اخبار محرمانه

آخرين مطالب

عضو کمیسیون امنیت ملی: مجلس آینده یکدست نخواهد بود! سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی: مجلس آینده یکدست نخواهد بود!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خبرآنلاین / یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در سایه نقد جدی پیشرفت و توسعه پیدا می‌کند، دیدگاه‌های مختلف باید مجلس را باهم اداره کنند؛ چراکه دیدگاه‌های یکپارچه آسیب می‌رسانند.
شهریار حیدری درباره این‌که در ماه‌های گذشته کشور حوادثی را پشت سرگذاشت و بسیاری بعداز این حوادث بر ضرورت تقویت اتحاد و انسجام داخلی تاکید کردند، لوازم و احتیاجات این مهم چیست، گفت: واقعیت این است که همیشه عوامل داخلی موثر بر امنیت پایدار و سیاست خارجی ما است. یعنی وحدت داخلی اثرات بسیار زیادی بر 2 مولفه اصلی ما دارد که متاثر از همبستگی و وحدت است. بنابراین اگر این 2 موضوع برای کسی اهمیت دارد، حتما باید برای وحدت داخلی تلاش کند و این وحدت داخلی هم در عمل امکان‌پذیر است و با شعار به هیچ‌وجه انجام نمی‌شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وحدت یعنی این‌که جریانات مختلف سیاسی در کشور به نوعی طرفدار نظام و انقلاب با سلیقه‌های مختلف اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و چپ و راست باشند، یادآور شد: آقای رئیسی شعار «دولت فراگیر» داد نه دولت انحصاری و سیاسی، اما در عمل این اتفاق نیفتاد، چرا که افراد زیادی برای تصدی وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌ها بودند که می‌توانستند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. انصافاً بودند استاندارانی که در دولت گذشته از استانداران فعلی قوی‌تر هستند و نگاه سیاسی و نگاه چپ و راست نداشتند زیرا دولت گذشته هم تقریبا دولت میانه‌رو بود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار بود باتوجه به تحولاتی که در امنیت داخلی اتفاق افتاد و 4ماه نهادهای امنیتی درگیر موضوعاتی بود که دشمن هم سوار بر موجش شد به گونه دیگری اقدام شود.
بازار

اخبار محرمانه

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اتفاقات چندماه اخیر در کشور ریشه و پایه‌اش مسائل داخلی بود که از اعتراض شروع شد و به اغتشاش کشیده شد و این اتفاقات برای یک کشور قدرتمند مانند جمهوری اسلامی ایران قابل تحلیل است، عنوان کرد: تحلیل هم این است که مسائلی که اتفاق افتاد و تحریم‌هایی که به دلیل شرایط پیش آمد و اروپا و آمریکا از آن استفاده کردند؛ همه این‌ها موجب می‌شود ما امنیت داخلی را تقویت کنیم و وحدت داخلی هم زمانی اتفاق می‌افتد که دولت عزم و اراده جدی برای استفاده از جریانات مختلف داشته باشد.
وی تاکید کرد: البته دولت حق دارد از کسانی که همراهش هستند استفاده کند، اما همراهان بسیار خوبی هم بودند که متاسفانه کنار گذاشته شدند. برای وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌ها دولت افراد خوبی داشت. بسیاری از استانداران تجربه کار اجرایی ندارند و جمع این‌ها باعث آسیب می‌شود. در آینده هم ممکن است به خاطر ناتوانی و ناکارآمدی برخی از وزرا و مدیران به کشور آسیب وارد شود.
حیدری ادامه داد: به طور مثال من وزیر صنعت را نقد کردم و نقدم هم جدی است. مقام معظم رهبری سال قبل را دانش بنیان نام گذاری کردند، تکیه ایشان بر دانش، تکنولوژی و بحث پیشرفت پایه‌ها بود. پایه‌های پیشرفت توسط وزارت صنعت بنیان گذاشته می‌شود اما صنعت، معدن و تجارت رها شد! بالاخره این شعارها چه هنگامی می‌خواهد اتفاق بیفتد؟ چه زمانی می‌خواهد انجام شود؟ تا چه زمانی ما باید شاهد بی‌نظمی در امور به خاطر مدیران ناتوان و ناکارآمد باشیم؟ البته از حق نگذریم برخی از وزرا مانند وزیر کشور، اطلاعات،‌ آموزش و پرورش و تا حدودی وزیر خارجه آدم‌هایی هستند که کار کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند و یا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شخص با تجربه هستند اما برخی دیگر از وزرا تجربه نداشتند! مگر می‌شود آدم بی‌تجربه را بگذاریم در رأس یک وزارت‌خانه کلیدی مانند وزارت صنعت؟ از این جهت مجموع این‌ها باعث بی‌نظمی می‌شود و اصلاح این‌ها موجب وحدت خواهد شد.
وی تاکید کرد: وحدت هم عملی مد نظر است نه شعاری. بله دولت برای ایجاد وحدت و اتحاد شعار می‌دهد اما عملا قدمی در راستای وحدت برنمی‌دارد تا این که شخص مقام معظم رهبری در اعتراضات و اغتشاشات وارد شدند که اگر ایشان وارد نمی‌شدند و اتفاقات ادامه پیدا می‌کرد، جامعه دچار تنش جدی می‌شد. با همین عفوی که ایشان به معترضین دادند، جامعه از خیلی از مسائل دور شد.
حیدری اظهار داشت: رهبر انقلاب تذکراتی به برخی وزرای دولت دادند. در نشست اخیری که نمایندگان با مقام معظم رهبری داشتند ایشان بحث‌های مختلفی را مطرح کردند که یکی از آن‌ها این بود که از معادن این کشور استفاده نمی‌شود، این گله‌مندی از دولت بود از مجلس که نبود. نهایتاً ما انتظار داشتیم آقای رئیسی بلافاصله وزیر صنعت، معدن و تجارت را به خاطر همین تأخیر تغییر دهند اما با کمال تأسف برخی مسائل گروهی را به منافع و مصلحت کشور ترجیح می‌دهند. مصحلت کشور در این است که افراد توانمند و با تجربه را در مسند قرار دهند، مصلحت کشور در این است که وحدت عملی داشته باشیم، مصلحت در این است که امنیت پایدار داشته باشیم اما هنگامی که مسائل گروهی را به مصلحت ترجیح می‌دهیم، مشخص است که جامعه دچار بی‌نظمی و تنش می‌شود.
وی افزود: انشاالله این مسائلی که در سال جاری پیش آمد، هیچ موقع تکرار نشود؛ چراکه اگر با نگاه واقعی و خالصانه به موضوع نگاه کنیم بخشی از این اعتراض به عملکرد و اقدامات دولت بود، به ناتوانی و ناکارآمدی مدیران بود که همه این‌ها در قالب اعتراض تجمیع می‌شود، اعتراض هم تبدیل به اغتشاش می‌شود و دشمن هم سو استفاده می‌کند. دشمنان همیشه منتظر این هستند که یک بهانه در جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقدم برای وحدت عملی قدمی برداشته نشده است و صرفا مسائل را جریانی، گروهی و باندی بیشتر مدیریت می‌کنند و دولت باید اقدامات موثری برای وحدت داخلی انجام دهد.
وی در خصوص این که سال 1402 در کشور انتخابات مجلس برگزار خواهد شد و رهبر انقلاب در انتخابات گذشته از تعبیر جفا در حق برخی داوطلبان استفاده کردند. با توجه به این مساله وظیفه شورای نگهبان چیست و چگونه می‌شود از این اتفاقات جلوگیری کرد تا دوباره تکرار نشود و ما دیگر شاهد مجلس یکدست نباشیم،‌ گفت: با توجه به وضعیتی که در کشور پیش آمد حتما شورای محترم نگهبان و نهادهای 4گانه در بحث استعلامات ملاحضات کشور را در نظر دارند و مجلسی در آینده تشکیل خواهد شد که یکدست نباشد. گرچه مجلس فعلی هم منتقد دولت دارد اما برخی به نوعی خودشان را وابسته به دولت می‌دانند و نمی‌توانند به عملکرد دولت انتقادی داشته باشند.
حیدری ادامه داد: ما هم اگر انتقادی داریم انتقاد سازنده و از سر دلسوزی است. واقعا اگر دولت یک اقدامی انجام دهد ما تشکر می‌کنیم اما وقتی همه منابع را در اختیار دارد و با وجود منابع نمی‌تواند مدیریت نمی‌کند طبیعتا باید از موضع انتقاد دولت را متوجه عملکردش کنیم. مجلس یکپارچه حال چپ و راست بودنش فرقی ندارد اصلا به صلاح نظام و حاکمیت نیست. از این جهت شورای محترم نگهبان این ملاحظات را دارد و ان‌شاالله مجلس آینده ترکیبی از جریانات و گروه‌های مختلف خواهد بود چراکه این مجلس به صلاح و مصلحت کشور است.
وی بیان کرد: البته مجلس فعلی هم بالاخره یکسری افراد توانمند با سابقه نسبت به مجلس گذشته از نظر تحصیلات و تجربه و سلامت دارد. توهین نشود اما بالاخره هنگامی که تعدادی به خاطر فساد اقتصادی از مجلس خارج می‌شوند این حق شورای نگهبان است که افرادی که در جریان این ماجراها هستند را از مسیر دولت و مجلس بردارد. ان‌شاالله شورای محترم نگهبان با نگاه به مصلحت و ملاحظه نظام تقدام کند و مجلس آینده یک ترکیبی از جریانات مختلف باشد. چرا که کشور در سایه نقد جدی پیشرفت و توسعه پیدا می‌کند. دیدگاه‌های مختلف باید مجلس را باهم اداره کنند چرا که دیدگاه‌های یکپارچه آسیب می‌رسانند. پیش‌بینی من این است مجلس آینده ترکیب مناسبی خواهد بود و مشکلی نداریم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/912017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

دستورکار هفته جاری مجلس

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

ده بلایی که نتانیاهو بر سر اسرائیل آورد!

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی کلمبیا به اخراج حامیان فلسطین

دستگیری چند کارمند شرکت گوگل پس از اعتراض به همکاری این شرکت با اسرائیل

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی