحه مرزی مصوب سنا، تغییرات سیاسی چشمگیر، منابع و کارکنان مورد نیاز برای تامین امنیت مرزهای ما و امن تر کردن کشور را ارائه می دهد.
هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رهبران جمهوری‌خواه کنگره و سنا از آنها خواست از لایحه دوحزبی احیاشده امنیت مرزی حمایت کنند.
پیش از این تماس تلفنی، جانسون و دیگر جمهوری‌خواهان کنگره در بیانیه‌ای، این لایحه را با انگیزه سیاسی دانسته اظهار کردند که این لایحه در بدو ورود مرده خواهد بود.
قبل از آن نیز چاک شومر رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد این مجلس بار دیگر برای تصویب لایحه دوحزبی امنیت مرزی در هفته جاری تلاش خواهد کرد.
وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که تلاش قبلی این مجلس برای تصویب این لایحه در پی عدم حمایت کافی جمهوری‌خواهان از این لایحه با لابی‌گری‌ها و فشارهای سیاسی دونالد ترامپ، با شکست مواجه شد.
وی خاطرنشان کرد: در این لایحه، قوانین درخواست پناهندگی اصلاح شده است و هزاران مأمور مرزی برای تأمین بیشتر امنیت مرزها استخدام می‌شوند و تلاش‌ها برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر افزایش می‌یابد.
شومر تصریح کرد: لایحه قبلی امنیت مرزی با لایحه کمک‌های خارجی به اوکراین و اسرائیل گره خورده بود اما آن لایحه‌ها به‌طور جداگانه تصویب شد و این لایحه نیز به‌تنهایی بررسی و تصویب خواهد شد.
براساس این گزارش، لایحه دوحزبی مهاجران و امنیت مرزی در ماه فوریه در مجلس سنا مسکوت ماند پس از آنکه دونالد ترامپ از جمهوری‌خواهان خواست از این لایحه حمایت نکنند، با وجود آنکه در این لایحه قوانین متعدد موردنظر جمهوری‌خواهان برای امنیت مرزها گنجانده شده بود.
پیشتر نیز سناتور چاک شومر مخالفت با لایحه امنیت مرزی دوحزبی در کنگره را به گردن ترامپ انداخت و گفت: ترامپ ترجیح می‌دهد در مرزها هرج‌ومرج و آشفتگی باشد تا بتواند از این موضوع در کارزار انتخاباتی خود بهره‌برداری کند.
سنای آمریکا در ماه فوریه، لایحه دوحزبی امنیت مرزی و کمک‌های خارجی دولت آمریکا برای سال مالی اخیر را ارائه کرد. در این لایحه مبلغ 20 میلیارد دلار برای امنیت مرزها اختصاص یافته است که در آن دولت این اجازه را دارد زمانی که شمار مهاجرانی غیرقانونی که روزانه از مرز جنوبی مکزیک با آمریکا عبور می‌کنند، از حدی فراتر برود، آنها را اخراج کند، همچنین سیاست دستگیری و آزادسازی مهاجران پایان یابد و استانداردهای موردنیاز برای درخواست پناهندگی افزایش یابد و فرآیند بررسی این درخواست تسریع شود.
پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: لایحه مرزی ارائه‌شده توسط سنا، «سخت‌ترین و منصفانه‌ترین» مجموعه اصلاحات ممکن در قوانین مرزی است و من از آن حمایت می‌کنم.
وی متعهد شد روزی که این لایحه را با امضا به قانون تبدیل کند، مرزها را خواهد بست.
بایدن خاطرنشان کرد: این اصلاحات جدید به من به‌عنوان رئیس جمهور، صلاحیت اضطراری برای بستن مرزها هنگام به خطر افتادن آنها را می‌دهد.
پیشتر سه منبع آگاه اعلام کردند کاخ سفید با محدودیت‌های جدیدی درباره پناهندگی در مرزها موافقت کرد. این محدودیت‌ها شامل ایجاد قدرت اخراج پناهندگانی است که به‌صورت غیرقانونی از طریق مرز مکزیک با آمریکا، وارد شده‌اند و اگر روزانه بیش از 4 هزار مهاجر از این راه وارد خاک آمریکا شوند، این دسته از مهاجران به‌سرعت به مکزیک بازگردانده می‌شوند.
در همین حال بایدن اظهار کرده بود شکست لایحه امنیتی مرزی دوحزبی ارائه‌شده از سوی سنا، ناشی از فشار سیاسی رقیبش دونالد ترامپ است.
نگرانی‌ها درباره سیاست‌های مهاجرتی تبدیل به اصلی‌ترین موضوع مورد بحث در کمپین‌های انتخاباتی امسال شده است. جمهوری‌خواهان آمریکایی بارها سیاست‌های دولت بایدن در مورد موضوع مهاجران و عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک را مورد انتقاد قرار داده‌اند، موضوعی که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر سال جاری شدت گرفته است و مخالفان بایدن به‌دنبال استفاده از این موضوع برای تخریب بایدن هستند.
مأموران گشت مرزی آمریکا در سال مالی 2023، حدود 2 میلیون مهاجر غیرقانونی را در مرز با مکزیک دستگیر کرده‌اند که این رقم رکوردی بی‌سابقه در 2 سال اول دوران ریاست‌جمهوری بایدن بوده است.
سازمان ملل اعلام کرد مهاجران و پناهندگان با عبور از مرز مکزیک با آمریکا از خشونت ، مشکلات اقتصادی و تاثیرات منفی تغییرات آب و هوایی فرار می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1235960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقف مجاز افزایش اجاره‌بها مشخص شد

پزشکیان: این هم بخور بخور از کجا می‌آید؟/ ما در دنیا در حوزه اقتصاد، نفر پانزدهم از آخر هستیم

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ جلیلی: اگر فرصت‌ها را نبینیم موفقیت‌ها به دست نخواهد آمد

حرکت کشتی‌های جنگی روسیه از هاوانا

عشق پارساپیروزفر پس از فیلم «قهرمان»

استایل جذاب بهنوش طباطبایی در یک جشنواره

مهاجرانی خطاب به قالیباف و قاضی‌زاده: ٤ دقیقه را حرام کردید!

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ قالیباف: مهم‌ترین موضوع برنامه هفتم خانواده محوری است

8 ترفند جالب برای اینکه موقع خرید پولهات خرج نشه

نارضایتی خاندوزی از سیاست‌های ارزی

حماس: آتش زدن سالن‌های مسافری گذرگاه رفح توسط اسرائیل «جنایت جنگی» است

کنایه سنگین پورمحمدی: درحالی می‌گویند تحریم مهم نیست که دنیا تحریم فلج‌کننده به ما تحمیل کرده است

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پورمحمدی: در تعامل با دنیا مشکلات مردم را برطرف کنیم

فارن پالیسی: چرا طرح آتش بس بایدن در غزه شکست خواهد خورد؟

چهره بامزه مناظره از نگاه ابطحی

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ جلیلی: رشد 8 درصدی یک ضرورت است

شوخی دور از انتظار هادی کاظمی با احسان علیخانی

درد دل بی واسطه خانم بازیگر با مردم

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ اولین بخش از مناظره با موضوع تورم و رشد تولید

نماهنگ ویژه شهادت آیت‌الله رئیسی در شروع مناظرات انتخاباتی

نحوه برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پخش نماهنگ ویژه شهادت آیت‌الله رئیسی

بازی تلگرامی جایگزین معامله دلاری!

تاکید ولیعهد سعودی بر ضرورت آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین

آغاز مناظره 6 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ پخش سرود ملی

مشارکت" تنها راه توسعه جزیره کیش است

ربیعی: توجه به پزشکیان در افکار عمومی رو به افزایش است

واکنش زیدآبادی به سخنان نیکزاد درباره تشبیه رقابت انتخاباتی به «تنگۀ احد»

تأخیر در شروع اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری

آیا «مامور 488» سیا به نازیسم سمپاتی داشت؟

توئیت معنادار وزیر روحانی قبل از اولین مناظره؛ مردم منتظر باطل السحر کاندیداها

تصویری از رئیسی در مناظرات انتخابات 1400

عکسی از شبنم مقدمی و احمد مهران‌فر در محیط روستایی

تذکر قاضی‌زاده به مجری قرعه‌کشی مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری

قالیباف با نوه‌اش به محل مناظره آمد؟

زاکانی: تاکسی برقی کرایه کردم و به محل مناظره رفتم

اقامه نماز جماعت نامزدهای ریاست‌جمهوری قبل از مناظره

قیمت انواع میوه و سبزی امروز 28 خرداد 1403

برنده جایزه اول فستیوال های جهانی، سفیر طبیعت و محیط زیست کیش شد.

امضای نامزدهای انتخابات چه شکلی است؟

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

هنر محسن کیایی که باعث تعجب داوران شد

هم‌نشینی پورمحمدی و پزشکیان پیش از مناظره اول

رپرتاژ صداوسیما برای خودروی حامل زاکانی؟

کیا موقع شستن ظرف این اشتباهو انجام میدن؟

قرعه‌کشی و تعیین صندلی نامزدهای انتخابات در مناظره مشخص شد

جبلی: در 5 مناظره پیش‌رو، 3 مناظره مختص مسائل اقتصادی و سرفصل‌های برنامه هفتم است

مردم چه انتظاراتی از نامزدهای ریاست جمهوری دارند؟

حفظ ارزش پول و راهکارهای کارآمد برای محافظت از سرمایه

کرملین: توافقنامه روسیه و کره‌شمالی علیه کشورهای ثالث نخواهد بود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی