اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سکوت مسوولان سردرگمی خانواده‌ها تحلیل ویژه

سکوت مسوولان سردرگمی خانواده‌ها
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
آخرین یافته‌های «اعتماد» از پیگیری پرونده آزار کودکان فوتبالیست مشهد؛ ادامه فعالیت باشگاه فوتبال متخلف در مشهد با نامی دیگر
سه روز پیش مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به «اعتماد آنلاین» خبر داد که تیم فوتبال پایه مشهد که به تازگی خبرهایی از تعرض به 15 نوجوان عضو آن منتشر شد، تعلیق شده است، اما پیگیری این موضوع نشان داد که این تیم پنجشنبه همین هفته قرار است با نامی جدید در مسابقات حاضر شود و خبری از تعلیق و منع فعالیت متهم نیست. پس از گذشت حدود یک ماه از زمان آغاز پیگیری پرونده تعرض به 15 بازیکن نوجوان یکی از تیم‌های فوتبال پایه لیگ دسته یک مشهد، هنوز پاسخ روشنی از روند قضایی آن اعلام نشده است. پاسخ همه مسوولان درگیر این پرونده به سوالات خبرنگاران، تنها به یک جمله ختم می‌شود: پیگیریم و در دست بررسی است. پیگیری روزنامه «اعتماد» از روند رسیدگی به این پرونده که همین هفته و بعد از مدت‌ها سکوت رسانه‌ای شد، نشان می‌دهد که در حال حاضر برای متهم پرونده قرار منع فعالیت صادر نشده و او می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد. پنجشنبه همین هفته این تیم با نام «ع.پ» در لیگ پایه مشهد بازی می‌کند و خبری از منع فعالیت او نیست؛ چون دادستانی هنوز دستوری درباره این موضوع صادر نکرده و گفته است که «در مدارک و مستندات ارایه شده به دادسرا تاکنون فرد یا افرادی مدعی تعرض جنسی نشده‌ا‌ند و شکایتی تاکنون از سوی والدین بازیکنان در این خصوص در دستگاه قضایی مطرح نشده، درعین حال پیگیری ابعاد این موضوع به صورت جدی و دقیق وظیفه این مرجع است.» 
ماجرا از کجا شروع شد؟
این اتفاق از جمعه 30 دی آغاز شد؛ زمانی که یکی از خبرنگاران مشهد و مدیر رسانه‌ای سابق تیم فوتبال شهر خودرو برای اولین ‌بار جمعه 30 دی در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد و نوشت که «والدین 15 نفر از بازیکنان یک باشگاه و مدرسه فوتبال در مشهد با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از یک باشگاه و مربی‌نماهای آن، به خاطر تعرض به فرزندان‌شان شکایت کردند. این پرونده در دادستانی نیز مفتوح شده است. نکته ‌تامل‌برانگیز این است که این تیم بدون مجوز در مسابقات لیگ مشهد و استان حضور داشته و خانواده‌ها بی‌خبر از همه ‌جا اعتماد کرده‌اند و فرزندان‌شان را ثبت‌نام. وقتی فوتبال استان متولی ندارد و دنبال شوآف است و نظارت ندارد، این بدبختی‌ها هم به بار می‌آید.» اولین واکنش رسمی به این موضوع از طرف «محسن حیدری» رییس هیات فوتبال خراسان رضوی بود. به نقل از او جمله‌ای دست به دست شد: پول خرج شده تا این خبر در همه کانال‌های خبری درج شود. این موضوع منطقی و اخلاقی نیست. بحث اخلاقی رسانه‌ها را باید بیشتر مورد توجه قرار بدهیم. اگر از موضوع مطلع بودم در نطفه خفه می‌کردم. در این حوزه و در حوزه مالی بین خانواده و باشگاه‌ها هیچ مماشاتی نخواهیم ‌داشت. روند کند رسیدگی به این پرونده و روشن نشدن ابعاد آن در شرایطی صورت گرفته است که اولین شکایت خانواده‌ها به سازمان ورزش و جوانان، اواسط دی انجام شد. قبل از آن تعدادی از خانواده‌های بازیکنان این باشگاه مقابل ساختمان هیات فوتبال خراسان رضوی جمع شده‌ و به دنبال پیگیری ماجرا بودند و چون پاسخ روشنی نگرفته بودند. در نهایت حدود 10 تا 12 نفر والدین این نوجوانان، اسناد و شواهد خود از این اتفاق را به حراست اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی تحویل داده‌ و درخواست کرده‌اند علاوه بر رسیدگی به این موضوع، از فعالیت غیرقانونی باشگاه و فرد متهم هم جلوگیری شود. ثبت شکایت آنها در دادگستری از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی سوم بهمن امسال انجام شد و طبق ادعای مدیرکل این سازمان، هیات فوتبال مشهد از روز اول در جریان ماجرا بوده ولی ابتدا می‌خواسته با صلح و صفا و سپس با تهدید خانواده‌ها ماجرا را حل کند. تلاش برای تهدید خانواده‌ها پیش از این هم مطرح شده بود.
جلسه کمیته اخلاق هنوز برگزار نشده است
 در نامه شکایت خانواده‌ها خطاب به اداره ورزش و جوانان، تغییر رفتار این نوجوانان، عدم تمایل به درس و عدم تمایل به جلسات فرهنگی و انقلابی و مواردی مشابه آن مطرح شده و به همکاری نکردن هیات فوتبال مشهد هم اشاره شده است. پیگیری «اعتماد» درباره علت ادامه فعالیت این باشگاه از حراست هیات فوتبال خراسان رضوی تنها به یک پاسخ ختم شد: «اجازه مصاحبه نداریم!» قرار بود جلسه‌ای با حضور متهم و خانواده این نوجوانان از طرف کمیته اخلاق فدراسیون برگزار شود، اما تا امروز خبری از این جلسه نیست. قرار شده است کارگروهی با حضور کمیته اخلاق، حراست و افسر حفاظت از کودکان کمیته پزشکی که طبق مقررات فیفا فعالیت می‌کند، تشکیل شود تا این پرونده با قید فوریت پیگیری شود.
شکایت از دو خبرنگار
رسانه‌ای شدن این ماجرا بعد از مدت‌ها توانست سکوت مسوولان درگیر در پرونده را بشکند، اما فعلا «ع.پ» از دو خبرنگار مشهدی به دلیل نشر اکاذیب و افترا شکایت کرده و در پاسخ به سوالات روزنامه «اعتماد» می‌گوید که «تمام مطالب و اتهامات کذب محض است. این نقشه و توطئه ضدانقلاب علیه مسائل دینی و اعتقادی نظام بود و از شبکه‌های معاند امریکا سرچشمه می‌گرفته. 40 نفر از اولیای اعضای تیم فوتبال این باشگاه در حمایت از باشگاه به هیات فوتبال استان مراجعه می‌کنند.» تا امروز خبری از این حمایت نیست و تقریبا همه طرف‌های درگیر در این پرونده - از متهم تا خبرنگاری که موضوع را به رسانه‌ها کشاند - سکوت کرده‌اند. 
هیات فوتبال مشهد زیر بار نمی‌رود
در این پرونده ابعاد مهمی هنوز مبهم مانده است و پیگیری‌ها هم در نهایت به پاسکاری بین سازمان‌ها ختم می‌شود؛ یکی از ابهامات این پرونده مجوز نداشتن فعالیت باشگاه مورد نظر بود که از 10 سال پیش تاکنون بدون مجوز فعالیت می‌کند و در مسابقات لیگ نوجوانان زیر 15 سال مشهد هم همیشه حاضر است. این موضوع تا امروز از سمت دو نفر از مسوولان فوتبال خراسان رضوی تایید شده است، اما هیات فوتبال مشهد زیر بار آن نمی‌رود. نفر اول علی‌اکبر هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی است که گفته: «این موضوع از موارد مهم و در حال بررسی است و اینکه باشگاهی بدون مجوز چگونه در مسابقات شرکت کرده، تخلف آشکار است.» نفر دومی که فعالیت بدون مجوز این باشگاه را تایید کرد، محسن حیدری، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی بود که چند روز پیش خبر داد: «لیست مدارس فوتبال دارای مجوز را همواره منتشر کرده‌ایم. به اداره کل ورزش و جوانان هم همیشه اعلام می‌کنیم. این باشگاه مجوز مدرسه فوتبال نداشته‌ است، اما این تیم گویا در مسابقات مشهد شرکت کرده است.» حیدری در پاسخ به «اعتماد» درباره علت این موضوع گفت که حسین بادامکی، رییس هیات فوتبال مشهد باید این پرسش پاسخ بدهد. 
این هیات تا امروز پاسخگوی هیچ کدام از ابعاد این پرونده نبوده است. حسین بادامکی چند روز پیش گفته بود که «این باشگاه مجوز داشته و می‌توانید از سامانه اداره ورزش پیگیری کنید. تاییدیه‌ها انجام شده بود، اما فقط مجوز فیزیکی را به باشگاه نداده‌اند. این باشگاه با نام دیگری در مسابقات شرکت کرده، اما در مشهد به نام دیگری شناخته می‌شود. مجوزها هم در سامانه اداره ورزش موجود است» 
علاوه بر این هیات فوتبال مشهد واکنش‌های عجیب دیگری هم در این پرونده از خود نشان داده است. روز اول بهمن بادامکی در گفت‌وگویی از قطعی نبودن مشخصات باشگاه متخلف خبر داده بود، در حالی که شکایت خانواده‌ها به سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی کمتر از یک ماه پیش اعلام شد و طبق گفته مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، این هیات از ابتدا در جریان این موضوع قرار داشته است. با این حال بادامکی گفته بود که « هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت کدام تیم دچار چنین تخلفی شده زیرا هیچ بحثی به ما ارایه نشده است. فردی که چنین شکایتی دارد باید ابتدا به هیات فوتبال مشهد مراجعه کند. ظاهرا فردی همراه با یکی از خانواده‌ها به هیات فوتبال آمده و ما هم به او گفتیم هر سند و مدرکی دارند، بیاورند و شکایت کتبی کنند. بادامکی دلیل تعلل این سازمان در رسیدگی به شکایت خانواده‌ها را ثبت نشدن شکایت خانواده‌ها در هیات فوتبال مشهد اعلام کرده بود: «باید شکایت مکتوب در هیات فوتبال ثبت شود و این بحث را از طریق کمیته اخلاق هیات پیگیری کنند. ولی تاکنون چنین شکایت رسمی‌ای در هیات فوتبال مشهد ثبت نشده که بتوانیم آن را پیگیری کنیم. مورد دومی که در این مساله وجود دارد این است از آقایانی که به هر شکلی می‌خواهند خودشان را مطرح کنند، تعجب می‌کنم. اینکه به صرف مشکل شخصی با رییس و دبیر هیات خراسان رضوی یا مشهد، بخواهند کاری انجام بدهند، درست نیست. شاهد هستید با مطرح شدن این اتفاق هجمه و بدبینی زیادی در مشهد راه افتاده و فوتبال زیر سوال رفته است. شخص زیر سوال نرفته است.»اولین خبرهایی که درباره این موضوع منتشر شد، حضور تعدادی از خانواده‌های این نوجوانان روبه‌روی ساختمان هیات فوتبال مشهد بود، اما هیات فوتبال خراسان رضوی آن را هم تکذیب می‌کند. محسن حیدری، رییس این سازمان گفته است که هیچ تجمعی برگزار نشده و چنین موضوعی صحت ندارد. هیات فوتبال روی مسائل اخلاقی به ‌شدت حساس است و شدیدترین برخوردها را در این خصوص پس از پیگیری خواهد داشت. آخرین مقام رسمی که دستور داد که پرونده بررسی و پیگیری شود، حمید سجادی، وزیر ورزش بود که گفته: «در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملان این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.» تا امروز بعد از تایید و تکذیب‌های اولیه، مهم‌ترین تغییر در این پرونده سکوت همه طرف‌های درگیر در ماجرا، سردرگمی خانواده‌ها و پاسخگو نبودن هیات فوتبال مشهد به آنهاست. تا جایی که در نامه اولیه آنها به سازمان ورزش و جوانان از این موضوع شکایت شده، اما به نظر می‌رسد این سازمان هنوز تصمیمی برای پاسخگو بودن ندارد. 

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/761117/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی