اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله فرهیختگان/ نقطه عزیمت به‌‌ سمت مشارکت حداکثری مقاله

سرمقاله فرهیختگان/ نقطه عزیمت به‌‌ سمت مشارکت حداکثری
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فرهیختگان / « نقطه عزیمت به‌‌ سمت مشارکت حداکثری » عنوان یادداشت روزنامه فرهیختگان به قلم جعفر درونه است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
آرام‌آرام به روز انتخابات، روز جشن ملی ملت ایران نزدیک می‌شویم و فضای جامعه با ارائه فهرست‌های نامزدها، انتخاباتی‌تر خواهد شد. بدون تردید نقش جریان‌های سیاسی و نخبگان و به تعبیری خواص جامعه در ایجاد حال و هوای انتخابات در کشور انکارناپذیر است به‌شرطی که بتوانند نقش و وظیفه خویش را به‌درستی بشناسند و به‌خوبی و بهنگام به آن عمل کنند. در روزهای گذشته صحنه انتخابات نشانگر دلمشغولی‌های جریان‌های سیاسی به خود و تقلیل ضرورت و چگونگی شرکت در انتخابات در حلقه حامیان و حواریون خود بوده‌ است و غالبا از فضای عمومی جامعه غفلت کرده‌اند. در‌حالی‌که مشارکت پر شور ‌مستلزم به صحنه آوردن عامه مردم به صحنه، توان‌بخشی معرفتی به آنان و جهت‌دهی دقیق به کنش‌های انتخاباتی آنهاست.
عامه مردم علی‌رغم درک ضرورت نقش‌آفرینی جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی که معمولا توان گرم کردن تنور انتخابات را دارند، منتظرند ببینند هر یک از مدعیان چه طرح و برنامه‌ای برای پیشرفت کشور و برون‌رفت از مشکلات ارائه می‌کنند. برخی از جریان‌های سیاسی وزن کنش‌های انتخاباتی خود را به لجاجت‌های کودکانه قهرآمیز با حاکمیت تنزل داده و از عامه مردم انتظار دارند تبعات این رویکرد‌های لجوجانه و هماوردی بی‌نتیجه و تجربه شده با حاکمیت را بپذیرند و هزینه‌های ناشی از آن همچون ایجاد ناامنی در کشور و جرأت‌یابی بیشتر دشمنان قسم‌خورده ملت ایران برای تحمیل فشارهای بیشتر اقتصادی و... را بپردازند. حقیقتا این جفا در حق مردمی است که منتظرند نخبگان کشور با درک موقعیت حساس فعلی به‌جای تئوریزه کردن انسداد، با اتکا به شم سیاسی و فهم راهبردی خود افق‌گشایی کرده و برای برداشتن بار سنگین مشکلاتی که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، راه‌حل‌های اساسی ارائه دهند. جفای بزرگ‌تر این است کسانی که با درک رسالت مهم تاریخی خود درصدد افق‌گشایی هستند را به چوب طعن و لعن برانند و هرگونه حرکت رو به جلو و واقع‌بینانه برای تقویت پیوند و اعتمادآفرینی بین حاکمیت و جریان‌های سیاسی را مورد تخطئه قرار دهند.
از سوی دیگر شاهد این هستیم که برخی از جریان‌های سیاسی در غفلتی آشکار رقابت اصلی در انتخابات را به درون جبهه‌ای که بیشتر نشان داده است دغدغه انقلاب و حفظ آرمان‌ها و شعارهای اساسی آن را دارد، بکشانند و چونان به این دلمشغولی‌ها با خود مشغول شوند که دچار غفلتی استراتژیک شده و نه‌تنها از بدنه‌ای که سرمایه اجتماعی انقلاب محسوب می‌شود غفلت کنند، بلکه نتوانند با بخش‌های دیگر جامعه که امروز بر اثر برخی ناکارآمدی‌ها و برخی از دشمنی‌های پیدا و پنهان دشمنان در سختی قرار دارند، فاصله بگیرند و عملا اعلام کنند ثمره حضورشان حتی در قدرت برای این اقشار دستاوردی نخواهد داشت و تنها پشت رقیب داخلی را به خاک خواهد مالید. آنچه این دو جریان نسبت به آن بی‌توجه هستند خشم و کینه فروخفته دشمنان انقلاب اسلامی است که به‌علت ناکامی‌ها و ناکامیابی‌ها از توطئه‌های ریز و درشت علیه مردم و انقلاب اسلامی و شکست‌های فضاحت‌بار در منطقه در انتظار انتقام گرفتن از ملت ایران است. بر این اساس باید نقطه عزیمت برای مشارکت حداکثری را نه آنچنان که برخی جریان‌های سیاسی می‌پندارند در «رقابت با نظام» و یا «رقابت‌‌های درون‌گروهی» بلکه در «مرزبندی با دشمنان» تعریف کرد. امروز هم جریان‌های سیاسی و هم نخبگان و هم آحاد ملت باید به این بیندیشند که چه نوع کنشی از آنان در انتخابات مرز آنها با دشمنان قسم‌خورده ملت ایران را پررنگ و آنها را دلسرد و ناامید و ناکام می‌کند. در مرحله بعد باید با ترجیح منافع ملی بر منافع سلیقه‌ای، حزبی و باندی این کنش را به منصه ظهور برسانند و به عمومی‌سازی آن اهتمام ورزند. در این باره توجه به آموزه‌های قرآن و عترت راهگشا خواهد بود که به دو نمونه از آن اشاره می‌شود:
1- تبدیل شرکت در انتخابات به «عمل صالح» بر اساس آیه شریفه 120 سوره توبه.

مردم عزیز باید بدانند لبیک‌گویی به فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مشارکت پرشور در انتخابات و اهتمام به استیفای حق شرکت در انتخابات و انجام این وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی که به اعتلای ایران عزیز و قوی و تقویت جمهوری اسلامی که قطعا موجب خشم و عصبانیت دشمنان این ملت و انقلاب خواهد شد در پیشگاه پروردگار مصداق عمل صالحی است که اجر و پاداش آن تا قیامت برای آنان محفوظ خواهد ماند.
مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَهِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن یَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَهٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ. سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیه‌نشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این به‌خاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا به آنها نمی‌رسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر اینکه به‌خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‌شود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند.
2- انتخاب هر کنشی در انتخابات باید بر مبنای معیار مشخصی باشد. این معیار باید «خدایی» باشد. رفتار خدایی که ما در دعاهای خود از خدا می‌خواهیم با آن معیار در باره ما عمل کند در تضاد با خشنودی دشمنان دین و در راستای رضایت و خوشحالی پیامبر اکرم(ص) و خوبان عالم است.
 ما در دعای ابوحمزه ثمالی می‌خوانیم:
إِلَهِی إِنْ أَدْخَلْتَنِی النَّارَ فَفِی ذَلِکَ سُرُورُ عَدُوِّکَ وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِی الْجَنَّهَ فَفِی ذَلِکَ سُرُورُ نَبِیِّکَ وَ أَنَا وَ اللَّهِ أَعْلَمُ أَنَّ سُرُورَ نَبِیِّکَ أَحَبُّ إِلَیْکَ مِنْ سُرُورِ عَدُوِّکَ. بنابراین باید نقطه عزیمت مشارکت حداکثری را مبتنی‌بر بصیرت انقلابی در ناامید‌سازی دشمن قرار داد و به آن کار لازم در صبح جمعه که قطعا باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد یعنی حضور در پای صندوق‌های رأی دانست. آزمونی که ملت ایران بارها بارها از آن سرافراز بیرون آمده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1204656/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام خون شهدا به‌ویژه معلمان شهید، پیروزی حق بر باطل و ظهور وعده صادق الهی است

انتقاد تند رسانه دولت از نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس

چرا خودروسازان دولتی عرضه جدید ندارند؟

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد

استفاده از گازهای اشک آور در محوطه دانشگاه آمریکایی

بچه با معرفت که اینقدر به باباش نارو نمیزنه!

مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها

شناسایی پیکر شهید جاوید الأثر ایلامی پس از 41 سال

کیهان: همه دنیا جنایات اسرائیل را محکوم کردند، اپوزیسیون همچنان لال است

متفرق‌کردن معترضان اسرائیلی با ماشین آب‌پاش

جمعیت دانشجویان دانشگاه کلمبیا از محل تحصن حامیان فلسطین محافظت می‌کنند

برخورد وحشیانه پلیس فرانسه با دانشجویان معترض ضدصهیونیستی

فرار اسماعیل از دست "آصف میرزا"

اظهارات رئیس مجلس درخصوص قوانین مهمی که در حوزه حمایت از تولید و اشتغال تصویب شد

نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد

جزئیات بدعهدی آمریکایی‌ها در توافق 3‌ مرحله‌ای به روایت فرهیختگان

پسرم دنبال طلاق است چون خانمش زیبا نیست

وضعیت متشنج در خیابان‌های تل‌آویو

4 عضو طالبان پاکستان در ارتباط با حمله به اتباع چینی بازداشت شدند

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد؛ بازجویی برای اتهامات جنسی

روایت وزیر اقتصاد از دستور رئیس جمهور درپی تذکر رهبر انقلاب

روایت رئیس مجلس درخصوص قوانین مهمی که در حوزه حمایت از تولید و اشتغال تصویب شد

ترمز طلای جهانی در مسیر صعود و پیش‌بینی صعود فلزات گرانبها

تولید خودرو سوژه خبرنگار صداوسیما شد

حجم بالای دانشجویان معترض در دانشگاه ورجینیای آمریکا

فلسطین، پرتکرار ترین نام جهان

چین رزمایش دریایی 9 روزه برگزار می‌کند

بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش

درگیری شدید پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان در تل‌آویو

حمله پلیس به حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه آستین تگزاس

شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی!

چهره‌ها/ استایل سنتی بازیگر گاندو در ترکیه

اولین نشست ستاد شاهد دانشگاه سمنان در سال جاری با حضور مدیر کل بنیاد استان برگزار شد

پیشنهاد 5 ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت

کاهش 830 میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته

ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه دستورکار بهارستان

ماجرای تعطیلی بازار ارز و طلا و اعتصاب طلافروشان چه بود؟

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

دوره کردن دانشجویان معترض به جنگ در دانشگاه تگزاس

همتی: دولت از مردم عذرخواهی کند

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نقدی بر محدودیت دامنه نوسان

سرمقاله همدلی/ ...در بزرگداشت کارگر و معلم

سرمقاله جهان صنعت/ استراتژی بهینه رشد تولید

سرمقاله قدس/ از مرداد 1358 تا آوریل 2024

اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد

آغاز بیست‌ودومین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه

مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی