اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله جام جم/ آقای‌اسعدیان! سلبریتی‌سخیف، گربه کنج‌دیوار نیست مقاله

سرمقاله جام جم/ آقای‌اسعدیان! سلبریتی‌سخیف، گربه کنج‌دیوار نیست
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - جام جم / « آقای‌اسعدیان! سلبریتی‌سخیف، گربه کنج‌دیوار نیست » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
راه دوری از ظهور هنرمندان مردمی تا سلبریتی‌ها و انشعاب این روزهای آن، یعنی «سلبریتی سخیف» نمی‌گذرد؛ در دهه 70 که آغاز افزایش تولیدات تلویزیونی بود، غیر از چند استثناء حتی بسیاری از مشهورترین چهره‌های سینما را عموم مردم به اسم نقشی می‌شناختند که در تلویزیون بازی می‌کردند یا در فیلمی که از آن بازیگر در تلویزیون پخش شده بود. مثلا می‌گفتند : «بدو بیا در این سریال «کاتب اعظم» بازی می‌کند یا «خان مظفر»، «رضا تفنگچی»، «نمکی» و... بعد‌ها با توسعه و توجه رسانه‌های فرهنگی و بیشتر از طریق رسانه‌ملی، هویت واقعی بازیگران معرفی شد و ارزش افزوده پیدا کرد به‌نحوی که مخاطبان گسترده تلویزیون – نه سینما - با زندگی شخصی، مرارت‌ها و موفقیت‌های هنرمندان آشنا شدند.
بدون تعارف در تمام دنیا این رسانه‌ها هستند که به بازیگر، هنرمند و ورزشکار جایگاه اجتماعی می‌دهند و آن جایگاه را ارتقاء می‌دهند. هنرمند صرف حضور در تلویزیون و رادیو از منظر افکار عمومی دارای اعتباری می‌شد که گویی یک تاییدیه حرفه‌ای و رسمی را حتی در حوزه اخلاقی کسب کرده است. بر پایه همین اعتبار، آنها جایگاه اجتماعی یافتند و به سلبریتی‌هایی تبدیل شدند که قرار بود باری از این کشور را در حوزه اجتماعی بردارند. اصولا دام‌گستری سازمان‌های امنیتی کشور‌های متخاصم نیز براساس همین اعتبارات پایه‌گذاری شد و در دهه اخیر با توسعه فضای مجازی به ترک‌تازی بخش کوچکی از سلبریتی‌ها که آنها را با عنوان سلبریتی سخیف می‌شناسیم، ختم شد. روز گذشته همایون اسعدیان، کارگردانی که با سریال‌های تلویزیونی‌اش نمک اعتباربخشی رسانه را خورده، همچون هم‌پالکی‌هایش نمکدان شکست. 
او در مصاحبه ویدیویی که خانه سینما منتشر کرده، بدون توجه به رفتار رذیلانه سلبریتی‌های سخیف آنها را با گربه‌ای مقایسه کرده که گوشه دیوار گیر کرده‌ و در دفاع از خود چنگ می‌اندازد. فارغ از این‌که مقایسه سلبریتی‌ای که همچون حمید فرخ‌نژاد به همکارانش رحم نمی‌کند و حاضر است 80میلیون مردم ایران را فدای یک تار موی فرزند آمریکانشین خود کند با گربه، توهین به گربه است، یادمان نرود این بخش اندک و بی‌ارزش از بدنه بزرگ جامعه معظم هنرمندان کشور، تمام اعتبارشان را از مردم گرفته‌اند و به مردم خودشان پشت می‌کنند. اسعدیان که بیش از سه سال از دایره تولید فیلم و سریال خارج شده و در حوزه صنفی و حرفه‌ای هم عملکرد پرحاشیه دارد، می‌گوید: «می‌گویند که این سلبریتی‌ها هرچه دارند از صداوسیما دارند. صداوسیما یک ساختمان است و شما هرچه دارید از ما دارید. اگر خلاقیت کسانی که آنجا رفتند برای برنامه‌سازی نبود؛ صداوسیما معنا نداشت. یک وزارتخانه می‌شد مثل خیلی ادارات دیگر. شما هرچه دارید، اتفاقا از هنرمندان دارید. اگر این ساختمان صداوسیما و این بودجه هم وجود نداشت، هنرمندان در سر خیابان می‌توانستند خیمه‌شب بازی کرده، مردم را جذب کنند. مگر آن پسری که شب در خانه می‌نشیند در یک اتاق و با یک گیتار ترانه‌ای را می‌خواند که از دلش درآمده و جهان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، نیاز به ساختمان صداوسیما دارد!»
او فراموش کرده که در عصر انفجار اطلاعات زندگی می‌کند و همان «پسر نوازنده» مورد نظر اسعدیان! هم به‌واسطه رسانه‌های دنیای مجازی دیده می‌شود، ولی در ایران بازهم به گرد پای اعتباری که یک برنامه «استعدادیابی رسمی» به هنرمند می‌دهد، نمی‌رسد. از طرفی اعتباربخشی و حمایت تلویزیون ایران برای هنرمندان نسل او و نسل‌های بعدتر مربوط به دورانی است که نه موبایلی بود، نه اینترنتی و نه حتی این میزان شبکه معاند دام‌گستر و این میزان «پول کثیف و فیلمنامه سفارتی».
در فرهنگ عامه و در منظر اهل نظر این رفتار را «بی‌چشم و رویی» می‌دانند، متعلق به کسانی که از دوش دوست و رفیق و نهاد‌های ملی بالا می‌روند و سری در سر‌ها درمی‌آورند، بعد که خرشان از پل گذشت و منافع بزرگ‌تری (تمیز یا کثیف، مال دشمن باشد یا بدخواه) به دست آوردند؛ به همان رفقا می‌گویند: «ارتباط ما در حد تلفن باشد!» اما همه این حرف‌ها بهانه است تا اسعدیان این رمز را از تریبون صنفی خانه سینما بگوید: «انگار ما داشتیم در یک جایی زندگی می‌کردیم، یک عده‌ای آمدند اینجا را گرفتند، بعد صداوسیما را هم گرفتند!» کلیدواژه‌ای آشنا که این روزها از تمام رسانه‌های معاند شنیده می‌شود و راهبرد رسانه‌ای اغتشاشات است! عجیب نیست کسی که در نظام جمهوری اسلامی فیلم و سریال ساخته، در جشنواره‌های آن جایزه گرفته و در این ساختار به اعتبار رسیده، حالا براساس منافع تازه‌اش کشور خود را غصب‌شده توسط همان کسانی بداند که این مسیر را برایش هموار کرده‌اند؟ او این اسم رمز را در یک ویدیوی دودقیقه‌ای دوباره تکرار می‌کند و می‌گوید: «دقیقا انگار آمدیم یک جایی را تصاحب کردیم، از بیرون آمدیم» این حرف‌ها را در حالی می‌زند که مدعی است خودش انقلابی بوده؟! 

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/745613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

من افسار زدم به خواستگارت!

ایران: در صورت تهدید مراکز هسته‌ای، تغییر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی