اخبار محرمانه

آخرين مطالب

فعال اصولگرا: همتی و هم‌دستانش باید محاکمه شوند سیاسی

فعال اصولگرا: همتی و هم‌دستانش باید محاکمه شوند
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - مهر / دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی که اکنون شاهد آنها هستیم مربوط به عدم مدیریت و تصمیمات اشتباه دولت گذشته است، گفت: عاملان آن از جمله «همتی» باید محاکمه شوند.
مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر، درباره عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم، گفت: می‌خواهم ابتدا شرایط سختی که سید ابراهیم رئیسی آن را در دولت سیزدهم در دست گرفت توضیح دهم. من یک متنی را از صحبت‌های عبدالناصر همتی که رئیس بانک مرکزی دولتِ حسن روحانی بود، مطالعه کردم و به نظرم این متن در واقع یک اقراری است که باید رئیس دستگاه قضا، یعنی حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای آن را به عنوان یک دادخواست و مدعی‌العموم مطرح کند و همتی را به دادگاه بیاورد.
وی اضافه کرد: کسی که (همتی) اقرار می‌کند ما تورم 35 درصد را به 60 درصد رساندیم و تمام پول‌هایی که باید از کره‌جنوبی، ژاپن یا از فروش نفت به دستمان می‌رسید و بلوکه شده بود را به مقدار معادل آن، پول چاپ کردیم و باعث افزایش نقدینگی شدیم. این فرد باید محاکمه شود. نقدینگی از 400 همت به 2500 همت رسید و توضیح این مسئله برای مردم کار سختی است، اما رسانه ملی و خبری باید این مسئله را باز کنند و بگویند که چه چیزی به رئیسی تحویل داده شده است!
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود و خیلی از پول‌ها بازگردد، باز هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند. اظهار کرد: این به خاطر این است که دولت گذشته، معادل همان پول را به ریال در جامعه توزیع کرده‌اند و اکنون باید آن را جایگزین کرد تا تعادل صورت بگیرد؛ چنین جفایی در تاریخ کشور را از هیچ دولتی ندیدیم.
همتی و هم‌دستانش باید محاکمه شوند
شاکری تصریح کرد: بحث اوراق قرضی و ارز 4200 تومانی دولت گذشته و آواری که بانک مرکزی در خصوص بستن بنگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها بر سر مردم ریخت هم از مشکلاتی است که اکنون رئیسی باید آنها را حل کند. تمام این مسائل از اقرارهای همتی در یک شبکه اجتماعی است. او حتی اسم کسانی که در مشکلات اقتصادی نقش داشته‌اند و به نوعی با او همکاری داشته‌اند را عنوان کرده است، مانند اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت و حسن روحانی.
وی با ذکر خاطره‌ای ابراز کرد: به خاطر دارم که از بیژن زنگنه پرسیدم که بالاخره میزان فروش نفت شما چقدر است؟ به من گفت که «مگر اصول دین می‌پرسی؟ من چه می‌دانم چقدر است!» این قضیه فقط تأسف دارد.
این فعال سیاسی ضمن اشاره به تدبیرهای سنجیده رئیسی در دولت سیزدهم گفت: رئیسی در قضیه ویروس کرونا وعده داد که با آن مقابله کند و به وعده خود هم عمل کرد. کار بزرگی هم انجام داد. زمانی در گذشته 700 کشته داشتیم اما اکنون آمار کاهش پیدا کرده است
رئیسی توانست وارد سازمان همکاری شانگهای شود
شاکری اضافه کرد: رئیسی جلوی تعطیل شدن بنگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را گرفت و اجازه نداد تا بانک هیچ مرکز تولیدی را تعطیل کنند. کارهایی نیز برای اقشار کم‌درآمد جامعه انجام شد و تدبیرهایی نیز برای مسئله مسکن صورت پذیرفت. تأسیس مؤسسات دانش‌بنیان که مقام معظم رهبری فرمودند تعداد آن‌ها را از 6500 به دو برابر برسانید هم در دستور کار دولت قرار گرفته است. مجموع فعالیت‌های سورنا ستاری در معاونت علمی و فناوری نیز بسیار ارزشمند است.
وی در رابطه با رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی، خاطرنشان کرد: محمدجواد ظریف با تمام تلاش‌هایش در ورود به شورای همکاری شانگهای، ناموفق بود، در حالی که رئیسی به این شورا رفت و اکنون هم می‌بینیم که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، به کشورمان سفر کرده و قراردادهایی را امضا می‌کنند.
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ارتباطاتی که با سازمان شانگهای، روسیه و چین داریم برای ما می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، به همین دلیل باید بابت این کار بزرگ به دولت سیزدهم دست‌مریزاد گفت. مشکلاتی که اکنون شاهد آنها هستیم، عمدتاً مربوط به عدم مدیریت و تصمیمات اشتباه دولت گذشته است. همه باید کمک حال دولت جدید باشیم تا بتوانند به این مسیر ادامه دهند.
نگاه به غرب، عامل ناکامی دولت سابق
شاکری در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت ناکامی دولت گذشته، گفت: یک تیتری تحت عنوان «نگاه به غرب» در ذهن روحانی وجود داشت، نگاه به توسعه غربی، سبک زندگی و ارتباطات حقوقی غربی. این موارد آنقدر در ذهن او برجسته شد که می‌خواست به آن‌ها دست پیدا کند و نگاه به شرق را به هر دلیلی با هتک حرمت، بی‌احترامی و رعایت نکردن پروتکل‌ها از بین برد.
وی عنوان کرد: به رغم تذکراتی که به روحانی ابلاغ می‌شد و در اخبار هم موجود است، اما او گوش نکرد. وزرا هم تابع روحانی بودند. هرچند که بسیاری از مؤلفه‌های غرب در خود محمدجواد ظریف هم وجود داشت. این تیترِ «نگاه به غرب» در ذهن محمد خاتمی هم بود. پس می‌توان نتیجه گرفت که آنها دنبال نوعی غرب‌گرایی و غرب‌پرستی هستند.
این فعال سیاسی تصریح کرد: مباحث نظری در رابطه با غربگرایی را هم امثال آقایان تاجیک، تاج‌زاده، علوی‌تبار و کدیور انجام می‌دهند که همگی نشان‌دهنده یک نوع غرب‌پرستی است.
شاکری با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم اعلام کردند که تحریم‌ها نتوانست جلوی پیشرفت ایران را بگیرد، اظهار کرد: درواقع دیدیم که آمریکا نتوانست ایران را به زانو در بیاورد و بسیاری از مؤلفه‌های قدرت آمریکا نیز شکست خورد. همانطور که در پاسخ به ترور و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، هنگامی که آن پاسخ محکم را دادیم، پوتین رئیس‌جمهور روسیه با تعجب گفت که شما کار بزرگی را انجام داده‌اید که در تاریخ مثل آن وجود ندارد.
وی افزود: با اینکه آمریکا بیش از 120 پایگاه نظامی در منطقه دارد، اما همگی آن‌ها مانند سیبل‌هایی برای ایران است. هر موقع بخواهیم می‌توانیم گلوی آمریکا را فشار دهیم، آمریکا گلوی روحانی را گرفته بود، فشار می‌داد و باج می‌گرفت، اما اکنون این ما هستیم که گلوی آمریکا را گرفته و حقوق‌مان را طلب می‌کنیم. این در عرصه دکترین سیاست خارجی بسیار مسئله مهمی است.
رئیسی از کابینه کارآمدی می‌خواهد
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره لزوم ترمیم کابینه نیز، گفت: باید شاخص‌ها، انتظارات، مطالبه‌ها و عملکردها دقیق ارزیابی شود تا بتوان در این مورد قضاوت درست را انجام داد. دولت و مجلس باید در نقطه توقعات و مطالبات مردم، کارآمدی مدیران و ارزیابی شاخص‌ها را دنبال کنند و کسی هم نباید از این موضوع ناراحت شود.
شاکری بیان کرد: روابط غیرمعمول، رانتی و باج‌خواهی برخی از نمایندگان از فلان وزیر دولت در مقابل استیضاح، در واقع فروپاشی اخلاق در نظام مدیریتی کشور است. اما شاهدیم که هر میزان ارزیابی کارآمدی و شایسته‌سالاری وجود داشته باشد، مورد پذیرش همگان است. خود رئیسی نیز قائل به این نیست که اگر وزیری بر سر کار آمد، تا پایان دوره بماند، بلکه باید اثبات کند که می‌تواند موضوعات حوزه کاری مربوطه را حل کند و کارآمدی خودش را نشان دهد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/720440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراحل فر کردن موهای ظریف در خانه مانند یک حرفه ای

"حمید لولایی" به دنبال گنج

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

دوست آن است که گیرد دست دوست!

ساناز سماواتی و حضور در نقشی کوتاه اما متفاوت در «نون خ»

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

خوش چهره: جمعی از روحانیون برجسته به من گفتند: مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می‌شود؟!

جزئیات دومین جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور قالیباف و وزیر اقتصاد

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

سارا و نیکا پایتخت چه زمانی به ایران باز می گردند؟/ عکس

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون!

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

داستان ابوشجاع

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

اخلال در بازار ارز؟!

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

عامل تحریم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

رأی الیوم: حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی

گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

واردات گوشت گرم از آفریقا

اسب‌های ارتش انگلیس لندنی‌ها را زخمی کردند

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی