اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بغزیان، اقتصاددان در گفت و گو با «انتخاب»:

بیشتر اقدامات دولت جنبه مُسکن دارد؛ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود / دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده / ایران با برجام بهتر از ایران بدون برجام است / از کسری بودجه تا عدم سرمایه گذاری و ارزان فروشی نفت به خاطر تحریم هاست اقتصادی

بیشتر اقدامات دولت جنبه مُسکن دارد؛ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود / دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده / ایران با برجام بهتر از ایران بدون برجام است / از کسری بودجه تا عدم سرمایه گذاری و ارزان فروشی نفت به خاطر تحریم هاست
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - یک استاد اقتصاد دانشگاه تهران درپیش‌بینی خود از وضعیت اقتصادی کشور، بدون احیای برجام، می‌گوید که آنچه من می‌بینم این است که بیشتر اقدامات دولت جنبه مسکنی دارد و ما باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. علیرغم اینکه دیگر تحریم‌ها اثرات خود را گذاشته و هرچه بوده، اتفاق افتاده است ولی باز هم صحب از افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی است. این نشان می‌دهد که دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده‌ است. قطعا باید برجام حل شود اما همچون یک پزشک که می‌گوید مریض باید فلان دارو را بخورد ولی حالا که پیدا نمی‌شود یا باید دعا کنیم یا منتظر معجزه باشیم، در حالی که داروی اصلی کماکان سر جایش است. با این تفاصیل به باور من ایرانی که در آن برجام احیا شده باشد بهتر از شرایطی است که الان دارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک استاد اقتصاد دانشگاه تهران درپیش‌بینی خود از وضعیت اقتصادی کشور، بدون احیای برجام، می‌گوید که آنچه من می‌بینم این است که بیشتر اقدامات دولت جنبه مسکنی دارد و ما باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. علیرغم اینکه دیگر تحریم‌ها اثرات خود را گذاشته و هرچه بوده، اتفاق افتاده است ولی باز هم صحب از افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی است. این نشان می‌دهد که دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده‌ است. قطعا باید برجام حل شود اما همچون یک پزشک که می‌گوید مریض باید فلان دارو را بخورد ولی حالا که پیدا نمی‌شود یا باید دعا کنیم یا منتظر معجزه باشیم، در حالی که داروی اصلی کماکان سر جایش است. با این تفاصیل به باور من ایرانی که در آن برجام احیا شده باشد بهتر از شرایطی است که الان دارد.
آلبرت بغزیان در گفت و گو با «انتخاب» در پیش‌بینی خود از شرایط اقتصادی آینده درحالی که هر روز تحریم‌ها و قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر می‌شود و خبری هم از احیای برجام نیست، گفت: «از همین الان وضعیت آینده پیداست. کمبود ارز، کسری بودجه دولت، عدم انتقال تکنولوژی، عدم انجام سرمایه‌گذاری توسط خارجی‌ها، نخریدن یا ارزان خریدن محموله‌های نفتی، هزینه انتقال پول از خارج از کشور و اجبار به تهاتر، همه اینها ناشی از تحریم‌هاست. بنابراین هر آنچه ما انجام می‌دهیم صرفا مسکن است.»

اخبار محرمانه


این استاد دانشگاه ادامه داد: «شما نمی‌توانید یک کشور تحت تحریمی پیدا کنید که توانسته باشد کارش را ادامه دهد و مستقل از کشورهای صنعتی که ثروتمند هم هستند، درآمدزایی کند. از این جهت الان که صحبت از کالابرگ الکترونیک، اوراق ارزی، سهمیه‌بندی اعتباری و... می‌کنیم، همه ناشی از همین قضیه است. شاهد افزایش قیمت‌هایی هستیم و هیچ کاهشی هم رخ نداده است گرچه همیشه اعلام کرده‌اند که این افزایش قیمت‌ها موقتی است ولی چه اتفاقی می‌افتد که یک پراید 20 میلیون تومانی، 200 میلیون تومان می‌شود؟»
بغزیان ضمن اشاره به اینکه به جز قضیه تحریم‌ها باید خود تحریمی را هم درنظر بگیریم، تاکید کرد: «عده‌ای هم از این شرایط سو استفاده می‌کنند برای اینکه جیب مردم را بزنند. خروج سرمایه از کشور، تبدیل یک سری سرمایه‌ها به ذخایر ارزی در خانه‌ها و در کنارش توان دولت برای اداره امور، بدون ایجاد کسری بودجه مضمن را هم باید توجه کرد. آنچه من می‌بینم این است که بیشتر اقدامات دولت جنبه مسکنی دارد و ما باید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. علیرغم اینکه دیگر تحریم‌ها اثرات خود را گذاشته و هرچه بوده، اتفاق افتاده است ولی باز هم صحب از افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی است. این نشان می‌دهد که دولت برنامه تاثیرگذاری برای بلند مدت ارائه نکرده‌ است.»
این اقتصاددان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به جز احیای برجام راه دیگری برای نجات نسبی اقتصاد کشور دارد یا خیر، گفت: «بهانه برجام را می‌توانیم حذف کنیم. یعنی الان می‌گوییم ما تحریم هستیم و وضعیت اینطور است. قطعا باید برجام حل شود اما همچون یک پزشک که می‌گوید مریض باید فلان دارو را بخورد ولی حالا که پیدا نمی‌شود یا باید دعا کنیم یا منتظر معجزه باشیم، در حالی که داروی اصلی کماکان سر جایش است. تازه یک ویروسی هم پیدا شده که می‌گوید هر روز تحریم‌ها سنگین‌تر خواهد شد. این بدان معناست که راه‌های دیگری برای ضربه زدن به اقتصاد کشور پیدا می‌کنند. با این تفاصیل به باور من ایرانی که در آن برجام احیا شده باشد بهتر از شرایطی است که الان دارد.»

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/741944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

خوش‌گذرانی دو بازیگر خانم در کنار آبشار نیاگارا

سختی های عجیب زندگی پیامبر باعث شد شکنجه شدن در عالم برزخ را ترجیح بدهم!

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

روایت حامد عسکری از حاشیه دیدار امسال شاعران با رهبر انقلاب

تاثیر فیلم کتاب قانون بر ایرانیان نسبت به مردم لبنان

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

سختی های زندگی در زمان پیامبر به روایت فردی که آن لحظات را با چشمان خود دید

شرمنده خداوند شدم و آن لحظات شرمندگی از لحظات عذابم هم چندین برابر سخت تر بود!

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

وقتی خشونت عالم جنایت هم بامزه می‌شود

تیپ شوکه‌کننده «سیما تیرانداز» در دنیای واقعی

آمریکا: بازگشت آرامش میان اسرائیل و لبنان بسیار اهمیت دارد

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق

فاجعه‌آمیزترین اتفاق در زمان صدر اسلام

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

زیرخاکی اینطور به پایان رسید...

وقتی لاریجانی پای امیرحسین ثابتی را به دادگاه کشاند

آغاز یک سریال جدید از فردا

احمدی‌نژاد منتظر انتخابات 1404 است؟

تغییرات بازار طلا از ابتدای سال تاکنون

از منظر قرآن، آخرت برای چه افرادی است؟

روایت هولناک فرد متوفی از پیر شدن خود در برزخ

رویکرد زیبای دین اسلام در برابر موانع موجود در برنامه ماه من

دیدار نوروزی وزیر دفاع با قالیباف

دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور

سود تقلب در بازار پوشاک

تاثیر عجیب ناشکری در این دنیا بر میزان عذاب عالم برزخ

دیدگاه جالب پناهیان درباره قانون در ماه من

راستی آزمایی جالب از تجربیات دید نامحدود فرد متوفی در «زندگی پس از زندگی»

تصاویری از بهزاد نبوی، مصطفی معین و شریعتمداری در یک مراسم

ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات 1254 نفر دستگیر شدند

پس‌لرزه‌های جنگ در دو گوشه جهان

تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک چقدر درآمد دارند؟

بازدهی هفتگی دلار چقدر شد؟

روایتی از دزدیدن هواپیمای ایرانی توسط منافقین در زیرخاکی

بررسی معطلی 10 ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل

آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد

تغییر چهره جالب بازیگر سریال ستایش پس از 5 سال

مجید انتظامی: از تلویزیون شکایت کردم

سردار شکارچی: ملت‌ها از دولتمردان خود بخواهند سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل را تعطیل کنند

رئیسی در دیدار با نخاله: انفعال سران برخی کشورهای اسلامی در قبال فلسطین، موجب تأسف است

پوتین در کمین ناتو

3 برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان

قسمت هجدهم «زندگی پس از زندگی»؛ درون سقف ها

ماجرای چهار برادر بالاشهری که همزمان در جبهه بودند

آمار ساخت و ساز در کف تاریخی خود قرار گرفت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی