اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روزنامه جمهوری اسلامی: جریان‌هایی که خود بانی قطع رابطه با عربستان بودند، حالا که جبر روزگار آنها را وادار به پذیرش این رابطه کرده، آن را به عنوان یک ابتکار به رخ این و آن می‌کشند مقاله

روزنامه جمهوری اسلامی: جریان‌هایی که خود بانی قطع رابطه با عربستان بودند، حالا که جبر روزگار آنها را وادار به پذیرش این رابطه کرده، آن را به عنوان یک ابتکار به رخ این و آن می‌کشند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - یکی از مضحک‌ترین ترفندها اینست که جریان‌هائی که خود بانی قطع رابطه با عربستان بودند و رکیک‌ترین واژه‌ها را نثار سران این کشور می‌کردند حالا که جبر روزگار آنها را وادار به پذیرش این رابطه کرده تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند و آن را به عنوان یک ابتکار! به رخ این و آن بکشند در حالی که همین حضرات باید پاسخگوی آنهمه خسارت که در طول سال‌های گذشته در اثر لجبازی‌های سیاسی‌شان به ایران و ایرانی وارد کردند باشند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«الگوئی برای سیاست موازنه» این گونه آورده است:
میان مقاومت و لجبازی سیاسی تفاوت‌های زیادی وجود دارد. مقاومت در برابر زورگویان، نه‌تنها ممدوح است بلکه لازم و ضروری هم هست. در عین حال، لازمه مقاومت این نیست که درها را به روی خود ببندیم و با طرف مقابل حتی اگر درصدد زیاده‌ خواهی باشد حرف نزنیم و حق خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز مطالبه نکنیم. ما که خود را قدرتمند و اهل منطق می‌دانیم و به خودمان اعتماد داریم که زیر بار زور نخواهیم رفت، بسیار طبیعی است که با طرف مقابل هر قدر هم که زیاده‌خواه باشد حرف بزنیم، حقمان را مطالبه کنیم و هرجا احساس کردیم درصدد زورگوئی است زیر بار نرویم. این، مقاومت است.
درها را به روی خود بستن، با طرف مقابل حرف نزدن و انزوای بین‌المللی اختیار کردن، نه‌تنها مقاومت نیست بلکه لجبازی سیاسی است. در جهان امروز، لجبازی سیاسی علاوه بر اینکه جواب نمی‌دهد، باعث تضییع حقوق مردم نیز می‌شود. با درهای بسته و محدودیت‌های تجاری، انسداد بانکی، توسل به دور زدن مسیرهای عادی بازرگانی و تحمیل هزینه‌های سنگین به کشور برای تهیه کالاهای مورد نیاز از مسیرهای غیرعادی، نمی‌توان اقتصاد یک کشور را مدیریت کرد. بحران اقتصادی ما از این سیاست ناشی شده و راه برطرف ساختن این بحران نیز رفع این محدودیت‌ها و انسدادهاست.
این، تفکر کاملاً نادرستی است که عده‌ای درصدد جا انداختن آن هستند که اگر این محدودیت‌ها را تحمل نکنیم چاره‌ای غیر از تسلیم شدن در برابر زورگویان بین‌المللی نخواهیم داشت. درست است که زورگویان بین‌المللی همواره درصدد تأمین منافع نامشروع خود هستند، ولی ما کشوری با امکانات فوق‌العاده، ثروتمند و برخوردار از ملتی قوی هستیم که می‌توانیم در عرصه بین‌المللی نقش مهمی ایفا کنیم و بدون آنکه زیر بار زور هیچ قدرتی برویم به حقوق بین‌المللی خود که روابط تجاری آزاد بین‌المللی، فروش نفت و داد و ستدهای بانکی است دست پیدا کنیم. اینکه امروز از چنین امتیازاتی محروم هستیم به دلیل اینست که مقاومت را بد معنی می‌کنیم و آن را با لجبازی سیاسی اشتباه گرفته‌ایم. نتیجه این روش نادرست این شده است که در همین 11 ماه اخیر یعنی از اول سال 1401 تا اسفند جاری، ارزش پول ملی، 50 درصد کاهش پیدا کرده، خط فقر به همین میزان بالا رفته و برخلاف وعده‌هائی که دولت برای ریشه‌کن ساختن فقر داده، مردم ما فقیرتر شده‌اند. این وضعیت قطعاً قابل دوام نیست و مردم نمی‌توانند در چنین شرایطی به زندگی عادی ادامه بدهند.
مذاکره با دولت عربستان و رسیدن به توافق با این کشور برای ازسرگیری روابط، یک نمونه روشن است که می‌تواند راهنمای عمل برای پایان دادن به سیاست انزوای بین‌المللی باشد. اگر کارشکنی‌های افراطیون نبود، اولاً روابط با عربستان دچار تیرگی نمی‌شد و ثانیاً سال‌ها قبل قابل ازسرگیری بود و نیازی به وساطت چین یا هر کشور دیگری نیز نبود. یکی از مضحک‌ترین ترفندها اینست که جریان‌هائی که خود بانی قطع رابطه با عربستان بودند و رکیک‌ترین واژه‌ها را نثار سران این کشور می‌کردند حالا که جبر روزگار آنها را وادار به پذیرش این رابطه کرده تلاش می‌کنند از قافله عقب نمانند و آن را به عنوان یک ابتکار! به رخ این و آن بکشند در حالی که همین حضرات باید پاسخگوی آنهمه خسارت که در طول سال‌های گذشته در اثر لجبازی‌های سیاسی‌شان به ایران و ایرانی وارد کردند باشند. سقوط سریع قیمت ارز و سکه بعد از اعلام توافق با عربستان برای برقراری رابطه نشان داد سیاست انزواگزینی چه زیان بزرگی در سال‌‌های اخیر متوجه ملت و کشور کرده است. سقوط و کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت البته اگر کاسبان تحریم در برابر این توافق نایستند.
ازسرگیری رابطه با عربستان باید الگوئی باشد برای این واقعیت که حکمرانان ما به این نتیجه برسند که می‌توانیم با کنار گذاشتن افراطیون و فاصله گرفتن از لجبازی سیاسی با جهان ارتباط برقرار کنیم و کشور را از مواهب سیاست موازنه بین‌المللی بدون آنکه زیر سلطه زیاده‌ خواهان برویم، برخوردار نمائیم. همانگونه که امام خمینی بارها تأکید کردند، غیر از رژیم صهیونیستی که غاصب و نامشروع است، با تمام کشورها اعم از شرقی و غربی می‌توانیم رابطه داشته باشیم و در عین حال اصول و آرمان‌های انقلابی، ارزش‌های اسلامی و منافع ملی را نیز رعایت کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/871248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

افزایش نگرانی‌ از نیازهای 250 هزار کودک اخراجی از پاکستان

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

تصویر دردناک از غزه، «عکس سال» جهان شد

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

من افسار زدم به خواستگارت!

ایران: در صورت تهدید مراکز هسته‌ای، تغییر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی