اخبار محرمانه

آخرين مطالب

اعلام ضوابط ورود بانوان به ورزشگاه‌ها! تحلیل ویژه

اعلام ضوابط ورود بانوان به ورزشگاه‌ها!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
به‌رغم اصرار فدراسیون جهانی فوتبال، حضور بانوان کشورمان در ورزشگاه برای تماشای رقابت‌های فوتبال با محدودیت‌های فراوانی مواجه بوده؛ محدودیت‌هایی که طبق گفته معاون وزیر ورزش‌وجوانان بر اساس اجرای ضوابط، لغو می‌شود!
اولین حضور
پس از سال‌ها ممنوعیت، عصر روز پنجشنبه؛ 18 مهرماه 1398 برای نخستین‌بار زنان ایرانی امکان حضور در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی فوتبال را در دیدار تیم‌های ملی ایران و کامبوج پیدا کردند. «ایرنا» در ادامه نوشت: زنانی که تا آخرین دقیقه بازی دست از تشویق تیم‌ملی‌شان برنداشتند. این بازی البته به لحاظ فنی یک بازی مهم نبود و در نهایت 14 بر صفر به‌نفع ایران به پایان رسید، اما حضور زنان در ورزشگاه آغازی بر به سرانجام‌رسیدن مطالبات این دسته از جامعه ایران بود.
اتفاقات فروردین در مشهد
سال گذشته بانوان برای تماشای دیدار تیم‌ملی در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، اما در فروردین‌ماه سالجاری اتفاق نه چندان جالبی رخ داد. آخرین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 میان ایران و لبنان طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایران در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مشهد برگزار شد. دیداری که تا 3 روز پیش از شروع مسابقه قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود، اما با اعلام فدراسیون، این مسابقه با حضور محدود تماشاگران برگزار شد. هنگام شروع بلیت‌فروشی مسابقه ایران و لبنان حضور بانوان کشورمان نیز قطعی شده بود. اما روز مسابقه تماشاگران زن فوتبال در مشهد پشت‌درهای بسته استادیوم ماندند. به‌طوری‌که هیچکدام از آنها اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند. در حالی‌که همه بانوان با در دست‌داشتن بلیت مسابقه به ورزشگاه رفتند، اتفاقی ناگوار افتاد که موجب تألم عموم مردم و سبب شد رئیس‌جمهور وزارت کشور را موظف کند تا گزارش کاملی از وقایع پیش آمده ارائه دهد.
نظر معاون وزیر
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش‌وجوانان گفت: ممنوعیت و محدودیت ورود بانوان به اماکن ورزشی شهرهای مذهبی مطرح نیست! سینا کلهر در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره نشست هم‌اندیشی «نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی» که از سوی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزار شد و حواشی مختلفی در رابطه با ایجاد محدودیت و ممنوعیت عمومی ورود زنان به ورزشگاه‌های شهرهای مذهبی از جمله مشهد را به‌دنبال داشت، اظهارکرد: به هیچ وجه مقوله ممنوعیت و محدودیت ورود بانوان به اماکن ورزشی شهرهای مذهبی مطرح نبوده و به‌طورکلی مقوله‌ای که مدنظر قرار گرفته تعیین ضوابط برای تسهیل ورود بانوان به ورزشگاه‌های کشور از جمله شهرهای مذهبی بوده است.
شهرهای مذهبی؟
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش‌وجوانان با تاکید بر اینکه با توجه به حساسیت‌های موجود در شهرهای مذهبی باید شکل، قاعده و ضوابط ورود زنان به ورزشگاه نیز متفاوت باشد تا در نهایت شاهد کاهش حساسیت‌ها و تسهیل ورود زنان به امکان ورزشی باشیم، ‌عنوان کرد: انتخاب 3 شهر مذهبی مشهد، قم و شهرری با توجه به بافت اجتماعی آنها مدنظر قرار گرفته است و این انتخاب صرفا بحث وجود اماکن مذهبی مطرح نیست و با توجه به بافت اجتماعی، نظام عرفی و جریان‌های دینی و مذهبی حاکم تصمیم‌گیری شده است؛ در این راستا بین انتخاب شهرهای شیراز و شهرری مسائل مختلفی مطرح شد، اما در نهایت شهرری به‌عنوان شهر سوم انتخاب و به‌صورت کلی در مورد این 3 شهر، هویت اجتماعی - فرهنگی مدنظر قرار گرفته است.
ضوابط
وی با بیان اینکه یکی ضوابط تعیین شده، تعیین جایگاه مناسب برای حضور بانوان در امکان ورزشی است، توضیح داد: نوع جایگاه از نظر مختصات ورزشگاه، میزان اشراف به زمین بازی، جنس صندلی از باب رعایت کرامت بانوان و تعبیه صندلی‌هایی در سطح جایگاه‌های وی‌آی‌پی و سی‌آی‌پی در این 3 شهر مذهبی مدنظر قرار گرفته است. معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش‌وجوانان با اشاره به اینکه مقوله ارائه خدمات بهداشتی، دیگر مساله‌ای است که مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی در برخی ورزشگاه‌های کشور در «‌شأن» هیچ‌کس نیست و در این رابطه باید فضای مناسبی به منظور ارائه خدمات بهداشتی مطلوب مدنظر قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه مقوله ورود و خروج دیگر مساله موردتوجه در بحث تعیین ضوابط ورود قانونمند بانوان به ورزشگاه‌ها است، گفت: در برخی ورزشگاه‌ها اصلا ورودی و خروجی اضطراری وجود ندارد و در گذشته شاهد اتفاقات تلخی بوده‌ایم که حتی منجر به فوت تماشاگران شده است، بنابراین این مساله از باب پدافند غیرعامل و حفظ امنیت جانی تماشاگران مدنظر قرار دارد و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که شاهد کوچک‌ترین تنش و آسیب در محیط ورزشگاه‌ها نباشیم. معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش‌وجوانان ادامه داد: مقوله ایاب و ذهاب دیگر مساله‌ مهم دیگری است و باید حمل‌ونقل عمومی برای تسهیل تردد بانوان به ورزشگاه‌ها فراهم شود و ایمن‌سازی در دستور کار قرار گیرد، مساله دیگری نیز که در این رابطه وجود دارد امکانات پارکینگ است که باید اختصاص داده شود. کلهر با اشاره به اینکه یکی از دیگر موارد مورد توجه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست، بیان کرد: در مقوله تعیین ضوابط، این مساله مورد بررسی قرار گرفته که تا چه حدامکان حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود دارد؛ چرا که بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند هستند در محیط ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و باید در این راستا چاره‌اندیشی کنیم و بتوانیم با تعبیه قسمتی مناسب امکان حضور خانوادگی در اماکن ورزشی به‌ویژه ورزشگاه‌ها را فراهم کرده و شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم که خانواده‌های ایرانی بتوانند با حضور در محیط ورزشگاه، چند ساعتی از تماشای فوتبال لذت ببرند؛ این مورد مجزا از تعیین جایگاه برای حضور بانوان است و قرار بر این شده تا قسمتی تعبیه شود که خانواده‌ها نیز امکان حضور در ورزشگاه‌های کشور را داشته باشند. وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد بسیار مهم بحث ارائه خدمات مطلوب اورژانسی به تماشاگران است، ادامه داد: باید در حوزه ارائه خدمات اورژانسی به تماشاگران تدارک لازم دیده شود که در این رابطه هلال‌احمر و وزارت بهداشت می‌توانند به بهترین شکل ممکن کمک کنند. معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش‌وجوانان ادامه داد: مورد بعدی تامین امنیت افراد حاضر در ورزشگاه است و یگان ویژه در این زمینه باید به بهترین شکل عمل کند و اگر بنا باشد که شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشیم باید یگان ویژه با نیروی آموزش‌دیده شرایط را به‌خوبی فراهم کند و به‌صورت کلی شاهد رفتار متناسب یگان ویژه با افراد مختلف اعم از زن و مرد باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/700650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

نامه وزیر دفاع به قالیباف

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر رسید؛ شهادت 141 خبرنگار

دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه کلمبیا توسط پلیس نیویورک

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

حمله به دانشجویان دانشگاه آمریکایی قاهره به خاطر حمایت از فلسطین

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

فحش کم آورد!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی