اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مروری بر دستاوردهای شرکت نفت و گاز گچساران در دولت سیزدهم وزارت نفت

مروری بر دستاوردهای شرکت نفت و گاز گچساران در دولت سیزدهم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در دولت سیزدهم توانست گام‌های محکمی در زمینه افزایش تولید نفت، انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی در شبکه خطوط لوله بردارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، صنعت نفت گچساران در دولت سیزدهم توانست گام‌های بلندی در زمینه افزایش تولید نفت، انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی در شبکه خطوط لوله، خودکفایی درتامین بیش از 75 درصد کالاها و مواد مورد نیاز خود، در داخل کشور صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان بردارد.
این صنعت با تبعیت از راهبردهای درست و اصولی تدوین‌شده از سوی دولت سیزدهم به‌صورت پویا و بی‌وقفه در حال اجرای طرح‌های عملیاتی زیادی است به‌طوری که انتقال پایدار و ایمن مواد نفتی، افزایش تولید نفت، ارتقای ایمنی و صیانت از محیط زیست، خطوط لوله و تجهیزات و عملیات ایمن‌سازی خطوط لوله از جمله رویکردهای مهم این شرکت به‌عنوان دومین تولید کننده نفت کشور به شمار می‌آیند.
صنعت نفت و گاز گچساران با بیش از یک قرن فعالیت در زمینه تولید نفت با پشت سر گذاشتن فراز نشییب‌های فراوان موفق شد با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان تولید نفت را که در چند سال پیش، به کمترین مقدار خود یعنی 50 هزار بشکه در روز رسیده بود را به سقف تولید یعنی بیش از 625 هزار بشکه در روز برساند.
این شرکت افزون بر تحقق همه تعهدها در زمینه تامین نفت و گاز مورد نیاز کشور توانست شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت و برای رفاه ساکنان حوزه پیرامونی خود در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس اقدام‌هایی قابل‌توجه انجام دهد.
شرکت نفت و گاز گچساران با 10 واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، 9 ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، 6 واحد آبرسانی و 85 مجموعه سرچاهی با بیش از 7 هزار و 500 کیلومتر خطوط لوله در اقطار مختلف به عنوان قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل شده و افزون بر رونق تولید در این شهرستان نقشی مهم در درآمدهای نفتی و توسعه اقتصادی کشور دارد.
در آخرین نشست عملیات این شرکت در سال 1402 غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در جمع مدیران و روسای این شرکت اظهار کرد: مفتخریم که با اقتدار بگوییم تولید نفت در این شرکت ظرف 2 سال گذشته به تولید حداکثری بالای 625 هزار بشکه در روز رسیده است و بر خود لازم می‌دانم از همه کارکنان این شرکت که در سرما و گرما جهادی و انقلابی پای کار بودند تا این اتفاق بزرگ رقم بخورد تشکر کنم.
وی اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران به‌عنوان دومین شرکت تولید کننده نفت در کشور موفق شد بیش از صد درصد از تعهد تولید برنامه تعیین‌شده خود را محقق کند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت افزود: نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا چهار محصولی است که شرکت نفت و گاز گچساران تولید می‌کند و این شرکت در گستره‌ای به عرض 150 کیلومتر و طول 350 تا 400 کیلومتر در محدوده چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.
کمالی ادامه داد: این شرکت یکی از پنج شرکت زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با 23 میدان نفتی است که هم‌اکنون 16 میدان آن فعال و 857 حلقه چاه و 105 مجموعه تفکیک‌گر در کنار چاه‌ها قرار دارد که به هرکدام از این تفکیک‌گرها تعداد قابل‌توجهی چاه متصل است.
راه‌اندازی واحد نمکزدایی 10 هزار بشکه‌ای بی‌بی‌حکیمه پس از 4 سال توقف
وی به بخشی از اقدام‌های کارکنان این شرکت اشاره کرد و گفت: عملیات تعمیرات اساسی و راه‌اندازی واحد نمکزدایی بی بی حکیمه یک پس از چهار سال توقف، با تلاش مظاعف و با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: این نمکزدایی در سال 1398 به‌دلیل کاهش تکلیفی ناشی از تحریم‌های ظالمانه غیرعملیاتی شد و پس از مدت زمان حدود چهار سال توقف، در مردادماه 1402 تعمیرات اساسی آن آغاز و هم‌اکنون تعمیرات اساسی 16 تجهیز اصلی این واحد انجام شده است.
کمالی بیان کرد: واحد نمک زدایی بی‌بی حکیمه (س)، یکی از هفت واحد نمک‌زدایی این شرکت است که در فاصله 8 کیلومتری شهرستان گچساران با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت در دهه فجر سال 1396 احداث و راه اندازی شد.
تولید بیش از 75 درصد کالاها و مواد مورد نیاز شرکت نفت گچساران در کشور
کمالی گفت: بیش از 75 درصد از کالاها و مواد مورد نیاز این شرکت از سوی شرکت‌های تولید کننده و دانش بنیان داخلی تولید می‌شوند که نشان می‌دهد این صنعت به جوانان نخبه کشور اعتماد دارد.
وی افزود: فقط در سال 1402 توانستیم بیش از 2500 میلیارد تومان کالا و مواد از شرکت‌های داخلی خریداری یا به مرحله امضای قرارداد برسانیم که در نوع خود بی‌نظیر است زیرا بیش از 600 درصد نسبت به سال 1401 رشد داشته‌ایم. 
جمع‌آوری گازهای مشعل‌
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه جمع آوری گازهای مشعل در دولت سیزدهم، انقلابی بزرگ را در کشور رقم زده است، گفت: گازهای مشعل به عنوان یک ثروت ملی جمع آوری و به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل خواهند شد.
کمالی بیان کرد: هم‌اکنون تعاملی سازنده بین مجتمع‌های پالایشگاهی گاز 900 و 1200 به‌منظور تامین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار برقرار است.
اجرای مسئولیت‌ اجتماعی زمینه‌ساز امنیت پایدار تولید
وی با اشاره به اینکه شرکت نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه مسئولیت اجتماعی است گفت: این شرکت از سال 1401 تاکنون به بیش از 2 هزار و 300 درخواست از محیط پیرامونی خود در زمینه مسئولیت اجتماعی پاسخ مثبت داده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: با هدف افزایش تولید نفت، در دولت سیزدهم هزاران کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت گذر زیر پوشش شرکت نفت و گاز گچساران شست و شو (توپکرانی) شد.
کمالی تصریح کرد: این مقدار شستوشوی خط لوله انتقال نفت به‌منظور ایمن‌سازی خط لوله انجام شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید بار اول در معامله با شرکت‌های دانش‌بنیان برخی نیازهای فناوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در حال پیگیری است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: تعداد قراردادهای نهایی و امضا شده این شرکت در سال 1402، 96 مورد به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد ریال است که شامل خرید سیستم و قطعات توربین، کمپرسورهای گازی، تلمبه‌های نفت، قطعات و تجهیزات برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مواد شیمیایی، لوله و اتصالات است.
کمالی پیشرفت در تولید را حاصل تلاش جوانان دانست و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه مسئولیت‌های نفتی به‌دست نیروی های خارجی بود و نیروهای ایرانی اجازه دسترسی به کارهای راهبردی را نداشتند. پس از پیروزی انقلاب با اراده و ایمان جوانان این سرزمین نه تنها تولید نفت تقویت شد بلکه صادرکننده دانش فنی در حوزه نفت نیز هستیم.
وی ادامه داد: شرکت نفت و گاز گچساران به‌عنوان یک شرکت ویژه و راهبردی در جنوب کشور، افزون بر مدیریت و راهبری کل صادرات نفت خشکی کشور، تأمین بخشی از خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های کشور را نیز به‌عهده دارد، از این رو این شرکت را به‌عنوان قلب نفت ایران نیز می‌شناسند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران تصریح کرد: با تبعیت از راهبردهای درست و اصولی تدوین‌شده ازسوی دولت سیزدهم، سیاست‌گذاری‌های صادقانه وزیر نفت و آمادگی نیروهای فنی و عملیاتی توانستیم برنامه‌های افزایش تولید شرکت نفت و گاز گچساران را محقق کنیم.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار جهانی شاهد افزایش تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم هستیم و این مهم با همت و تلاش کارکنان جهادی و سختکوش صنعت نفت در کشور رقم خورده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1213875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هراس تل‌آویو از صدور حکم جلب بین‌المللی برای نتانیاهو

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اردیبهشت 1403

پیش‌ بینی قیمت دلار 10 اردیبهشت 1403

حملات موشکی مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

بازداشت 38 نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

رئیس پیشین موساد: نابودی کامل حماس در غزه ممکن نیست

سیاوش مفیدی؛ از فوتبالیستی تا بازیگری

باقری: «وعده صادق»، سامانه تدبیر آمریکا در منطقه را با چالش‌های جدی مواجه کرد

جزئیات نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور

ویدئویی که شعله تظاهرات در اسرائیل را افروخته‌تر ساخت

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

سرکوب ضدصهیونیست‌ها در آمریکا؛ دستگیری‌ها به سیاستمداران رسید

نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده

جمله ای که دل روناک «نون خ» را شکاند

همبستگی دانشجویان دانشگاه‌های تهران با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

فروش 2.9 تن طلا در 21 حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟

حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن

نگاهی به مفهوم عشق در آخرین عاشقانه «حسن فتحی»

نماینده ویژه رئیسی: ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی

تولد چهل و یک سالگی «افسانه پاکرو»

گزارش آمنه‌سادات ذبیح‌پور از اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه اسرائیل

در عقدیم و شوهرم کم به دیدنم می آید

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

شلیک و پرتاب موشک از هلیکوپترهای Mi-8 در منطقه اورنبورگ

همکاری فعالانه «اسپیلبرگ» با کمپین جو بایدن

چهره ها/ نوشته احساسی «حامد بهداد» در سوگ هوادارش

دیپلمات سابق: ترکیه، هند، برزیل و ژاپن خیلی از ما در آفریقا جلوتر هستند

ادامه روند کاهشی تورم تولیدکننده

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

لیونی: از زمان عملیات طوفان الاقصی اسرائیل در حال سقوط آزاد است

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

جایزه‌ای به نام «اکبر زنجانپور» اهدا شود

ترفندهای خانه داری برای زندگی ساده تر

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

لحظه اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب تونس

بازی جالب جمله‌های پشت وانتی با «سیاوش مفیدی»

نادر طالب زاده: خط من خط انقلاب است

وزیر صمت: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم

با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟

بازتعریف جامعه مدنی دوم خردادی

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از 13 سال

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید

نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشتش به خشم آمد

گانتس: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

چرا «سیندرلا» بعد از 50 سال هنوز جذاب است؟

واکنش رئیسی به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان: چهره بی‌روتوش غرب نمایان شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی