اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کریمی‌بیرانوند:

ثبت یک میلیون کد ملّی تأیید‌شده در سامانه اشتغال/ در 10 ماهه سپری‌شده امسال 80 درصد اشتغال وعده داده شده محقق شده است وزارت رفاه

ثبت یک میلیون کد ملّی تأیید‌شده در سامانه اشتغال/ در 10 ماهه سپری‌شده امسال 80 درصد اشتغال وعده داده شده محقق شده است
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - «در 10 ماهه سپری شده امسال 80 درصد اشتغال وعده داده شده محقق شده است.» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اثبات ادعای خود نشانی سامانه رصد ملی اشتغال را می‌دهد؛ سامانه‌ای که برای اولین بار در کشور در راستای شفاف‌سازی و راستی‌آزمایی همه خدمات اشتغال ارائه شده به مردم با کدهای مخصوص و تفکیک‌شده در آن ثبت شده‌اند. نمونه مناسب برای پاسخ به منتقدانی که می‌گویند نمی‌توان در این بازه زمانی این مقدار شغل را ایجاد کرد. آن‌هایی‌که همواره با حدس و گمان مقدار اشتغال ایجاد شده را اعلام می‌کردند.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به نقل از روزنامه ایران، «محمود کریمی‌بیرانوند» برای اثبات آمار داده شده خود به سامانه ملی رصد اشتغال اشاره کرد و در این‌باره گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور ایجاد شده و به نوعی تحولی در حوزه راستی‌آزمایی اشتغال و نظارت بر خدمات اشتغال ارائه شده ایجاد شده است.
این پاسخ کریمی‌بیرانوند در حقیقت جوابیه‌ای بود به منتقدان این روزهای دولت در حوزه اشتغال که می‌گویند: «محال است دولت سیزدهم امسال بتواند وعده یک میلیون شغل را محقق سازد.»
کریمی‌بیرانوند خطاب به منتقدان حوزه اشتغال کشور می‌گوید: «کسانی که باور ندارند، کافی است که به ناظران ملّی این سامانه که مدیران ارشد، استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند مراجعه کنند و در سامانه ملّی رصد اشتغال، اطلاعات همه افراد ثبت شده را به صورت شفاف و با تفکیک استانی و شهرستانی و نوع خدمات اشتغال دریافت‌شده ببینند.»
به گفته کریمی‌بیرانوند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «سامانه ملّی رصد اشتغال» به قوی‌ترین سیستم نظارتی مجهز شده است و برای اینکه هر شغلی به تثبیت برسد، نظارت سختگیرانه‌ای را مد نظر قرار داده‌ است.
دولت سیزدهم برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل پایدار روندی را پایه‌ریزی کرد که برخلاف دولت‌های قبل بود، بدین ترتیب ابتدا الگوی زیست‌بوم ملّی اشتغال را به عنوان چشم‌انداز اشتغال وزارت کار متناسب با جغرافیا، استعدادها و ظرفیت‌های هر منطقه تدوین کرد. سپس در راستای شفاف‌سازی اقدامات خود برای ایجاد اشتغال، سامانه ملی رصد اشتغال را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کرد.
برای بررسی ابعاد نحوه اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم و اینکه چگونه وعده یک میلیون شغل در سال از سوی این دولت عملیاتی می‌شود، روزنامه «ایران» با معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌وگو کرده است که در پی می‌آید.
آقای دکتر، روند اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم چه مراحلی داشته و اینکه چه تفاوتی با اقدامات دولت‌های گذشته در این زمینه داشته است؟
گام اصلی برای اجرای زیست‌بوم ملّی اشتغال، هماهنگ کردن دستگاه‌ها و نهادها بود که در این راستا 71 دستگاه و نهاد حاکمیتی و مردمی همکاری و الگوهای ما را در عرصه اشتغال در نقاط مختلف پیاده کردند.
در همین راستا بیش از 71 دستگاه فعال شناسایی شده‌اند که این الگو را عملیاتی کنند و در گام‌ها و فازهای بعد، مبنای کار اطلس ملّی اشتغال این است که به صورت بهینه در هر منطقه‌ای چه الگوی اشتغالی عملیاتی شود و روی کدام یک از خدمات زیست‌بوم متمرکز شویم.تاکنون 237 الگوی اشتغال‌زا در 71 دستگاه شناسایی و در قالب اطلس ملّی اشتغال کشور جانمایی شده است.
اما برای ثبت اطلاعات و آمار صحیح که همواره یکی از بزرگترین مشکلات حوزه اشتغال در کشور بود سامانه رصد ملّی اشتغال ایجاد شد. این سامانه بر مبنای کد ملّی ایجاد شده است تا امکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اشتغال حاصل شود. این سامانه امکان تهیه گزارش‌گیری‌های مختلف و برخط برای تصمیم‌گیری را فراهم می‌کند و بدین ترتیب از ثبت اطلاعات اشتباه به وسیله رفع مغایرت‌های احتمالی از طریق وب سورس‌های متنوع و سه سطح نظارت جلوگیری می‌شود. این سامانه برای شفاف‌سازی در حوزه اشتغال ایجاد شد و دیگر از گمانه‌زنی مثل دولت‌های گذشته خبری نیست و یکی از افتخارات این دولت است.
در این زمینه نیز سامانه اصناف کشور نیز به سامانه رصد متصل می‌شود تا اطلاعات آن‌ها در حوزه اشتغال مورد استفاده آماری قرار گیرد.
این سامانه چگونه می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و مقدار اشتغال را راستی‌آزمایی کند؟
ما از قوی‌ترین سیستم نظارتی برخورداریم که این سیستم در دوره‌های قبل سابقه نداشته است. این نظارت در چهار لایه، سه سطح و دو بار در سال انجام می‌شود. در دولت سیزدهم یک طرح جامع رصد، پایش و نظارت بر اشتغال کشور تدوین و ابلاغ کردیم. مبنای هماهنگی و نظارت همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی سامانه رصد است. 18 هزار کاربر دستگاه اجرایی با این سامانه کار می‌کنند. همه این دستگاه‌‌ها هر نوع خدمتی را که به اشتغال ارائه می‌دهند، ثبت می‌کنند. این سامانه به نسبت سامانه‌های قبل، چندین نوع داشبورد مدیریتی دارد و تمام خدمات اشتغال ثبت شده به تفکیک کد ملّی، آدرس، شماره تلفن، نوع کسب‌و‌کار، دستگاه صادرکننده و جزئیات آن روی سامانه وجود دارد. شخصاً بارها با متقاضیان تماس گرفتم و دیتا بیسی که در این سامانه وجود دارد به لحاظ دقت و جزئیات اصلاً قابل مقایسه نیست و اصلاً چنین سامانه‌ای قبلاً وجود نداشته است. این سامانه شامل چند مرحله نظارت است. نظارت در سطح شهرستان، استان، ملّی و عالی. این فرآیند 4 لایه‌ای دو بار در سال در سه مرحله نظارت تماسی، پیامکی و حضوری اتفاق می‌افتد. کسانی که باور ندارند بیایند ما این اطلاعات را به آن‌ها نشان می‌دهیم. ما شفافیم و روی نظارت سخت‌گیری می‌کنیم. در حال حاضر حدود یک میلیون خدمات اشتغال ارائه شده به مردم ثبت شده است که من آن را نظارت می‌کنم. ما در پایان سال اشتغال ایجادی نظارت شده کامل را به مردم گزارش می‌دهیم.
4 بهمن 1401 16:34
کد خبر : 296,924
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/760605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

خوش‌گذرانی دو بازیگر خانم در کنار آبشار نیاگارا

سختی های عجیب زندگی پیامبر باعث شد شکنجه شدن در عالم برزخ را ترجیح بدهم!

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

روایت حامد عسکری از حاشیه دیدار امسال شاعران با رهبر انقلاب

تاثیر فیلم کتاب قانون بر ایرانیان نسبت به مردم لبنان

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

سختی های زندگی در زمان پیامبر به روایت فردی که آن لحظات را با چشمان خود دید

شرمنده خداوند شدم و آن لحظات شرمندگی از لحظات عذابم هم چندین برابر سخت تر بود!

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

وقتی خشونت عالم جنایت هم بامزه می‌شود

تیپ شوکه‌کننده «سیما تیرانداز» در دنیای واقعی

آمریکا: بازگشت آرامش میان اسرائیل و لبنان بسیار اهمیت دارد

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق

فاجعه‌آمیزترین اتفاق در زمان صدر اسلام

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

زیرخاکی اینطور به پایان رسید...

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

آغاز یک سریال جدید از فردا

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

از منظر قرآن، آخرت برای چه افرادی است؟

روایت هولناک فرد متوفی از پیر شدن خود در برزخ

رویکرد زیبای دین اسلام در برابر موانع موجود در برنامه ماه من

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

سود تقلب در بازار پوشاک

تاثیر عجیب ناشکری در این دنیا بر میزان عذاب عالم برزخ

دیدگاه جالب پناهیان درباره قانون در ماه من

راستی آزمایی جالب از تجربیات دید نامحدود فرد متوفی در «زندگی پس از زندگی»

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

روایتی از دزدیدن هواپیمای ایرانی توسط منافقین در زیرخاکی

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

تغییر چهره جالب بازیگر سریال ستایش پس از 5 سال

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

پوتین در کمین ناتو

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

قسمت هجدهم «زندگی پس از زندگی»؛ درون سقف ها

ماجرای چهار برادر بالاشهری که همزمان در جبهه بودند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی