اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اصحاب کریمی در مراسم شهری در آسمان شهرداری تهران

اصحاب کریمی در مراسم شهری در آسمان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - همزمان با چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر، آئین تجلیل از رزمندگان و ایثارگرانی که در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند در قالب برنامه "شهری در آسمان" از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران بنیاد شهید و ارشاد اسلامی و شخصیت های فرهنگی حضور داشتند و از شش نفر از رزمندگان دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.
در ابتدای مراسم علیرضا فاطمیان پور ضمن خوشامدگویی، به نقل خاطره ای از شهید مدافع حرم شهید صیاد خدایی پرداخت که دو روز قبل در تهران به شهادت رسید و اظهار داشت که در سال 1396 با این شهید ضمن یک برنامه رونمایی کتاب با عنوان گردان 409 در میدان امام حسین (ع) آشنا شده بود و یاد ایشان را گرامی داشت.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه امروز به نام روز مقاومت، ایثار و شهادت نامیده شده که برای هر تمدنی این واژه ها لازم است، افزود: انبیاء الهی و ائمه اطهار امتحان شدند اما مقاومت کردند و هر امتی که عنصر مقاومت از او رخت بربندد، آن ملت نابود خواهد شد و مقاومت یک کلمه کلیدی در بیانات مقام معظم رهبری است و ما هم باید این مقاومت را بیاموزیم و ادامه دهیم و در کنار مقاومت حتما عنصر ایثار هم وجود دارد.
فاطمیان پور در ادامه گفت: این عرصه در همه زندگی از جمله فرهنگ و اقتصاد موجود است و اگر در این عرصه ها گاهی زمین خوردیم، باید دوباره بلند شویم. این فرهنگ عظیم اگر برای ما جا افتاد، به نسل بعدی هم هم انتقال دهیم و در حوزه نوجوانان تلاش شود برنامه هایی باتوجه به ذوق آنها تهیه و ارائه شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان با ارائه ارقام و آماری از برنامه های سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد: امسال 175 برنامه به همین مناسبت از سوی سازمان اجرا می شود که شهری در آسمان یکی از این مجموعه برنامه ها است و برنامه های دیگری در قالب های فیلم و سینما نیز در مناطق دیگری از تهران در حال اجرا است. 
در ادامه حاج اصحاب کریمی، رئیس بنیاد شهید استان تهران و از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع رزمندگان و ایثارگران، سالروز آزادی خرمشهر را تبریک گفت و به نقل خاطراتی از عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر پرداخت.
وی اظهار داشت آن زمان در یک گردان دانش آموزی که همگی بین سنین 16 تا 18 سال بودند در طول جاده 110 کیلومتری اهواز به خرمشهر حضور داشت و دشمن تا 10 کیلومتری اهواز رسیده بود.
وی این عملیات را جنگی سخت توصیف کرد که باید در یک محور عملیات می شد و گفت: تعداد زیادی از همان دانش آموزان به شهادت رسیدند اما در نهایت با آزاد سازی خرمشهر همه دور مسجد جامع جمع شدیم و پیروزی را جشن گرفتیم. 
رئیس بنیاد شهید استان تهران در ادامه اظهار داشت: جامعه اسلامی در صورتی می تواند موفق باشد که تربیت انسانی هم در آن اتفاق بیفتد و اگر آن اتفاق بیفتد آن پیروزی ها هم می تواند به وجود بیاید.
وی افزود: آن روزها آن چیزی را که در دوستانم می دیدم همان کمال و انسانیت بود تا جائیکه در گرمای زیاد خوزستان که دست ها از تماس با اسلحه و خشاب تاول می زد، آنها در حالی که از شدت گرما پوتین ها را هم از پا درآورده بودند به جنگ ادامه می دادند.
رئیس بنیاد شهید استان تهران در پایان ضمن انتقاد از برخی رفتارها نسبت یه شهدا و ایثارگران اظهار داشت: در این سی سال هیچکس نیامد بگوید چه بر سر بچه های جنگ آمد اگرچه فیلم هایی هم ساخته شد و حرف هایی هم زده شد، اما آنچه من دیدم در این ها نبود. جماعتی دیدم که عکس شهدا را به دیوار زدند اما عکس شهدا عمل کردند.
وی همچنین با انتقاد از برخی عملکردها نسبت به روش شهدا افزود رزمندگان بسیج و ارتش و سپاه همه آمدند و جنگیدند و آنچه رمز موفقیت بود، عشق به اهل بیت و روضه اباعبدالله (ع) بود. 
برنامه بعدی مراسم روایتگری حجت الاسلام شیخلر بود و اظهار داشت خرمشهرها در پیش است و با مرور خلاصه ای از تاریخ دفاع مقدس گفت: سال 57 که هواپیمای امام خمینی در فرودگاه تهران به زمین نشست کسانی همراه ایشان بودند که بعدها به جای یار انقلاب بار انقلاب شدند و اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین (ع) کردند که فرموده بود خرمشهرها در پیش است و تاریخ تکرار می شود.
وی افزود: حضرت آقا این سالها را می دیدند و وضعیت بسیار بسیار سخت است و خرمشهر دو دوره داشت که یکی دوره سقوط بود و دیگری دوره فتح. در زمان سقوط افرادی می گفتند باید با دشمن مذاکره کنیم و این ها عامل نا امیدی در میان مردم بودند اما رزمندگان با ایمان و توسل به خدا و اهل بیت خرمشهر را آزاد کردند و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی در پایان گفت ما اعتقاد داریم این انقلاب به دست صاحبش آقا امام زمان (عج) خواهد رسید و با ایمان و تقوا و صبر می توانیم این مشکلات را کنار بزنیم.
آخرین سخنران مراسم گرامی داشت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران، معاون اسبق وزیر خارجه در دهه شصت و از دیپلمات های باسابقه ایران پس از انقلاب اسلامی بود. منصوری با گرامی داشت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر و تسلیت شهادت شهید صیاد خدایی به بررسی پیامدهای پیروزی ایران در آزاد سازی خرمشهر پرداخت و اظهار داشت تا دوازده ساعت بعد از استقرار نیروهای ایرانی در خرمشهر، رسانه های جهانی گیج بودند اگرچه کم کم این پیروزی را پذیرفتند.
وی افزود: اما چگونگی این فتح یکی از پدیده های فوق العاده ای است که در جنگ های صدساله اخیر بی نظیر است و بی دلیل نبود که صدام گفت اگر خرمشهر را بگیرند بصره را هم خواهم داد.
این دیپلمات ارشد اسبق وزارت خارجه اظهار داشت: چندی پس از فتح خرمشهر هیئتی از وزارت خارجه برای دیدار با حافظ اسد به سوریه رفت و حافظ اسد در آن دیدار گفت شبی که شما وارد خرمشهر شدید، بسیاری از سران عرب منطقه تا صبح نخوابیدند و حتی رسانه های مخالف اسلام در ترکیه واکنش نشان دادند و نوشتند خداحافظ تمدن غرب.این در حالی بود که صدام حسین قبل از شروع جنگ یعنی در تابستان 1358 دنبال نابودی ایران بود و به ادعای خودش می خواست شخصیت اول جهان اسلام شود اما با فتح خرمشهر همه این خواب و خیال ها از بین رفت و چند روز بعد از فتح خرمشهر سفیر شوروی در ایران گفت ما به این نتیجه رسیدیم شما قدرت اول در منطقه هستید و این قدرت فوق تصور است و به همین جهت من به خدا اعتقاد پیدا کردم.
منصوری ادامه داد : از آن به بعد بود که سعودی ها و شیوخ عرب به فکر مقابله افتادند و با طرح توطئه ای با مشارکت اسرائیل در صدد اشغال لبنان برآمدند تا اگر ایران خواست وارد بغداد شود، آنها وارد عراق شوند اما برنامه های آنها با شکست افتضاح آمیزی در لبنان توام شد و در واقع بعد از فتح خرمشهر نظام جمهوری اسلامی در ایران تثبیت شد و ضد انقلاب از ایران متواری شدند و عملا نظام به ثبات رسید.
در خاتمهمنصوری به جمله معروف امام خمینی که گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد اشاره کرد و اظهار داشت بعد از فتح خرمشهر گروهی آمدند و گفتند فرماندهی نقش داشت و گروهی گفتند نیروها و دیگران گفتند امکانات و این مطلب به گوش امام رسید و امام احساس کرد ممکن است یک آتشی در کشور ایجاد شود و به همین جهت چند روز بعد از فتح خرمشهر آن جمله تاریخی را گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
گفتنی است؛ در این مراسم دکتر تیمور پور، مشاور عالی شهردار منطقه و حجت الاسلام و المسلمین صالحی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شمیران و آقای هادی، معاون بنیاد شهید شمیران حضور داشته و در پایان مراسم چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر در فرهنگسرای امام، از تعدادی از رزمندگان حاضر در عملیات بیت المقدس به نام های محمد علی اسدی، حمید رضا سلامی، محمد حسین عنایتی، عباسعلی اسماعیلی، مسعود خسرو تاج و علی رضا علیزاده تقدیر شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/703234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ محبی: راهی جز خون دل خوردن نمانده...

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی