اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - هفته‌ای که گذشت، هفته پرباری برای صنعت نفت به شمار می‌آمد، جواد اوجی، وزیر نفت در سفر به روسیه برای شرکت در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، چند سند همکاری با این کشور امضا کرد، در هفته جاری همچنین ایران و ارمنستان در زمینه تمدید قرارداد تهاتر گاز با برق و افزایش دوبرابری صادرات گاز به ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری با ارمنستان: سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در هفته‌ای که گذشت در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران انجام شده بود، از افزایش 43 درصدی روابط تجاری ایران و ارمنستان و هدف‌گذاری 3 میلیارد دلاری برای توسعه این روابط خبر داد. در حاشیه این دیدار دو طرف همچنین در زمینه تمدید قرارداد تهاتر گاز با برق ارمنستان تا سال 1409 و افزایش دوبرابری صادرات گاز به ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی امضا کردند.
حضور وزیر نفت در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه: در هفته‌ای که گذشت، جواد اوجی، ‌ وزیر نفت برای شرکت در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، به روسیه سفر کرد. اوجی در این سفر ضمن تأکید بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.
وزیر نفت در آئین گشایش رسمی این نشست گفت: وزارت نفت به‌عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری میان همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی و روس حمایت می‌کند. وی همچنین در جمع خبرنگاران تأکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه تحریم‌های بین‌المللی را بی‌اثر می‌کند.
اوجی همچنین در نشست هماهنگی با نمایندگان کارگروه‌های مختلف طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: تاکنون سرمایه‌گذاران و شرکت‌های روس قرارداد 7 میدان نفتی و گازی را با ایران به ارزش 4.5 میلیارد دلار نهایی کرده‌اند که بعضی از پروژه‌ها تاکنون 7 تا 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
اعلام خبر افزایش حجم سرمایه‌گذاری روس‌های در میدان‌های نفتی ایران از سوی الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در نشست خبری مشترک با اوجی از دیگر خبرهای مهم این نشست بود. نواک همچنین در نشست عمومی شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه اظهار کرد: روابط ایران و روسیه به زودی به بالاترین سطح می‌رسد و رکوردی تازه ثبت می‌کند.
معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد: این روابط با سند راهبردی توسعه ارتقا می‌یابد و از این پس شاهد توسعه‌ هرچه بیشتر مناسبات خواهیم بود، نواک همچنین روابط ایران و روسیه را اعتمادآمیز و در سطح عالی سیاسی قلمداد کرد.
در همین حال، محسن خجسته‌مهر، ‌مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در گفت‌وگویی مشترک با شانا و خبرگزاری صداوسیما از نزدیک‌ شدن به‌ پایان تفاهم‌نامه‌های مطالعاتی میدان‌های نفت و گاز ایران و احتمال امضای نهایی شدن آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موضوع انرژی به‌ویژه بخش بالادست نفت و گاز با تأکید بر توسعه میدان‌ها در این نشست از دیگر موضوع‌ها متمایز بود.
برزو قنبرپور، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالا شرکت ملی نفت ایران نیز در حاشیه این نشست از تمایل ایران و روسیه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساخت و تأمین کالا میان دو طرف خبر داد و گفت : در زمینه پشتیبانی ساخت و تأمین کالا، ایران بیشتر جنبه انتقال فناوری و ورود دانش فنی و فناوری‌های نو به داخل کشور، همچنین ساخت داخل تجهیزات خاص را مدنظر دارد.
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز در گفت‌وگو با شانا تأکید کرد : ایران و روسیه همکاری‌های بسیار خوبی را در زمینه انرژی ریل‌گذاری کرده‌اند، یکی از این حوزه‌ها بخش سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز است.
احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت نیز در حاشیه سفر وزیر نفت برای شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از مذاکره برای امضای نقشه راه ایران و روسیه خبر داد و به شانا گفت: در این دور از نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه بیش از 10 کارگروه تشکیل می‌شود و همه دستگاه‌های کشور در این نشست حضور دارند و با دستگاه‌های متناظر روس مذاکره می‌کنند.
وزیر نفت روز چهارشنبه، 11 آبان ماه پس از بازگشت از سفر به روسیه در حاشیه نشست هیئت دولت، جزئیات اسناد همکاری اقتصادی با روسیه را تشریح کرد.
جشن گازرسانی در سیستان و بلوچستان: هفته جاری همچنین آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد صنعت گاز در استان سیستان و بلوچستان و در شهرهای سراوان و خاش، با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد. در جریان سفر دو روزه مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و هیئت همراه و با حضور مسئولان استانی و جمعی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس در دو شهر سراوان و خاش پروژه‌های گازرسانی به این استان به بهره‌برداری رسید.
مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در آئین افتتاح پروژه‌های مهم گازرسانی از وجود بیش از 30 میلیون مشترک گاز در ایران و گشایش طرح‌ها و پروژه‌های مهم گازرسانی در کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز نیز در آئین سه طرح مهم گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از گذر از دامنه‌های تفتان برای گازرسانی و آبادانی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
عملیات اجرایی خط لوله گاز پالیزان - پسکوه - سوران - زابل به طول 153 کیلومتر، عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای میرجاوه، ریگ ملک، ده‌رئیس، نوک آباد و لادیز، افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر - پالیزان به طول 256 کیلومتر سه پروژه مهمی بودند که در روز پنج شنبه هفته جاری با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از نمایندگان استانی به بهره‌برداری رسیدند.
عقب‌ماندگی 460 میلیون مترمکعبی تولید گاز از برنامه ششم: وزیر نفت در ابتدای هفته جاری در نشست بررسی چالش‌های محیط زیستی وزارت نفت که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: مطابق تکلیف قانونی برنامه ششم باید سطح تولید گاز به روزانه یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب می‌رسید، اما به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌نشده در سال‌های اخیر بیشینه این رقم به 840 میلیون مترمکعب رسیده است.
احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در هفته‌ای که گذشت در گفت‌وگویی مشروح با شانا از پایان موفقیت‌آمیز عملیات تعمیرات اساسی سال 1401 در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه و آمادگی کامل برای تولید پایدار و حداکثری گاز طبیعی در روزهای سرد امسال خبر داد.
توسعه صنعت پتروشیمی ایران با دو برابر سرعت جهانی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روزهای پایانی هفته جاری در مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، سرعت توسعه صنعت پتروشیمی ایران را 2 برابر میانگین سرعت جهانی دانست و گفت: هم‌اکنون 110 طرح بزرگ و کوچک پتروشیمی در کشور در حال فعالیت است.
حضور وزیر نفت در راهپیمایی 13 آبان و قدردانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از وزیر نفت به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، از دیگر رویدادهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/736711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم/ ویدئو

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی