اخبار محرمانه

آخرين مطالب

عارف برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟ سیاسی

عارف برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / فعال سیاسی اصلاح‌طلب نزدیک به عارف گفت: آقای عارف در قالب بنیاد امید ایرانیان فعالیت می‌کند؛ این بنیاد حزب نیست که بخواهد لیست بدهد، و به لحاظ شخصیتی نیز ایشان در حال بررسی هستند تا جمع‌بندی برسند و ببینند که چه کنشی در انتخابات داشته باشند ؛ ولی هنوز ایشان در این خصوص به جمع بندی نرسیده اند.
علیرضا خامسیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تبیین بیانیۀ 110 فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب، ضمن اشاره به این نکته که جریان تحول‌خواه، علی‌رغم بی‌مهری‌ها و محدودیت‌هایی که از سمت بخش‌هایی از حاکمیت داشته، دغدغۀ ملی دارد، گفت: باید هنر یک کنشگر سیاسی و فعال مدنی این باشد که از روزنه‌های هر چند اندک، بتواند برای نقش‌آفرینی و تاثیر گذاری بر ساحت سیاسی کشور استفاده کند.
وی بیان کرد: یکی از این منافذ یا روزنه‌های نقش‌آفرینی در ساحت سیاسی کشور، می‌تواند صندوق رأی باشد.البته صحبت از به رسمیت شناختن صندوق رای مشروعیت دادت به اعمال ضد حقوق شهروندی بخش‌هایی از حاکمیت نیست.
خامسیان ادامه داد: صندوق رأی در زمان حال، شاید به مانند صندوق‌های رأی دهۀ شصت یا هفتاد، که دارای اعتبار بیشتر بوده و مورد توجه مردم بود، اهمیت و اعتبار نداشته باشد، اما همچنان می‌تواند به عنوان یکی از منافذ و روش‌های تأثیرگذاری بر عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه استفاده شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: به عنوان کسی که همواره تلاش کرده‌ام از حداقل‌ها به نفع مردم استفاده شود، فکر می‌کنم که این، به نفع مردم است که در مجلس آینده، یک اقلیت با کیفیت حضور داشته باشد.
این شخصیت نزدیک به محمدرضا عارف، در تأیید گفتۀ خود، بیان کرد: حضور این اقلیت با کیفیت، مطمئناً در کاهش مصوبات آسیب‌زا برای مردم مؤثر خواهد بود. نمونه‌هایی از این مصوبات آسیب‌زا را در مجلس یازدهم دیدیم.
وی تأکید کرد: به همین دلیل، اقلیت با کیفیت، که راهش از مسیر صندوق‌های رأی می‌گذرد، می‌تواند به نفع مردم باشد. و تأکید من بر نفع مردم در خصوص حضور اقلیت با کیفیت در مجلس، از آن جهت است که این مسئله، در نهایت منتج به آن چیزی است که به نفع مردم می‌باشد.
خامسیان با بیان این مسئله که دغذغۀ اصلی مردم، داشتن یک زندگی بهتر است، گفت: بخشی از مسائل مربوط به داشتن یک زندگی خوب، مربوط به مسائل اقتصادی و بخشی دیگر، مربوط به مسائل اجتماعی است. این نکته، یعنی داشتن زندگی خوب ، یا به عبارت دیگر «می‌خواهم زندگی کنم» که پیام دوم خرداد 76 نیز بود افرادی که به فکر منافع ملی با نگاه توسعه‌گرایانه هستند،بهتر بتوانند این زندگی خوب را در نهادهایی مانند مجلس، برای مردم فراهم کنند؛ حتی با حضور کم، اما با کیفیت خود.
این فعال اصلاح‌طلب، بیان کرد: اقلیت توسعه‌گرا، در حال حاضر در حال احصا و رصد شدن، از سمت احزاب هستند؛ اما اینکه به چه تعداد یا رقمی برسند، هنوز قطعی نیست؛ چرا که شورای نگهبان یک فرصت دیگر برای بررسی صلاحیت افرادی که در شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده‌اند، فراهم کرده است.
این شخصیت نزدیک به عارف ادامه داد: باید دید بعد از این دورۀ قانونی‌ای که شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها تعیین کرده است، آیا تعداد نامزدهای تحولخواه بیشتر می شود یا خیر، ولی مطمئناً دست جریان توسعه‌گرا و تحول خواه، در برابر جریان موسوم به انقلابی بسیار بسته‌تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: با این وجود، مطمئناً جریان تحول خواه، همواره با این محدودیت‌ها مواجه بوده و در مجلس دهم نیز این اتفاق افتاد، اما با محوریت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آن مقطع زمانی، در تهران و برخی از کلانشهرها، لیست موسوم به امید رأی آورد.
خامسیان گفت: البته مقطع زمانی فعلی، با آن مقطع زمانی، به دلیل اتفاقاتی که در کشور افتاده است و دلخوری‌هایی که مردم دارند، متفاوت است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: برای آنکه مشارکت مردم در انتخابات‌هایی همچون انتخابات پیشرو افزایش پیدا کند، حاکمیت باید دست به یکسری اقداماتی همچون گفت‌وگو با مردم بزند.
همچنین، این شخصیت نزدیک به عارف، با اشاره به قابل پیش‌بینی نبودن فضای سیاسی کشور، توضیح داد: مطمئناً همۀ چهره‌های ملی، اعم از نیروهای اصلا طلب، تحول خواه و توسعه گرا، دغدغه‌شان، دغدغۀ ایران است و قاعدتاً تمام تلاششان را می‌کنند که کشور، از ورطۀ نابودی خارج شود ولی اینکه که چگونه نقش آفرینی کنند، مشخص نیست.
وی ادامه داد: باید جلوتر رفت و دید که نظر قطعی‌ شورای نگهبان، چگونه خواهد بود و حاکمیت، در ارتباط با مردم چگونه رفتار خواهد کرد؛ منظور برخوردهای مقطعی نیست و باید نگاه بلند مدت داشت تا مردم حس کنند که حاکمیت، باب گفت‌وگو را با آن‌ها باز کرده است و می‌تواند مطالباتشان را، اعم از مطالبات حوزۀ اجتماعی و معیشتی، پاسخ بدهد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در توضیح رویکرد محمدرضا عارف، درخصوص احتمال اعلام لیست از سمت وی برای انتخابات پیشرو، بیان کرد: عارف در قالب بنیاد امید ایرانیان فعالیت می‌کند؛ این بنیاد حزب نیست که بخواهد لیست بدهد، و به لحاظ شخصیتی نیز ایشان در حال بررسی هستند تا جمع‌بندی برسند و ببینند که چه کنشی در انتخابات داشته باشند ؛ ولی هنوز ایشان در این خصوص به جمع بندی نرسیده اند.
در پایان خامسیان در پاسخ به سوالی درخصوص حضور افراد به اصطلاح لیست‌ پر کن، در لیست احتمالی اصلاح‌طلبان، بیان کرد: شخصا اصطلاح لیست پر کن را نمی پسندم ولی اقلیت با کیفیتی که گفتم، مؤثرتر خواهند بود تا وجود افرادی که در بزنگاه‌ها نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرده و روی آن‌ها حساب کرد. آن چیزی که شنیدم، این است که دوستانی در حال احصاء برای رسیدن به یک لیست هستند و باید دید که حاکمیت، در آینده چه رویکردی اتخاذ خواهد کرد.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1200444/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاکید چین بر تسریع مذاکرات آتش بس در غزه

اخراج اتباع لبنان از آمریکا تا 18 ماه به تعویق افتاد

فروش ‌‌صنایع دستی در نانوایی‌ها بلامانع شد

بوی دعوا میاد!

زیدآبادی: زمین خوردن دولت پزشکیان به نفع هیچ کس نیست

جلسه حراج سکه در هفته جاری لغو شد

ترکمنستان دیپلمات طالبان را پذیرفت

معرفی فیلم‌های سارایوو 2024

کاهش بیش از 14 هزار واحدی شاخص کل بورس

بلومبرگ: عربستان در تلاش است از جنگ مجدد با یمن جلوگیری کند

جزئیاتی از نشست‌های کمیسیون امنیت ملی در مشهد

آسیب بیشتر محتواهای غیراخلاقی به مغز نسبت به قمار و بازی‌های‌ رایانه ای

آغاز پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده

توضیح شرکت دخانیات درباره مالیات و قاچاق سیگار

عادل فردوسی پور به مراسم «مهران مدیری» رفت

مستند اقتصادی «سرطان اجتماع» روی آنتن تلویزیون

توصیه مازنی به پزشکیان: دولت وفاق ملی تشکیل دهید

62 درصد صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ علیه غزه هستند

نخست وزیر ایتالیا وارد پکن شد

طالبان: به‌زودی کنترل حریم هوایی افغانستان را بدست می‌گیریم

آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از شبکه سه

تصمیم رئیس‌جمهور درخصوص ارائه کابینۀ پیشنهادی از زبان قالیباف

بازار سرد قیمت‌ها در گرم‌ترین روزهای سال؛ سکه بدون تغییر ماند

پخش زنده مراسم «تنفیذ حکم ریاست جمهوری» از شبکه یک

آزادی‌خواه، نماینده مجلس: آقای پزشکیان در هماهنگی کامل با مجلس و شخص آقای قالیباف است

واکنش ابطحی به تاکید افراطیون اصولگرا برای استفاده پزشکیان از همه جناح‌ها

ارتش رژیم‌ صهیونیستی عملیات در خان یونس را گسترش می‌دهد

هشدار سازمان بازرسی به جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار کالاها

اختلال در خطوط ریلی فرانسه احتمالا 3 روز دیگر ادامه خواهد یافت!

فروش یک هفته سینما به بیش از 34 میلیارد رسید

چرا برخی کودکان در دوست پیدا کردن ناتوان هستند؟

سرخوردگی بی‌بی در واشنگتن

ترامپ بار دیگر به هریس حمله کرد

ترکیب هیئت‌‎رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد

نماینده مجلس: آقای پزشکیان در هماهنگی کامل با مجلس و شخص آقای قالیباف است

عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا 3 روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور منتخب می‌شود

فلاحت‌پیشه: پزشکیان بداند هرگونه گران‌سازی، پوست خربزه زیر پای دولت است

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت کشاورزی در منطقه ارومیه

رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک پهپاد بر فراز میدان گازی کاریش شد

جنایات رژیم صهیونیستی، صدای نماینده انگلیس در شورای امنیت را درآورد!

«مهران مدیری» برنده هم نباشد، برند هست!

شاه و قاهره؛ مردی که در مرداد تمام شد

رویترز: روسیه با پهپادهای جدید مراکز نظامی اوکراین را هدف می‌گیرد

عرب سرخی: باید کسانی که با بکارگیری زنان در کابینه مخالف هستند از سر راه برداریم

انتقاد المیرا شریفی‌مقدم به طراحی لباس کاروان ایران در المپیک/ ویدئو

حراج چهلم شمش طلا لغو شد

توصیه‌های اقتصادی نمایندگان بخش خصوصی به رئیس جمهور منتخب

رئیس سازمان هواپیمایی: شهریور 1400 از 13 هواپیمای برجامی فقط3 هواپیما فعال بود

شکنجه اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی

زندگی کمدین مشهور 98 ساله سوژه مستند شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی