اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان/اختیارات لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران در استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض شده است/حل مشکلات ایثارگران نیازمند همت و عزم همه مسئولان استانی است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه 10 آذر در ادامه سفر استانی به سیستان و بلوچستان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در استان سیستان و بلوچستان وحدت و همدلی بین مسئولان وجود دارد و مسئولان استان و نماینده محترم ولی فقیه در استان با هم هماهنگ هستند. این سفر در قالب سفرهای استانی انجام می‌شود و به مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی می‌شود، در حال حاضر حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر از جامعه ایثارگری در قید حیات هستند که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد با توجه به مقررات موجود در کشور و پیگیری‌هایی که انجام شده به بیش از 4 میلیون نفر افزایش یابد.
وی افزود: نمایندگان مجلس در قالب بند ششم در رابطه با کسانی که فاقد مستندات بالینی در حین جنگ هستند مواردی را مصوب کرده‌اند به این معنی که با یک سازوکاری مستندات آنها پذیرفته شود و با 5 درصد جانباز محسوب شوند، در زمان اتمام جنگ حدود 120 هزار نفر جانباز ثبت شده داشتیم که در حال حاضر حدود 600 هزار نفر جانباز داریم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در خصوص جامعه ایثارگری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گاهی اشتباهاتی پیش می‌آید، تصریح کرد: افراد تحت پوشش بنیاد شهدا و والدین و همسر و فرزندان این عزیزان هستند و خواهر و برادر شهید را مگر در برخی تسهیلات مانند ثبت‌نام مدارس شاهد شامل نمی‌شود. در خصوص جانبازان هم همسر و فرزندان این عزیزان تحت پوشش هستند و البته خدمات بیمه تکمیلی والدینی که تحت تکفل جانباز باشند نیز ارائه می‌شود.
معاون رئیس جمهور افزود: مطابق قانون رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیستند بلکه سازمان رزمندگان و امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح متولی امور این عزیزان هستند و کارت ایثار رزمندگان را صادر می‌کنند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در این سفرهای استانی چند موضوع دنبال می‌شود، ادامه داد: هم‌زمان با سفر استانی میز خدمت با حضور معاونان و مدیران کل ستادی بنیاد هم برگزار می‌شود و هم اکنون نیز معاون تعاون و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مستقر هستند. برخی از ایثارگران تصور می‌کنند که برای پیگیری مسائل خود باید به تهران مراجعه کنند در حالی که تمام اختیارات به بنیاد استان‌ها تفویض شده و طبق برنامه عملیاتی باید اقدامات لازم انجام شود. مدیران عالی و ستادی بنیاد نیز سالی یک‌بار در هر استان مستقر شده و پاسخگوی سؤالات و نیاز جامعه ایثارگری هستند و این طرح به نوعی نظارت بر عملکرد مدیران بنیاد در استان‌ها نیز هست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دو مفهوم در خصوص کارآمدی وجود دارد، تأکید کرد: اولین مورد رضایت و سپس اجرای قانون است، موضعی که در برداشت ذهنی همه وجود دارد رضایتمندی است ولی به دلیل اینکه بین نیازها و قوانین و اعتبارات تطابق وجود ندارد، به طور طبیعی بسیاری از درخواست‌ها را نمی‌توانیم پاسخ دهیم، از این منظر مأموریتی به مدیران کل دادیم که به دلیل اینکه چارچوب قانونی و منابع به ما اجازه نمی‌دهد بسیاری از نیازها را مرتفع کنیم، لذا در این رابطه باید مدیران محلی و معتمدین به کمک ما بیایند تا شرمنده ایثارگران نشویم. ما تلاش می‌کنیم که نیازها را برطرف کنیم اما گاهی امکان‌پذیر نیست و رسیدگی به ایثارگران یک امر عمومی و وظیفه همگانی است و در قوانین هم همه دستگاه‌ها نسبت به ایثارگران وظایفی دارند.
وی گفت: موضوعات و مسائل ایثارگران با توجه به وسعت استان سیستان و بلوچستان باید در همان محل و شهرستان حل شود و پشتیبانی‌های لازم برای این هدف صورت می‌گیرد. اعتبارات بنیاد با حمایت دولت و مجلس در سال جاری دو برابر شده است به این معنی که بودجه بنیاد در سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با برخی تخصیص‌های جدید به بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌رسد که نشان‌دهنده توجه دولت و مجلس به ایثارگران است اما نیاز بنیاد بیش از 150 هزار میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی بهتر است و با توجه به منابع و اعتبارات کشور بودجه کنونی کافی نیست.
معاون رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای استانی خود با نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در استان‌ها گفت: این نشست‌ها با هدف یاری طلبیدن از این عزیزان است. این نخبگان افراد مؤثر و توانمندی هستند که باید به جامعه معرفی شوند. برای حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر خانه‌های خلاق راه‌اندازی شده و حدود هزار استارتاپ شناسایی شده و تفاهم‌نامه‌هایی با پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها منعقد شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اقدامات مناسبی انجام داده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در سفرهای استانی گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم هر استان انجام می‌شود که در آن گزارشی از اقدامات دولت در خصوص ایثارگران ارائه می‌شود ضمن اینکه حضور در یک نشست دانشجویی با توجه به شرایطی که اخیراً در کشور پیش آمده برگزار می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: به شما و همکارانتان تبریک عرض می‌کنم که توفیق پیدا کردید در مجموعه‌ای خدمت کنید که عنوان آن خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز است، توفیق بسیار بزرگی است که باید خدا را شاکر باشیم.
آیت‌الله مصطفی محامی ادامه داد: در رابطه با خانواده شهدا، کشور و نظام ما مدیون شهدا و امام شهداست، ما استقلال، عزت و شرف و پیشرفتمان را مدیون این عزیزان هستیم که از جان خودشان مایه گذاشتند تا علیرغم اینکه دشمنان ما می‌خواستند نباشیم، اما امروز هستیم و در عرصه‌های مختلف هم پیشرفت داشتیم. برای ادای دین به این عزیزان هر کاری کنیم کم است و قابل قیاس با آنانی که جانشان را عرضه کرده‌اند نیست.
نماینده ولی‌فقیه با بیان اینکه در خدمت‌رسانی ابعاد مختلفی وجود دارد، بیان کرد: طبق گفته‌های شما محدودیت‌های قانونی وجود دارد که سبب می‌شود آنگونه که باید خدمات ارائه نشود، اما شما به عنوان مدعی‌العموم خانواده شهدا باید برای افزایش امکانات و خدمات به قدری پیگیر باشید تا بتوانید خدمات بیشتری ارائه دهید. به غیر از بحث بودجه اگر خلأ قانونی وجود دارد، باید به دنبال راهکار بود.
وی با بیان اینکه در دیدار با خانواده شهدای استان یکی از نکاتی که مطرح می‌شود بحث درمان است، تأکید کرد: باید از تمام امکانات برای حل مشکلات درمانی ایثارگران عزیز بهره‌برداری کرد و نباید کوتاهی در این زمینه صورت گیرد.
وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بحث اشتغال فرزندان شهدا مورد تأکید است و در چابهار با آن همه پروژه باید تعدادی از خانواده شهدا به کارگیری شوند. نکته بعدی این است که ما علاوه بر جنبه مادی خدمات، باید از لحاظ جنبه فکری و فرهنگی هم خدمات ارائه دهیم و باید در جنبه‌های محتوایی کار فرهنگی سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/742045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نصب پرچم و پلاکارد برای حمایت از فلسطین در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا

اقدام ترسناک نیما شاهرخ‌شاهی برای شکاندن رکورد گینس

معین: از انتخابات مجلس هفتم دیگر رای نداده‌ام جز یک بار به روحانی

بازخوانی وضعیت بازار طلا و سکه در سالی که گذشت

حجم گسترده ویرانی در خان یونس

اعتراضات شبانه مردم پایتخت اردن در حمایت از فلسطین پس از پیام محمد ضیف

چهره‌ها/ تصاویری از سفر نوروزی بازیگر دلدادگان به یزد

سناتور ضدایرانی در 82 سالگی مُرد

همسر و دختر زیبای وحید رونقی مجری برنامه سال تحویل/ شباهت عجیب مادر و دختر

پیام مهم «فرمانده قسام» خطاب به حامیان فلسطین

حمله با چاقو در قطار شهری لندن

اجرای تماشاخانه سیار به مناسبت نوروز در کیش

قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر تمدید شد

دورریز ایران‌خودرو و سایپا

مقام امنیتی اوکراین : کی یف توان بازسازی تاسیسات تخریبی را ندارد

چهره‌ها/ استوری طوفانی زینب موسوی علیه الناز شاکردوست

آمار وزیر صمت از خودروهای فرسوده: 13 میلیون از 35 میلیون خودروی در حال تردد!

قتل و دفن 2 جوان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست!

طرح 800 میلیارد دلاری سعودی‌ها

چهره‌ها/ عکس خانوادگی مه‌لقا باقری برای عید نوروز

روایت «محفل» از دیدار رمضانی قاریان با رهبر انقلاب

منتخب خبرگان: نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای و شجاعت در عمل داشته باشند

آیین تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز 8 سال دفاع مقدس حاج ابوالفضل لطیف‌زاده برگزار شد

اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای 16 روز پیاپی

وقتی کته خانم برای فامیل دور از شربت خاکشیر میاره!

چهره ها/ پریناز ایزدیار با این عکس‌ها نوروز را جشن گرفت

مطالبه قنادباشی از وزارت خارجه: کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیندازید

اندیشکده بریتانیایی: بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران به طرز تاسف‌باری تضعیف شده است

مادر گرانقدر شهیدان والامقام«جلیل و جلال آزادی» به فرزندان شهیدش پیوست

قیمت‌های عجیب برای خودروهای تصادفی

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان؛ سقوط بیت‌کوین

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

تاسیس کارخانه تانک سازی در ایران به وسیله انگلیس/ شیر ایرانی می آید

جشنواره عیدانه بومرنگ و شهروند را از دست ندهید

واکنش فریبرز به خبر پدر شدنش

مطالبه قنادباشی از وزارت خارجه: کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازید

سختی‌های مهران غفوریان برای بازی در فیلم داش آکل

فیلم های تلویزیون در نهمین روز فروردین؛ از «تنگه ابوقریب» تا «سرقت»

اقدامات انجام شده در جزیره کیش از افتخارات دولت سیزدهم است

درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح

شهادت 4 رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی

اردوغان: فشارها بر «فرزند بی‌قانون غرب» باید افزایش یابد

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به کره شمالی رفت

مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین

چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ 4 نفر کشته و 7 تن زخمی شدند

پاسخ فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ گردشگری

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

همدلی و مشارکت همه بخش ها ، شاخصه نوروز امسال درمیزبانی شایسته از گردشگران است

کشف‌هایی که تاریخ ایران را جابه‌جا کرد

نماینده مجلس: حقوق کارگران 15درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی