اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رئیس کل بانک مرکزی: وضعیت منابع ارزی رو به بهبود است اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی: وضعیت منابع ارزی رو به بهبود است
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

ایرنا /رئیس کل بانک مرکزی گفت: از اولویت‌های جدی بانک مرکزی در راستای کنترل تورم این است که رشد نقدینگی را کنترل کند و این جزو سیاست‌های مهم بانک مرکزی است.
علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در حیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از اولویت‌های جدی و کاری بانک مرکزی در راستای کنترل تورم، کنترل رشد نقدینگی کند و این جزو سیاست‌های مهم بانک مرکزی است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: در این راستا رشد ترازنامه بانک‌ها کنترل می‌شود و در محدوده‌ای که شورای پول و اعتبار تعیین کرده که رشد ترازنامه بانک‌ها در آن محدوده باید اتفاق بیفتد برای هر بانک ارقام مشخص شده و بحمدالله بانک‌ها در این زمینه حرکت می‌کنند که رشد نقدینگی در مسیری که بانک مرکزی مشخص کرده، انجام شود.
صالح‌آبادی یکی از راهکارهای کنترل رشد نقدینگی در این شرایط را تامین مالی غیرتورمی تولید خواند و گفت: در این راستا باید از ابزارهای جایگزین برای تامین مالی تولید استفاده کنیم یکی از این ابزارها انتشار اوراق است، حجم انتشار اوراق گاه از 45 هزار میلیارد تومان عبور می‌کند. تلاش داریم این اوراق در زنجیره تامین جابجا شود، در این صورت این اوراق کمتر به بازار سرمایه ارائه می‌شوند و تامین مالی غیر تورمی محقق می‌شود.
وی عنوان کرد: ایجاد سه نوع صندوق را در هیات عامل بانک مرکزی تصویب کردیم که بانک‌ها یکی از انواع این صندوق ها را در اختیار داشته باشند، صندوق‌ سرمایه‌گذاری مختص اوراق دولتی است که بانک‌ها می‌توانند این صندوق‌ها را ایجاد کنند البته ضوابط آن قبلاً تصویب شده بود الان باید سرعت بگیرد.
صالح آبادی ادامه داد: اوراقی که بانک‌ها منتشر می کنند میتواند توسط این صندوق‌ها خریداری شود تا کمتر به بانک‌ها برای خرید اوراق دولت مراجعه شود و این اتفاق مثبتی است که می‌تواند رخ بدهد.
رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: موضوع بعدی صندوق‌های زمین و ساختمان و صندوق‌های املاک و مستغلات بود که بانک‌ها می‌توانند راه‌اندازی کنند. بانک‌هایی که املاک و ساختمان‌های را دارند می‌توانند آنها را در قالب صندوق‌های املاک و مستغلات به شکل اجاره‌داری حرفه‌ای اداره کنند و گواهی‌های صندوق‌ها را در بازار عرضه کرده و منابع را از بازار جمع کنند. اگر اموال مازادی هم دارند می توانند برای مولدسازی آنها از طریق این صندوق‌ها اقدام کنند، منابعی‌ را جذب کرده و این اموال را مولد کنند و بعدا آنها را واگذار کنند. این‌ها سه نوع صندوقی بود که اخیراً در هیات بانک عامل مرکزی تصویب شد.
صالح‌آبادی اظهار کرد: موضوع بعدی تصمیمی بود که در روزهای گذشته گرفته شد که دارندگان کارت بازرگانی فعال و معتبر با شروطی که بانک مرکزی تعریف می‌کند می‌توانند نسبت به افراد دیگری که الان در بازار متشکل ارزی می‌توانند ارز خریداری کنند، این افراد می توانند تا حداکثر سه برابر از ارزش ارزی بیشتری برخوردار شوند و به نرخ بازار خریداری کنند این در راستای کمک به فعالان اقتصادی است که نیاز به اسکناس ارزی دارند.
وی بیان کرد: الان با توجه به اینکه صادرکنندگان میزان عرضه خود را در بازار متشکل ارزی افزایش داده‌اند می‌توانند از آن امکان در این بازار استفاده کنند.
صالح آبادی تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت منابع ارزی ما هم رو به بهبود است یعنی مستمرا که جلو می‌رویم وضعیت ما بهتر می‌شود خوشبختانه در آبان ماه نسبت به مهرماه فروش‌هایی که در حوزه‌های نفتی‌مان داشتیم رشد بسیار خوب و قابل ملاحظه‌ای داشت لذا حجم عرضه‌های ما در بازار نیما نسبت به گذشته به ارزهای مختلفی که مورد نیاز بازار است گسترش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌کنیم همچنان وضعیت مطلوبی را در تامین منابع ارزی در ماه‌های آینده داشته باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی درباره موضوع قرض‌الحسنه‌های گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار فقره تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در طول هشت ماه ابتدای امسال پرداخت شد و در واقع بیش از 100 همت مجموع پرداختی‌هایی است که داشتیم و نزدیک به 90 همت تسهیلات ازدواج بوده و حدود 22 همت تسهیلات فرزندآوری بوده که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه پرداخت شده است.
صالح آبادی درباره اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار سکه طلا نیز اظهار داشت: صدور گواهی سکه در بورس کالا با نرخ متعادل به هر میزانی که مردم نیاز داشته باشند، در حال انجام است و مردم می توانند برای خرید به بازار سرمایه مراجعه کنند؛ این گواهی ها از سوی بانک مرکزی صادر و تضمین شده است.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین به صدور گواهی سپرده ارزی از سوی این بانک اشاره کرد و افزود: برای کسانی که می خواهند پوشش ریسک نوسانات ارزی داشته باشند، اوراق ارزی از سوی بانک مرکزی منتشر شده که در شعب ارزی بانک ملی ایران قابل خرید است.
وی درباره افزایش ودیعه ریالی بانک مرکزی از صرافی‌ها گفت: این موضوع را بررسی می‌کنم.
صالح آبادی همچنین درباره اقدامات انجام شده در حوزه ارز گفت: اقدام دیگری که انجام دادیم این است که کیف پولی که صرفی‌ها داشتند قبلا تا 100 هزار دلار می‌توانست شارژ شود که آن را 50 درصد اضافه کردیم و 150 هزار دلار می‌تواند شارژ شود این هم به دلیل امکان بیشتر منابعی است که در بازار متشکل وجود دارد و هیچ مشکلی برای تامین آن وجود ندارد و این موضوع به عمق بازار و تامین ارز بیشتر در بازار کمک می کند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/741828/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

جت شخصی چند؟

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

داوری خطاب به دولت رئیسی: کاش برای دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزید

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

متقی: بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

آمریکا تحریم‌هایی مرتبط با ایران اعمال کرد

وزیر کشور: 45 نماینده در مرحله دوم انتخابات راهی خانه ملت می‌شوند

در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به پاکستان چه‌ گذشت؟

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

پیدایش ابرقدرت اسلامی

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

بورس صعودی می‌ماند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

سختی‌های کار «سلطان و شبان» که کمتر شنیدید

روایتی از همکاری‌های اطلاعاتی مجاهدین با ارتش صدام

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

فرمانده 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی