اخبار محرمانه

آخرين مطالب

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل» فرهنگی اجتماعی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مهر / بازتاب سخنان مسعود ده نمکی در «برمودا»، حواشی ادامه دار نماوا، درخشش دوباره «محفل» در نظرسنجی ایسپا و یادی از روز رادیو مهمترین اخبار هفته بود.
چهره هفته؛ مسعود ده نمکی
این هفته مسعود ده نمکی مهمان برنامه «برمودا» شد و با کامران نجف زاده درباره مسایل مختلفی گفت و گو کرد که بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرد. برخی از صحبت‌های ده‌نمکی تبدیل به خوراک برای رسانه‌ها شد مثل این مورد که گفته بود در دوره احمدی نژاد پیشنهاد وزیری فرهنگ و ارشاد را نپذیرفته است. بخشی هم باعث کنش‌های انتقادی شد مثل جوابش به سوالی درباره نقدها به خود که با استفاده از احادیث درباره نقدها بیان کرد که مومن همیشه در معرض آزار قرار دارد. او همچنین در این برنامه به برخی تخریب کنندگان همیشگی اش اشاره کرد که به او حسادت دارند. این بخش از حرف‌های او هم در برخی رسانه‌ها بازتابی منفی پیدا کرد.
ده نمکی در ماه رمضان و نوروز امسال سریال «رستگاری» را روی آنتن داشت که در میان چهار سریال پخش شده رتبه آخر را به دست آورد. فصل سوم سریال «جومونگ» در میانگین بازدیدهای تلوبیون که توسط مدیر این سرویس طی نشستی اعلام شد با فاصله‌ای بالاتر از این سریال قرار گرفته بود. هرچند ده نمکی در سینما فیلم‌های پرفروش و رکورداری ساخته است با این حال این سال‌ها سریال‌های او نتوانسته‌اند رتبه بالای پربازدیدها را کسب کنند.
جنجال هفته؛ نماوا و مصاحبه حاشیه دار یک مدیر
مصاحبه جنجالی محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس گروه «شاتل» و نایب رییس هیات مدیره نماوا تقریباً در چند روز اخیر بحث روز شبکه‌های اجتماعی و حتی فضای رسمی اخبار فرهنگی و هنری بود. مصاحبه‌ای که در آن به ارزان‌ترین و گران‌ترین هزینه ساخت یک قسمت سریال در شبکه نمایش خانگی اشاره کرده بود. یا در بخشی از سخنانش با واژگانی چون «بی اخلاق» قشر هنرمند و تهیه کننده را یاد کرده بود. مصاحبه‌ای که خیلی بی‌محابا و در جایی هم عصبی نه فردی مشخص بلکه همه افراد یک قشر را خطاب قرار داده بود.
این مصاحبه نه تنها واکنش‌های فردی و اشخاص حقیقی که بیانیه‌ها و پاسخ‌های صنفی و حقوقی را هم به دنبال داشت. برخی از این انتقادات صرفاً واکنشی به بی احترامی‌ها بود و برخی به واکنش‌های عملی تهیه کننده و کارگردان مثل قطع همکاری هم کشیده شد.
درنهایت این واکنش‌ها پلتفرم نماوا را هم وادار کرد که عذرخواهی کند. ترکش‌های ماجرا البته همچنان باقی ماند و روز چهارشنبه پیمان جبلی رییس صداوسیما در پاسخ به خبرنگاران درباره فرایندهای اقتصادی تولید و دستمزد در شبکه خانگی بیان کرد که ساترا وظیفه پیگیری این فرایندهای اقتصادی را بر عهده دارد و در حال بررسی ماجراست.
آمار هفته؛ باز هم محفل در صدر نظرسنجی‌ها
2 برنامه «زندگی پس از زندگی» و «محفل» از ابتدای ماه مبارک رمضان در صدر انتخاب‌های مردم و پربیننده ها بوده‌اند. این 2 برنامه در چند مرحله نظرسنجی‌های سازمان حتی در ایام نوروز هم رتبه اول پربیننده ها را در اختیار داشته‌اند و با اختلافی میلیونی بالاتر از تاک شو و برنامه‌های چهره محور قرار داشتند. نکته‌ای که شاید در چند سال اخیر کمتر پیش آمده است که برنامه‌های معارفی بتوانند گوی سبقت را از برنامه‌های سرگرم کننده و تاک شو بربایند.
شاید چنین نظرسنجی‌هایی حتی از طرف مخاطب هم باورپذیر نباشد و استنباط کند که سفارشی است. با این حال در تلوبیون که سرویس کاربرمحور است هم «محفل» و «زندگی پس از زندگی» با فاصله‌ای یک درصدی و صدهزار تایی توانسته بودند در نظرسنجی‌های پایانی ماه رمضان در صدر قرار بگیرند.
اخیراً نظرسنجی دیگری هم منتشر شده است که براساس آمار ایسپا که یکی از نظرسنجی‌های معتبر است در این نظرسنجی بعد از «مردان آهنین» شبکه سه این دو برنامه یعنی «زندگی پس از زندگی» و محفل یک بار دیگر به عنوان پربیننده‌ترین برنامه‌ها معرفی شده و درخشیده‌اند.
درخشش این برنامه‌ها یک بار دیگر نشان از اهمیت برنامه سازی و طراحی و تحقیق و پژوهش می‌دهد که اگر محتوا با طراحی درست و جذابیت‌های بصری و تیم حرفه‌ای همراه شود می‌تواند مخاطب را جذب کند و در غیر این صورت بقیه موارد فرع ماجراست.
مناسبت هفته؛ روز رادیو
چهارم اردیبهشت روز رادیو بود و رادیو امسال 84 ساله شد. رادیو تریبونی برای بسیاری از پیروزی‌ها و اتفاقات خوشایند و ناخوشایند بوده است. صدایی برای همبستگی‌ها و اطلاع رسانی‌ها در روزگاری که مردم کمتر وسیله ارتباطی از یکدیگر داشته‌اند.
با گسترش انواع ابزار و وسایل ارتباطی در دنیای امروز و پیشرفت تکنولوژی‌های گوناگون، رادیو هنوز نفس می‌کشد و هنوز بسیاری از پیشکسوت‌های رادیو به این رسانه گرم دلبستگی دارند.
چهره‌هایی که با این رسانه بزرگ شده‌اند و بزرگانی را تربیت کرده‌اند و باوجود گسترش شبکه‌های تلویزیونی، شبکه خانگی و دیگر مدیوم‌ها باز هم همه تعلق خاطرشان به میکروفن‌های دیده ناشده رادیو بوده است.
اما در کنار اینها لازم است یادآوری کنیم که بودجه رادیو و برنامه‌های رادیویی و مجریانش همچنان به شکل تبعیض آمیزی نمی‌تواند با تلویزیون برابری کند. پیمان جبلی رییس صداوسیما چند باری برای رفع این تبعیض‌ها وعده داد اما هنوز اتفاقی رخ نداده است. برخی از پیشکسوت‌های رادیو دیگر برنامه ندارند و تمهیدی برای حضور دوباره شان برای برندهای رادیویی در نظر گرفته نشده است همچون عذرا وکیلی که بیش از نیم قرن برنامه «سلام کوچولو» را در رادیو داشت. رادیو از طرف مدیرانش هنوز جدی گرفته نمی‌شود اما گویندگان و برنامه سازانش هنوز عاشقانه دوستش دارند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1223705/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان

خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه

رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد

خشم بهاری را کنترل کنید

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

این سکانس از قسمت جدید افعی تهران پُربازدید شد

تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل در ساحل بحر المیت

آهنگران: امام فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است

گزارش صداوسیما از واکنش‌ها درخصوص پرونده نیکا شاکرمی

سناتور آمریکایی: کسانی که در دانشگاه‌ها قیام کرده‌اند حامی حماس هستند، دقیقا مثل آیت‌الله‌ها در ایران!

مقایسه فروش فیلم‌های مهم دهه‌های مختلف با توجه به نوسانات قیمت دلار!

امیرعبداللهیان در نشست سران اسلامی: «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد

جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در 124 روز

دو عشق قدیمی ، دوباره روبروی هم

توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده

دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ترکیه در گامبیا

برندگان شصت‌ونهمین جوایز دوناتلو معرفی شدند

مرز باریک مراقبت صحیح با حفاظت آسیب زننده به کودک

پیش بینی بورس در هفته جاری

مقام ارشد اطلاعات ارتش تل‌آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است

مجری اخبار هواشناسی حقوقش از صداوسیما را فاش کرد

تحصن در دانشگاه آمریکایی بیروت علیه اسرائیل

«به رنگ بی رنگ»، امشب در سینما کوتاه

فرهاد آییش: به خودم خوش‌بینی تزریق می‌کنم

5 مبارز فلسطینی در طولکرم به شهادت رسیدند

روایت حاج صادق آهنگران از نفوذ سرویس‌های جاسوسی به هیئت‌ها و مداح‌ها

نماینده مجلس: در لایحه «حجاب و عفاف» تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم

آغاز اعتراضات صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی

رقم باورنکردنی کرایه خانه در تهران 1337

تحقق درآمد 440 میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

کودک را با خودش مقایسه کنید نه دیگران!

61 میلیارد دلار هم برای اوکراین پیروزی به دنبال نمی‌آورد

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری میان ایران و عراق

صادق خان باز هم شهردار لندن شد

عکس‌های جدید میلاد کی‌مرام همه را غافلگیر کرد

دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم صهیونیستی

انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبر انقلاب

سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند

نقش سدها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان

حملات انصارالله به اسرائیل چه ابعادی خواهد داشت؟

رژیم اسرائیل رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین را تهدید به زندان کرد

«به قدر کافی» حضورتان برای کودک امنیت و عشق دارد؟

حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایا‌الأشتر»

سه مطالبه اصلی کارگران از دولت در سال جاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی