اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اختلاف قدیم، رویارویی جدید تحلیل ویژه

اختلاف قدیم، رویارویی جدید
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
 پیش از انتخابات مجلس یازدهم در اسفند 98 نیز می‌شد به عمق اختلافات میان بخش‌‌هایی در جریان اصولگرایی پی برد و طبیعی بود که تاکتیک ائتلاف صرفا برای پیروزی در مجلس و کسب حداکثر کرسی‌ها باشد. صحبت از جبهه پایداری و ائتلاف نیروهای انقلاب به رهبری محمدباقر قالیباف است. دو مجموعه فعال در جریان اصولگرایی است که فعلا بیش از سایرین جولان می‌دهند. شاید اگر نبود برخی تلاش‌ها برای ارائه لیست واحد از سمت اصولگرایان امروز شاهد حضور برخی چهره‌ها منتسب به برخی مجموعه‌های اصولگرا در مجلس نبودیم. اما به هر نحوی دو سال اندی است که شاهد مجلس یکدست اصولگرا و انقلابی یازدهم هستیم و جدای از نحوه و چگونگی عملکرد و نتایج آن نکته‌ای که این روزها بیش از گذشته در مجلس به چشم می‌خورد بحث تقابل نمایندگان منتسب به جبهه پایداری با قالیباف و یارانش در بهارستان است. مساله‌ای که هر از چندی ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند. گویی جریان اصولگرا نباید حتی در زمان اتحاد و اجماع ولو شکننده که دولت و مجلس و سایر ارکان را در اختیار دارند نیز رنگ و روی آرامش را ببیند و همچنان باید شاهد چالش‌‌های درون جریانی باشد. اما برخی معتقدند که این چالش میان پایداریچی‌ها و قالیبافی‌ها سویه‌های انتخاباتی نیز دارند و طرفین گوشه چشمی هم به انتخابات 1402 دارند. با این حال آنچه در چند وقت اخیر در رویارویی این دو مجموعه با یکدیگر می‌توان دید اینکه هر طرفی به‌دنبال تخریب وجهه طرف مقابل است. اما گویا پایداری‌ها نیز برای تقابل با قالیباف دست پری دارند. از طرح ابهاماتی در خصوص دست داشتن قالبیاف در ماجرای کنار گذاشتن سعید محمد از مناطق آزاد تا ماجرای سیسمونی گیت و توئیت حاشیه‌ساز بیژن نوباوه که منجر به شکایت قالیباف از وی شده است. قدر مسلم امروز اصولگرایان بهارستان‌نشین بیش از اینکه در فکر وحدت جریانی باشند و عملکرد درستی از خود به نمایش بگذارند بیشتر با یارکشی به فکر تقابل با جریان مقابل و پیروزی در این هماوردی می‌گردند. غافل از اینکه به جهت عملکرد قابل انتقاد دولت و مجلس شرایط جامعه و مردم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه وضع معیشت بغرنج شده لذا بهتر است بهارستان‌نشینان به‌جای این دعواها فکری به حال وضع زندگی مردم کنند.
اختلاف قالیباف؛ پایداری جدید نیست
یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با اختلافات جبهه پایداری با قالیباف و یارانش اظهارداشت: اختلافات اخیر میان اصولگرایان مجلس اتفاق جدیدی نیست و مرزبندی‌های جدیدی رخ نداده است. جبهه پایداری با بسیاری از جریان‌های داخل اصولگرایان از جمله با شخص آقای قالیباف و جریان منتسب به وی اختلاف‌نظر دارد و حتی در زمان شهرداری قالیباف نیز این موضوع وجود داشت و ارتباطی هم به انتخابات یکسال‌ونیم آینده ندارد. ناصر ایمانی به «آرمان‌ملی» گفت: جبهه پایداری نه فقط آقای قالیباف، بلکه با بسیاری از مجموعه‌های اصولگرایی مرزبندی دارد. وی در خصوص همگرایی فکری دولت با جبهه پایداری بیان کرد: من اینگونه نمی‌بینم و مجموعه جریان دولت و شخص آقای رئیسی مواضعشان قابل انطباق با جبهه پایداری نیست. در برخی مواضع نیز ممکن است هم نظر باشند که طبیعی است. ایمانی تصریح کرد: جبهه پایداری در دو دوره قبل هیأت‌رئیسه مجلس نیز تلاش کردند آقای آقاتهرانی را به ریاست مجلس برسانند؛ اما به نتیجه نرسیدند لذا بعید می‌دانم که بتوانند تاثیری در ترکیب رئیس و هیأت‌رئیسه مجلس در دور پایانی نیز داشته باشند و همین ترکیب باقی خواهد ماند.
برای حفظ‌ شأن مجلس از لاریجانی و ناطق مشورت بگیرید
روز گذشته بود که یک نماینده نزدیک به جبهه پایداری در نطق میان دستور خود رئیس مجلس را به باد انتقاد گرفت و اظهارداشت: اکنون با گذشت دو سال و نیم از مجلس یازدهم فرصت فراهم شده تا برای ارزیابی عملکرد ریاست مجلس اقدام شود چراکه مطابق اصل 84 قانون اساسی و ماده 20 آیین‌نامه داخلی مجلس مورد نقد جدی است. محمود احمدی بیغش گفت: جذب و به‌کارگیری بی‌ضابطه و گسترده نیرو در بخش‌های مختلف به‌ویژه ساختمان ریاست بسیار تعجب‌برانگیز است و مشخص نیست جذب این همه نیرو با چه هدف و توجیهی صورت گرفته است. این در حالی است که به‌دلیل برخوردهای غیرحرفه‌ای با نیروهای باسابقه، کاردان و باتجربه مجلس منجر به خروج قابل‌توجهی از آنها از مجلس و ماموریت اجباری آنها به دستگاه‌های دولتی شده است. نماینده مردم شازند خطاب به محمدباقر قالیباف بیان کرد: مصرانه می‌خواهم با صراحت اعلام کنید در دو سال و نیم چند نفر نیرو برای مجلس جذب نموده‌اید و ضرورت آن چه بوده است؟ بنده و خیلی از همکاران نگران این هستیم که مبادا در مدت باقیمانده عمر مجلس خانه ملت هم به سرنوشت شهرداری تهران تبدیل شود و این ترافیک و تورم نیروها معضلی برای مجلس شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ضعف مجلس در رابطه با مسائل اخیر در این دو ماه و موضع‌گیری‌های مختلف نمایندگان و نبود یک نظر واحد که این هم به‌دلیل ضعف مدیریت ریاست مجلس و همچنین گزارش‌‌های نگران‌کننده‌ای در خصوص مداخلات در عزل و نصب‌های مدیران و امور دیگر به گوش می‌رسد که یکی از آنها مربوط به شایعات گسترده مداخله رئیس در برکناری دبیر مناطق آزاد کشور است، لذا انتظار می‌رود در این زمینه شفاف‌سازی شود. وی تصریح کرد: شکایت جنابعالی از آقای نوباوه، نماینده تهران از عجایب این دوره است. مگر جرم این جانباز چه بوده جز یک اظهارنظر در رابطه با موضوع سیسمونی؟ پیشنهاد می‌کنم برای حفظ «‌شأن» مجلس و حرمت تریبون از روسای قبلی مجلس امثال آقایان لاریجانی و ناطق‌نوری در خصوص مدیریت مجلس مشورت بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/739453/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی