اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اخبار لحظه به لحظه از برنامه تشییع و تدفین شهدای حادثه سقوط بالگرد؛ ادای احترام 90 تن از مقامات کشورها به شهید رئیسی سیاسی

اخبار لحظه به لحظه از برنامه تشییع و تدفین شهدای حادثه سقوط بالگرد؛ ادای احترام 90 تن از مقامات کشورها به شهید رئیسی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آخرین خبرهای مربوط به وقوع سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز که منجر به شهادت این عزیزان در راه خدمت به کشور شد و همچنین مراسم تشییع به شرح زیر می باشد:
امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد

اخبار محرمانه


دیدار نخست‌وزیر پاکستان با رهبر انقلاب

اخبار محرمانه

ادای احترام مقامات و شخصیت های خارجی به پیکر شهدای خدمت
سران کشورهای خارجی با حضور در سالن اجلاس سران به پیکر رئیس جمهور شهید، وزری امورخارجه، سرتیپ موسوی ادای احترام کردند. محمد مخبر سرپرست قوه مجریه، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور شهید ایران ، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور شهید کشورمان و علی باقری سرپرست وزارت خارجه از جمله مقامات ایرانی حاضر در این مراسم بودند.
رییس جمهور تاجیکستان، امیر قطر، رهبر ملی ترکمنستان، روسای جمهور تونس، سوریه ، نخست وزیران عراق، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان و سوریه، روسای مجالس لبنان، الجزایر، قزاقستان، مالی، اتیوپی، دومای روسیه و روسای مجلس قانون‌گذاری و مجلس عالی ازبکستان، معاونین روسای جمهور ترکیه و هند و معاونین نخست وزیران قرقیزستان، ارمنستان، چین، افغانستان و صربستان از جمله مقامات ارشدی هستند که با حضور در محل سالن اجلاس سران تهران و عرض تسلیت به سرپرست ریاست جمهوری، به مقام شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یاران شهیدش ادای احترام کردند.
همچنین وزرای امور خارجه لبنان، مصر، تونس، عربستان سعودی، کویت، ازبکستان، تاجیکستان، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، سریلانکا، افغانستان، پاکستان، ونزوئلا و ترکیه، وزیر مشاور در امور نخست وزیری اردن، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان، وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی، وزیر امور مجاهدان الجزایر، وزیر مشاور در امور توسعه روستایی سریلانکا، وزیر بازرگانی پاکستان، وزیر کشور پاکستان، وزیر اطلاع‌رسانی و تبلیغات پاکستان، وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان، عضو کابینه صربستان، وزیر مشاور ریاست جمهوری نیکاراگوئه، وزیر شهرسازی دولت‌های محلی و خدمات عمومی مالدیو به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور، وزیر اوقاف و امور دینی عمان به عنوان فرستاده ویژه سلطان، وزیر مشاور صربستان و وزیر مشاور امارات نیز از دیگر مقامات خارجی حاضر در این مراسم بودند که به مقام والای رئیس جمهور شهید کشورمان ادای احترام کردند.
نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، 3 نفر از نمایندگان پارلمان آذربایجان، 2 نفر از نمایندگان پارلمان ترکیه از حزب سعادت، رئیس و نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی اتیوپی، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و دبیرکل کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا)، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق، سخنگو و رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و فرستاده ویژه سنگاپور نیز ضمن عرض تسلیت به سرپرست ریاست جمهوری، به مقام شهید دکتر رئیسی و همراهانش ادای احترام کرده و یاد آنان را گرامی داشتند.
در مجموع 90 تن از سران و مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور در محل سالن اجلاس سران تهران به مقام رئیس جمهور و همراهان شهیدش ادای احترام کردند.

اخبار محرمانه

برگزاری مراسم ادای احترام به پیکر شهدای خدمت با حضور 68 تن از سران و مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های بین‌المللی
1403/03/02 - 17:09
معاون اجرایی رئیس جمهور: پیکر آیت الله رئیسی فردا پیش از اذان مغرب در حرم رضوی به خاک سپرده خواهد شد
از ساعاتی دیگر مراسم روسای عالی رتبه کشور ها در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
حدود 60 مقام عالی رتبه اعلام امادگی کردند و انشاالله میزبانشان هستیم و برای عرض تسلیت به رهبر انقلاب و مسئولین کشور از کشورهای دیگر حضور پیدا کردند و این مراسم از ساعاتی دیگر شروع می شود.
فردا اوایل صبح به استان خراسان جنوبی سفر می کنیم و از ساعت 7:30 صبح برنامه ها آغاز می شود و 8 صبح پیکر در جمعیت قرار می گیرد.
علت انتخاب استان خراسان جنوبی این است که آیت الله رئیسی به این استان تعلق خاطر داشتند و نماینده خبرگان این حوزه بودند.
پیش از ظهر به سمت مشهد حرکت می کنیم و بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از میدان 15 خرداد مشهد مراسم استقبال از کاروان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز می شود.
پیکر آیت الله رئیسی پیش از اذان مغرب در جوار مولا و مقتدای خودشان آقا علی بن موسی بن الرضا به خاک سپرده خواهد شد.
رهبر انقلاب در دیدار هنیه: وعده الهی برای محو رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به آیات قرآنی که درباره تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی(ع) است، افزودند: اکنون نیز وعده اول خداوند درباره مردم فلسطین محقق شده و آن، همان غلبه مردم غزه که گروهی کوچک هستند در مقابل گروه بزرگ و قدرتمندِ آمریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشورهای دیگر است. برهمین اساس وعده دوم یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نهر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید. آقای مخبر که بر اساس قانون اساسی مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده دارد سیاست‌ها و جهتگیری‌های رئیس جمهور فقید را درباره فلسطین، با همان انگیزه و روحیه ادامه خواهد داد. 
ورود پاشینیان به تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و دیدار با رهبر انقلاب
رهبر انقلاب در دیدار آقای نیکول پاشینیان با بیان اینکه رئیس جمهور فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند، فرمودند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد. تاکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسایل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود.
سخنگوی دولت: رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران خواهند آمد
بهادری جهرمی با بیان اینکه مقام‌های کشورهای مختلف خودشان برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌‎اند، گفت: رهبران برخی کشورها برای اولین‌بار به ایران خواهند آمد. رئیس‌جمهور تونس برای بار اول است که به ایران آمده است.
فردا تمامی دستگاه‌های دولتی تبریز تعطیل هستند
فرماندار تبریز اعلام کرد : براساس تصمیمات صورت گرفته به منظور هرچه با شکوه تر برگزار شدن تشییع پیکر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی فردا تمامی دستگاه های دولتی در شهرستان تبریز تعطیل هستند.
ورود السودانی به تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت/ دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود. اکنون آقای مخبر بر اساس قانون اساسی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اند و ان‌شاءالله همان مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها با دولت عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

اخبار محرمانه

توصیف رهبر انقلاب از شهید رئیسی در دیدار نخست وزیر عراق: برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی
1403/03/02 - 12:02
آرامگاه ابدی امیرعبداللهیان در کنار شهیدان جلادتی و زمانی‌نیا
شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار سیدالکریم و در کنار مزار شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا و شهید قدس سیدامیر جلادتی خاکسپاری خواهد شد.
پرچم های سازمان همکاری های شانگهای نیمه افراشته شد

اخبار محرمانه

درپی شهادت رئیس‌ جمهور، وزیر امور خارجه و هیات همراه پرچم دبیرخانه و اعضای سازمان همکاری شانگهای در پکن به حالت نیمه افراشته درآمد.

اخبار محرمانه

بدرقه میلیونی رئیس‌جمهور شهید و همراهان؛ تهرانی‌ها سنگ تمام گذاشتند
1403/03/02 - 11:25
اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران
به دنبال وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهور و هیأت همراه و وجود شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد و پیچیدگی جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه و نیز حضور پهپادهای پیشرفته ایرانی مجهز به رادار «سار» برای انجام مأموریت در شمال اقیانوس هند و فاصله طولانی آن‌ها با محله سقوط بالگرد، در مجموع نیروهای امدادی ناگزیر از راه‌های زمینی عملیات جستجو را آغاز کردند.
در این شرایط ستاد کل نیروهای مسلح پس از اعلام همکاری کشورهای دوست، با پیشنهاد نزدیک‌ترین کشور یعنی ترکیه موافقت کرد؛ اما با وجود اینکه ترکیه پهپاد مجهز به دوربین‌های دید در شب و حرارتی را به منطقه اعزام کرد، این پهپاد به دلیل نداشتن تجهیزات «تشخیص و کنترل نقاط زیر ابر» موفق به اعلام دقیق محل سقوط بالگرد نشد و در نهایت به کشور ترکیه بازگشت.
نهایتاً در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه نقطه دقیق حادثه سقوط بالگرد توسط نیروهای امدادگر زمینی و پهپادهای ایرانی نیروهای مسلح که از مأموریت در شمال اقیانوس هند فراخوانده شده بودند، کشف شد.
ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال پیام‌هایی از تلاش‌ و همکاری‌ و همدردی همه کشورها از جمله روسیه و چین و به ویژه کشور دوست ترکیه تشکر و قدردانی کرد.
دلجویی رهبر انقلاب از فرزندان شهدای خدمت

توضیح ویدیو
وداع تلخ مسئولان و دولتمردان با پیکر شهدای خدمت
توضیح ویدیو
آخرین دیدار رهبر انقلاب با رئیس جمهور شهید؛ آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر شهید رئیسی و همراهان نماز خواندند

اخبار محرمانه

حضور مقامات کشوری و لشکری در تشییع رئیس جمهور شهید و شهدای همراه
1403/03/02 - 09:09
حضور آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان

اخبار محرمانه


بوسه سرلشگر باقری بر روی تابوت شهید رئیسی

اخبار محرمانه

حضور اسماعیل هنیه، شیخ نعیم قاسم و نمایندگان مقاومت فلسطین در آیین تشییع و وداع با پیکر شهدای خدمت
1403/03/02 - 08:12
آماده‌سازی محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان
توضیح ویدیو
تشییع پیکر سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور مقابل منزلش در تهران
توضیح ویدیو
تابوت‌های رئیس‌‌جمهور شهید و 7 شهید خدمت پیش از مراسم تشییع در پایتخت

اخبار محرمانه


آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام

اخبار محرمانه

توضیحات رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران در خصوص مراسم اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب
توضیح ویدیو

اخبار محرمانه

تشییع تاریخی پیکر «شهدای خدمت» در قم
1403/03/01 - 17:39
چهره گریان آجودان مخصوص رئیس جمهور در مراسم تشییع شهدا

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

شرح حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور از زبان رئیس دفتر شهید رئیسی
1403/03/01 - 17:06
لحظه ورود پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش به فرودگاه مهرآباد برای انتقال قم
توضیح ویدیو
وداع با پیکرهای شهدا امشب ساعت 20 در مصلی تهران
سخنگوی مراسم تشییع شهدای خدمت: وداع با پیکرهای شهدا امشب از ساعت 20 در مصلی تهران انجام خواهد شد.
در مسیرهای منتهی به مصلی هم تعداد قطارهای مترو افزایش پیدا کرده، هم ساعت خدمت‌رسانیِ مترو بیشتر شده است.
مراسم بدرقه با پیکرها فردا بعد از اقامهٔ نماز از میدان انقلاب تا میدان آزادی برگزار خواهد شد.
محدودیت‌های ترافیکی مشابه مراسم‌های دیگر مثل 22 بهمن خواهد بود.
در مساجدِ اطراف مسیر برای اسکان و پذیرایی از حاضرانِ استان‌های هم‌جوار تدبیر شده است.

اخبار محرمانه

روسیه حضور پوتین در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران را تکذیب کرد
به گزارش هم میهن، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: بحثى از شرکت پوتین در مراسم تشییع پیکر رئیسی نیست؛ برای این مراسم مشارکت بین المللی پیش بینی نمی شود. 
ادارات خراسان شمالی پنجشنبه تعطیل است
با تصمیم استاندار خراسان شمالی به منظورتسهیل شرکت مردم استان در مراسم تشییع شهید آیت الله رییسی در مشهد مقدس ادارات، سازمان ها و مراکز دولتی خراسان شمالی پنجشنبه سوم خرداد ماه تعطیل است.
آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید در تبریز
توضیح ویدیو
عزای عمومی برای یک چهارم مردم جهان
فرهیختگان: جمعیتی که برای آنان عزای عمومی اعلام شده است در 6 کشور یک میلیارد و 800 میلیون نفر است. این جمعیت معادل 23 درصد -یک چهارم- کل ساکنان جهان است.
تسلیت سازمان همکاری شانگهای به ملت و رهبری ایران
قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان که ریاست فعلی سازمان همکاری شانگهای را نیز به عهده دارد در نشست افتتاحیه شورای وزیران خارجه این سازمان در آستانه درگذشت غم‌انگیز رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.
اژه‌ای: شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلمات انقلابی بود
رئیس دستگاه قضا: آقای امیرعبداللهیان نماد یک دیپلمات و نیروی‌ جهادی و انقلابی بود که در پیشبرد امور و اهداف مقدس جبهه مقاومت نقش‌آفرینی‌های ارزنده‌ای را انجام داد و شهید حاج قاسم سلیمانی نیز نگاه و عنایت ویژه‌ای به وی داشت. شهدای حادثه ناگوار اخیر و در رأس آنها حضرت آیت‌الله رئیسی و آقای امیرعبداللهیان، در حد وسع خود، تمام تلاش و مساعی خود را برای ارتقای وضعیت کشور و مردم به کار گرفتند و مأجور هستند.
ناگفته‌هایی از محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور
توضیح ویدیو
تصاویر هوایی از تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در تبریز
توضیح ویدیو
تصاویر حضور مردم تبریز در مراسم تشییع پیکر شهدا
توضیح ویدیو
کوبا هم به نشانه همدردی با ایران، عزای عمومی اعلام کرد
بر اساس اعلام رسمی دولت کوبا، از ساعت 6 بامداد سه‌شنبه 21 مه (یکم خرداد) تا ظهر روز چهارشنبه 22 مه (دوم خرداد) کوبا در عزای عمومی خواهد بود و پرچم کوبا در سراسر این کشور به حالت نیمه‌افراشته درخواهد آمد.
یک دقیقه سکوت در پارلمان ارمنستان برای شهدای ایران
مجلس ملی جمهوری ارمنستان در جلسه امروز خود، یاد و خاطره رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر مقامات عالی‌رتبه ایران را که در سانحه هوایی یکشنبه شهید شدند، با یک دقیقه سکوت گرامی داشت.

اخبار محرمانه

آغاز مراسم بدرقه شهدای خدمت در تبریز
آیین بدرقه شهدای خدمت از دقایقی قبل، در میدان شهدای تبریز با حضور جمع کثیری از مردم آغاز شد.
فوج فوج از مردم استان آذربایجان شرقی از شهرستانهای مختلف و از میان اقشار مختلف خود را برای حضور در این مراسم، به محل تشییع پیکر شهدای خدمت رسانده‌اند.
پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و سایر همراهان از میدان شهدای تبریز به‌سمت مصلی تشییع می‌شود و سپس به طرف فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند.
حضور علی‌اف در سفارت ایران برای عرض تسلیت
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز برای عرض تسلیت و ابراز همدردی به دلیل شهادت رئیس جمهوری ایران و همراهانش در سانحه هوایی در سفارت ایران در باکو حضور یافت.

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

بازتاب شهادت رئیس جمهور و همراهانشان در شورای امنیت سازمان ملل 
توضیح ویدیو
جزئیات مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان در تبریز
توضیح ویدیو
توضیح وزیر ارتباطات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه پیدا شدن بالگرد رییس جمهور از طریق موبایل یکی از سرنشینان توضیحاتی ارائه داد.
عیسی زارع پور در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به سانحه بالگرد و شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه گفت: گوشی یکی از سرنشینان بالگرد رئیس جمهور تا ساعت 7 و 8 شب روشن بود و توانستیم با استفاده از آنتن دهی آن اطلاعات خوب و دقیق‌تری از محدوده بگیریم و در اختیار گروه‌های امدادی و تیم‌های پهپادی کشور ترکیه که قبلاً با هماهنگی مجوز دریافت کرده بودند، قرار دهیم.
وی افزود: آنها این اطلاعات را دریافت کردند و بیشتر مکان‌هایی که مورد پایش قرار دادند را ما اطلاعاتش را در اختیارشان قرار داده بودیم.
اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت»
در این اطلاعیه آمده است:
«به استحضار مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند در پی شهادت خادم الرضا، خادم مردم ایران رئیس جمهور محبوب و مردمی جمهوری اسلامی ایران، سید الشهداء خدمت حضرت آیت الله رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان در سانحه هوایی روز یکشنبه، ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نایب عظیم الشأن ایشان حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه برگزاری مراسم بزرگداشت و تشییع این شهدای عزیز به شرح ذیل با حضور آحاد ملت شهید پرورایران اسلامی برگزار خواهد شد:
1- مراسم تشییع در استان آذربایجان شرقی سه شنبه 9:30 صبح در شهر تبریز از میدان شهدا تا مصلی.
2- مراسم تشییع در استان قم سه شنبه ساعت 16 در شهر قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران.
3- مراسم وداع مردم با پیکر شهدای گرانقدر خدمت، سه شنبه ساعت 21:00 مصلی امام خمینی(ره) تهران.
4- مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا و تشییع با حضور عموم مردم در تهران، چهارشنبه ساعت 7:30 صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی.
5- مراسم گرامیداشت شهدا با حضور هیأت‌های عالی رتبه خارجی، چهارشنبه ساعت 16:00
٦- مراسم تشییع و وداع مردم خونگرم استان خراسان جنوبی با رئیس جمهور محبوب، پنجشنبه از ساعت 8:00 بیرجند.
7- مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی، پنجشنبه ظهر مشهد مقدس.
نکات حائز اهمیت که به جهت تسهیل حضور مردم عزیز و عاشق رئیس جمهور شهید در هیات دولت تصمیم گیری شد به شرح ذیل است:
1- روز چهارشنبه 2 خرداد ماه در کل کشور تعطیل رسمی اعلام می‌شود.
2- در استانهایی که مراسم تشییع شهدا برگزار می‌شود، در خصوص تعطیلی استان با تدبیر استاندار محترم تصمیم گیری می‌شود.
3- کلیه امتحانات آموزش و پرورش تا انتهای این هفته لغو و زمان بعدی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
از عموم ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی دعوت می‌شود همانطور که در تمام سفرهای استانی دور اول و دوم دولت سیزدهم، خادم خود را مورد محبت قرار دادند، با حضور در این مراسمات با رئیس جمهور شهید نظام اسلامی و راه و رسم مردمی ایشان تجدید عهد نمایند.»
ادعای آمریکا: به دلایل لجستیکی نتوانستیم در سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران کمک کنیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای درخواست کمک ایران از واشنگتن در پی سقوط بالگرد آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و شهادت آنان و همراهانشان مدعی شد به دلایل لجستیکی نتوانستیم به تهران کمک کنیم.
امام جمعه موقت تبریز انتخاب شد
شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی حجت الاسلام والسلمین «احمد مطهری اصل» را به عنوان امام جمعه موقت تبریز منصوب کرد.
رایزنی تلفنی وزیر خارجه عربستان با علی باقری
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) 31 اردیبهشت در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، مراتب تسلیت پادشاه و ولی‌عهد، دولت و مردم عربستان را در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر همراهانشان به مقام معظم رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تشکر از ارسال پیام‌های تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی و ابراز همدردی وزیر خارجه عربستان، به ابتکار و درایت رهبران دو کشور در احیای روابط دوجانبه و تلاش‌های مشترک شهید امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در تحکیم و توسعه مناسبات اشاره و ابراز امیدواری کرد که همکاری متقابل دو کشور دستاوردهای مطلوبی برای امنیت و ثبات منطقه به همراه داشته باشد
تقویم برگزاری انتخابات در جلسه سران قوا مصوب شد
در جلسه سران قوا که بعدازظهر امروز(دوشنبه) به میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، قائم مقام شورای نگهبان و معاون سیاسی وزیر کشور در محل ساختمان دولت برگزار شد، راجع‌به نحوه اجرای اصل 131 قانون اساسی مبنی بر طی فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری در مدت 50 روز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.
بر این اساس، زمان‌بندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی، ثبت‌نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید در تاریخ 8 تیر 1403 برگزار شود .
براساس تقویم مصوب انتخابات ثبت‌نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز 23 خرداد لغایت صبح 7 تیر خواهد بود.
برنامه تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان
سه‌شنبه صبح شهر تبریز 
سه‌شنبه بعدازظهر شهر قم 
چهارشنبه صبح شهر تهران 
پنج‌شنبه صبح شهر بیرجند 
پنج‌شنبه بعدازظهر شهر مشهد
تصویری از لحظه پیدا شدن انگشتر رئیس‌جمهور در محل سانحه / این انگشتر را رهبر انقلاب به رئیس جمهور هدیه داده بودند.
توضیح ویدیو
اثر جدید حسن روح‌الامین با عنوان «یا ضامن خادم» به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان

اخبار محرمانه

در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران، اردوغان یک روز عزای عمومی در ترکیه اعلام کرد. 
واکنش وزیر دفاع آمریکا به حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران
لوید آستین، مدعی شد واشنگتن هیچ اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان ندارد.
تاریخ پیشنهادی روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این کلیات زمان بندی مبنا قرار گرفته و به شورای نگهبان پیشنهاد شده است که بر این اساس، زمان ثبت نام داوطلبان هشتم خرداد ماه خواهد بود. 
روز چهارشنبه تعطیل شد
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تعطیلی چهارشنبه در سراسر کشور خبر داد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است.
امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته لغو شد
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از تعطیلی چهارشنبه در سراسر کشور و لغو امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته خبر داد.
برنامه تعطیلات استان های محل تشییع شهدا
معاون اجرایی رئیس جمهور: استانداران می‌توانند با توجه به برنامه‌های تشییع، روزی که در استان‌شان میزبان تشییع است را تعطیل کنند.
نامه سفیر ایران به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در پی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد:درحالی‌که ملت ایران در سوگ این ضایعه غم‌انگیز به‌سر می‌برد، اقدامات لازم از سوی دولت بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت صحیح امور کشور در فقدان رئیس جمهور انجام می‌شود.
امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای به رئیس شورای امنیت، دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: معتقدیم سازمان ملل متحد به ما خواهد پیوست تا یاد و خاطره آن‌ها را گرامی بداریم و از اصولی که برای پیشبرد آن‌ها تلاش خستگی‌ناپذیری تلاش کردند، حمایت کنیم. حمایت شما و حمایت جامعه بین‌المللی در تلاش برای غلبه بر این فاجعه و ادامه راه صلح و توسعه بسیار مهم است.
شهادت محافظ رئیس‌جمهور تکذیب شد
صبح امروز تصویری از جواد محرابی یکی از محافظان رئیس‌جمهور به‌عنوان شهید حادثۀ دلخراش سقوط بالگرد منتشر شد. ️پیگیری‌ها از سپاه پاسداران نشان می‌دهد، محرابی با بالگرد دیگری به‌سمت ورزقان حرکت کرده و در بالگرد رئیس‌جمهور حضور نداشته است. تنها پیکر سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور به معراج شهدای تبریز منتقل شده است.
توضیح امیر موسوی فرمانده ارتش در مورد مهارت و تجربه خلبانان هلیکوپتر شهید رئیسی
توضیح ویدیو

اخبار محرمانه

دستور بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در اولین ساعات صبح امروز هیئت عالی رتبه‌ای را با مسئولیت سردار خلبان علی عبدالهی (معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح) به همراه کارشناسان متخصص و فنی کشوری و لشکری مامور بررسی ابعاد و علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور کرد که در محل وقوع حادثه در آذربایجان‌شرقی حاضر شده و بررسی سانحه را آغاز کردند. 
سکوت 1 دقیقه‌ای شورای امنیت به‌احترام شهدای ایران
امروز به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، اعضا به احترام شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی یک دقیقه سکوت کردند.
تحلیل سخنگوی سابق وزارت خارجه از عملکرد شهید امیرعبداللهیان
توضیح ویدیو
تمام دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه تعطیل شد
جامعه مدرسین، شورای عالی، مدیریت حوزه‌های علمیه و نهادهای عالی حوزوی در اطلاعیه ای مشترک اعلام کردند که تمامی دروس نهادهای حوزوی در پی شهادت رییس جمهور در روز سه‌شنبه تعطیل است.
رئیس کمیته تشییع مشخص شد
در جلسه فوق العاده امروز هیات وزیران معاون اجرائی رئیس جمهور با حکم مخبر(مدیر قوه مجریه) رئیس کمیته تشییع شد. در این جلسه مقرر شد جهت برگزاری مراسم تشییع آیت الله رئیسی و هیات همراه کمیته‌ای با مدیریت معاون اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل شود.
اعلام یک روز عزای عمومی در هند
وزارت خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و هیات همراه اعلام کرد که دولت هند به احترام درگذشت رئیس‌جمهور ایران و هیات همراه فردا سه‌شنبه را عزاداری عمومی و سراسری اعلام می‌کند.
در این بیانیه آمده است که همچنین فردا سه‌شنبه پرچم هند در سراسر این کشور به صورت نیمه‌افراشته درمی‌آید و تمام برنامه‌های سرگرمی در سراسر هند نیز لغو می‌شود.
تصویری از برف‌روبی‌ صحن مطهر حرم امام رضا(ع) در کنار خادمان، توسط خادم‌الرضا(ع) شهید رئیسی - زمستان 1395

اخبار محرمانه

تعطیلی نداریم
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور داری و استخدامی اعلام کرد: سه سناریو برای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور در نظر داشتیم و قرار بود تعطیلی نداشته باشیم. مشی رئیس جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند.
پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی عصر فردا در قم تشییع خواهد شد
مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان فردا صبح در تبریز انجام و پس از آن این مراسم عصر سه‌شنبه با حضور گسترده مردم انقلابی و متدین قم دراین استان انجام خواهد شد.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد
احمد وحیدی، وزیر کشور در جلسه امروز شورای تامین آذربایجان شرقی، تراب محمدی را به عنوان سرپرست استانداری این استان منصوب کرد.
جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدای حادثه بالگرد رئیس جمهور اعلام شد
حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فردا ساعت 9:30 صبح پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه از میدان شهدای تبریز به‌سمت فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند، گفت: اقامه نماز بر پیکر مطهر شهدا روز چهارشنبه توسط مقام معظم رهبری اقامه می‌شود و پیکر رئیس جمهور محبوب روز پنج شنبه در مشهد تدفین می‌شود. همچنین پیکر امام جمعه محبوب نیز روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی نیز همان روز در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.
روابط عمومی مجلس: زمان برگزاری اختتامیه مجلس یازدهم و افتتاحیه مجلس دوازدهم تغییر نخواهد کرد
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه وی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای این سانحه، اعلام کرد که بنابر اعلام هیئت رئیسه، فردا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین زمان برگزاری اختتامیه مجلس یازدهم و افتتاحیه مجلس دوازدهم تغییر نخواهد داشت. بر این اساس اختتامیه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه و افتتاحیه مجلس دوازدهم هفتم خردادماه خواهد بود.
اظهارات رییس سازمان مدیریت بحران درباره شناسایی شهدا؛ آیت الله ال هاشم تا یک ساعت بعد زنده بود
محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه پیکر شهدا با وجود اینکه سوخته بودند قابل بود و توسط امدادگران به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند، گفت: تنها پیکر آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از نظر ظاهری وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهدا داشت و کمتر دچار سوختگی شده بود چرا که وی بعد از سانحه هوایی تا یک ساعت زنده بوده و حتی با آقای غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ارتباط تلفنی برقرار کرده بود. هیچکدام از پیکر شهدا به آزمایش DNA منتقل نشد چرا که کاملاً قابل شناسایی بودند.
پرچم ساختمان وزارت امور خارجه نیمه برافراشته شد

اخبار محرمانه

«مخبر» مدیر قوه مجریه شد
رهبر انقلاب در پیامی درگذشت شهادت گونه‌ رئیس جمهور و همراهان را تسلیت گفتند و در بخشی از پیام فرمودند: جناب آقای مخبر طبق اصل 131 قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.
اعلام پنج روز عزای عمومی در کشور
رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی پنج روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.
مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان وی فردا در تبریز برگزار می‌شود
«حسن حقیقیان»، مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر رییس جمهور و همراهان وی فردا در تبریز برگزار می‌شود، گفت: پیکر شهدای بالگرد سانحه دیده در منطقه ورزقان در حال اعزام به تبریز است و پیکر شهدا به پزشکی قانونی منتقل می شوند.
حضور اعضای هیئت دولت در استانداری آذربایجان‌

اخبار محرمانه

انتقال پیکر شهدای حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور
توضیح ویدیو
اعلام عزای عمومی 3 روزه در لبنان
در پی شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه 3 روز عزای عمومی در لبنان اعلام شد.
تصاویر جدید از بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور در جنگل‌های ارسباران
پاکستان عزای عمومی اعلام کرد
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.
تصاویری از انتقال پیکر شهدا توسط امدادگران و تکاوران ارتش به مناطق پایین دست
توضیح ویدیو
جلسه علنی فردای مجلس تعطیل شد؟
در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیات همراه در سانحه بالگرد حامل این افراد، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بود که مجلس فردا جلسه علنی ندارد. اکنون موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که براساس تصمیم هیات رئیسه مجلس، جلسه علنی مجلس فردا برگزار می‌شود.
بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و‌مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه ، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس جمهور و هیئت همراه
سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی
سرهنگ خلبان محسن دریانوش
سرگرد فنی بهروز قدیمی

اخبار محرمانه


شهادت وزیر خارجه و سایر همراهان رئیس جمهور در حادثه بالگرد
آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان و مالک رحمتی استاندار تبریز نیز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و آنان نیز به شهادت رسیدند. سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان و کمک خلبان و یک مسئول فنی نیز جزو شهدای این سانحه هستند.
اعلام خبر شهادت رئیس جمهور در بخش خبری ساعت 8
توضیح ویدیو
رئیس جمهور اسلامی ایران به شهادت رسید
در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.
معاون اجرایی رئیس جمهور با هشتگ «#سیدالشهدای_خدمت» نوشت: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

اخبار محرمانه


تصویر دیگری از محل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان

اخبار محرمانه

تلاش‌ها برای کشف علائم حیاتی سرنشینان بالگرد ادامه دارد و هنوز هیچ خبر قطعی وجود ندارد/ رجانیوز
لحظه پیدا شدن لاشه بالگرد توسط تیم پهبادی داوطلب سازمان امداد و نجات هلال‌احمر
توضیح ویدیو
با ادامه روند جستجوهای هوایی همچنان نشانه‌ای از زنده بودن افراد یافت نشده است. نیروهای امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند/ رجا نیوز
متأسفانه تا کنون گزارشی از تشخیص افراد زنده توسط پهپادها در حوالی بالگرد به دست نیامده است اما همچنان روند جستجو و امداد ادامه دارد/ رجانیو
فرمانده سپاه عاشورا: 2 تا 3 دقیقه دیگر به محل حادثه میرسیم
لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور پیدا شد
کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر: محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد.
بعد از اعلام مختصات احمالی محل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور، بلافاصله تیم‌های امدادی در حال رسیدن به محل مورد نظر هستند.
فرمانده سپاه عاشورا: بر اساس تصاویری که پهباد ترکیه‌ای مخابره کرده محل حادثه جنوب طویل است؛ ابتدا مختصات اعلامی شرق طویل را نشان می‌داد
خبرنگار صداوسیما در محل عملیات: هنوز اطلاعاتی از رسیدن نیروی های امدادی به مختصات مشخص شده نرسیده
توضیح ویدیو
اطلاعیه شماره 5 ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر
به سمت محل احتمالی فرود بالگرد حامل رئیس جمهور در حال حرکتیم
پیدا شدن محل احتمالی لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور
توضیح ویدیو
هواپیماهای بدون سرنشین منبع گرمایی را شناسایی کردند که احتمالا لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور است.
رئیس هلال احمر: همکاران ما بوی سوخت خودروها را با بوی سوخت بالگرد اشتباه گرفتند
توضیح ویدیو
رئیس جمعیت هلال احمر: درحال اعزام به مکانی هستیم که نیروهای امدادی بوی سوخت را حس کردند
توضیح ویدیو
جلسه پوتین با حضور سفیر ایران
کاظم جلالی درباره این جلسه گفت: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم.
ابراز نگرانی شورای همکاری خلیج فارس از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، نسبت به گزارش‌های دریافتی درباره سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران عمیقا ابراز نگرانی و با ایران اعلام همبستگی کرد.
اطلاعیه شماره 4 ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر
هلال‌احمر از هیچ کوششی برای جست‌وجوی خادمان مردم فروگذار نیست.
وزارت خارجه بیانیه داد
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی تعداد زیادی از دولت‌ها و ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران در پی سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و پیشنهادهای صمیمانه آنها در کمک و یاری به عملیات جست وجو و نجات تشکر و قدردانی کرد.
دستور پوتین برای اعزام 2 هواپیما و بالگردهای ویژه از روسیه به تبریز
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه از اعزام 2 هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و 50 نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان از روسیه به تبریز تا ساعاتی دیگر خبر داد.
رئیس هلال احمر گفت: گروه‌های امدادی همچنان در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور هستند
توضیح ویدیو
از دست نوشته حدادعادل برای رئیسی تا نگرانی مجید انصاری برای رئیس جمهور
براساس آنچه کانال تلگرامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر کرده، حدادعادل در پیامی نوشته است:
"بسمه‌تعالی
در این شرایط سخت بیم و امید برای مساعدت رئیس‌جمهور عزیز و سختکوش کشور و همراهان خدمتگزار وی دعا می‌کنم.
حدادعادل"
همچنین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص نیز براساس آنچه جماران منتشر کرده، گفته است: خبر سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور محترم و عزیز و همراهانشان را با نگرانی دنبال می کنم و ملتمسانه و متواضعانه از درگاه خداوند متعال در این شب میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) تقاضا دارم آنها را با سلامت به آغوش ملت بازگرداند.
شریعتمداری: دوست دیرینه‌ام بدعای خیر همگان نیازمند است
محمد شریعتمداری نوشت:در آستانه ولادت امام هشتم (ع) که دل های مقربین آستان امام رئوف لرزان است، دوست دیرینه من جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهانش بدعای خیر همگان نیازمندند. امیدوارم عزیزانمان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.
اظهارات مهم معاون وزیرخارجه
صفری، معاون وزیر امور خارجه گفت: دو بار با آقای آل هاشم تماس برقرار شده و ایشان گفته بودند من حالم بده و صدای آمبولانس ها رو میشنوم
توضیح ویدیو
فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت
 ️فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، به منطقه رفتند تا ضمن بررسی مورد، دستورات را برای تسریع در جستجو صادر کند.
توئیت متفاوت وزیر دولت روحانی در خصوص حادثه بالگرد رییس جمهور
سیدعباس صالحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در واکنشی متفاوت در پی سانحه برای بالگرد رئیسی نوشت:
پیام‌های شخصیت‌های سیاسی کشور چون: خاتمی، روحانی، لاریجانی، آملی، قالیباف، جهانگیری و..در ابراز نگرانی برای رییس جمهور محترم و همراهان و دعا برای سلامتی ایشان، نشان داد که دغدغه ایران، مرکز مشترک این عزیزان است. این همدلی‌ها را ببینیم و بر عمق و گستره آن بیفزاییم.
محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد
یک مقام نظامی گفت: دقایقی قبل سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شد.
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع تصریح کرد هم‌اکنون با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم و امیدوارم خبرهای خوبی به مردم بدهیم.
تماس تلفنی آیت‌الله مکارم شیرازی با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دقایقی قبل، طی تماس تلفنی با جناب غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری، پیگیر آخرین وضعیت سانحه پیش آمده برای بالگرد حامل حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان وی شد و در پایان برای سلامتی او و همراهان دعا کرد.
اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود
ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه شماره 3 درخصوص آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری اعلام کرد که اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود
محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: دقایقی پیش تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل پس از ساعت ها جستجو محل احتمالی بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور و هیات همراه را شناسایی کردند.جستجوها برای یافتن بالگرد همچنان ادامه دارد و اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام می شود.
وزیر کشور گفت:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه نرسیده‌ایم. وی بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه دارای شیب‌ تند و جنگلی است و از سوی دیگر شاهد بارش باران شدید هستیم، دامنه دید بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، اما نیروها در منطقه حضور وسیعی دارند و امیدواریم با دعای مردم عزیز هرچه سریعتر به نقطه حادثه برسند.
درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه
سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد: امروز به اطلاع ما رسید که بالگرد حامل آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مرز ایران و نخجوان دچار سانحه شده است. ایران از طریق وزارت خارجه درخواست بالگرد جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت که اعزام شد. 32 پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و 6 وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم AFAD ما برای رسیدن به منطقه حرکت کردند. علاوه بر این، پرسنل جستجو و نجات کوهنوردان ما متشکل از 15 نفر از آنکارا، دیاربکر و قونیه در حالت آماده باش هستند. تحولات را دنبال می کنیم.

اخبار محرمانه

سید محمد خاتمی: با نگرانی در این شرایط خاص کشور ، اخبار نگران کننده در مورد سقوط بالگرد رئیس جمهور محترم و همراهان را پیگیری و برای سلامت ایشان و همراهان دعا میکنم. 
سعید جلیلی: برای رئیس جمهور و همراهانش دست به دعا شویم
اتحادیه اروپا به درخواست ایران، سرویس نقشه ماهواره‌ای را برای کمک به گروه‌های امدادرسانی در جستجوی محل حادثه بالگرد رئیسی فعال می‌کند
هلال احمر در اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن بالگرد رئیسی و همراهان صحت ندارد . تلاش ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده تا کنون به نتیجه نرسیده است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر: امیدواریم تا دقایقی دیگر، خبر خوبی دریافت کنیم. آخرین خبری که لحظاتی پیش به دست مان رسیده این است که 5 تیم عملیاتی ما به مختصات اعلامی توسط سازمان هوافضا رسیده اند.

اخبار محرمانه

رهبر انقلاب در دیدار با خانواده سپاهیان: ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید
رهبر انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.
معاون اجرایی رئیس جمهور: با سرنشینان هلی کوپتر ارتباط برقرار شده‌ است
توضیح ویدیو
منصوری: در چند نوبت با یکی از سرنشینان هلی کوپتر و یکی از کادر هلی کوپتر ارتباط برقرار شده‌ است. تا شعاع دو کیلومتری حادثه درحال پیگیری هستیم؛ امیدوارم خبر خوشی به مردم برسد .

اخبار محرمانه

رئیس شورای عالی سیاسی یمن: با نگرانی شدید حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران و تعدادی از مقامات ایرانی را دنبال می‌کنیم. رهبری و مردم یمن در شرایط سختی که دارند در کنار مردم ایران و رهبری آنها ایستاده‌اند. از خداوند می خواهیم که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهانش را به سلامت بازگرداند.
سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحۀ بالگرد رئیس‎جمهور: کشور قطر آماده هرگونه حمایت در جستجوی هواپیمای رئیس جمهور ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت کشورش آماده ارائه کمک برای یافتن بالگرد حادثه دیده رئیس جمهور ایران است.
وزارت خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه و در بیانیه‌ای در پی وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور و همراهانشان، اعلام کرد: با نگرانی آنچه را که رسانه‌ها در مورد بالگرد حامل رئیس جمهور ایران منتشر کردند، دنبال می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما تأکید می‌کنیم که عربستان سعودی در این شرایط سخت در کنار جمهوری اسلامی ایران است.
اردوغان: سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراهش را از نزدیک پیگیری می کنیم و آماده ارائه هرگونه حمایت لازم هستیم
حسن روحانی: در شب میلاد امام هشتم، از درگاه پرودگار متعال برای رئیس‌‌جمهور محترم و همراهانشان، سلامتی آرزومندم و صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند

اخبار محرمانه

قالیباف: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند. در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

رئیس جمعیت هلال احمر: درحال نزدیک‌شدن به محلی هستیم که فکر می‌کنیم محل سانحه است
در پی بروز حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان وی، در کلاس درس عصر امروز تفسیر نهج البلاغه حجت الاسلام حسن خمینی دعای توسل قرائت شد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی در کانال تلگرام خود نوشت: در این شب عزیز میلاد حضرت رضا علیه السلام، همه‌باهم برای سلامتی آقای رئیسی و همراهانشان دعا کنیم. خداوند بزرگ نگاهدار ایران و مردمانش باشد.
آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات نوشت: برای آقای رئیسی و همراهانشان آرزوی سلامتی دارم.

اخبار محرمانه

فرمانده پایگاه ششم‌ رزمی هوانیروز: بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند. این بالگردها‌ به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد. متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند.
استوری اسحاق جهانگیری و درخواست دعا برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش

اخبار محرمانه

«محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق به نهادهای ذیربط این کشور برای ارائه امکانات به ایران با هدف پیدا کردن بالگرد حامل ریاست جمهوری کشورمان دستور داد.
رئیس‌جمهوری هند‌ به وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران واکنش نشان داد. «نارندرا مودی»، رئیس‌جمهوری مصر طی پیامی توئیتری اعلام کرد: «عمیقاً از گزارش‌های مربوط به بروز حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران نگرانیم.» وی افزود: «ما در این ساعت سخت با مردم ایران همبستگی کرده و برای رئیس‌جمهور و اطرافیانش دعا می‌کنیم.
وزارت خارجه ارمنستان آمادگی خود را برای امدادرسانی در رابطه با حادثه برای رئیس جمهور ایران اعلام کرد: از اخبار ایران شوکه شده‌ایم، فکر و دعای ما با رئیس‌جمهور رئیسی، وزیر امیرعبداللهیان و همه افراد حاضر در صحنه است. با ادامه عملیات امداد و نجات، ارمنستان به عنوان همسایه نزدیک و دوست ایران، آماده ارائه تمامی حمایت های لازم است.
رئیس اتاق عملیات هلال‌احمر: 4 تیم عملیاتی به مختصات اعلام شده از محل وقوع حادثه نزدیک شده‌اند ولی شرایط جوی نامساعد است
ارتباط صدا و سیما با محل حادثه: میدان نشان می دهد تا 2 یا 3 ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم
توضیح ویدیو
مقامات مصر و شخصیت‌های مردمی این کشور طی تماس تلفنی با رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر، جویای حال رئیس‌جمهورو همراهانش شدند.
نماینده مجلس مصر، اصحاب رسانه، سفیر سوریه در قاهره و شخصیت‌های مردمی طی تماس تلفنی جویای حال رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و دیگر همراهان آن‌ها شدند و برای سلامتی‌شان دعا کردند.
مقامات مصری تاکید کردند که با ملت ایران برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه دعا می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از اعزام 6 تیم سگ‌های زنده یاب و دو تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت به منطقه فرود سخت بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی، خبر داد.
کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا در جریان گزارش‌ها درباره سانحه بروز یافته برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران قرار گرفته است.
الجزیره، دولت عراق: به ایران برای جستجوی هلیکوپتری که حامل رئیس جمهور آن بود، پیشنهاد کمک کردیم.

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

آصف علی زرداری؛ رئیس جمهور پاکستان: از اخبار پیرامون حادثه هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور نگران هستیم
یک کمپ شبانه برای استقرار نیروها و یک خودروی ارتباطات رادیویی در محل مستقر شده است

اخبار محرمانه

«شارل میشل» رییس شورای اروپا در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کند.
به گزارش الجزیره، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان: از خبر فرود اضطراری بالگرد حامل رئیس جمهور ایران به شدت نگران هستیم.

اخبار محرمانه

علی‌اف: امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی ایرانی موجب نگرانی شدید شد. دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت ها می باشد.

اخبار محرمانه

صدا و سیما: اینجا محل عبور به سمت روستاهای خوئینه رود و آقاج قلعه است 45 دقیقه از اینجا تا آخرین روستا که احتمالا محل استقرار مرکز جست وجو است فاصله دارد. هوا به شدت مه آلود است و امداد را سخت کرده است هنوز اطلاع موثقی از محل بالگرد رئیس‌جمهور به دست نیامده گروه های جدید امدادی و برخی کوه نوردان به تیم امداد و نجات پیوسته‌اند.
هوا به شدت سرد است؛ به دلیل بدی شرایط جوی امکان جست و جو و پرواز بالگرد نیست و امداد و نجات به صورت زمینی انجام می شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: از همه امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و تفحص (سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان) استفاده شود. نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.
شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری نداشته است
یک منبع آگاه خبر داد شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای در خصوص وقوع سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش برگزار نکرده و شایعات منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با تشکیل جلسه اضطراری از سوی این شورا نادرست است.
عین‌اللهی: همه امکانات درمانی را در منطقه حادثه مستقر کرده‌ایم
عزت الرشق سخنگوی حماس گفت: قلب ما با ملت دوست و برادر ایران است. از خداوند متعال لطف و عنایت به رییس جمهور و وزیر خارجه و همراهانشان مسئلت داریم

اخبار محرمانه

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب العبور است و امکان تردد به صورت خودرویی وجود ندارد. در محل سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از 70 متر پشت به پشت هم قرار دارند که این موضوع امکان جستجو و پیش‌روی‌ را از امدادگران و مردم گرفته است. 
در منطقه هیچ گونه ارتباط اینترنتی برقرار نیست.
دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای گفت: واشنگتن این گزارش‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند. در این بیانیه آمده است: ما از نزدیک گزارش‌ها درباره فرود سخت احتمالی بالگرد که حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران بوده را دنبال می‌کنیم».
وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفته است که در حال حاضر موضع‌گیری بیشتری انجام نمی‌دهد.
کولیوند: یک تیم به محل احتمالی سانحه نزدیک شده است.

اخبار محرمانه

اخبار محرمانه

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد از تمامی مردم عزیز کشورمان خواهش می‌کنیم که اخبار رسانه‌های رسمی را پیگیری کنند و به هیچ وجه به منطقه اعزام نشوند که منطقه شلوغ نشده و تداخل در امر امداد ایجاد نشود.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور: از همان لحظه اولیه اعلان وقوع سانحه بالگرد اورژانس هوایی تبریز برای عملیات امداد هوایی عازم منطقه شد ولی به دلیل مه شدید اصلا امکان خدمت رسانی وجود نداشت برای همین عملیات هوایی متوقف شد.
وزیر کشور: هنوز به نقطه بالگرد نرسیدیم
صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده است.
کولیوند: 40 تیم واکنش سریع در منطقه حضور یافتند. شرایط جوی بسیار ناپایدار است. از پهپاد و امکانات هوایی استفاده کردیم ولی با توجه به شرایط جوی از تیم های پیاده واکنش سریع استفاده میکنیمو خود بنده نیز در حال عزیمت به محل هستم.
توضیحات تکمیلی خبرنگار صداوسیما از سانحه بالگرد رئیس جمهور
شبکه خبر: برگزاری دعای توسل برای سلامتی آقای رییسی هم اکنون در مشهد
معاون اجرایی رئیس جمهور به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.
بر اساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است. اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد به خبرنگار ایرنا گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.
وزیر گردشگری: به دنبال دریافت خبر فرود سخت هلی کوپتر آقای رییس جمهور ، اعضای دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قراردادند.

اخبار محرمانه

آخرین گزارش‌ها از نیروهای هلال‌احمر حاکی از دشواری جست‌وجو در مناطق برفی و مه‌آلود است. یکی از نیروهای هلال احمر تاکید کرد که تا دقایقی دیگر به آخرین لوکیشن که جی پی است هلی کوپتر ارسال کرده است خواهند رسید.
رائفی پور: برای آقای رئیسی و همراهانشان دعا کنید. هیچ خبری از محل هلی‌کوپتر حامل ایشان در دست نیست، اینکه سانحه بوده یا فرود اضطراری یا فرود سخت یا هر چیز دیگر، این‌ها فقط حدس و گمان است.
بالگرد حامل رئیس جمهور متعلق به هلال احمر است.
جلسه دولت تعطیل و ستاد بحران تشکیل شد
میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز: هیچ خبری از سلامتی رئیسی در دست نیست.
کیهان آنلاین: حال رئیس جمهور مساعد و پایدار گزارش شده است؛ منابع رسمی هنوز خبر را تأیید نکرده اند.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز تاکید کرد که سانحه‌ی بالگرد رئیس جمهور جدی بوده و احتمال آسیب دیدگی افراد بالاست.
خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند: جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سنگون ادامه دارد. مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از 5 متر است. باران نیز در منطقه در حال باریدن است.
منطقه مورد جسستجو کوهستانی و جنگلی است و همین مساله سرعت عملیات جستجو را کند کرده است.
دهقانی، نماینده ورزقان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: هنوز به هلیکوپتر رئیس جمهور دسترسی نداریم. شرایط منطقه خشن است. اطلاع دقیقی نداریم.
رئیس جمعیت هلال احمر: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت نداریم. به محض اطلاع خبر می‌دهیم.
ایرنا: هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری رسیدند.
نقشه محل حادثه

اخبار محرمانه

وزیر کشور: نیروهای امدادی هنوز به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نرسیده‌اند. با کاروان ارتباط برقرار شده است اما باتوجه به پیچیدگی منطقه برقراری ارتباط سخت است. هوا نامناسب است و ممکن است رسیدن به محل حادثه زمان ببرد.منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیرو های امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.
توضیح ویدیو
ایرنا: خبرها از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در "جنگل دیزمار" در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.
فارس: برخی افراد توانسته‌اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت‌الله آل‌هاشم صحبت کنند اما درحال حاضر تلفن‌ها در دسترس نیست.
اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور
صابرین نیوز: هلی کوپتر حامل رئیس جمهور هنوز پیدا نشده است و اطلاعات دقیقی از ماجرا وجود ندارد.
خبرگزاری دولت خبر داد: ""فرود سخت" بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه ورزقان
آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است.
 گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.
اعلام خبر سانحه هوایی برای هلی‌کوپتر کاروان رئیس‌جمهور در شبکه خبر
توضیح ویدیو
تسنیم: تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور
نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.
افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.
استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.
 با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد.
آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1234291/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شفیعی کدکنی: روسیه برای نابودی زبان فارسی در آسیای‌میانه می‌جنگد

سخت‌ترین نبرد نیروی دریایی آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم

قاضی‌زاده هاشمی: خط فقر مطلق را اصلاح می‌کنیم

متفکر آمریکایی مطرح کرد: هشت درس از جنگی که قرار نبود انقدر طول بکشد

توافق بایدن و ترامپ برای مناظره 90 دقیقه ای بدون مخاطب

قاضی‌زاده هاشمی: برای رفع ناترازی بانک‌ها باید از مداخلات اشخاص غیرمسئول جلوگیری کرد

وبسایت اصلاح‌طلب: اصولگرایان هنوز نفهمیده‌اند کاندیدای «اصلح»شان کیست؟!

برد آرام دلم، یار دل‌آرام کو؟!

میزگرد اقتصادی با حضور «قاضی‌زاده هاشمی» آغاز شد

نقش والدین در خیال پردازی فرزندانشان

تکیه بر چشم‌انداز

یاسمن زود قضاوت کرد!

چهره ها/ سفر عاشقانه تازه‌داماد سینمای ایران به اصفهان

پورمحمدی: برنامه هفتم را درست نمی‌توان اجرا کرد

جلیلی: هر سه بحث زن، زندگی و آزادی، نقاط قدرت و عمیق فرهنگی ماست

در سری‌ترین مقر منافقین در فرانسه چه گذشت؟

آخرین خبرهای انتخاباتی؛ از حضور مجازی تا میدانی نامزدها

اشکالات و ضعف‌های کمپین جلیلی؛ کمپین او پیام روشن و شفافی ندارد

هشدار به کاندیداها

همه چیز از یک خاطره عطرآلود شروع شد!

سفر یک روزه معاون توسعه، منابع و برنامه ریزی بنیاد مازندران به شهرستانهای محمودآباد و فریدونکنار

احداث خانه‌های ایثار و مراکز اقامتی مهمترین مطالبه جانبازان و ایثارگران ایلام است

تلاش اصلاح طلبان برای نمایندگی تغییر

مردم در مورد همستر کامبت چگونه فکر می‌کنند؟

زنگ میزنن میگن بیا خواستگاری دختر ما!

روسای ستادهای انتخاباتی استانی قاضی‌زاده معرفی شدند

سخنگوی وزارت خارجه: آزادی «حمید نوری» جلوه‌ای از دیپلماسی اقتدار ایران است

توضیح سفارت تونس در ایران درباره لغو روادید برای شهروندان ایرانی

امکان موفقیت پزشکیان تنها در صورت دوقطبی‌سازی با جلیلی

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت از پورمحمدی حمایت کرد

تحلیلگر اصلاح‌طلب: آیا فرقی دارد که چه کسی رییس‌جمهور شود؟

شاهد احمدلو «راننده شخصی» را می‌سازد

من رسم عاشقی بلد نبودم

پزشکیان: شنیده‌ام کسی گفته من برنامه ندارم

حضور جنتی، واعظی و نوبخت در افتتاح ستاد حامیان مسعود پزشکیان

زاکانی: تا ریشه فساد در کشور خشک نشود، راه رشد و تعالی باز نخواهد شد

آغاز گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور پورمحمدی

از کارشناسان بپرسید

زاخارووا: به پیشنهاد صلح پوتین برای نجات جهان توجه کنید

رضا رویگری از "به کجا چنین شتابان" می گوید

چهره جدید آزیتا لاچینی بازیگر سریال پدرسالار در 85 سالگی

روزنامه اصولگرا: پزشکیان فاجعه است و هیچ ایده ای ندارد

یارانه 5 میلیونی، گوش بازار دلار را تیز کرد

عکس پُربازدید از بازیگر معروف هالیوود با چفیه فلسطینی

محسن رضایی: اجماع میان 5 کاندیدا به انتخاب یک نامزد نهایی منجر شود، از سایر نامزدها در دولت آینده استفاده شود

حمله «جوان» به کارشناس برنامه‌های انتخاباتی: رفع فیلترینگ را برای چه می‌خواهی؟

انتخاب سخت جلیلی و قالیباف

چهره‌ها/ عکس هنری عمه خانمِ سریال «لحظه گرگ و میش»

روایتی از دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی با رهبر انقلاب

تکذیب فوری ادعای زاکانی درباره شمخانی و برجام

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی