اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله فرهیختگان/ نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری مقاله

سرمقاله فرهیختگان/ نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فرهیختگان / « نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری » عنوان یادداشت روزنامه فرهیختگان به قلم جعفر درونه است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
آرام‌آرام به روز انتخابات، روز جشن ملی ملت ایران نزدیک می‌شویم و فضای جامعه با ارائه فهرست‌های نامزدها، انتخاباتی‌تر خواهد شد. بدون تردید نقش جریان‌های سیاسی و نخبگان و به تعبیری خواص جامعه در ایجاد حال و هوای انتخابات در کشور انکارناپذیر است به‌شرطی که بتوانند نقش و وظیفه خویش را به‌درستی بشناسند و به‌خوبی و بهنگام به آن عمل کنند. در روزهای گذشته صحنه انتخابات نشانگر دلمشغولی‌های جریان‌های سیاسی به خود و تقلیل ضرورت و چگونگی شرکت در انتخابات در حلقه حامیان و حواریون خود بوده‌ است و غالبا از فضای عمومی جامعه غفلت کرده‌اند. در‌حالی‌که مشارکت پر شور ‌مستلزم به صحنه آوردن عامه مردم به صحنه، توان‌بخشی معرفتی به آنان و جهت‌دهی دقیق به کنش‌های انتخاباتی آنهاست.
عامه مردم علی‌رغم درک ضرورت نقش‌آفرینی جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی که معمولا توان گرم کردن تنور انتخابات را دارند، منتظرند ببینند هر یک از مدعیان چه طرح و برنامه‌ای برای پیشرفت کشور و برون‌رفت از مشکلات ارائه می‌کنند. برخی از جریان‌های سیاسی وزن کنش‌های انتخاباتی خود را به لجاجت‌های کودکانه قهرآمیز با حاکمیت تنزل داده و از عامه مردم انتظار دارند تبعات این رویکرد‌های لجوجانه و هماوردی بی‌نتیجه و تجربه شده با حاکمیت را بپذیرند و هزینه‌های ناشی از آن همچون ایجاد ناامنی در کشور و جرأت‌یابی بیشتر دشمنان قسم‌خورده ملت ایران برای تحمیل فشارهای بیشتر اقتصادی و... را بپردازند. حقیقتا این جفا در حق مردمی است که منتظرند نخبگان کشور با درک موقعیت حساس فعلی به‌جای تئوریزه کردن انسداد، با اتکا به شم سیاسی و فهم راهبردی خود افق‌گشایی کرده و برای برداشتن بار سنگین مشکلاتی که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، راه‌حل‌های اساسی ارائه دهند. جفای بزرگ‌تر این است کسانی که با درک رسالت مهم تاریخی خود درصدد افق‌گشایی هستند را به چوب طعن و لعن برانند و هرگونه حرکت رو به جلو و واقع‌بینانه برای تقویت پیوند و اعتمادآفرینی بین حاکمیت و جریان‌های سیاسی را مورد تخطئه قرار دهند.
از سوی دیگر شاهد این هستیم که برخی از جریان‌های سیاسی در غفلتی آشکار رقابت اصلی در انتخابات را به درون جبهه‌ای که بیشتر نشان داده است دغدغه انقلاب و حفظ آرمان‌ها و شعارهای اساسی آن را دارد، بکشانند و چونان به این دلمشغولی‌ها با خود مشغول شوند که دچار غفلتی استراتژیک شده و نه‌تنها از بدنه‌ای که سرمایه اجتماعی انقلاب محسوب می‌شود غفلت کنند، بلکه نتوانند با بخش‌های دیگر جامعه که امروز بر اثر برخی ناکارآمدی‌ها و برخی از دشمنی‌های پیدا و پنهان دشمنان در سختی قرار دارند، فاصله بگیرند و عملا اعلام کنند ثمره حضورشان حتی در قدرت برای این اقشار دستاوردی نخواهد داشت و تنها پشت رقیب داخلی را به خاک خواهد مالید. آنچه این دو جریان نسبت به آن بی‌توجه هستند خشم و کینه فروخفته دشمنان انقلاب اسلامی است که به‌علت ناکامی‌ها و ناکامیابی‌ها از توطئه‌های ریز و درشت علیه مردم و انقلاب اسلامی و شکست‌های فضاحت‌بار در منطقه در انتظار انتقام گرفتن از ملت ایران است. بر این اساس باید نقطه عزیمت برای مشارکت حداکثری را نه آنچنان که برخی جریان‌های سیاسی می‌پندارند در «رقابت با نظام» و یا «رقابت‌‌های درون‌گروهی» بلکه در «مرزبندی با دشمنان» تعریف کرد. امروز هم جریان‌های سیاسی و هم نخبگان و هم آحاد ملت باید به این بیندیشند که چه نوع کنشی از آنان در انتخابات مرز آنها با دشمنان قسم‌خورده ملت ایران را پررنگ و آنها را دلسرد و ناامید و ناکام می‌کند. در مرحله بعد باید با ترجیح منافع ملی بر منافع سلیقه‌ای، حزبی و باندی این کنش را به منصه ظهور برسانند و به عمومی‌سازی آن اهتمام ورزند. در این باره توجه به آموزه‌های قرآن و عترت راهگشا خواهد بود که به دو نمونه از آن اشاره می‌شود:
1- تبدیل شرکت در انتخابات به «عمل صالح» بر اساس آیه شریفه 120 سوره توبه.

مردم عزیز باید بدانند لبیک‌گویی به فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مشارکت پرشور در انتخابات و اهتمام به استیفای حق شرکت در انتخابات و انجام این وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی که به اعتلای ایران عزیز و قوی و تقویت جمهوری اسلامی که قطعا موجب خشم و عصبانیت دشمنان این ملت و انقلاب خواهد شد در پیشگاه پروردگار مصداق عمل صالحی است که اجر و پاداش آن تا قیامت برای آنان محفوظ خواهد ماند.
مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَهِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن یَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَهٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ. سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیه‌نشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این به‌خاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا به آنها نمی‌رسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر اینکه به‌خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته می‌شود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمی‌کند.
2- انتخاب هر کنشی در انتخابات باید بر مبنای معیار مشخصی باشد. این معیار باید «خدایی» باشد. رفتار خدایی که ما در دعاهای خود از خدا می‌خواهیم با آن معیار در باره ما عمل کند در تضاد با خشنودی دشمنان دین و در راستای رضایت و خوشحالی پیامبر اکرم(ص) و خوبان عالم است.
 ما در دعای ابوحمزه ثمالی می‌خوانیم:
إِلَهِی إِنْ أَدْخَلْتَنِی النَّارَ فَفِی ذَلِکَ سُرُورُ عَدُوِّکَ وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِی الْجَنَّهَ فَفِی ذَلِکَ سُرُورُ نَبِیِّکَ وَ أَنَا وَ اللَّهِ أَعْلَمُ أَنَّ سُرُورَ نَبِیِّکَ أَحَبُّ إِلَیْکَ مِنْ سُرُورِ عَدُوِّکَ. بنابراین باید نقطه عزیمت مشارکت حداکثری را مبتنی‌بر بصیرت انقلابی در ناامید‌سازی دشمن قرار داد و به آن کار لازم در صبح جمعه که قطعا باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد یعنی حضور در پای صندوق‌های رأی دانست. آزمونی که ملت ایران بارها بارها از آن سرافراز بیرون آمده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1204617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهره‌ها/ عکس غمگین یکتا ناصر با یک متن معنادار

تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم

دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد

اولین کمیسیون حق پرستاری برای 370 ایثارگر مازندرانی

سرمقاله اعتماد/ امنیت شغلی کارگران

سرمقاله ایران/ پیام مقتدرانه دوستی به منطقه

تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی

نشست صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه

ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌ شمالی به خارکیف اوکراین

چهره‌ها/ عکس متفاوت سارا و نیکای پایتخت در سوئد

مطالبه یک اصولگرا از مجلس آینده: به کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازید

واکنش ربیعی به هجمه دولت به مرکز پژوهش‌های مجلس: نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

جعفرزاده: نفت را به‌ قیمتی می‌فروشیم که انگار مال‌ دزدی را به حراج گذاشته‌ایم

سرمقاله کیهان/ ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!

سرمقاله وطن امروز/ مرغ آمریکایی‌ها غاز است!

سرمقاله فرهیختگان/ شوآف با استقلال و پرسپولیس ممنوع!

سرمقاله شرق/ مزیت‌های ژئوپلیتیک ایران را پاس بداریم

جزئیات دیدار وزیری از آفریقای مرکزی با وزیر خارجه ایران

سرمقاله خراسان/ نوبت «وعده صادق» اقتصادی

حدیث میرامینی، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!

اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار

حمله موشکی به «نواتیم» ترمز بی‌بی را کشید

پشت پرده بازی قدرت در کرملین

نگرانی از صادرات نفت اقلیم کردستان عراق به اسرائیل

چرا پسرها از دانشگاه گریزان شده‌اند؟

رسانه بریتانیایی: حملات ایران و اسرائیل خاورمیانه را تغییر داد؟

احداث پایگاه جدید بالگردهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین

تلاش ترکیه برای دور‌زدن ایران

آثار و نتایج راهبردی جنگ غزه

پزشکان افسرده

سایه سنگین جنگ غزه بر ضیافت سالانه رئیس جمهور آمریکا با خبرنگاران

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ 7 نفر شهید شدند

نتیجه جالب نظرسنجی کانال 13 اسرائیل درباره میزان اعتماد به نتانیاهو

رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد

ماجرای آسیب‌دیدگی سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال «نون‌ خ»

ادای احترام خاص نوید محمدزاده به بازیگر پیشکسوت

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403

چشم دلار بازار به مصوبه جدید 28500

وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است

چهره‌ها/ تصویر یادگاری مهران غفوریان جلوی لامبورگینی چند میلیاردی!

نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم

سردار حاجی زاده: سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل، «اراده مردم» بود

تلخ‌ترین غذاها در آمار تورم

چهره‌ها/ تیپ جذاب بازیگر فاصله‌ها و همسرش در بلژیک

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی