اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ ماندگارترین خدمت به ایران مقاله

سرمقاله جمهوری اسلامی/ ماندگارترین خدمت به ایران
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - جمهوری اسلامی / « ماندگارترین خدمت به ایران » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حرکت در مسیر عقل و اعتدال، یکی از بهترین راه‌های حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آنست. کسانی که با تکیه بر عقل و پرهیز از افراط و تفریط درباره وقایع، عملکردها و آنچه در جامعه جریان دارد نظر می‌دهند، نظرشان معمولاً صائب است و کمتر دچار اشتباه و خطا می‌شوند. برعکس این افراد، اصحاب افراط و تفریط معمولاً گرفتار انحراف می‌شوند و نمی‌توان به اظهارنظرهایشان اعتنا کرد. این فرموده امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام که «الجاهل اما مفرط او مفرّط– جاهل همواره خارج از مسیر حرکت می‌کند، گاهی به زیاده‌روی دچار می‌شود و گاهی از قافله عقب می‌ماند» ناظر به همین واقعیت است. بعثت انبیا و پیامبر اسلام برای هدایت مردم به مسیر عقل و اعتدال بود.
در شرایط غیرعادی جامعه، افرادی میل به میدان‌داری پیدا می‌کنند که از مسیر عقل و اعتدال فاصله گرفته و دچار افراط و تفریط می‌شوند. این وضعیت را در یکی دو سال اخیر بیش از گذشته شاهد هستیم. بعضی افراد که سوابق خوبی هم ندارند، به خود حق می‌دهند درباره همه چیز اظهارنظر کنند و نظر خود را معیار جلوه دهند. عجیب اینکه این افراد وارد مقولاتی می‌شوند که یا درباره آنها اطلاع چندانی ندارند و یا برخلاف واقعیت‌های روشن مرتکب تحریف می‌شوند.
یکی از این افراد اخیراً و در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی به سراغ امام خمینی رفته و به ایشان نسبت داده فقط به اسلام توجه داشته و ایران را به حساب نمی‌آوردند. این شخص با تکیه بر همین ادعای نادرست تلاش کرد به نتایجی هم برسد و مخاطبان خود را تحت تاثیر نقطه ‌نظرهای ناصحیح خود قرار دهد.
آنچه در سخنان و پیام‌های امام خمینی از آغاز نهضت اسلامی کاملاً مشهود است اینست که ایشان از همان ابتدای مبارزه علیه رژیم پهلوی بر آزادی ملت ایران از یوغ رژیم شاهنشاهی و دو عارضه بدخیم آن یعنی استبداد داخلی و استعمار خارجی تکیه کردند و این روند را تا پیروزی انقلاب اسلامی و تا آخرین روزهای حیات خود ادامه دادند. یکی از بارزترین نمونه‌ها، سخنان مهم امام در 4 آبان 1343 در اعتراض به کاپیتولاسیون است. امام خمینی در آغاز این سخنرانی گفتند:
«من تاثرات قلبی خود را نمی‌توانم اظهار کنم. قلب من در فشار است. این چند روزی که مسائل اخیر ایران را شنیده‌ام خوابم کم شده است. ناراحت هستم. قلبم در فشار است. با تاثرات قلبی روزشماری می‌کنم که چه وقت مرگ پیش بیاید. ایران دیگر عید ندارد. عید ایران را عزا کرده‌اند؛ عزا کردند و چراغانی کردند؛ عزا کردند و دسته جمعی رقصیدند. ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، و باز هم چراغانی کردند؛ پایکوبی کردند. اگر من به جای اینها بودم این چراغانی‌ها را منع می‌کردم؛ می‌گفتم بیرق سیاه بالای سر بازارها بزنند؛ بالای سر خانه‌ها بزنند؛ چادر سیاه بالا ببرند. عزت ما پایکوب شد؛ عظمت ایران از بین رفت؛ عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند.»
جالب است که در همین یک فراز کوتاه، امام 5 بار کلمه «ایران» را بکار بردند و از کشور و ملت و ارتش ایران سخن گفتند. جالب‌تر اینست که در این سخنرانی 28 دقیقه و 51 ثانیه‌ای، امام 41 بار اسم «ایران» را به زبان آوردند در حالی که فقط 16 بار کلمه اسلام را بکار بردند.
علاوه بر این، در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که امام در پاریس بودند نیز همواره و در تمام سخنرانی‌ها و پیام‌هایشان از ایران و ملت ایران سخن گفتند و بر احقاق حقوق مردم پافشاری کردند. در سخنرانی بهشت ‌زهرا در روز ورود نیز بر حق انتخاب ملت و تشکیل دولت با آراء ملت تاکید کردند. در فاصله میان پیروزی تا همه‌پرسی اصل نظام هم نظر مردم را برای سرنوشت ایران «محور» دانستند و زمانی که نظر خودشان را درباره شکل نظام جایگزین اعلام کردند نیز دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» را بکار بردند که اولی به ایران و مردم تعلق دارد. در سال‌های بعد نیز تکیه امام بر روی «ایران» و «مردم» استمرار داشت بطوری که بارها گفتند «خود ملت، میزان است» و «میزان، رای ملت است». از موارد بسیار مهم و محوری اقدامات امام خمینی درباره اهمیت دادن به ایران و حقوق مردم برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت کشور، اصرار ایشان بر هرچه سریع‌تر برگزار کردن همه‌پرسی تعیین نوع نظام سیاسی، انتخابات خبرگان قانون اساسی، انتخابات مجلس و انتخابات ریاست‌ جمهوری در اولین فرصت و زمان ممکن است که همگی نشانه اولویت دادن به کشور و دخالت دادن عموم مردم در سرنوشت خود می‌باشند.
اقدامات مهم امام برای حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور، تلاش برای عمران و آبادانی و قطع کردن نفوذ بیگانگان از دخالت در امور ایران از بارزترین مصادیق ایران‌دوستی است. به موازات این اقدامات، حمایت‌های مستمر امام از اقشار محروم و تاکید بر ضرورت ریشه‌کن ساختن محرومیت از جامعه ایرانی نیز اهتمام بنیانگزار نظام جمهوری اسلامی به میهن و کسانی که موجودیت میهن را تشکیل می‌دهند را به اثبات می‌رساند.
این واقعیت‌های غیرقابل انکار که همگی به سخن، پیام و سیره عملی امام مستند هستند واقعیت بزرگی را به اثبات می‌رسانند که تاکنون مطرح نشده و آن اینست که امام خمینی که یک روحانی عالی‌رتبه و یک مرجع بزرگ بود، یکی از ایران‌دوست‌ترین شهروندان ایران هم بود و ماندگارترین خدمت را به ایران به عمل آورد که عبارتست از تامین استقلال و آزادی. و اینک این ما هستیم که باید از این دستاوردهای بزرگ پاسداری کنیم.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1200152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه امنیتی علیه نظامیان صهیونیست در بیت المقدس

چهره 3 بازیگر معروف در قبل و بعد از گریم یک نمایش مهم

باهنر: باید با همه کشورهای دنیا تعامل سازنده داشته باشیم، حتی با آمریکا

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بنیاد شهید کاملا هوشمند شده و تمامی خدمات را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهد

دفاع روزنامه دولت از پوشش رئیس جمهور منتخب

شصت‌وچهارمین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)

آماده باش کامل گروه‌های واکنش سریع صنعت برق

شنیده‌ها از 3 گزینه اصلی وزارت خارجه دولت پزشکیان

10 فرمان نظام حمایتی و رفاه

گروه‌های مقاومت پایگاه آمریکایی «کونیکو» را با موشک هدف قرار دادند

پیشتازی 2 درصدی ترامپ نسبت به هریس در نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال

تحلیل مهاجرانی از دولت سایه سعید جلیلی

حدود 30 درصد از آمریکایی‌ها آماده پذیرش یک رئیس‌جمهور زن نیستند

بمباران هشت مدرسه سازمان ملل در غزه

انهدام 9 پهپاد جنبش انصارالله در اطراف یمن

حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ برای ایران عزیز

سرمقاله جام جم/ افزایش نشاط اجتماعی با همدلی میان دولت و مجلس

سرمقاله ابتکار/ دولت دکترپزشکیان چگونه دولتی است؟

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کابینه باید صدای بی‌صدایان باشد

سرمقاله شرق/ فیلترینگ و پیامدهای اقتصادی

سرمقاله اعتماد/ دفع این خطر فقط کار پزشکیان است

سرمقاله ایران/ الزامات شکوفایی فرهنگی

سرمقاله کیهان/ قانون بومرنگ دیروز «دوحه» امروز «پاریس»

سرمقاله وطن امروز/ ماجرای هریس و دموکرات‌های جکسونی

سرمقاله فرهیختگان/ سختی‌های دفاع از انسانیت در جهان سیاست‌زدایی‌شده

سرمقاله خراسان/ دولت سایه؛ حزب سیاسی یا...؟

نهج‌البلاغه تا قبل از حضور پزشکیان در انتخابات در تلویزیون ممنوع بود/ تذکر صدا و سیما به برنامه سازانی که از نهج البلاغه استفاده می‌کردند!/ ویدئو

"هو" شدن کاروان رژیم صهیونیستی در رژه المپیک 2024

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

گزیده‌های نفتی هفته

روایت "عصر ایران" در خصوص حاشیه‌های بازدید پزشکیان از خانه کشتی

پیش‌بینی مشاور سابق کارتر و ریگان درباره نتیجه انتخابات آمریکا

شیک و جذاب مثل پردیس پورعابدینی و همسرش

گذر عمر برای بازیگران فیلم ارباب حلقه‌ها

پزشکیان: برای حل مسئله فرهنگ باید خودمان را درست کنیم تا مردم الگو بگیرند

داریوش فرهنگ و همسرش در مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت 6 صبح

تصور ایرانیان از ترامپ درست است؟

کالای بنجل چینی و طرح شی برای انقلاب اقتصادی

کل کل بامزه ژاله صامتی و گوهر خیراندیش

ظریف: در کنار دکتر پزشکیان خواهیم ایستاد

پیش بینی قیمت دلار 6 مرداد 1403

تعریف مهران مدیری از کارگردانی مسعود کیمیایی

محسن رضایی: مرصاد، پایان ماجراجویی صدام بود

زیدآبادی: اگر «تخریب» کمک به دولت است، چرا در دولت رئیسی خدمت به آمریکا و اسرائیل قلمداد کردند؟

پیگیری وعده 14 ساله طرح نوسازی بافت فرسوده

تداوم کارشکنی نتانیاهو با هدف امتیاز گیری از حماس

واکنش جالب پسر «علیرضا قربانی» روی فرش قرمز جدیدترین فیلم «مهران مدیری»

شرط فراکسیون مستقلین برای کمک به رأی‌آوری وزرای پیشنهادی پزشکیان

واکنش عبدی به مصوبه اخیر دولت سیزدهم: موجب اعتراض و مشکلات زیادی می‌شود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی