اخبار محرمانه

آخرين مطالب

حضور قاضی‌زاده هاشمی در شبکه استانی قزوین/ تسهیلات اشتغال ایثارگران به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود/تمامی گلزارهای مطهر قزوین ساماندهی شده است/خواسته خانواده‌های معظم شهدا انتقال پیام شهیدان است بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 2 آذرماه در سفر استانی به قزوین در گفت‌وگو با برنامه زنده «چهلستون» شبکه استانی قزوین، فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد در خدمات‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان را تشریح کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه تلویزیونی گفت: قزوین شهر تمدن‌ساز و دارای سابقه تمدنی گسترده است. این استان محور تمدن و توسعه جغرافیایی در ایران است. استان قزوین خاک پاکی دارد که شهدای بسیاری را در آن پرورانده است. امیدوارم این مسیر و نقش‌آفرینی شهدا در آینده این استان ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به اهداف سفر به استان قزوین، افزود: به منظور سفر استانی خدمت مردم استان قزوین حضور پیدا کردیم که در حوزه ایثار و شهادت پیشگام هستند. استان قزوین شهیدپرور و هنرپرور است و افتخار داریم در خدمت خانواده شهدا و ایثارگران هستیم. در این سفر چند برنامه از جمله زیارت خانواده ایثار و شهادت استان و تکریم این عزیزان انجام می‌شود که وظیفه ما است. برپایی میز خدمت با حضور مدیران و معاون بنیاد و حضور در جمع نخبگان و سرآمدان استان و پیگیری پروژه‌های عمرانی از دیگر اهداف این سفر است.
تدوین بیش از 3700 خدمت در برنامه عملیاتی بنیاد
معاون رئیس جمهور گفت: وقتی سازمانی متحول می‌شود که آن سازمان و جامعه هدف و ظرفیت‌ها و منابع و چالش‌های آن را بشناسیم. در بنیاد شهید و امور ایثارگران 2 ماه طول کشید تا گزارش شناخت را تهیه کنیم. برنامه عملیاتی تدوین شد و 3 هزار و 700 خدمت در برش‌های استانی و شهرستانی مشخص شده است. هر ماه بر اساس برنامه عملیاتی تیم ارزیابی این برنامه‌ها را رصد می‌کند که کدام برنامه‌ها انجام شده است که این اقدام به صورت هوشمند و حضوری انجام می‌شود. پیشرفت در همه استان‌ها رصد و هر سه ماه یک بار به آنها گزارش داده می‌شود که عملکرد هر اداره کل چگونه است.
رشد 700 درصدی در اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اگر دولت، مجلس، استانداران، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و دیگر مسئولان از بنیاد حمایت نکنند به موفقیت دست پیدا نخواهیم کرد که خوشبختانه با این حمایت در یک سال گذشته رشد حداقل 100 درصدی و در برخی موارد رشد 700 درصدی برای نمونه برای اعطای تسهیلات اشتغال خدمت را شاهد بوده‌ایم. خدمات تسهیلات اشتغال به صورت هوشمند و غیرحضوری ارائه می‌شود و تنها زمان ارائه وثیقه به بانک نیاز به حضور ایثارگران وجود دارد و در مورد مسکن نیز این اقدام صورت گرفته است.
تنها 24 درصد والدین شهدا در استان قزوین در قید حیات هستند
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزار و متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و پیگیر ارتقا منزلت ایثارگران است. استان قزوین، استان فرهنگ و هنر ایران زمین است که مفاخر و هنرمندان بزرگی از این استان مانند، «حمدااله مستوفی»، «عبید زاکانی»، «میرعماد»، «علامه دهخدا»، «سیداشرف الدین حسینی»، «عارف قزوینی» برخاسته‌اند.
معاون رئیس جمهور به ارائه آماری از شهدا و ایثارگران استان قزوین پرداخت و گفت: استان قزوین دارای 2 هزار و 917 شهید، 7 هزار و 503 جانباز که 82 نفر از آنان جانباز 70 درصد هستند؛ 663 نفر آزاده، یک هزار و 338 نفر والدین شهدا که 24 درصد والدین در قید حیات هستند، است. شهدای نامداری همچون شهید «محمدعلی رجایی»، «امیر سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری»، «امیر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی»، و سید آزادگان «سید علی اکبر ابوترابی» از شهدای استان هستند.
وی با گرامیداشت شهدای امنیت گفت: یادی کنم از شهدای اخیر امنیت که در حوادث اخیر جان خود را فدای کشور کردند. شهید امنیت استان قزوین شهید «عباس خالقی» که جانش را فدای امنیت کرد چهره شاخص هستند در برابر فتنه عظیمی که بیش از 15 کشور جهان از این فتنه پشتیبانی کردند.
پیام شهدا باید به نسل جدید منتقل شود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در مواجهه با خانواده‌های معظم شهدا مهم‌ترین آن‌ها انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده است مفهومی که شاید به تعبیر مقام معظم رهبری در تبیین هنرمندانه آن غفلت کردیم. بخشی از مشکلات ما امروز ناشی از غفلت و خود فراموشی است انسانی که هویت خود را فراموش کرد، فرمانبر دشمن و شیطان می‌شود، ما موظفیم پیام شهدا را به جوانان و نوجوانان برسانیم تا آنان را آگاه ‏کنیم مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت شهدای استان قم به ضرورت انتقال پیام شهدا به شیوه‌های هنرمندانه به نسل جوان تأکید کردند. قزوین استان علما و استان اسلام و امام حسین (ع) است در حالی که تلاش شیطان این است که شاخص‌های دینی استانی محو شود باید حرکت جدی از طریق هنر در این زمینه انجام شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد نیازمندی‌های استان قزوین گفت: تعداد 4 هزار و 538 نفر از ایثارگران فاقد مسکن هستند. که ما این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد. در استان قزوین بزرگترین مسئله مردم مسکن است که این موضوع را توسط مسئولان دنبال می‌کنیم.
ارائه خدمت درمانی به 3 هزار و 750 ایثارگر قزوینی در 6 ماه اول سال جاری
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در مورد گزارش عملکرد بنیاد استان قزوین گفت: ارائه خدمات درمانی به 3 هزار و 750 ایثارگر در 6 ماه اول سال انجام شده است، تحویل 660 قلم تجهیزات پزشکی به ایثارگران، خدمت ارتز و پروتز و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای 2 هزار و 308 نفر از ایثارگران انجام شده است.
وی ادامه داد: خدمات رفاهی که انجام می‌دهیم با رشد 100 درصدی همراه بوده است و هدیه ازدواج 5 سال پرداخت نمی‌‌شد که پرداخت آن آغاز شده است، مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین و سالن‌های ورزشی و اقامتگاه‌های رفاهی فعال شده است که در حال خدمات‌رسانی به ایثارگران است. در حوزه ایجاد فرصت شغلی برای 110 هزار نفر از ایثارگران به ویژه برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد قزوین شغل ایجاد شده است. 2 هزار و 60 میلیارد ریال وام خود اشتغال‌زایی اعطا شده است که تا پایان سال افزایش می‌یابد.
اجرای طرح‌های اسناد افتخار و یاوران اسناد شهدا در قزوین
وی با اشاره به اجرای طرح اسناد افتخار گفت: ثبت و ضبط خاطره‌نگاری والدین و همسران شهدا و جانبازان 70 درصد در مورد هزار و 791 نفر، اجرای طرح پالایش و دیجیتالی کردن اسناد فرهنگی شهدا، اجرای طرح یاوران اسناد شهدا، طرح ضربتی گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد فرهنگی شهدا، طرح گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد آزادگان استان بخشی از برنامه‌های انجام شده است.
برگزاری نخستین جشنواره خوشنویسی با موضوع شهید و شهادت در پایتخت خوشنویسی ایران
معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده در قزوین، گفت: اجرای طرح «ایثار ماندگار» گردآوری و دیجیتالی کردن اسناد و مصاحبه و تکمیل دفترچه‌های فرهنگ اعلام جانبازان 25 درصد به بالای استان، طرح جهادی خاطره نگاری والدین معظم شهدای استان، راه‌اندازی سایت «خط سرخ» پایگاه اطلاع رسانی امیران سرداران و 3 هزار شهید استان قزوین و برگزاری جشنواره «مشق عشق» نخستین جشنواره خوشنویسی با موضوع شهید و شهادت در قزوین پایتخت خوشنویسی ایران از جمله برنامه‌های اجرا شده بوده است.
دیدار با بیش از 8 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران، تولید 4 مستند، 2 مستند تولید شده به نام‌های «روایت ایثار» در مورد مدافعان سلامت و مستند شهید مدافع حرم «رسول پور مراد»، مستند زندگی آزاده شهید «سیدعلی اکبر ابوترابی» و مستند با روایت زندگی شهید مدافع حرم «الیاس چگینی»، از دیگر برنامه‌های انجام شده است.
تمامی گلزارهای مطهر شهدای قزوین ساماندهی شده است
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه قزوین دروازه ایران و پایتخت آن تهران، است، گفت: 393 گلزار شهید در قزوین داریم که تمامی گلزارها ساماندهی شده است. قزوین تنها استانی در کشور است که 100 درصد مزارها به‌سازی شده است. طراحی و ساخت 2 یادمان شهدا، یادمان شهدای کربلای 4 و شهدای مفقودالاثر در جوار گلزار مطهر شهدای شهر قزوین از دیگر اقدامات انجام شده است.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علی‌رغم این اقدامات هنوز خدمات شایسته به ایثارگران عزیز ارائه نشده است. تعداد کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کم است اما سعی می‌شود که خدمات در بهترین سطح انجام شود و امیدوارم که خداوند رحمان توفیق دهد که خدمتگزاران صدیق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشیم.
در برنامه تلویزیونی چهلستون صدا و سیمای استان قزوین جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندان ایثارگران استان قزوین حضور داشتند و جانباز 70 درصد هنرمند قزوینی نیز هدیه‌ای از آثار خوشنویسی خود به رسم یادبود تقدیم دکتر قاضی زاده هاشمی کرد. در پایان این برنامه از تابلوی هنرمند ایثارگر قزوینی نیز رونمایی شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/741183/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای جدایی بحرین از ایران

رسانه‌های صهیونیستی: نیروی هوایی در 7 اکتبر غایب بود

جنگ غزه، محور رایزنی وزیر خارجه ایرلند با مقام‌های فلسطین، اردن و مصر

آخه این یکه بزن چی داره عاشقشی؟

قسمت نوزدهم «زندگی پس از زندگی»؛ مشب پدر را می‌زنند

چهره‌ها/ عاشقانه‌های مهران غفوریان و دختر بامزه‌اش

خبرگزاری دولت: ماموریت سفیر ایران در باکو پایان یافته است

سلاح ورزی: چه کسی می خواست من نباشم؟

آمریکا آزمایش موشک جدیدش را دو سال به تعویق انداخت

کشف قطعات پهپاد در مرز رومانی و اوکراین

لاهوتی: نتیجه برجام، تک رقمی شدن تورم و ورود سرمایه‌گذاران به ایران بود

بیشترین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری بورس در هفته دوم فروردین 1403

هراس صهیونیست‌ها از افشای هویت خود در رویدادهای بین‌المللی

دوبله طنز دعوای خیابانی و خداد عزیزی سر یک دونه موز!

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را تسلیم وزیر خارجه نیجر کرد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مادر شهید سید محمد حامد مسکون

تسنیم به نقل از منبع آگاه: سفیر جدید ایران در آذربایجان به‌زودی اعزام می‌شود

افزایش 11 درصدی مصرف سوخت در 9 فروردین 1403/ توزیع بیش از 125 میلیون لیتر بنزین

مشارکت مردم، یک عامل اثربخش

جابه‌جایی رکورد سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم/ رتبه برتر به صنعت نفت رسید

وتوی روسیه به نفع پیونگ‌یانگ

سمفونی تجارت جهانی؛ یک جعبه فلزی غوغا کرد

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

روستای سریال زیرخاکی چگونه ساخته شد؟

بایدن: آمریکا برای مقابله با چالش‌های مشترک کنار پاکستان ایستاده است

چهره‌ها/ قدم‌زنیِ عاشقانه بهرام رادان و پسرش در تهران

واکنش کنعانی به کشتن و مدفون کردن دو جوان غیرمسلح فلسطینی در سواحل غزه

نسل جدید سامانه‌های پهپادی و موشکی ارتش رونمایی می‌شود

مرور کارنامه 4 ساله «زیرخاکی»؛ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف

رئیس اتاق اصناف: گرانی کالاهای اصلی، پای تقلبی‌ها را به بازار باز می‌کند

رژیم صهیونیستی: شهروندان از سفر به کشورهای عربی و ترکیه اجتناب کنند

اکونومیست: ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟

گفت‌وگوی تلفنی زلنسکی با رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا

کنایه عبدی به اظهارت وزیر کار درباره حقوق کارگران

دستور دادگاه عالی سازمان ملل به اسرائیل برای جلوگیری از قحطی

تصادف مشکوک رییس جمهور پیشین آفریقای جنوبی در آستانه انتخابات

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه

قصه رشادت‌‌های مسیح خندان کردستان

کره شمالی هرگونه نشست با ژاپن را رد کرد

ماجرای کاشت مو ناموفق آقای همساده

نگاهی به سهام عدالت در سالی که گذشت؛ واریز سود جاماندگان و متوفیان در مرحله سوم

در این بازی فقط «سوفیا» مجازات می‌شود

قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت

زاخارووا: روسیه در کنفرانس "اوکراین" شرکت نمی‌کند

غرور و تکبر انسان مومن

درخواست رئیس جمهور پاکستان از ایران

حق بیمه کارگران در سال 1403 مشخص شد

استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری

حضور 125 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

پشت صحنه سکانس دزدی خنده دار فریبرز از بانک

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی