اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نماینده مجلس: فشار به وزیر صمت اقدام غلطی است سیاسی

نماینده مجلس: فشار به وزیر صمت اقدام غلطی است
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت انقلابی، مسیر مهاجرت و پناهندگی دانشمندان و نخبگان را مسدود کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 5 تیر پارلمان به تذکرات شفاهی خود پرداختند.
واکنش نماینده شاهرود به فشار برخی از نمایندگان به وزیر صمت
علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود نیز در تذکر شفاهی اظهار داشت: برخی از همکاران در مجلس به وزیر صمت برای اقداماتی فشار می آورند که جزو اختیارات وی نیست، برای اینکه یک کارخانه در جایی سرپا باشد، ضرورتی ندارد که شهری را نابود کنیم.
وی افزود: امروز شهرستان شاهرود با بیش از 150 لیتر در ثانیه مشکل آب شرب روبرو است؛ یک کارخانه که در شهر دیگری احداث شده باید منابع ملی مردم تخریب شود و منابع حیاتی آنها نیز در ارتفاعات شاهوار شاهرود تخریب شود که یک کارخانه سرپا بماند. این فشاری که به وزیر صمت می آورید، اقدام غلطی است.
نماینده مردم شاهرود در مجلس خاطر نشان کرد: این خواسته مطرح شده جزو اختیارات وزیر صمت نیست، زمان وزارت آقای رزم حسینی نیز برخی پیگیری کردند، اما نتوانستند کاری انجام دهند، چرا که این منطقه ثبت ملی شده و منابع حیاتی شهرستان شاهرود و جزو خط قرمز مردم است. شما وزیر را در صحن می آورید و سوال می کنید که منابع ملی یک شهرستان را تخریب کند تا یک کارخانه سرپا بماند!؟
خانی ادامه داد: این کار شدنی نیست، اگر 10 وزیر دیگر جای آقای فاطمی امین هم بیایند و این مسیر را طی کنید، به نتیجه نخواهید رسید، فشار سیاسی جواب نمی دهد و ما هم اجازه نخواهیم داد. دیگران هم که در مقطعی به تخریب منطقه نامبرده پرداختند باید پاسخگو باشند.
قوه قضائیه نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند
مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست دارم نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند.
وی در تذکری به وزارت نفت عنوان کرد: بند ش تبصره 2 قانون بودجه 1401 وزارت نفت را مکلف کرد گزارش سه ماهه ای را در خصوص صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت ارائه کند، از این رو خواهشمندم با توجه به پایان مهلت سه ماهه هرچه سریع تر گزارش را به کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: با توجه به ادعاهایی که اخیرا در خصوص فشار نمایندگان در فضای مجازی مطرح شده از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواهشمندم صحت و سقم این موضوع را بررسی کرده و حیثیت مجلس را حفظ نمایند، ان شاءالله که این خبرها صحت نداشته باشد.
شریعتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی طبق مواد 235 الی 238 آئین نامه داخلی مجلس باید گزارش عملکرد وزرا و رئیس جمهور را در سالگرد رأی اعتماد مورد بررسی قرار دهد.
وی با بیان اینکه مسئولان دولتی مکلفند طبق آئین نامه گزارش ها را به مجلس ارائه کرده و کمیسیون ها گزارش ها را بررسی کنند، گفت: اگر گزارشی که کمیسیون در این رابطه به صحن علنی ارسال می کند نمایندگان را نسبت به عملکرد وزرا قانع نکند خود به خود فرآیند استیضاح آغاز می شود، این منطق نظارتی مجلس پابرجا بوده و این امکان فراهم است نه اینکه استیضاحی سه ماه پس از آغاز دولت مطرح شود بلکه باید عملکرد تمامی وزرا مورد بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: تعدادی از نمایندگان 6 نامه نظارتی به وزرای صمت، کشاورزی، ارتباطات، علوم، نفت و راه را فرستاده اند و براساس شاخص ها عملکرد آن ها را بررسی کرده و خواهان گزارش هستند تا این طرح ها تکمیل شود.
سختگیری بانک‌ها در موضوع ضمانت وام‌های خُرد
حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس اظهار داشت: از دولت به جد می خواهم که اجرای رتبه بندی معلمان را بیشتر از این به تاخیر نیندازد و اگر واقعا قصد اجرای این قانون را ندارد صریحا اعلام کند تا مجلس خود چاره جویی کند.
وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان، مطرح کرد: به درخواست ها و مطالبات برحق بازنشستگان توجه عملی بیشتری شود؛ چرا کسورات حقوق بازنشستگان با فاصله زمانی بسیار طولانی به حساب بیمه واریز می شود و برای بازنشستگان ایجاد مشکل می کند؟
نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس با بیان اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال قبل هنوز پرداخت نشده است، گفت: در لایحه بودجه امسال دولت مکلف شده است تا اضافه کار معلمان را به صورت ماهانه پرداخت کند؛ در صورتی که اضافه کار معلمان زحمتکش در ماه های اردیبهشت و خرداد هنوز پرداخت نشده است، چرا سازمان برنامه و بودجه به قانون عمل نمی کند؟
حق وردی با اشاره به مشکلات مردم در گرفتن تسهیلات بانکی، تاکید کرد: شعبات مختلف بانک ها اگر قصد دادن وام را ندارند مردم را اسیر نکنند چرا هیچ کس در کشور پاسخگوی تعلل شعبات بانک ها در اعطای وام مردم نیست؟ چرا این همه سخت گیری در موضوع ضمانت وام های خرد اعمال می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی: دولت مسیر مهاجرت و پناهندگی دانشمندان و نخبگان را مسدود کند
سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر شفاهی خود با اشاره به حقوق اندک نیروهای مسلح اظهار داشت: دولت محترم و انقلابی لطفا نیروهای مسلح را دریابید؛ نیروهای مسلح پیشانی دفاع از این سرزمین هستند، روا نیست که به واسطه حقوق و مزایای اندک، نتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
وی در ادامه افزود: دانشمندان و نخبگان به ویژه دانشمندان هسته ای و نخبگان ورزشی را دریابید؛ اجازه ندهید که به واسطه مسائل و مشکلات اقتصادی، مسیر مهاجرتشان به کشورهای دیگر فراهم شود . این افراد درختان تناوری هستند که در سایه پول و سرمایه جمهوری اسلامی ایران تنومند شده اند و ما نباید اجازه دهیم به بهانه مشکلات اقتصادی از کشور فرار کنند و میوه این درختان را دیگران بچینند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: انتظار می رود از شما به عنوان دولت انقلابی، مسیر فرار و مهاجرت و پناهندگی دانشمندان و نخبگان را مسدود کنید.
مواجهه وزارت آموزش و پرورش با نیروهای خریدخدمات دور از آن معلمی است
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس نیز طی تذکر شفاهی اظهار داشت: مواجهه وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی با معلمان خرید خدمات و نیروهای طرح مهرآفرین تناسبی با شأن والای معلمی ندارد.
وی افزود: معلمین خرید خدمات 9 سال است که بخش بزرگی از بار آموزش و پرورش را در مناطق محروم و با حقوق قطره چکانی و بدون پوشش بیمه مناسب به دوش می کشند.
نماینده مردم چابهار در مجلس تصریح کرد: 2 نفر از 17 نفر فرهنگی نمونه کشوری در سال جاری از بین این افراد بوده اند، در طرح ساماندهی کارکنان دولت که امروز دو شوری شده است توجه جدی به این افراد نشده است.
سعیدی خاطر نشان کرد: فرهنگیان طرح مهرآفرین با عبور از همه فیلترها در سال 91 پیمانی شده اند و علی القاعده باید بعد از 6 ماه رسمی می شدند ولی الان 120 ماه گذشته و هنوز تبدیل وضعیت نشده اند؛ از همکاران تقاضا دارم در بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت، حقوق حقه معلمان خرید خدمت و حق التدریس بعد از سال 91، فرهنگیان طرح مهرآفرین، نیروهای شرکتی و نیروهای 89 ذیل طرح کرونا مورد توجه قرار گیرند.
پایه اصلی راه اندازی صنایع، استخراج معادن است
محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی هم در تذکر شفاهی خود، اظهار داشت: دفاع از بهره برداران معدن بخشی از نقش حاکمیت است.
وی افزود: طبق اصل 45 قانون اساسی معدن انفال بوده و در اختیار حاکمیت و نظام اسلامی است؛ اگر قرار باشد در این کشور صنعتی راه نیفتد، حتما هیچ تولیدی اتفاق نخواهد افتاد، لذا پایه اصلی راه اندازی صنایع، استخراج معادن است.
نماینده مردم بجنورد خاطر نشان کرد: مگر قرار است کاری غیرقانونی یا غیرعلمی یا خلاف محیط زیست انجام دهیم، لذا باید براساس قانون رفتار کنیم؛ نمی شود همشهری یک وزیر باشی و با زور مانع استخراج یک معدن شوید و در مجلس به افرادی که سوال از وزیر می کنند بگویید چنین اقداماتی نادرست است.
وحیدی بیان داشت: چون می خواهیم از ظرفیت هایمان استفاده کنیم درصدد فعالیت های پوپولیستی هستیم و مانع از اجرای قانون می شویم. بنده از بهره برداران معدن دفاع کردم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: هرکسی بخواهد جلوی بهره برداری از معادن را بگیرد که نمی توان آن را اعمال حاکمیت نامید، آیا باید اکسید از کشور ترکیه وارد کنیم در حالی که خودمان معادن بسیاری داریم؟
قانون تبدیل وضعیت بدون هیچ شرطی اجرایی شود
ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز در تذکر شفاهی اظهار داشت: حق منطقه جنگی طبق قانون برنامه ششم باید به همه شاغلان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی اختصاص پیدا کند، در این زمینه با ستاد کل نیروهای مسلح جلساتی برگزار کرده ایم تا این حق به شاغلان ارتش و سپاه و نیروی انتظامی اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه باید سرمایه اجتماعی در کشور تقویت شود، گفت: رفتار ما با کارکنان درست نیست، چندر غاز به آنها می دهیم و بخشی از حقوق آنها را به شرکت هایی پرداخت می کنیم؛ باید هر چه سریعتر قانون تبدیل وضعیت بدون هیچ شرطی از جمله شرط سنی و مرجع تشخیصی درخصوص شاغلان آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، حجمی، قراردادی، پیمانی اجرایی شود و همه استخدام شوند تا با امید زندگی کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: باید کارکنان درآمد کافی و پایدار داشته باشند تا برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور تلاش کنند، قانون اساسی حق شغل پایدار را برای امیدآفرینی برای همه ایرانیان در نظر گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/711998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

پدافندهایی که مغلوب موشک ایرانی شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

رهبر انصارالله: کشتی‌های مرتبط با رژیم اشغالگر در معرض عملیات‌های ما هستند

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به بالاترین حد از سال 2006 رسید

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی؛ نتیجه را ببینید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی