اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رونمایی سیا و ام‌آی‌6 از اسرار مگو اخبار محرمانه از منابع دیگر

رونمایی سیا و ام‌آی‌6 از اسرار مگو
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - دنیای اقتصاد /مقامات اطلاعاتی غربی و همچنین مقام‌های کرملین، در هفته‌ای که گذشت شایعات قدیمی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور 69 ساله روسیه، حالش خوب نیست را رد کردند. پوتین روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در مسکو سرفه کرد و موجب شد ناظران در مورد سلامتی وی ابراز نگرانی کنند. ملاقات برنامه‌ریزی‌شده او در همان روز با مقامات اوستیای جنوبی لغو شد و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر بیماری او را تقویت کرد. در ماه ژوئن، زمانی که ویدئویی از سوی رسانه‌های دولتی منتشر شد و نشان داد که او برای مدتی لبه میز را محکم گرفته است، بسیاری در رسانه‌های اجتماعی متقاعد شدند که سلامتی او محل سوال است. «مهام جواد» در گزارش 22 جولای در نیویورک‌تایمز نوشت، ویلیام جی برنز، مدیر سیا، روز چهارشنبه در انجمن امنیتی آسپن در کلرادو گفت: «شایعات زیادی در مورد سلامت رئیس‌جمهور پوتین وجود دارد اما تا آنجا که می‌توانیم بگوییم او کاملا سالم است.»
ریچارد مور، رئیس MI6، سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا، نیز گفت که با مدیر سیا موافق است: «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پوتین از بیماری جدی رنج می‌برد وجود ندارد.» کرملین نیز روز چهارشنبه این شایعات را محکوم کرد و آن را «اخبار ساختگی و جعلی» نامید. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، به خبرنگاران گفت که وضعیت سلامتی پوتین خوب است و مقصر این اخبار جعلی را «متخصصان رسانه‌ای» از اوکراین، ایالات‌متحده و بریتانیا معرفی کرد. پسکوف آنها را به دامن زدن به این اخبار متهم کرد. وضعیت سلامتی پوتین حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه موضوع حدس و گمان بود. شایعات تایید نشده در طول سال‌ها، پوتین را - که زندگی خصوصی‌‌‌اش تا حد زیادی پنهانی و خارج از دسترس رسانه‌ها قرار دارد - مبتلا به سرطان، بیماری پارکینسون، زوال عقل و پارانویا نشان می‌دهد.
این جنگ همچنین به شایعاتی در مورد سلامتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌‌‌جمهور اوکراین، دامن زده است. روز پنج‌شنبه، یک ایستگاه رادیویی اوکراینی چند بیانیه را پخش کرد و در آن بیانیه‌ها مدعی شد که زلنسکی، 44 ساله، تحت مراقبت‌های ویژه است و روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین، ریاست جمهوری را بر عهده گرفته است. مالکان این ایستگاه رادیویی بعدا اعلام کردند که این ایستگاه هک شده است. زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی به این شایعه پرداخت و آن را اخبار جعلی منتشر شده توسط روسیه خواند. او گفت که از دفتر خود صحبت می‌کند و هرگز احساس قوی‌تری از این نداشته است. زلنسکی گفت: «و با تمام احترامی که برای پیری قائلم اما 44 سال 70 نیست.» اشاره او به پوتین بود که در اکتبر 70 ساله می‌شود.
«جولیان ای. بارنز» و «دیوید ای. سنجر» در گزارش 20 جولای در نیویورک‌تایمز نوشتند، ویلیام برنز، مدیر سیا، اعلام کرد که پوتین معتقد است که آمریکا از «اختلال کمبود توجه» رنج می‌برد و عزم و علاقه خود در جنگ اوکراین را از دست داده است. برنز گفت که پوتین در حال شرط‌بندی بر سر این مساله است که می‌تواند در جنگ فرسایشی علیه ارتش اوکراین موفق شود. او گفت که در بقیه سال، پوتین معتقد است که می‌تواند «ارتش اوکراین را فرسوده» و سپس اقتصاد این کشور را خفه کند. برنز گفت که روس‌ها به آرامی در حال پیشروی در جنگ سخت در دونباس هستند. به گفته او، آنها تاکتیک‌‌‌ها را به سمت «مسیر راحت‌‌‌تر جنگ» تغییر داده‌‌‌اند که بر نابودی اهداف اوکراینی تمرکز دارد. به نوشته «بارنز- سنجر»، برنز گفت که با چنین رویکردی، پوتین معتقد است که می‌تواند اروپا و ایالات متحده را هم فرسوده کند. او در جلسه پرسش و پاسخ در کنفرانس امنیتی آسپن در کلرادو گفت: «دیدگاه پوتین نسبت به آمریکایی‌‌‌ها این است که ما همیشه از اختلال کمبود توجه رنج می‌‌‌بریم و حواسمان با چیز دیگری پرت می‌شود.»
اما برنز استدلال کرد که از ابتدای جنگ، پوتین به طور مداوم هم اراده اوکراینی‌ها برای مبارزه و هم عزم غرب برای کمک به اوکراین را اشتباه ارزیابی کرده است. این مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا افزود: «و من فکر می‌کنم که او اکنون در اشتباه است.» برنز تصریح کرد که پوتین اکنون به دایره کوچک‌تری از مشاوران تندرو متکی است و این برای این مقاماتی که با رئیس‌جمهور روسیه مخالفت کنند «ارتقای شغلی» به دنبال نمی‌آورد. برنز گفت که درک انتخاب‌های تاکتیکی پوتین بدون درک ذهنیت و اشتهای او برای ریسک دشوار است. برنز افزود: «او بی‌وقفه مشکوک است، همیشه با آسیب‌پذیری‌هایی که می‌تواند از آنها استفاده کند هماهنگ است. او به وضع بهتر ما اعتقاد زیادی ندارد.» «مایک ماران»، رئیس سرویس اطلاعات خارجی استونی، نیز گفت که با احتیاط خوش‌بین است که اوکراین در نهایت حملات متقابل انجام خواهد داد و برخی از مناطق از دست رفته را پس خواهد گرفت. ماران در نشستی در کنفرانس آسپن پس از برنز گفت: «من با احتیاط مطمئن هستم که اوکراین دیر یا زود ارتش روسیه را در اوکراین شکست خواهد داد.
این به راحتی پیش نمی‌آید بلکه زمان می‌برد. اوکراین احتمالا نتواند تمام سرزمین‌های اشغالی را آزاد کند، اما از نظر استراتژیک، پوتین در جاه‌طلبی خود برای تصرف کی‌یف و اکثر بخش‌های اوکراین موفق نخواهد شد.» «دن صباغ» هم در گزارش 21 ژوئیه در گاردین در همین رابطه نوشت، رئیس MI6 (سرویس اطلاعات خارجی بریتانیا) در یک کنفرانس امنیتی در آمریکا گفت که نیمی از جاسوسان روسیه که تحت پوشش دیپلماتیک در سراسر اروپا فعالیت می‌کنند، از زمان آغاز جنگ در اوکراین اخراج شده‌اند. «ریچارد مور»، رئیس اطلاعات خارجی بریتانیا، گفت که اخراج حدود 400 دیپلمات روسی از کشورهای قاره اروپا، از جمله فرانسه و آلمان، به طرز چشمگیری توانایی‌های جاسوسی کرملین را کاهش داده است. او در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی آسپن گفت که آژانس‌های اطلاعاتی غربی از زمان حمله روسیه به اوکراین تلاش‌های «بسیار هماهنگی» برای مختل کردن شبکه‌های جاسوسی روسیه انجام داده‌اند.
مور گفت: «بنابراین در سراسر اروپا، تقریبا نیمی از این جاسوسان - در نهایت چیزی در حدود 400 افسر اطلاعاتی روسیه که تحت پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کنند - اخراج شده‌‌‌اند. این احتمالا توانایی آنها را برای جاسوسی برای روسیه در اروپا به نصف کاهش داده است.» این اولین بار است که MI6 تخمین خود را از تاثیر اخراج‌های هماهنگ در پاسخ به حمله روسیه در فوریه منتشر می‌کند. جاسوسان روسی- مانند افسران اطلاعاتی تقریبا هر کشور بزرگ- معمولا وانمود می‌کنند که در سفارت کشورشان کارهای پوششی را انجام می‌دهند. تنها تعداد انگشت‌شماری از جاسوسان قدیمی - به اصطلاح غیرقانونی - وانمود می‌کنند که شهروندان عادی هستند و خارج از چارچوب دیپلماتیک عمل می‌کنند. آلمان در ماه آوریل 40 دیپلمات روس و فرانسه 41دیپلمات روس را اخراج کردند. بریتانیا یکی از معدود کشورهایی است که دیپلمات‌‌‌های متهم به جاسوسی را اخراج نکرده است، اگرچه این عمدتا به این دلیل است که انگلیس به 23 دیپلمات روسیه در سال 2018 پس از مسمومیت‌‌‌های سالزبری گفت که این کشور را ترک کنند. گمان نمی‌رود جانشینی برای آنها یافت شود.
مور گفت که نقاب از صورت دو چهره غیرقانونی از جمله یک روسی که تظاهر به ایرلندی- برزیلی می‌کرد و تلاش کرده بود تا یک دوره کارآموزی را در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه در ماه آوریل به دست آورد، کنار رفت. یک دادگاه برزیلی «سرگئی چرکاسوف» را به جرم استفاده از مدارک هویتی جعلی به 15 سال زندان محکوم کرد. مور گفت که معتقد است جنگ در اوکراین «یک کارزار پیروزی» برای کی‌یف است و روسیه «به طور فزاینده‌ای برای تامین نیروی انسانی و مواد حیاتی در چند هفته آینده مشکل خواهد داشت» زیرا جنگ پیش از تغییر شرایط جوی به سمت مرحله حساسی پیش می‌رود. به نظر می‌رسد این مقام سازمان جاسوسی اشاره داشت که اوکراین، با حمایت مقادیر فزاینده‌ای از سلاح‌های غربی، تلاش خواهد کرد تا در هفته‌های آینده یک ضد حمله انجام دهد. او گفت: «به نظر من برای خود اوکراینی‌‌‌ها مهم است که توانایی خود را برای ضد حمله نشان دهند.» مور همچنین با رئیس سیا موافق بود که چین به روسیه تسلیحات نمی‌‌‌دهد، زیرا پکن از تحریم‌های اقتصادی غرب نگران است، اما او گفت که فکر می‌کند «اگر آنها بتوانند سلاح تهیه کنند، این کار را می‌کنند.» او گفت که چین تلاش می‌کند از اوکراین درس‌هایی بیاموزد. مور گفت: «هنوز زود است که بگوییم آنها چه درس‌هایی از ماجراجویی‌های پوتین خواهند گرفت.» ریچارد مور، رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا، در جریان همایش امنیتی اسپن‌آمریکا، گفت که چین اکنون اولویت اصلی اطلاعاتی، برای سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا، معروف به MI6 است و در راستای اولویت‌ها، از مبارزه با تروریسم نیز پیشی گرفته‌‌ است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/717568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی