اخبار محرمانه

آخرين مطالب

آیا اتحاد هوایی ضد ایرانی مورد ادعای رژیم صیونیستی وجود دارد؟ سیاسی

آیا اتحاد هوایی ضد ایرانی مورد ادعای رژیم صیونیستی وجود دارد؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / پایگاه تحلیلی آمریکایی به نقل از منابعی در کنگره از «هماهنگی ضعیف» پدافند هوایی در غرب آسیا به رغم ادعای تل‌آویو خبر داده که طبق این تحلیل، حاکی از عدم ارتباط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره واقعیت در صحنه است.
پایگاه تحلیلی آمریکایی «ریسپانسیبل استیت‌کرفت» در گزارشی نوشت گرچه اسرائیل مدعی است که یک پیمان رسمی با کشورهای عربی مانع حملات ایران شده، اما منابع کنگره چندان اطمینان ندارند.
در مقدمه این تحلیل با اشاره به اعلام «پیوستن اسرائیل و چند کشور عربی به اتحاد دفاع هوایی تحت هدایت ایالات متحده با هدف مقابله با ایران» از سوی «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آمده است: اگر بتوان حرف گانتز را قبول کرد، «اتحاد دفاع هوایی خاورمیانه» (MEAD) چندان جدید نیست. در واقع، او گفت که قبلاً حملات متعدد ایران را خنثی کرده که احتمالاً به سال گذشته بازمی‌گردد.
طبق این گزارش، «این اعلامیه ممکن است برای کنگره آمریکا نیز خبر جدید باشد. تنها دو هفته قبل از اظهارات گانتز، اعضای مجلس و سنا لایحه‌ای را ارائه کردند که خواستار چیزی شد که بسیار شبیه به اتحاد دفاع هوایی خاورمیانه است». اما منابعی در کنگره آمریکا به این پایگاه تحلیلی آمریکایی گفتند که در حال حاضر تنها «هماهنگی ضعیفی» در مورد پدافند هوایی در منطقه وجود دارد که حاکی از عدم ارتباط واشنگتن و تل‌آویو درباره واقعیت در صحنه است.
در ادامه این تحلیل آمده است: در میان این سردرگمی یک چیز واضح است: اگر این اتحاد وجود داشته باشد، هیچ یک از اعضای دیگر به اندازه اسرائیل برای ترویج آن مشتاق نیستند. هیچ منبع آمریکایی وجود آن را تایید نکرده و اسامی شرکت‌کنندگان عرب علنی نشده است (اگرچه بسیاری بر این باورند که می‌تواند شامل عربستان سعودی، قطر، مصر، امارات، بحرین و اردن باشد که همه آن‌ها طبق گزارش‌ها در نشست نظامی سطح بالا با ایالات متحده و اسرائیل در ماه مارس شرکت داشته‌اند).
«کریستین کوتس اولریشسن» از اعضای سیاست عمومی موسسه «بِیکر» در دانشگاه «رایس» گفت که اعلام بنی گانتز ممکن است یک «استراتژی مدیریت اطلاعات» پیش از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور جو بایدن به غرب آسیا در ماه آینده باشد.
وی گفت: می‌تواند تلاشی باز هم از سوی اسرائیلی‌ها برای ایجاد روایت‌هایی پیرامون ایده همکاری منطقه‌ای با کشورهای عربی خلیج فارس، مانند امارات و احتمالاً عربستان سعودی باشد، با توجه به اینکه آن‌ها احساس می‌کنند با تهدید مشترکی از جانب ایران مواجه هستند. 
«راب لودویک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به ریسپانسیبل استیت‌کرفت گفت که پنتاگون از اعلامیه گانتز به خوبی آگاه است اما از بررسی مستقیم آن خودداری کرد. لودویک در ایمیلی گفت: تعهد وزارت دفاع آمریکا به افزایش همکاری‌های منطقه‌ای در برابر تهدیدهای مشترک ناشی از ایران چیز جدیدی نیست. همکاری امنیتی شبکه‌ای همچنان یک اولویت است.
«دان بیکن» یکی از حامیان لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا در ایمیلی گفت که «معماری یکپارچه دفاع هوایی که از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها محافظت می‌کند» با توجه به «حملات ایران» به تاخیر افتاده است. وی بدون تایید مستقیم ادعاهای گانتز افزود: مطمئن هستم که این لایحه دو مجلسی و دو حزبی از منافع امنیتی ایالات متحده محافظت می‌کند و برای حفظ صلح در خاورمیانه تلاش خواهد کرد.
این پایگاه اینترنتی آمریکایی در ادامه نوشت که همچنین با کاخ سفید، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و 16 عضو دیگر کنگره، از جمله نُه حامی دیگر لایحه موسوم به قانون دفاع تماس گرفت اما هیچ یک به سوالات مربوط به وجود چنین اتحادی یا اهداف عملیاتی فرضی آن پاسخ نداد.
این گزارش افزود: اگر اتحاد دفاع هوایی خاورمیانه واقعی باشد، تنها آخرین مورد از یک سری تلاش‌های طولانی تحت هدایت ایالات متحده برای ایجاد یک اتحاد نظامی رسمی در خاورمیانه است. آخرین تلاش در سال 2017 زمانی انجام شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ائتلاف استراتژیک خاورمیانه (MESA) را راه‌اندازی کرد که هدف آن قرار دادن شورای همکاری خلیج فارس، اردن، مصر و آمریکا تحت یک چتر امنیتی یکسان بود.
طبق این گزارش، «در پایان این ائتلاف با همان مجموعه‌ای از موانع که هر اتحاد دفاع هوایی آینده ممکن است با آن مواجه شود، برخورد کرد. قابل توجه است که شرکت کنندگان بالقوه دارای منافع امنیتی متنوعی هستند که گاهی اوقات در تضاد با یکدیگر است».
«جورجیو کافایرو» از موسسه «Gulf State Analytics» با بیان این که کشورها تصورات متفاوتی از تهدید ایران دارند، افزود «حتی کشورهای مایل به اتحاد جدید نمی‌توانند به راحتی پلتفرم‌ها و فناوری نظامی خود را یکپارچه کنند».
بر اساس این گزارش، مشارکت اسرائیل پیچیدگی‌های بیشتری می افزاید و همانطور که کافیرو اشاره کرد، بسیاری از کشورهای عربی تمایلی به همکاری علنی با اسرائیل ندارند. اعضای برجسته شورای همکاری خلیج فارس مانند عمان و کویت هرگز روابط رسمی با تل‌آویو نداشته‌اند و عراق اخیرا قانونی را تصویب کرده که می‌تواند حبس ابد را برای هر کسی که عادی‌سازی با اسرائیل را ترویج می‌کند، به همراه داشته باشد. 
طبق این گزارش، «برخی هم درباره چگونگی برخورد تهران با اخبار این ائتلاف محتاط هستند، به خصوص که عراق به تلاش‌های خود برای از سرگیری مذاکرات مستقیم بین ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهد. قطر همچنین مایل است که شرایط را در منطقه صمیمانه نگه دارد، زیرا این کشور آماده میزبانی از دیپلمات‌های ایالات متحده و ایران برای مذاکرات هسته‌ای است».
روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» اخیراً به نقل از مقامات ایالات متحده و منطقه گزارش داد، واشنگتن در ماه مارس نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی اسرائیل و کشورهای عربی تشکیل داد تا بررسی کنند که چگونه می‌توانند علیه توانایی‌های موشکی و پهپادهای رو به رشد ایران هماهنگ شوند. طبق این گزارش، این مذاکرات که قبلاً فاش نشده بود در «شرم الشیخ مصر» برگزار شد و اولین بار بود که چنین طیفی از نظامیان عالی‌رتبه اسرائیلی و عرب تحت نظارت ارتش ایالات متحده برای بحث در مورد چگونگی دفاع در برابر یک «تهدید مشترک» دیدار کردند.
پیش‌تر، منابع رسانه‌ای از شکست محتمل تشکیل ائتلاف منطقه‌ای تل آویو برابر ایران و عدم پیوستن برخی کشورهای عربی به طرح دفاع هوایی رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند.
خبرگزاری «اسپوتنیک» هم اخیراً در یادداشتی به قلم «ایکاترینا بلینووا» نوشت زمزمه‌ها درباره تشکیل «ناتوی خاورمیانه» درحالی شروع شده که چنین اتحادی فاقد هدف یا حتی دشمن مشترک است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/712735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

پایان یکه تازی اردوغان؟

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی