اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کاهش کیفیت محصولات آرایشی همراه با تغییرات اقلیمی / تاثیر کم آبی بر ورشکستگی تولید کنندگان محصولات بهداشتی سیاسی

کاهش کیفیت محصولات آرایشی همراه با تغییرات اقلیمی / تاثیر کم آبی بر ورشکستگی تولید کنندگان محصولات بهداشتی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رکنا: یک متخصص شیمی تجزیه دارویی با تاکید بر حفظ سلامتی و محیط زیست با رونق استفاده عمومی از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی به جای محصولات شیمیایی گفت: گرمایش جهانی می تواند منجر به کاهش کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی بخصوص محصولات شیمیایی شود که در تولید آنها از آب زیادی استفاده می شود؛ چراکه در شرایط خشکسالی، تولید محصولات آب‌بر دیگر صرفه اقتصادی ندارد و بنابراین تولیدکنندگان برای اقتصادی کردن تولیدات خود در وضعیت کم آبی، ناچارند که از کیفیت مواد شیمیایی استفاده‌شده در در محصولات آرایشی و بهداشتی خود بکاهند.
جذابترین ها ببینید پخت طولانی‌ترین کباب کوبیده دنیا
کدام بانک‌ ها وام 100 میلیونی بدون ضامن می ‌دهند؟
آشنایی با دختری که سردار آزمون را دیوانه کرد
چهره تغییرکرده و پف آلود نفیسه روشن؛نفیسه جدید در برج میلاد
فوری|افزایش قیمت نان؛ قوت لا یموت باز هم گران شد؛جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: محصولات آرایشی یکی از پرکاربردترین محصولات در زندگی روزمره مردم هستند. بسیاری از انسان ها بخصوص بانوان در طول روز بارها از محصولات آرایشی استفاده می کنند. عمده محصولات آرایشی موجود در جهان، محصولات شیمیایی است، اما در سال های اخیر برخی تولیدکنندگان به سمت تولید محصولات آرایشی گیاهی رفته اند. در این میان رونق استفاده عمومی از محصولات آرایشی گیاهی در کشور نه تنها به حفظ منابع آبی و محیط زیست کشور کمک می کند، بلکه می تواند تاثیر مناسبی در حفظ سلامتی افراد داشته باشد.
تغییرات اقلیمی چگونه منجر به کاهش کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی می شود؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، انتشار گازهای گلخانه ای بر اثر فعالیت های بی رویه صنعتی بشر در طول قرون گذشته، منجر به بروز گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی ناشی از آن شده است. در این میان بروز پدیده خشکسالی و افزایش میزان وقوع سیل، باران های سیل آسا و طوفان های مختلف هم زمان با پدیده خشکسالی، از جمله آثار سوء ناشی از تغییرات اقلیمی محسوب می شود.
این تغییرات اما صرف نظر از بروز معضلات زیست محیطی نظیر خشکسالی، بیابان زایی، ریزگردها و فرونشست زمین، آثار سوء دیگری هم دارد که با وجود تاثیر مستقیم بر زندگی بشر، کمتر به آن توجه شده است که از آن جمله می توان به کاهش کیفیت محصولات کشاورزی از جمله گندم و برنج بر اثر بروز پدیده گرمایش جهانی در سطح جهان اشاره کرد.
در این میان اما این فقط محصولات کشاورزی نیستند که بروز پدیده گرمایش جهانی و خشکسالی های ناشی از آن منجر به افت کیفیت آنها شده است، بلکه محصولات دیگری از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی بخصوص آن دسته از این لوازم که تولید آنها به مصرف آب زیادی وابسته است نیز جزو محصولاتی هستند که تغییرات اقلیمی منجر به کاهش کیفیت آنها در سطح جهان شده است.
زیان اقتصادی تولیدکنندگان محصولات بهداشتی بر اثر کم آبی
این نکته ای است که دکتر الهام شوقی، متخصص شیمی تجزیه دارویی در گفت و گو با رکنا روی آن دست گذاشت و اظهار داشت: گرمایش جهانی قطعا تاثیرات مستقیمی روی محصولات بهداشتی بخصوص محصولات بهداشتی شیمیایی که در تولید آنها از آب زیادی استفاده می شود، دارد؛ چراکه در شرایط خشکسالی، تولید محصولات آب‌بر دیگر صرفه اقتصادی ندارد و بنابراین تولیدکنندگان برای اقتصادی کردن تولیدات خود در وضعیت کم آبی، ناچارند که از کیفیت مواد شیمیایی استفاده‌شده در محصولات آرایشی و بهداشتی خود بکاهند.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از کارخانجات تولیدکننده محصولات بهداشتی بخصوص محصولات مایع از جمله شوینده های مایع یا شامپوها به دلیل شرایط کم آبی حاکم بر کشور، زیان اقتصادی شدیدی دیده اند. حال این کارخانجات برای جلوگیری از ورشکسته شدن دو راه پیش روی خود دارند، یا باید از کیفیت مواد شیمیایی موجود در محصولات خود بکاهند یا باید به سمت تولید شوینده ها و محصولات جامد بروند که البته تولیدکنندگان ایرانی کمتر به سمت تولید محصولات بهداشتی و شوینده های جامد رفته اند.
این تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی ادامه داد: عمده تولیدکنندگان محصولات بهداشتی، برای تولید محصولات خود به استفاده از مقادیر زیادی آب می پردازند، این در حالی است که تولید محصولات بهداشتی جامد که جایگزین محصولات مایع محسوب می شود، می تواند منجر به صرفه جویی محسوسی در مصرف آب در کشورمان شود و به همین دلیل، توصیه می شود که مردم نیز هرچه بیشتر به سمت استفاده از محصولات بهداشتی جامد بروند.
صرفه جویی در مصرف آب با رونق استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی
شوقی با بیان این که امکان تولید بخش زیادی از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون استفاده از آب میسر نیست، گفت: محصولاتی مانند انواع کِرِم، محصولاتی هستند که تولید آنها بدون مصرف آب ممکن نیست. در چنین شرایطی هم تولیدکنندگان چاره ای ندارند جز این که وقتی دسترسی آنها به آب سخت تر می شود یا قیمت آب در شرایط خشکسالی برایشان افزایش پیدا می کند، جهت مقرون به صرفه کردن تولیدات خود، از کیفیت مواد شیمیایی به کار رفته در آنها بکاهند.
این متخصص شیمی تجزیه دارویی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب در صورت رونق استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی به جای به‌کار بردن محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی عنوان کرد: طبیعی است که وقتی کارخانجات تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی ناچار می شوند که در شرایط کم آبی از کیفیت تولید محصولات خود بکاهند، رونق استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی هم منجر به صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد و هم می تواند رضایت بیشتر مصرف کننده را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به آسیب های ناشی از استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات بهداشتی بر کیفیت آب کشور توضیح داد: با توجه به این که پساب عمده کارخانجات تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی در رودخانه های کشور جاری می شود، تولید محصولات شیمیایی می تواند مواد مضر زیادی را وارد چرخه بازیابی آب کند و طبیعی است که هرچقدر مواد شیمیایی بیشتری وارد چرخه آب کشور شود، محیط زیست نیز آسیب بیشتری را متحمل خواهد شد.
کاهش مصرف آب با استفاده از محصولات بهداشتی جامد به جای مایع
شوقی بر همین اساس تاکید کرد که هرچقدر مردم بیشتر به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی روی بیاورند، نه تنها صرفه جویی در مصرف آب بیشتر می شود، بلکه از میزان ورود مواد شیمیایی به چرخه بازیابی آب کشور نیز کاسته خواهد شد. همچنین استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی بسیار کمتر از محصولات شیمیایی مشابه می تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد و علاوه بر این، رونق استفاده از محصولات گیاهی قطعا می تواند از تخریب محیط زیست در فرآیند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی جلوگیری کند.
این متخصص شیمی تجزیه دارویی در توضیح بیشتر گفت: ما هرچقدر از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنیم که آب کمتری در تولید آنها به کار رفته است، قطعا به منابع آبی کشور کمک بیشتری خواهیم کرد. بنابراین ما اگر به جای انواع شامپو، صابون های مایع، مواد مایع شوینده لباس و پاک کننده های مایع اشیاء، از شوینده های جامدی استفاده کنیم که حداقل مصرف آب در تولید آنها به کار رفته است، کمتر به منابع آبی کشور ضرر خواهیم زدیم.
وی در ادامه تاکید کرد: طبیعی است که هرچقدر مردم کشور بیشتر به سمت استفاده از مواد شوینده جامد و گیاهی پیش بروند، چون در تولید این محصولات آب کمتری مصرف می شود، بیشتر به منابع آبی کشور کمک خواهد شد. در این میان در پیش گرفتن سبک زندگی گیاهخواری نیز می تواند تاثیر مهمی در کاهش مصرف آب داشته باشد، زیرا هرچقدر ما به جای استفاده از محصولات حیوانی در غذاهای خود از محصولات گیاهی استفاده کنیم، کمتر به استفاده از مواد شوینده ظروف یا لباس در طول زندگی خود نیاز پیدا خواهیم کرد.
حفظ سلامتی مصرف کنندگان با استفاده از محصولات آرایشی گیاهی
شوقی در بخش دیگری از صحبت هایش به تبلیغات برخی شرکت ها مبنی بر تولید شامپوهای گیاهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از شامپوهایی که در بازار تحت عنوان شامپوی گیاهی تبلیغ می شود، شامپوی گیاهی نیستند، چون در تولید آنها فقط از یک اسانس یا عصاره گیاهی استفاده شده، اما سایر مواد به‌کاررفته در تولید آن، مواد شیمیایی است. این در حالی است که صرفا آن دسته از محصولات بهداشتی، گیاهی محسوب می شوند که کاملا به صورت طبیعی تولید شده باشند و در تولید آنها از موادی مثل اتانول آمین استفاده نشده باشد.
این تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی ادامه داد: صرف نظر از محصولات بهداشتی، این روزها محصولات آرایشی زیادی تولید شده است که مبنای تولید آنها کاملا گیاهی است، این در حالی است که متاسفانه هنوز هم استفاده از محصولات آرایشی از جمله رژ لب هایی که در تولید آن از مواد شیمیایی مثل سرب یا فلزات سنگین استفاده شده است، کاربرد بیشتری دارد.
این متخصص شیمی تجزیه دارویی با تاکید بر حفظ بیشتر سلامتی افراد بر اثر استفاده از محصولات آرایشی گیاهی عنوان کرد: ورود مواد شیمیایی از طریق استفاده از محصولات بهداشتی به بدن، می تواند سلامتی افراد را به خطر بیندازد. به همین دلیل، از نظر بهداشتی نیز استفاده از محصولات آرایشی گیاهی نسبت به محصولات آرایشی شیمیایی بهتر است؛ بخصوص که هم اکنون نمونه های گیاهی محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت مناسب در بازار وجود دارد.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به این که کم آبی ناشی از تغییرات اقلیمی می تواند در بلندمدت منجر به کاهش کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی بخصوص محصولاتی شود که در تولید آنها آب زیادی به مصرف می رسد، بنابراین بهتر است که از همین امروز مردم تا حد امکان به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حرکت کنند که اولا گیاهی و ثانیا جامد باشد تا هم سلامت خودشان بیشتر حفظ شود و هم ضرر کمتری به محیط زیست و منابع آبی کشور وارد شود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/677721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

انهدام 21 پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان 1403 به بیش از 100 میلیون تن می‌رسد

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

بازنگری قطر در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه

چهره ها/ عکس متفاوت از بازیگر «خانه به دوش» در مزار شهدا

تصویر قدیمی از ترلان پروانه در کنار آقای سوپراستار

نیویورک‌تایمز: اسرائیل تصور نمی‌کرد پاسخ ایران تا این اندازه شدید باشد

هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

هشدار رئیس ناسا نسبت به توانایی‌های فضایی چین

خواهرم رو بیشتر دوست داشتم

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت

رئیس «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

حمله فسفری رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

امیر سلیمانی: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شود

پیام مقامات آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم

اولین بازی "ریما رامین‌فر" در قاب تلویزیون

انتقاد جدی ربیعی از بازگشت گشت ارشاد؛ واقعا درک نمی‌کنم چرا جامعه را به تقابل می‌کشانید؟

بن‌گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد

فرصت مذاکره؟

گاف جدید بایدن را ببینید!

داماد گرفتنش هم دردسره

اژه‌ای خطاب به مسئولان قضائی: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید

اوکراین: اگر در برابر روسیه شکست بخوریم، «جنگ جهانی سوم» شروع خواهد شد

متفکر آمریکایی: چگونه بایدن به آتش جنگ در خاورمیانه دمید؟

کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید

چین: از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهیم کرد

رحیم‌پور ازغدی: این اولین‌بار است که اسرائیل تودهنی می‌خورد

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

شبکه «ای بی سی» آمریکا: پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است

واکنش جدید آمریکا و اروپا به پاسخ موشکی ایران

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی