اخبار محرمانه

آخرين مطالب

هدف بایدن از تحریم‌‌ها علیه روسیه تحلیل ویژه

هدف بایدن از تحریم‌‌ها علیه روسیه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - دنیای اقتصاد / مقامات فعلی و سابق ایالات متحده می‌‌گویند که دولت بایدن در حال توسعه برنامه‌هایی است که هدف بلندمدت آن از بین بردن نقش مرکزی روسیه در اقتصاد جهانی انرژی است. این گام بزرگی است که می‌‌تواند ایالات متحده را در مسیر درگیری سیاسی با چین، هند، ترکیه و سایر کشورهایی که نفت روسیه را خریداری می‌‌کنند، قرار دهد. تدابیر پیشنهادی شامل اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه برای حمایت از تحریم‌‌های ثانویه است که خریداران خارجی را که از محدودیت‌‌های ایالات متحده پیروی نمی‌‌کنند با ممانعت از تجارت با شرکت‌های آمریکایی و کشورهای شریک مجازات می‌‌کند. درحالی‌که ولادیمیر پوتین در حال جنگ با اوکراین است، ایالات متحده و متحدانش تحریم‌‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌‌اند که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. اما به گفته مقامات و کارشناسان، روسیه همچنان نزدیک به 20میلیارد دلار در ماه از فروش نفت به‌دست می‌‌آورد و این می‌‌تواند درگیری شدید در شرق اوکراین را حفظ کند و به تامین مالی بیشتر این جنگ منجر شود. مقامات آمریکایی می‌‌گویند اکنون سوال اصلی این است که چگونه می توان مسکو را از این پول دور نگه داشت و در عین حال اطمینان حاصل کرد که عرضه جهانی نفت کاهش نمی‌‌یابد؛ چراکه افزایش قیمت نفت می‌تواند به سود پوتین باشد و تورم را در ایالات متحده و جاهای دیگر بدتر کند. با نزدیک شدن به انتخابات کنگره ایالات متحده، بایدن گفته است که اولویت اصلی مقابله با تورم است. درحالی‌که مقامات ایالات متحده می‌‌گویند که نمی‌خواهند فورا مقادیر زیادی نفت روسیه را از بازار خارج کنند، آنها تلاش می‌‌کنند کشورها را وادار کنند تا در ماه‌های آینده از این واردات خودداری کنند. هدف آمریکا از ممنوعیت فروش فناوری‌‌های حیاتی به روسیه تا حدودی فلج کردن شرکت‌های نفتی این کشور طی سال‌های متمادی است. مقامات آمریکایی می‌‌گویند که با کمرنگ شدن نقش و نفوذ صنعت روسیه، بازار در نهایت تعدیل خواهد شد. صنعت نفت روسیه در حال حاضر تحت فشار است. ایالات متحده واردات نفت روسیه را در ماه مارس ممنوع کرد و اتحادیه اروپا امیدوار است به زودی اقدام مشابهی را اعلام کند. وزرای خارجه این کشورها روز دوشنبه درباره تحریم احتمالی در بروکسل گفت‌وگو کردند. گروه 7 کشور صنعتی که شامل بریتانیا، ژاپن و کانادا می‌‌شود، در این ماه توافق کردند که به تدریج واردات نفت روسیه را متوقف کنند و وزیران دارایی آنها این هفته در شهر بن آلمان برای بحث درباره جزئیات دیدار می‌‌کنند. آنتونی جی.بلینکن، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه در برلین در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌‌های انرژی در آینده در کنفرانس خبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو گفت: «این اتفاق یک‌شبه حاصل نمی‌‌شود؛ اما اروپا به وضوح در مسیر حرکت قاطعانه در این مسیر قرار دارد.» جنت یلن، وزیر خزانه‌‌داری روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود در بن، پس از انتشار این خبر به‌صورت آنلاین گفت که او و همتایان خارجی‌‌اش درباره گزینه‌هایی برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه بحث کرده‌‌اند. یلن به خبرنگاران گفت: «هدف این است که مقداری از نفت روسیه را در بازار حفظ کنیم تا قیمت‌‌های جهانی را پایین نگه داریم تا اثرات منفی ناخواسته‌‌ای بر کشورهای ثالث نداشته باشیم.» یلن به محدودیت‌‌های قیمتی، تعرفه‌ها و تحریم‌‌های ثانویه به‌عنوان راه‌های ممکن برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه بدون افزایش قیمت‌‌ها در سطح جهانی اشاره کرد.
بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌‌المللی انرژی در پاریس، صادرات نفت روسیه در ماه آوریل افزایش یافت و افزایش قیمت‌‌ها به این معناست که روسیه امسال 50درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2021 درآمد کسب کرده است. هند و ترکیه، به‌عنوان یکی از اعضای ناتو، خرید خود را افزایش داده‌اند. کره‌جنوبی کمتر خرید می‌‌کند؛ اما همچنان مشتری اصلی است، همان‌طور که چین از تحریم‌‌های ایالات متحده انتقاد می‌‌کند، بی‌‌توجه به هشدارها خرید خود را ادامه می‌‌دهد. نتیجه اینکه هنوز دلارهای نفتی به خزانه روسیه واریز می‌‌شود. مقامات آمریکایی به دنبال این هستند که «چه کاری می‌‌توان در کوتاه‌‌مدت انجام داد تا درآمدهای کرملین از فروش نفت را کاهش دهند و مطمئن شوند که کشورهای خارج از ائتلاف تحریم‌‌ها، مانند چین و هند، با خرید بیشتر نفت، به رژیم تحریم‌‌ها آسیبی وارد نمی‌‌کنند.» به گفته مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن درباره سیاست‌‌هایی که هنوز در حال بررسی داخلی هستند، صحبت کردند، دولت بایدن انواع تحریم‌‌های ثانویه مختلف را از نظر می‌‌گذراند؛ اما هنوز روی یک اقدام مشخص تصمیم نگرفته است.
شرکت‌های بزرگ خارجی معمولا به‌دلیل اینکه تبعات همکاری با کشورهای مورد تحریم را می‌‌دانند، از خرید نفت خودداری می‌‌کنند. ریچارد نفیو، محقق دانشگاه کلمبیا که یکی از مقامات ارشد تحریم‌‌ها در دولت اوباما و بایدن بود، گفت: «اگر ما درباره حدود و مرزهای تجارت با روسیه صحبت ‌‌کنیم، فکر می‌‌کنم تحریم‌‌های ثانویه می‌‌تواند موثر باشد. این به آن معناست که ما به سایر کشورها می‌گوییم: اگر با روسیه تجارت کنید، نمی‌‌توانید با ایالات متحده تجارت کنید.» اما تحریم‌‌ها سابقه متفاوتی دارند. انزوای شدید اقتصادی تغییر چندانی در رفتار دولت‌ها از کره‌‌شمالی گرفته تا کوبا و ونزوئلا نداشته است. یکی از اقداماتی که مقامات آمریکایی درباره آن بحث می‌‌کنند این است که شرکت‌های خارجی را ملزم می‌‌کند که قیمت نفت روسیه را کمتر از بازار بپردازند - در غیر این صورت از تحریم‌‌های ایالات متحده رنج می‌‌برند. واشنگتن برای نفت روسیه قیمتی تعیین خواهد کرد که بسیار کمتر از ارزش بازار جهانی است که در حال حاضر بیش از 100 دلار در هر بشکه است. آخرین بودجه روسیه قیمت نفت این کشور را بالای 40دلار تعیین کرد. سقف قیمت بدون افزایش هزینه‌های جهانی انرژی، سود روسیه را کاهش می‌‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/702512/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی