اخبار محرمانه

آخرين مطالب

عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود، همه سلبریتی‌ها مجری شدند! تحلیل ویژه

عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود، همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خبرآنلاین / متن پیش رو در «خبرآنلاین» منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست.
صداوسیما در تغییر روشی عجیب نه تنها سلبریتی گریزی را کنار گذاشته است بلکه برای تمام ویژه برنامه‌های نوروزی خود از سلبریتی‌ها کمک گرفته است.

بارها و بارها نظرات پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما درباره حضور سلبریتی‌ها در این رسانه را شنیده‌ایم، او یکبار گفت سلبریتی‌های خودمان را می‌سازیم، بار دیگر گفت اتفاقاً برخی هنرمندان به‌اشتباه، خودشان حضورشان را در رسانه ملی کمرنگ کرده‌اند. هیچ‌کس از آن‌ها نخواسته است که بروند، بلکه برعکس ما خواستیم که بمانند طرح بدهند، بازی کنند و اجرا کنند. با این‌حال ما به دیدگاهشان احترام می‌گذاریم و معتقدیم صداوسیما خانه هنرمندانی است که می‌خواهند به هویت و تاریخ این ملت خدمت کنند. ما به کسی باج نمی‌دهیم اما دور صداوسیما هم سیم خاردار نکشیده‌ایم حالا روز گذشته و پس از آنکه آماری بر مبنای تعدا مخاطبان تلویزیون ملی منتشر شد، در نمایشگاه مطبوعات به خبرگزاری مهر درباره حضور سلبریتی‌ها گفت: «اگر به آنتن رسانه ملی توجه کنید، ما مجموعه‌ای از هنرمندان توانمند را در رسانه ملی داریم. من باره حضور چهره‌ها در رسانه ملی اظهار نظر کرده‌ام در صداوسیما به روی همه هنرمندان باز است اگر هنرمند یا فردی بنا بر مسائل اجتماعی، مالی و دستمزدی علاقه‌ای ندارد که با رسانه ملی همکاری کند و دوست دارد با رسانه‌های دیگر کار کند، ما جلوی آن‌ها را نمی‌گیریم.
البته که صحبت‌های قبلی با اظهار نظر جدید جبلی کمی مغایرت دارد، او در آخرین گفت‌وگوی خود درباره بازگشت سلبریتی‌ها به تلویزیون اعلام کرد: «این روند جدیدی نیست از روز اول هم اعلام کردیم صداوسیما خانه هنرمندان، خانه افرادی که در قالب هنر و برنامه‌ها و حضور در تلویزیون می‌خواهند برای مردم ساعات خوشی را خلق کنند و می‌خواهند به کشور و مردم‌شان خدمت کنند، است، تکرار می‌کنم این موضوع را از روز اول گفته بودیم. اما از اوایل سال 1402 به تدریج این علاقه‌مندی و اعلام آمادگی از سویِ چهره‌هایی که تصور می‌کردند صداوسیما شاید محدودیتی برای حضور آنها ایجاد کرده بیشتر شد. در واقع متوجه شدند اینکه تصورشان غلط بوده و نتیجه‌ی آن ناشی از شیطنت‌های رسانه‌ای است که شاید جریان‌ها و افرادی که دلشان نمی‌خواهد صداسیما، صداوسیمایی با حضور چهره‌ها باشد.حالا خوشبختانه چهره‌ها متوجه شدند این تصور غلطی بوده و به تدریج اعلام آمادگی کردند و اکنون می‌بینیم یک طیف متنوعی از هنرمندان در تلویزیون حضور دارند. شاید مصداق بارزِ آن هم برنامه‌های نوروز باشد که چهره‌هایی هم به جمع چهره‌های برگشته به تلویزیون اضافه شده‌اند، به این معنی که رفته رفته شاهد حضور افراد بیشتری در قاب تلویزیون هستیم.»
یک زمانی تلویزیون می‌گفت ما سلبریتی نمی‌خواهیم و با جدیت تمام اصرار داشت که برنامه‌هایش نباید سلبریتی محور باشد و با همین فرمان یک راه جدیدی را شروع کرد راهی که به مرور زمان نه تنها نتوانست مخاطبانش را با خودش همراه کند، بلکه مخاطب را روبه رویش قرار داد و به مرور زمان این بازی تبدیل به یک بازی دو سر باخت شد و در نهایت هم رویه به جایی کشیده شد که جبلی و دیگر مدیران هر کاری که انجام دادند باعث شد به آن‌ها هجمه وارد شود. به عبارتی یک جنگ قدرتی شکل گرفت میان کسانی که با خودی‌ها می‌خواهند تلویزیون را بگردانند و کسانی که حضور چهره‌ها در جذب مخاطب برای تلویزیون را موثر می‌دانستند و این‌گونه یک زمین نزاعی شکل گرفت میان تمام کسانی که یک ارتباطی به تلویزیون دارند.
مجریانی که کنار گذاشته شدند در ابتدا صداوسیما سلبریتی‌ها و تمام مجریانی که هم مهارت کافی در اجرا و هم محبوبیت لازم برای جذب مخاطب را داشتند کنار گذاشت و در مقابل کسانی وارد عرصه اجرا شدند که یا قبلا بازیگر بودند یا استاد ارتباطات یا اگر هم حوزه تخصصیشان اجرا بود به قدری تعداد برنامه‌های همزمان در حال اجرا در تلویزیون زیاد بود که تمام فرصتشان برای ایجاد خلاقیت و یک حرکت تازه در اجرا را از بین می‌بردند.
اما چیزی که در توروز امسال شاهد آن هستیم این است که با توجه به درصد بینندگان برنامه‌های تلویزیون که حداقل دو درصد و حداکثر 20 درصد بود، سیاست سلبریتی گریزی جای خود را به سلبریتی محوری داده است.
به این صورت که در سریال‌های تلویزیونی شاهد بازگشت پژمان جمشیدی و به به زودی سعید آقاخانی با فصل جدید«نون.خ»هستیم از طرفی هم حضور محمدرضا گلزار، مهران غفوریان، جواد رضویان، علیرضا استادی، محمد معتمدی و ملیکا شریفی‌نیا در عرصه اجرا دو پرسش اساسی را رقم زده است، اولی اینکه چرا بازیگران به عنوان مجری در عرصه اجرا حضور دارند و دوم اینکه چرا صداوسیما برای جذب مخاطب از سلبریتی‌ها استفاده می‌کند؟
البته که نتیجه این ماجرا چندان هم بد نشده است، چرا که به گفته رئیس سازمان صداوسیما، در هفته اول تعطیلات، میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی بیش از 8 درصد نسبت به نوروز گذشته افزایش پیدا کرده است، هرچند که حضور سلبریتی‌ها با هدیه‌های میلیون تومانی در ویژه برنامه‌های نوروزی در این افزایش مخاطب بی‌تاثیر نیست.
هزینه میلیاردی به همراه یک عقب‌گرد بزرگ محسن سهرابی فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در شبکه ایکس نوشت: ‏40 تا 50 میلیارد تومان هزینه ‎فروغی و ‎جبلی برای حضور ‎سلبریتی‌ها در برنامه شب عید شبکه 3
داویدز: 4.2 میلیارد
حامد بهداد: 1 میلیارد
مهدی طارمی: 1 میلیارد
سعید عزت الهی: 800 میلیون
علی پروین: 700 میلیون
علی قلی زاده: 500 میلیون
محمد محبی: 450 میلیون
هزینه‌های شب عید تلویزیون در چند روز گذشته به یک مسئله رسانه‌ای تبدیل شده است و نشان داده که سیاست سلبریتی گریزی جبلی و جلیل در دوسال گذشته نه تنها پاسخگو نبوده بلکه باعث ریزش مخاطب و عقب‌گرد دوباره این سازمان به گذشته خود شده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1215176/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر بهشتی بر مزار طالقانی

عقب نشینی کاخ سفید: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا مسالمت آمیز باشد

کشته شدن 3 نظامی اسرائیلی در غزه؛ 11 نظامی دیگر نیز زخمی شدند

جنگ پنهان برای یک کرسی عیان!

هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش

اعتماد به نفس کجاست؟

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

خروج برخی رهبران حماس از غزه واقعیت دارد؟

صداوسیما باز هم حقوق هنرمندان را نقض کرد

پاسخ کارشناسان به دولت: انتقاد، حق و وظیفه رسانه حرفه‌ای است

مدیرمسئول همشهری نوشت: اگر این صحنه‌ها در ایران بود

مهاجری: رئیسی پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که یک بخشدار هم می‌تواند افتتاحش کند

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

گاف جدید bbc؛ هر هواپیمای جتی که سیمرغ نیست

هراس تل‌آویو از صدور حکم جلب بین‌المللی برای نتانیاهو

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

بازداشت 38 نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

رئیس پیشین موساد: نابودی کامل حماس در غزه ممکن نیست

سیاوش مفیدی؛ از فوتبالیستی تا بازیگری

باقری: «وعده صادق»، سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه کرد

جزئیات نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور

ویدئویی که شعله تظاهرات در اسرائیل را افروخته‌تر ساخت

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

سرکوب ضدصهیونیست‌ها در آمریکا؛ دستگیری‌ها به سیاستمداران رسید

نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده

جمله ای که دل روناک «نون خ» را شکاند

همبستگی دانشجویان دانشگاه‌های تهران با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

فروش 2.9 تن طلا در 21 حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن

نگاهی به مفهوم عشق در آخرین عاشقانه «حسن فتحی»

نماینده ویژه رئیسی: ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی

تولد چهل و یک سالگی «افسانه پاکرو»

گزارش آمنه‌سادات ذبیح‌پور از اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه اسرائیل

در عقدیم و شوهرم کم به دیدنم می آید

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

شلیک و پرتاب موشک از هلیکوپترهای Mi-8 در منطقه اورنبورگ

همکاری فعالانه «اسپیلبرگ» با کمپین جو بایدن

چهره ها/ نوشته احساسی «حامد بهداد» در سوگ هوادارش

دیپلمات سابق: ترکیه، هند، برزیل و ژاپن خیلی از ما در آفریقا جلوتر هستند

ادامه روند کاهشی تورم تولیدکننده

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

لیونی: از زمان عملیات طوفان الاقصی اسرائیل در حال سقوط آزاد است

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

جایزه‌ای به نام «اکبر زنجانپور» اهدا شود

ترفندهای خانه داری برای زندگی ساده تر

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی