اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله شرق/ قلم‌هایی برای ناکجاآباد مقاله

سرمقاله شرق/ قلم‌هایی برای ناکجاآباد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شرق / « قلم‌هایی برای ناکجاآباد » عنوان ستون "بازتاب" در روزنامه شرق است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
روزنامه شرق هفتم آبان 1401 در مطلبی با عنوان «اما مردم‌اند» به قلم احمد غلامی ادعاهایی علیه دولت سیزدهم مطرح کرده که پاسخ آن در ادامه می‌آید. اما پیش از آغاز باید گفت این سرمقاله فارغ از ادبیات خبری و نگارشی به رشته تحریر درآمده و سراسر آن مملو از برون‌ریزی تفکرات سیاسی نگارنده است و تقریبا تهی از هرگونه انتقاد سازنده بوده و مجالی برای اطلاع‌رسانی باقی نمی‌گذارد اما به دلیل شفاف‌سازی برای خوانندگان محترم به بخش‌هایی از آن پاسخ داده می‌شود. نویسنده «شرق» در مطلب خود گفته است: دولت‌ها آن‌قدر گرفتار مسائل خویش‌اند که حاضر نیستند مردم در حال تغییر را ببینند و حتی اگر ببینند قادر به درکشان نیستند. از این‌رو است که در مواجهه با چنین مردمی دست به انکار آنان می‌زنند اما نمی‌توانند نسبت‌های وجودی خود را با نسبت‌های آنان/مردم ترکیب کنند؛ البته این شکاف بین دولت و مردم همواره وجود داشته است. همان‌طور‌ که خوانندگان محترم مستحضر هستند و به‌خوبی ارتباط عمیق دولت سیزدهم با مردم را حس کرده‌اند، ادعای شکاف میان مردم و دولت از اساس کذب است و حداقل در دولت آیت‌الله رئیسی، شخص رئیس‌جمهور و اعضای کابینه بیشترین ارتباط را با آحاد ملت داشته تا جایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای کابینه سیزدهم در تاریخ هشتم شهریور سال جاری فرمودند: «به نظر من مهم‌ترین توفیق این دولت، زنده‌کردن امید و اعتماد در مردم است، این بزرگ‌ترین توفیق شماست. مجموع عملکرد دولت -‌چه شخص رئیس‌جمهور محترم، چه مسئولین در بخش‌های مختلف- به مردم این احساس را داد که دولت وسط میدان است، مشغول کار است، دارد تلاش می‌کند و برای آنها خدمت می‌کند، می‌خواهد خدمت‌رسانی بکند؛ این [کار]، امید مردم را و اعتماد مردم را تا حدود زیادی احیا کرد». اما اتهام واهی دیگری که در این مکتوب به دولت سیزدهم وارد شده مسئله ندیدن تغییر در ذائقه بخشی از مردم است که در پاسخ باید گفت که بهتر بود نویسنده پیش از نگارش این مطلب با یک واکاوی ساده، ارزیابی واقعی و صحیحی از شنیدن صدای تمام مردم توسط دولت پیدا می‌کرد و سپس اقدام به طرح موضوعات بی‌‌اساس می‌کرد. اما برای اطلاع عموم به صورت نمونه باید گفت تنها دولتی که به علاقه برخی از زنان و دختران ایران اسلامی برای حضور و تماشای مسابقات ملی و لیگ فوتبال کشورمان در ورزشگاه‌ها جامه عمل پوشانید، این دولت بود و با مهیاسازی بستر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها این آرزوی دیرینه تعدادی از دختران و زنان سرزمینمان را به واقعیت تبدیل کرد.
در بخش دیگری از این سرمقاله روزنامه شرق آمده است: آنان ناگزیرند دست به انکار معترضان بزنند یا به غیبت طولانی بروند و مواجهه با مردم را به دستگاه‌های دیگر بسپارند. کاری که دولت سیزدهم در حال انجام آن است غیبت در مواجهه با مردم به استثنای حضور نابهنگام سخنگوی دولت در یکی از دانشگاه‌ها، اینک دولت سیزدهم. اینکه دولت سیزدهم قادر نیست در اعتراضات کنونی نقش اساسی ایفا کند چندان دور از انتظار نیست.
در روزهای گذشته و علی‌رغم ادعای واهی نگارنده مبنی بر غیبت‌های طولانی، از ابتدای آغاز حوادث اخیر رئیس‌جمهور دو سفر خارجی به نیویورک و قزاقستان برای توسعه ارتباطات تجاری و سیاسی داشته و در روزهای گذشته نیز با سفر به استان زنجان ضمن افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی و تلاش برای حل مشکلات با حضور در برخی مناطق این استان با مردم دیدار و به گفت‌وگو پرداخته است. ادعای حضور سخنگوی محترم دولت تنها در یکی از دانشگاه‌های کشور نیز ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است و با پیگیری اخبار و رجوع به واقعیات کاملا مشخص خواهد بود که دکتر علی بهادری‌جهرمی با توجه به وظیفه ذاتی خود در دولت نه‌تنها به دانشگاه‌های تهران که با سفر به استان‌های قم و شیراز با دانشجویان و دانش‌آموزان به گفت‌وگو نشسته و گام بسیار مهمی در جهت جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری برداشته است.
در بخش دیگری از سرمقاله روزنامه شرق آمده است: دولت رئیسی نه‌تنها چنین کاری نکرد بلکه فرصت را مغتنم شمرد تا مطالبات ایدئولوژیک چهره‌ها و جریانات سیاسی را محقق سازد که از حامیان دولت بودند؛ مطالباتی همچون تفکیک جنسیتی، تقویت هرچه بیشتر گشت ارشاد. این تصمیمات در شرایطی گرفته می‌شد که تردیدی در ناموفق‌بودن آن وجود نداشت. گشت ارشاد قریب به 20 سال است در دولت‌های مختلف فعالیت می‌کند و هیچ عقل سلیمی این موضوع را به دولت آیت‌الله رئیسی گره نمی‌زند و دولت سیزدهم برنامه‌هایی برای تفکیک جنسیتی در هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های کشور، سازمان‌ها و نهادها نداشته و ندارد. عموما دولتی که قائل به حضور زنان در کنار مردان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی است چنین تصمیماتی را نخواهد گرفت. در بخش دیگری از مکتوب نگارنده آمده است: باید گفت مردم را نمی‌توان در هویت‌های کلیشه‌های همچون نژاد، قوم، زبان و فرهنگ گنجاند. مردم یکی از توان‌هایی هستند که خلق سیاست را ممکن می‌‌سازند، خلق همان سیاستی که از دولت روحانی برای حذف آن از جامعه تلاش شد و با روی کار آمدن دولت رئیسی باب طبع و مقبول افتاد و با عمق بیشتری ادامه پیدا کرد.
محور اصلی تلاش‌های دولت سیزدهم تنها در رفع مشکلات مردم خلاصه می‌شود و با وجود ادعای صحیح نویسنده این سرمقاله بر سیاست غلط دولت آقای روحانی در این جوابیه مبنایی برای پاسخ‌گویی به عملکرد دولت‌های گذشته وجود ندارد اما در مورد عملکرد دولت فعلی وجود شکاف بین ملت و دولت ناظر بر تفکرات نگارنده است و از ابتدای آغاز به کار این دولت همان‌گونه که در ابتدای جوابیه نیز بدان اشاره شد، همگان و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/736224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

بخشی از آثار ویرانی های ارتش اشغالگر در شهر خان یونس

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی