اخبار محرمانه

آخرين مطالب

پیام سران قوا به آیین تشییع پیکر شهید اسکندری در شیراز سیاسی

پیام سران قوا به آیین تشییع پیکر شهید اسکندری در شیراز
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا / سران قوا به مناسبت بازگشت پیکر شهید عبدالله اسکندری و به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید پیامهای جداگانه صادر کردند.
پیام ستایش رئیسی از «رادمرد عرصه جهاد و شهادت»
حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از ظهر دوشنبه به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری پیامی صادر کرد که در این مراسم توسط رئیس بنیاد شهید کشور قرائت شد.
متن پیام بدین شرح است؛
و لاتحسبنَّ الذینَ قتِلوا فی سبیل الله امواتاً بَل أحیاء عند ربّهم یرزقون پرواز در ساحت قدس ربوبی با بال‌های زیبای شهادت و عند ربهم یرزقون شدن، رسم و آئین پرفروغ و مشعشی است که از مسجد کوفه و صحرای کربلا آغاز و همه شیفتگان و دل‌دادگان در طول اعصار و قرون را شیفته و واله خود نموده است.
شهیدان زبدگان و دانایان حقیقی عالم وجود بودند که همواره مترصد بهره بردن از دروازه‌های باز شده آسمان برای لبیک به ندای هل من ناصر حسینی بودند و جان شریف خود را به پروردگار عالمیان هبه و رضایت ابدی رب جلیل را خریدند و مصداق آیه شریفه «ارجعی الی ربِکِ راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی» گردیدند.
بار دیگر شاهدیم که در ایام سوگواری خامس آل عباء (ع)، استان فارس و شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیکر مطهر یکی از راست قامتان ولایت‌مدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین (ع) است. شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی سرش، سر، داد اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون‌خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله ی بنی هاشم نشد و این مزد زیبا و گرانسنگ و گوهر تابناک به او داده نشد مگر به واسطه اخلاص و صفای درون و عمل جهادی که در طول حیات طیبه اش همواره در وجود وی موج می‌زد.
او آسایش و راحت دنیا و مافیهای آن را فدای امنیت و آرامش و سرافرازی مسلمانان و ایران سربلند نمود. تبریک و تسلیت باد شهادت این رادمرد عرصه جهاد و شهادت به محضر حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمان ولایت‌مدار استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت و خاندان مکرمش و همسنگران عزیز و گرامیش که سالکان راه پررهرو او بوده و هستند.
امیدوارم خداوند بلندمرتبه ما را رهروان و تابعان و قدردان همیشگی این شهیدان بلندمرتبه و گرانقدر قرار دهد.
پیام رئیس مجلس به آیین تشییع پیکر سردار شهید اسکندری
محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضاء و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، پیام محمد باقر قالیباف رئیس مجلس را در صحن آستان مقدس شاهچراغ (ع) قرائت کرد.
در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به آیین تشییع سردار اسکندری آمده است:‌ بار دیگر میهن اسلامی ایران میزبان لاله‌های عاشورایی و سروهای سرافراز مدافع حرم از محور "خان طومان" گردید و امت قهرمان،‌مشتاقانه در تجدید میثاق با این شهیدان و حماسه سازان جاوید و این پیروان راه سرخ کربلا، در نبرد با دشمنان تکفیری و الحادی ضمن تقدیم خون‌های مطهر خویش، امنیت، عزت و معنویت را برای امت اسلامی به ارمغان آورد.
قالیباف در این پیام افزوده است:‌ فرمانده دلاور دوران مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه های رزم، شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری پس از سال‌ها فراق و به عنوان اولین شهید ایرانی که عوامل پلید تکفیری با بغض و کینه همچون سرور و مقتدایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سر از پیکرش جدا ساختند، به همراه پیکرهای شهیدان مدافع حرم محور خان طومان به آغوش ملت بازگشتند تا عطر و شمیم دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام همچنان به مشام دل‌ها برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن تجلیل از رشادت شهید سردار عبدالله اسکندری و تمامی شهدای دلاور مدافع حرم و گرامیداشت بازگشت پیکرهای پاک و مطهر آنان در ایام عزای حسینی (ع)، افزود: با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار استان فارس و خانواده صبور و مقاوم این عزیز جان برکف، رجا واثق دارم آحاد مردم این سرزمین پاسدار فرهنگ والای ایثار وشهادت خواهند بود.
پیام قاضی القضات به مناسبت شهادت و بازگشت پیکر سردار شهید اسکندری و همرزمانش در محور خان‌طومان
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه هم به مناسبت شهادت و بازگشت پیکر مطهر سردار رشید اسلام «عبدالله اسکندری» و همرزمانش در محور خان‌طومان، پیامی صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، ماه شهادت و آزادگی و ایثار، ایران اسلامی بار دیگر به شمیم شهدا عطرآگین شد؛ این بار شهدایی که در زمره رهروان طراز اول و برجسته مکتب حسین بن علی(ع) هستند و عاشقی و حریت و دفاع از کیان دین را فرسنگ‌ها دورتر از خانه و کاشانه مشق کردند و برای حراست از حرم آل‌الله، جان عزیزشان را در طبق اخلاص نهادند.
در میان این دلیرمردان سرافراز و کواکب آسمان غیرت و شجاعت، نام و آوازه سردار «عبدالله اسکندری» درخشان و پر تلألو است؛ سرداری که در ایام دفاع مقدس ، پیوسته در سرزمین‌های نور و حماسه، شهادت را می‌جویید و عاقبت ، رزق و روزی‌اش پاسداری از حرم عقیله بنی هاشم(س) و فوز عظیم شهادت در این راه با سری جدا از پیکر شد.
اینجانب ضمن تبریک و تسلیت بابت شهادت این بزرگمردان عاشورایی بویژه شهید عبدالله اسکندری به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) و نایب برحقش حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و خانواده‌های صبور و همرزمانشان، از عموم مردم حسینی و شهیدپرور ایران اسلامی که در آیین‌های وداع و تشییع پیکرهای مطهر این شهدا، حضوری پر شور و شعور داشتند، قدردانی می‌کنم.
گفتنی است؛ آیین تشییع سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی از میدان شهدا در شیراز آغاز شد. در ادامه این آیین در حرم مطهر شاهچراغ (ع) که با حضور جمعیت گسترده سوگواران همراه بود، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نماز را بر پیکر پاک این شهید اقامه کرد. پیکر این شهید سرافراز در ادامه به گلزار شهدای دارالرحمه شیراز منتقل و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.
در این آیین، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را به مناسبت تشییع سردار اسکندری قرائت کرد.
سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال 1337 در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال 1393 در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و برخی از شهرهای استان فارس تشییع و در نهایت برای خاکسپاری به شیراز منتقل شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/720907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

تمجید امیرعبداللهیان از ابتکار تاریخی آفریقای جنوبی

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم/ ویدئو

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب

پلیس آمریکا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

رسوایی‌های گسترده در پارلمان انگلیس

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

اهدای 100 هزار گل لاله به شهر جنگ‌زده اوکراین

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

صدور و تمدید 3259 مجوز سرمایه گذاری در سال 1402 در قشم/ 54 طرح جدید اقتصادی به بهره برداری رسید

قاضی زاده هاشمی: بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید واگذار می شود

آلمان 4 پاتریوت دیگر می‌خرد

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی