اخبار محرمانه

آخرين مطالب

آغاز بزرگ‌ترین پروژه قرآنی رسانه ملی/داوران برنامه «محفل» را بشناسید فرهنگی اجتماعی

آغاز بزرگ‌ترین پروژه قرآنی رسانه ملی/داوران برنامه «محفل» را بشناسید
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، رضوان درویش و حسنین حلو کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه «محفل» هستند.
«محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی صداوسیما است که با فضایی جذاب و نوآورانه تولید شده و در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.این برنامه با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعداد‌های برتر قرآنی ایران و جهان و ارائه‌های هنرمندانه و دیدنی همراه خواهد بود.حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه "محفل" هستند و اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده خواهد داشت.این برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان قبل از افطار حوالی ساعت 17:30 از شبکه سه و ساعت 23 از شبکه قرآن است.
در این گزارش به معرفی داوران «محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی صداوسیما پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:
احمد ابوالقاسمی
احمد ابوالقاسمی متولد 10/3/1347 در تهران است، او از سال 61 یعنی در 13 سالگی‌اش وارد کلاس‌های قرآن شده است و به گفته خودش در مدت کوتاهی روان خوانی قرآن را یاد گرفته است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد علوم قرانی است و دکتری رشته تلاوت را دارد.
مادرش مشوق اصلی‌اش در این مسیر بوده و، چون پسرعمویش یکی از قاریان برجسته کشوری محسوب می‌شده، مادرش دوست داشته تا او نیز مانند پسرعمویش این راه را انتخاب کند.او یک خواهر و پنج برادر دارد. ابوالقاسمی خودش پدر دو دختر است.

اخبار محرمانه

ترکش در سینه مانع قرائت قرآن نشد
حاج احمد ابوالقاسمی اولین بار سال 61 با دستکاری شناسنامه‌اش راهی جبهه شد او دو بار از ناحیه کتف و پا مجروح شد و اواخر جنگ در سال 67 یک ترکش وارد ریه‌اش شد. هنوز این ترکش در ریه اوست و در حالی که همه فکر می‌کردند این ترکش مانع قرائت قرآن او شود در این سال‌ها به عنوان قاری بین‌المللی در جهان اسلام حضور داشته است.
از ایران تا مصر قرآن را روایت کرد
ابوالقاسمی طی این سال‌ها در 36 کشور به عنوان قاری قرآن حضور داشته است و از دید خودش مهم‌ترین سفری که در این سال‌ها داشته است، سفر به کشور مصر است که این سفر را به دعوت سفیر این کشور رفته است. ابوالقاسمی در کارنامه کاری‌اش ریاست رادیو قرآن را نیز دارد.
استادی که قاریان مطرح او را می‌شناسند
او از سال 66 جلسات قرانی را راه اندازی کرده است و در سال 1371 رتبه بین‌المللی قران را گرفته است، شاگردانش معتقدند که در کلاس‌های قران او، مطالب به طور مدون ارائه می‌شده است.از سال 81 کلاس‌های او در فرهنگسرای قران برگزار میشود و در همان سال‌ها حدود 300 نفر، قران پژوه در کلاس‌هایش حضور داشتند؛ به همین دلیل نام او در بین افراد قرآنی پرآوازه است.

اخبار محرمانه

در قبال قران کاری شکل نگرفته است
بازار

اخبار محرمانه

او معتقد است با توجه به آیه قران «وَقالَ الرَّسولُ یا رَبِّ إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هذَا القُرآنَ مَهجورًا»، امت پیامبر در برابر قران مسئول هستند و اگر نتوانیم جامعه را به قران نزدیک کنیم در این راه کم کاری کرده‌ایم و در آخرت باید در برابر پیامبر پاسخ گو باشیم.
بهترین هدیه زندگی
در یکی از دیدار‌هایی که با رهبر داشته است، ایشان از او خواسته اند که کار قرائت قرآن را کنار نگذارد، این قاری انگشتر رهبر را هدیه گرفته است و به گفته خودش بهترین هدیه زندگی‌اش است.
حضور به عنوان میزبان در محفل
ایشان در برنامه تلویزیونی محفل شبکه سه که شب‌های ماه رمضان 1402 پخش می‌شود به عنوان میزبان حضور دارند و معتقدند ساخت چنین برنامه‌هایی بسیار لازم و البته اثربخش خواهد بود.
غلامرضا قاسمیان
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان، متولد ششم فروردین سال 52 است. او در یک خانواده نسبتا مذهبی و پرجمعیت به دنیا آمده و مادرش خانه دار و پدرش بازنشسته ارتش بوده است. مادربزرگش بین تمام نوه‌ها نسبت به او ارادت ویژه‌ای داشته است.او در دوران مدرسه و نوجوانی صدای بسیار دل‌نشین و شیوایی داشته که همین باعث شده بود تا قرائت قرآن را از دوران نوجوانی شروع کند و از همان دوران شروع به یادگیری نهج‌البلاغه می‌کند.

اخبار محرمانه

از دانشگاه شریف تا خواندن دروس حوزوی
قاسمیان در دوران مدرسه بسیار کوشا و درسخوان بوده. او فارغ التحصیل رشته عمران از دانشگاه صنعتی شریف است.شهادت برادرش نقطه عطف زندگی او محسوب می‌شود و به گفته خودش بعد از شهادت برادرش مسئولیت سنگینی را روی دوشش احساس می‌کرد به همین دلیل به دنبال دروس حوزوی می‌رود و در این زمینه نیز تحصیل می‌کند. او استاد دانشگاه امیرکبیر، شریف و علم و صنعت و همچنین دروس مختلف حوزوی است.قاسمیان به فوتبال علاقه زیادی دارد و به گفته خودش فوتبالیست خوبی است و در رشته پینگ پنگ نیز مهارتی دارد.
حکم جهادی تا پای سفره عقد
حاج آقا قاسمیان یکی از افرادی است که همیشه پای کار‌های جهادی مانده و این کار را در اولویت زندگی خود قرار داده است و این مسئله تا جایی برایشان مهم بوده که حضور در اردو‌های جهادی یکی از شروط ضمن عقدشان بوده است، ایشان به همراه گروه جهادیشان که در این سال‌ها فعالیت مداوم داشته‌اند در مناطق محروم حضور داشته و فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است.

اخبار محرمانه

استادی که با شاگردانش دوست است
در این سال‌ها سعی کرده است که با شاگردانش رابطه استاد-شاگردی را کنار گذاشته و با آن‌ها دوست باشد. به همین دلیل شاگردانش او را دوست خود خطاب می‌کنند، به گفته خودش در این سال‌ها سعی کرده تا با رفاقت درس را به شاگردانش بیاموزد به همین دلیل بسیاری از اردو‌های جهادی را با شاگردانش رفته است.
از صدای شیوا تا ریاست اسناد مجلس
صدای شیوای حاج آقا در مجالس مدیحه سرایی ائمه و هیئت‌ها باعث شده است تا در این سال‌ها جوانان زیادی را به خود جلب کند. او علاوه بر این‌ها به حکم دکتر محمدباقر قالیباف رئیس وقت مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس منصوب شده است.

اخبار محرمانه

حجت الاسلام قاسمیان شب‌های ماه مبارک رمضان یکی از میزبانان برنامه محفل است. ایشان بر لزوم وجود اینچنین برنامه‌هایی که از ابعاد مختلف به قرآن بپردازند تاکید دارند و معتقدند تا کنون چنین اقدام ویژه‌ای با محوریت قرآن و مخاطب عام نشده است. اما محفل حرکت بسیار خوبی را در این زمینه آغاز کرده است.
حامد شاکرنژاد
حامد شاکرنژاد متولد 31/1/1362 شهر مشهد است. او اینکه در خانواده قرآنی به دنیا آمده است را یک فضل الهی می‌داند، شاکرنژاد از سن 5 سالگی به همراه برادرش به قرائت قرآن مشغول بوده است. پدرش حاج‌محمد شاکرنژاد یکی از قاریان خوب خراسانی است. حامد شاکرنژاد و برادرش (حمید شاکرنژاد) از شاگردانش محسوب می‌شوند.

اخبار محرمانه

شاکرنژاد در سن 11 سالگی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در عربستان شرکت کرده است و در این مسابقه رتبه نخست را کسب کرده است. نکته جالب توجه در این موفقیت این بود که او برای نخستین بار در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کرده بود و تا آن زمان هیچ قاری ایرانی‌ای نتوانسته بود در این مسابقات، رتبه نخست را کسب کند.
ازقرائت قرآن تا مشاوره وزات راه و شهرسازی
شاکرنژاد فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است و دکتری علوم قرآنی را دارد.او در حال حاضر مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی است.شاکرنژاد یک چهره قرآنی تک بعدی نیست و او در این سال‌ها سعی کرده است تا چهره قرآن را در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به درستی نشان دهد.
سبک خاص قرائت
بعد از ایجاد سبک جدیدی در تلاوت قرآن، این سبک مورد تایید رهبری قرار گرفت و حالا بسیاری از جوانان و نوجوانان ایرانی و غیر ایرانی از وی تقلید می‌کنند.حامد شاکرنژاد در قرائتش یک سبک خاصی را دارد و در میان قاریان قرآن صاحب سبک قرائت است و بسیاری از افراد از قرائت‌های ایشان تقلید می‌کنند.

اخبار محرمانه

حضور در برنامه محفل
شاکرنژاد در ویژه برنامه افطار شبکه سه سیما به عنوان میزبان حضور دارد و به گفته خودش این بک موهبتی است که شامل حال او شده است. او از اینکه کار‌های اجتماعی زیادی با محوریت قرآن صورت بگیرد استقبال می‌کند.
حسنین الحلو؛ قاری و موذن عتبه عباسیه و حسینیه کربلا
حسنین الحلو متولد 12/10/1947 شهر بصره عراق در یک خانواده مذهبی است، زمانیکه او به دنیا آمد، مذهبیان عراق در دفاع از «محمدباقر صدر» یکی از طرفداران امام خمینی در حال جنگ بودند. زمانیکه که کلاس اول ابتدایی بوده است در عراق انتفاضه شعبانیه شکل گرفته بود به همین دلیل با عمه‌اش به شهر قم مهاجرت کرد و به خانه عمویش که یکی از سربازان سپاه بدر بوده است، آمدند.به گفته خودش چند تن از عموهایش در جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران در جبهه‌های ایران به درجه شهادت رسیده‌اند و در گلزار شهدای قم دفن شده‌اند.

اخبار محرمانه

جنگ او را از خانواده‌اش جدا کرد
او 10 خواهر و برادر دارد که قرار بود چند روز بعد حضور او در قم آن‌ها نیز به حسنین در قم بپیوندند، اما به دلیل جنگ مرز بسته شد و مجبور شدند به عربستان سعودی مهاجرت کنند. او از سن 6 سالگی تا 10 سالگی، از خانواده‌اش هیچ خبری نداشته است و در نهایت بعد از 5 سال آن‌ها را در اردوگاهی در ورامین می‌بینید.
از طلبگی در قم تا حضور در عراق
به روایت خودش او به رشته فوتبال علاقه‌مند بود و انسی با قرائت قران نداشته است و همیشه قرائت قران را با لحن عبدالباسط که یادآور درگذشت کسی بوده است می‌شناخته تا اینکه صوت قران طلحه را شنید و به قرائت قران علاقه‌مند شد.او 13 سال در حوزه علمیه قم درس خوانده است و بعد از 23 سال زندگی در ایران، به کشورش عراق باز می‌گردد، او در سال 2013 به عنوان موذن حرم امام حسین و حضرت عباس انتخاب شد.او در سال 2004 با "شحات"، یکی از قاریان قران برجسته دیدار داشته است و او را مشوق اصلی خود می‌داند.او در سال 2005 نفر اول مسابقات قرانی کشور عراق شده است و بعد از آن سال داور بیش از 450 مسابقه قرانی بوده است.

اخبار محرمانه

از موذنی در حرم حضرت عباس تا مجری برنامه «وجی‌ها بالحسین»
او معتقد است که قران در زندگی‌اش معجزات بسیاری داشته است یکی از آن‌ها موذنی در حرم حضرت عباس بوده است. زمانیکه در حضور ایت الله گلپایگانی مشغول قرائت قران بوده است، ایشان بعد از قرائت حسنین، از او دعوت میکنند تا به عنوان موذن و قاری حرم حضور داشته باشد. حسنین الحلو در یکی از برنامه‌های مذهبی تلویزیون عراق به عنوان مجری و تهیه کننده حضور داشته است که همین موضوع را از برکات قران می‌داند.

اخبار محرمانه

حضور در برنامه محفل ایران
ایشان پس از دعوت به این برنامه هماهنگی‌های لازم با مسئولین عراق و عتبه عباسیه را لنجام می‌دهند تا در این برنامه حضور داشته باشند.
ایشان بر این باورند که محفل برنامه‌ای در سطح جهان خواهد بود.
رضوان درویش مبتهل و میزبان برنامه محفل از سوریه
رضوان درویش متولد 8 مارس 1965 (17 اسفند 1343) در دمشق است. ایشان از مسلمانان اهل سنت هستند و ارادت خاصی هم نسبت به ائمه دارند.درویش در خانه پدری در یک خانواده 14 نفره زندگی کرده است که 7 خواهر و 4 برادر دارد.ایشان چهار دختر، یک پسر و پنج نوه دارد.درویش فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته اقتصاد است.
از کودکی تا قرائت قران
او از کودکی به ابتهال و قرائت قران علاقه بسیار داشته است و از 5 سالگی به جلسات تلاوت قران رفته است. او پسرعمه‌اش که موذن مسجد بوده است را مشوق اصلی اش در این راه میداند. او از کودکی به تشویق پسر عمه‌اش موذن مسجد بوده است.
سعی و تلاش در راه قران
پدر و مادر درویش نیز در این راه یکی از مهره‌های اصلی این موضوع محسوب می‌شوند، او علاوه بر قرائت قران در عرصه تواشیح نیز فعالیت داشته است که به گفته خودش در این راه هیچ معلمی نداشته است و همه این‌ها حاصل سعی و تلاش خودش بوده است.
پدر بزرگی که با نوه‌اش شعر می‌خواند
او به همراه یکی از نوه‌هایش به نام "آلما" که در شهر استانبول ترکیه زندگی می‌کند، آهنگ‌هایی که می‌خواند را اجرا می‌کند و همین موضوع یکی از نکاتی‌ست که توجه بسیاری را سمت او جلب کرده است، یکی از آرزو‌های او برای نوه‌هایش، این است که آن‌ها قاری قرآن شوند.
نام او در بین قاریان بین‌المللی
رضوان درویش یکی از قاریان بین‌المللی است که در این سال‌ها نام او در بین قاریان مطرح جهان اسلام می‌درخشد و همواره یکی از کسانی است که در این سال‌ها در مقامات قرانی بسیاری را کسب کرده است. همچنین ایشان به عنوان داور در بعضی مسابقات قرآن ایران هم حضور داشته اند.
داوری برنامه تلویزیونی
استاد رضوان درویش داور سوری مسابقات قرآنی «ان للمتقین مفازا» که شبکه جهانی الکوثر برگزار کرده است نیز بوده است.او در برنامه تلویزیونی محفل شبکه سه نیز به عنوان داور یا میزبان حضور دارند. درویش به زبان فارسی تسلط ندارند، اما در این برنامه به خوبی با بقیه داوران و میهمانان ارتباط برقرار می‌کنند و همین مورد باعث محبوبیت ایشان شده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/917165/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

200 روز جنایات صهیونیست ها در نوار غزه

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

رئیس جمهور: ایران در 20 کشور جهان پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است

سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه

وحشت صهیونیست‌ها از حمله حزب‌الله به فرماندهی تیپ گولانی

رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

تقدیر ضرغامی از سریال «نون خ»

رقیب سرسخت ایران در عراق

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

فرار لحظه آخری اسماعیل

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

پاس کروزها را گل کنید

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی