اخبار محرمانه

آخرين مطالب

خیانت کردند تحلیل ویژه

خیانت کردند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
سهیل ثابت| یکی از معدود افرادی که در صحنه سیاست و دیپلماسی کشور همواره درخشیده و مورد تفقد بزرگان بوده دکتر محمدجواد ظریف است. دیپلماتی برجسته، هوشمند، متعهد و پایبند به نظام و از همه مهم‌تر پایبند به اخلاق.
چهره‌ای که با وجود به بارآوردن توافقنامه عزتمندانه برجام برای کشور و اینکه مقام معظم رهبری وی را امین، غیور، شجاع و متدین خواند؛ اما باز هم طی 8 سال وزارت با هجمه‌هایی از سوی مخالفان روبه‌رو شد یک و با این حال هیچگاه لب به تندخویی و بدگویی باز نکرد و همواره با اخلاق، تدبیر و عقلانیت به مسائل پاسخ داده است. با این حال مخالفان هنوز هم با گذشت 2 سال و نیم از تغییر دولت از هر فرصتی برای تخریب و هجمه به ظریف استفاده می‌کنند. چه اینکه روند بداخلاقی‌های هدفمند علیه ظریف در سال 1400 شدت گرفت و همان زمانی‌که صحبت‌ها پیرامون کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری بود فایل صوتی‌ای‌ از وی بیرون دادند تا هجمه‌ها و انتقادات علیه وی مجدد مطرح شود. گرچه خود ظریف بارها گفته که قصد نامزدی در هیچ انتخاباتی ندارد. با این حال ظریف طی ماه‌های گذشته بسیار در نشست‌ها و مجامع سیاسی و دانشگاهی به صحبت و سخنرانی پرداخته و مواضع مشخصی را در راستای منافع ملی مطرح کرده است. این در حالی است که اخیرا یک فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه پیشین در جمعی دانشجویی منتشر شده که بازتاب‌های زیادی هم پیدا کرده است. فایلی که بسیاری در صحت آن تشکیک کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان آن بدون اجازه در یک دزدی آشکار و با مقاصد خاص این فایل را از صحبت‌های ظریف در خصوص مسائل مختلف تهیه و ابتدا به رسانه‌های بیگانه داده‌اند و پس از نشر از سوی آنها در رسانه‌های داخلی نیز انتشار یافته است. اتفاقی که جز برای تخریب و زدن محمدجواد ظریف روی دیگری ندارد.
از بداخلاقی تا تخریب
انتشار فایل صوتی ظریف فرصت مناسبی را برای دلواپسان و رسانه‌های مخالف به‌وجود آورد تا صحبت‌های وی را پوشش داده و در جهت تخریب وی قدم بردارند. چنانکه رسانه‌هایی چون «کیهان» و «رجانیوز» در این امر پیشقدم شدند. چنانکه کیهان نوشت: «اخیرا یک فایل صوتی دیگر از محمدجواد ظریف در فضای مجازی منتشر شده که اگرچه بخش‌هایی از آن مثل همیشه اتهامات ثابت نشده و توهین‌های آقای ظریف به چهره‌های مخالف خود است اما قسمت‌هایی دیگر از آن حاوی اعترافات و نکات جالب آقای ظریف درباره جریان طرفدار و همسو با خود اوست. آقای ظریف در سخنان خود ضمن اعتراف به انحصارطلبی جریان چپ می‌گوید: «به‌نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن.» ظریف استقبال جریان چپ از خودش برای نامزدی ریاست‌جمهوری را صرفا یک تاکتیک برای کسب قدرت عنوان می‌کند و می‌گوید:«درسته که من پیارسال بالاترین رای رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رئیس‌جمهوری. ولی اونم نه به‌خاطر عشق به من بود، به‌خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی‌که شانس رای آوری داره، منم.» این رسانه می‌افزاید: آقای ظریف در تحلیل خود از انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 آقای جهانگیری و لاریجانی را فاقد محبوبیت و اقبال عمومی عنوان می‌کند و می‌گوید: «سال 1400 جهانگیری رای نمی‌آورد. اشتباهی که اینا کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را ردصلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رای نمی‌آورد.» ظریف در پایان این فایل صوتی اعتراف می‌کند که از بهار 97 به بعد حتی مردم نیز شروع به انتقاد از برجام و بی‌فایده دانستن آن کرده بودند: «مردم از بهار 97 شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. مردم می‌گفتنا! حاکمیت هم می‌گفت ولی مردم هم می‌گفتن.»
صوت دزدانه، تقطیع و دستکاری شده
پس از انتشار فایل صوتی منتسب به وزیر خارجه پیشین، محمدجواد ظریف به این فایل صوتی واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سلام دوستان «رسم عاشق‌کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است. ظاهرا یک مهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفت‌وگوهای کلاسی را در‌اختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته‌اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابه‌جایی و تیترسازی‌های فرامتنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی‌ می‌گیرند. ظریف در ادامه آورده است: اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم: همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود. گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته‌ و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود. برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است. بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم. بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است. وی در ادامه افزوده است: دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم. غمناک نباید بود از طعنِ حسود ای دل؛ شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1212642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واردات 500 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه تنها در یک ماه

فریادهای یک معترض آلمانی هنگام دستگیری توسط پلیس برلین

سردادن شعار حمایت از فلسطین مقابل پارلمان نروژ

ناصر ایمانی: نتیجه انتخابات 21 اردیبهشت تأثیری بر ترکیب هیأت رئیسه مجلس ندارد

وزیر علوم: نیرو‌های امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود

حفر و تکمیل 8 حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد

حفاری 6 حلقه چاه در میدان نفتی یادآوران آغاز شد

اختلاف بین اصولگرایان پایتخت بالا گرفت

نکته مهم در مورد زمان اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

جدول هفتم لایحه بودجه 1403 مربوط به حقوق و مزایا رد شد

منتقد سینما: ممنوع اعلام کردن سریال «حشاشین» خنده‌دار بود

زمان اجرا طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

اجرای چند سناریو از سوی دولت برای مسکن کارگران

قرعه‌کشی؛ ملاک انتخاب نامزد‌های مجلس در صورت تساوی آرا در دور دوم انتخابات

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

شارژ مالیاتی جنگ با غرب

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

همه آمده بودند برای تولد «آتیلا پسیانی»

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان

نتانیاهو از درگیری با ایران ضربه قطعی خورد

آخرین وضعیت طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

روایت وزیر ارشاد از افتتاح سدی در سریلانکا که شرکت‌های خارجی در انجام آن ناتوان بودند

زمان اجرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

جدول مربوط به منابع بودجه 1403 تصویب شد

سندرز: نتانیاهو در حال «پاک‌سازی قومی» در غزه است

دستور آماده باش به سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس مجددا در حمایت از غزه به خیابان آمدند

فصل پنجم سریال «نون خ» چطور بود؟

پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به کشورهای منطقه از خلیج فارس: بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند

وزیر ارشاد: ده‌ها موشک به سمت اسرائیل پرتاب شد، اقتصاد کشور‌ هم در حال رسیدن به آرامش است

مخاطرات ایمنیِ یک کارگاه در قاب دوربین صداوسیما

بلینکن وارد عربستان شد

همبستگی کادر بیمارستان‌‌های مغرب با غزه

عکس هایی جدید از ژست جالب جواد عزتی و شبنم قربانی

جهانگیری: رهبری در سال 95 فرمودند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

یادتان رفت که در دولت قبل چه معامله‌ای با صندوق فرهنگیان کردید؟

جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

یکی دیگر از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا هم به خیزش دانشجویی پیوست

ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» از زبان سخنگوی سپاه

مدیریت مجموعه های اقتصادیِ بنیاد شهید در آذربایجان شرقی با مشارکت مردم است

بازی موقعیت اضطرابی با «سیاوش مفیدی»

بررسی جداول بودجه 1403 در دستور کار پارلمان

فرمانده پایگاه شهیدان سجودی بیمارستان ساسان معرفی شد

ریانووسیتی: ایران و کامبوج پیشتازان جهان در تعداد تعطیلات با حقوق هستند

اصابت موشک حزب‌الله به پایگاه میرون

ادامه انتفاضه دانشجویی در آمریکا علیه اسرائیل

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی