اخبار محرمانه

آخرين مطالب

جزییات بازگشت درآمدهای مالیاتی شرکت‌ها به استان‌ها تشریح شد اقتصادی

جزییات بازگشت درآمدهای مالیاتی شرکت‌ها به استان‌ها تشریح شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایرنا / بر اساس آمار 3 هزار و 603 پرونده مالیاتی شرکت‌های استانی به محل اصلی فعالیت آنها منتقل شد؛ مالیات ابرازی عملکرد این شرکت‌ها سال گذشته 4.5 هزار میلیارد تومان و جمع مالیات و عوارض ارزش افزوده آنها 6.5 هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ به حساب خزانه استان مادر واریز می‌شود.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزیر اقتصاد در آخرین سفر استانی دور نخست دولت سیزدهم که به مقصد استان کرمان انجام شده بود از اجرایی شدن وعده بازگشت مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت‌ها به استان‌ها خبر داد و اعلام کرد که بر این اساس منابع 3500 شرکت با بیش از 6.5 هزار میلیارد تومان به مردم و شهرداری‌های همان استان باز می‌گردد.
شرکت‌های مورد اشاره وزیر اقتصاد از سوی سازمان امور مالیاتی بر مبنای تکلیف قانونی که بر عهده داشته در سال گذشته و سه ماه نخست امسال شناسایی شده و پرونده مالیاتی آنها به استان محل فعالیتشان انتقال داده می‌شود. با انتقال پرونده‌های مالیاتی به استان محل فعالیت جمع مالیات و عوارض ارزش افزوده آنها به حساب خزانه استان مادر واریز خواهد شد و به این شکل استان‌ها از عواید صنایع مستقر بهره‌مند می‌شوند.
در همین مورد «محمد جهانی کیا» مدیر کل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: انتقال پرونده‌های مالیاتی واحدهای تولیدی یا خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی به محل استقرار آن واحد (محل فعالیت اصلی شرکت) در حال انجام است.
به گفته وی سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال کند؛ و مالیات و عوارض بر ارزش افزوده واحدهای خدماتی ملی نسبت به سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.
مدیر کل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در اجرای جزء (2) بند (د) تبصره 6 قانون بودجه سنوات 1400 و 1401 تعداد بیش از 3603 پرونده به محل فعالیت اصلی شرکت‌ها منتقل شد. از این تعداد 2315 مورد در سال 1400 و 1293 پرونده در سه‌ماهه اول 1401 جابه‌جا شده است.
بر اساس جزء (2) بند (د) تبصره 6 قانون بودجه سال گذشته و امسال، مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های واقع در استان به حساب استان محل استقرار منظور می‌شود.
بر این اساس سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده‌های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیست به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال کند و در عین حال مالیات و عوارض بر ارزش افزوده واحدهای خدماتی ملی به نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.
مدیر کل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به این بند از قانون بودجه گفت: مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران طرح‌های (پروژه) واقع در هر استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی با رعایت جزء (2) ماده 38 و ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400.3.2 منظور می‌شود.
جهانی کیا، افزود: در اجرای این بند از قانون بودجه و همچنین به منظور رعایت مقررات ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم، فهرست شرکت‌های مشمول، توسط ادارات کل ذی‌ربط شناسایی و جهت انجام هماهنگی‌های لازم به سازمان اعلام می‌شود که در سال 1400 مشخصات (2400) شرکت از ادارات کل دریافت شده و با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد (2315) پرونده معادل (97) درصد به ادارات مورد درخواست منتقل و جابه‌جایی مابقی نیز در مراحل نهایی کار است که پس از پایان مهلت رسیدگی به پرونده‌های اشخاص حقوقی، وضعیت این پرونده‌ها نیز تعیین تکلیف خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور مودیان و خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه عنوان داشت: در سه‌ماهه نخست سال جاری فهرست، 1527 شرکت، احصاء شده است که از این تعداد بالغ بر 1293 فقره در سه‌ماهه اول منتقل شده است.
سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون مکلف است تا پرونده‌های مالیاتی شرکت‌هایی که محل مالیات پردازی آنها با محل فعالیتشان متفاوت است را شناسایی و پرونده آنها را به محل فعالیت ارجاع دهد و برای اجرای این قانون، ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها مکلف شده‌اند تا شرکت‌هایی که پرونده آنها در استان محل فعالیت وجود ندارد را شناسایی و به اداره کل مبدأ، درخواست انتقال پرونده آن شرکت را ارائه دهد و اداره کل مالیاتی مبدأ در صورت تشخیص به انتقال پرونده این مودی مالیاتی، با انتقال آن به اداره کل مالیاتی استان جدید موافقت خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/722113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

نامه وزیر دفاع به قالیباف

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی