اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شهردار پایتخت در شورا:

از خالقان دغدغه‌مند طرح رصد که کارستان کردند، تشکر می‌کنم/ قصد جلوگیری از فعالیت سراهای محلات را نداریم شهرداری تهران

از خالقان دغدغه‌مند طرح رصد که کارستان کردند، تشکر می‌کنم/ قصد جلوگیری از فعالیت سراهای محلات را نداریم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شهردار تهران با بیان اینکه مجموعه ای را تحویل مدیریت شهری دادند که قابل دفاع نیست و باید با جمع خودمان این کاستی ها را با تاکید بر پیوستگی شورای شهر و شهرداری و تسری آن به عناصر مختلف در شهر جبران کنیم، اظهارکرد: حدود 4ماه و 17روز است که در شهرداری در خدمت مردم هستم. با تاسی از مسیر مورد تاکید شورا چند اتفاق بزرگ را رقم زده ایم که برای این کارها نیاز بود "من" ها تبدیل به "ما" شود.

به گزارش خبرنگار شهر ، علیرضا زاکانی امروز یکشنبه- 26 دی 1400- در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر حضور پیدا کرد تا نتایج جلسات طرح رصد با حضور شهردار تهران ارائه و بررسی شود.
او در این جلسه گفت: شعف و مکنونات قلبی خودم را از طرح رصد که کار اساسی است و در کمیسیون برنامه و بودجه شورا صورت گرفته اعلام‌ و از خالقان آن تشکر می کنم که با یک کار جهادی این کار کارستان را خلق کردند. البته از مدیرانی که با دغدغه خدمت به شهر پا به عرصه گذاشتند باید هم پروژه ای از این جنس انتظار داشت.
2100 میلیارد تومان بودجه احتمالی طرح های محلی در بودجه 1401
شهردار تهران افزود: در بودجه سال1401حدود 2100میلیارد تومان برای این طرح های محلی در نظر گرفتیم که در روز سه شنبه بودجه را تقدیم شورا می کنیم. این کارها می تواند رضایتمندی را در قاعده هرم اجتماعی ایجاد کند و گام بعدی نظارت بر اجرای این کار است.
زاکانی ادامه داد: حدود 4ماه و 17روز است که در شهرداری در خدمت مردم هستم. با تاسی از مسیر مورد تاکید شورا چند اتفاق بزرگ را رقم زده ایم و برای این کارها نیاز بود که "من" ها تبدیل به "ما" شود. چرا که این مسأله بزرگترین مشکلی بود که در دوره قبل از ما وجود داشت. مجموعه ای را تحویل مدیریت شهری دادند که قابل دفاع نیست و باید با جمع خودمان این کاستی ها را با تاکید به پیوستگی شورای شهر و شهرداری و تسری آن به عناصر مختلف در شهر جبران کنیم.
او اضافه کرد: در حوزه هوای پاک شهرداری متولی هوای پاک شده البته 23دستگاه مسئولند اما قرار شد محور آن در تهران، شهرداری باشد و دستگاه های دیگر قرارگاه ایجاد کنند. در حوزه مسائل ایمنی به عنوان قائم مقام وزیر کشور این مسیر را دنبال می کنیم البته شهرداری به تنهایی کار را پیش نمی برد و جمع ظرفیت های تهران باید برای ایمنی پای کار بیاید. همچنین در حوزه سلامت جلسه ای برگزار شد با حضور روسای دانشگاه های تهران و معاون وزیر بهداشت تا این ظرفیت ها به هم گره بخورد تا امکان یک کار بزرگ و مناسب به وجود بیاید. چرا که تهران از نظرسلامت جزو فقیرترین نقاط کشور است و از پایین ترین سرانه ها در این بخش برخوردار است.
شهردار تهران بیان کرد: در حوزه اجتماعی نیز قرار شد شهرداری محور قرارگاه اجتماعی برای تهران قراربگیرد و امروز همه دستگاه ها در حال تلاش و کار هستند. در واقع مهمترین جزء این "ما" شکل گرفته است و کار را پیش می برد. با این مقدمات می توانیم نسبت به موضوعات شهر اشراف پیدا کنیم.
وی ادامه داد: طرح "رصد" در کنار "قرار خدمت" درکنار مسئولیت مناطق و نواحی و توجه به ظرفیت های مردم و ظرفیت پیوستگی با متن جامعه، اشراف به دغدغه‌ های مردم، در معرض نقد دیگران قرارگرفتن و خود را اصلاح کردن این امکان را بیشتر فراهم می کند؛ البته هنوز در ابتدای راهیم.
نیازها در شهر بیش از ظرفیت هاست باید مدیریت جهادی، خلاق و انقلابی داشته باشیم
زاکانی عنوان کرد: نیازها در شهر بیش از ظرفیت ها است و جبران آن جز از طریق همت، تلاش و خلاقیت و مدیریت انقلابی و جهادی میسر نیست. در واقع این گامی است که بعد از شناخت باید رقم بخورد.
لزوم شناخت ظرفیت های مردم و محول کردن کار به آنها
او یادآور شد: مرحله بعد، شناخت ظرفیت های مردم و محول کردن کار به آنها است. بار اصلی را باید مردم بردارند. شانه های باربر ما محدودیت دارند اما با بازوان قدرتمند و فکر پویای مردم می توان این مسیر را دنبال کرد. 
شهردار تهران تاکید کرد: در جلسه امروز به یکهزار و 141 طرح موضعی و 30 طرح موضوعی اشاره شده است که البته منابع مالی در این زمینه را تثبیت کردیم و گام دوم طرح نگهداشت شهر است که 35هزار عارضه در محلات به عنوان مشکلی که مثل تیغی در چشم مردم بود، شناسایی شد و دو ماه فرصت گذاشته شد. مثلا در بحث تیرهای چراغ برق، 900 تیر را شناسایی کردیم و 200 مورد آن جابجا شده است‌. ناظر به موضوع خودروهای رها شده در شهر، 2500 خودرو شناسایی و 800 مورد آن جابجا شد.
مشکل روشنایی در شهر حل می شود
زاکانی گفت: در بحث فضاهای بی دفاع شهری و روشنایی نیز هم با وزیر نیرو صحبت کردیم و هم با مدیران استانی جلساتی گذاشتیم و تفاهم نامه ای هفت بندی را تنظیم کردیم که یک بند آن مربوط به 370 هزار شعله چراغی است که‌ باید از گازی به LED تبدیل شود. این کار علاوه بر تامین روشنایی مطلوب، باعث صرفه جویی 200 هزار مگاواتی در مصرف برق می شود و شهرداری نیز برای این اقدام هزینه ای انجام نمی دهد.
با تمرکززدایی از مرکز مجموعه های ورزشی احیا و سرانه های ورزشی افزایش می یابد
او افزود: ناظر به سازمان ورزش نیز سیاست های گذشته را دنبال می کنیم اما باید مناطق و نواحی را تقویت کنیم و مناطق باید ید کاری ما باشند و برای این کار هم منعی داریم و مصوبه شوراست. درواقع باید با همکاری شورای شهر این تمرکز بشکند تا به سمت مناطق برویم و مجموعه های ورزشی را احیا و سرانه های ورزشی شهر را افزایش دهیم‌. در حال حاضر تمرکز بر 200مجموعه ورزشی امکان عملیاتی کردن ظرفیت ها را نمی‌دهد.
شهردار تهران ادامه داد: باید بحث تطویل فرایند صدور پروانه ساختمانی را از طریق مجلس دنبال کنیم. همچنین درخصوص چاله ها و گودبرداری های شهر، لایحه ای به شورا آورده ایم. ناظر به موضوع شن چاله، شن چاله منطقه 18 حدود 158 هکتار است که هم یک فرصت طلایی و هم خطر عظیمی برای شهر تهران است. اگر رودخانه کن در این شن چاله بیفتد و سست شود خطر جدی برای مجموعه مسکونی بالا دست خود ایجاد می کند. برای حل مشکل این شن چاله هم یک طرح فرامنطقه ای توسط معاونت خدمات شهری، هم پیگیری های معاون شهرسازی و هم ماموریت منطقه 18 را داریم.
تا افق 1410 باید صد درصد آبیاری از طریق پساب باشد
زاکانی اضافه کرد: ناظر به آبیاری فضای سبز 175میلیون مترمکعب مصرف آب داریم ‌ که درصد کمی از آن از طریق پساب است. در حال حاضر 750مخازن برای جمع آوری آب های سطحی داریم و مابقی آن از طریق قنات و سایر روش‌ها تامین می شود. تحقق این مسأله که تا افق 1410 باید صددرصد آبیاری از طریق پساب باشد را دنبال می کنیم.
لزوم تغییر نوع عوارض ساختمانی
او بیان کرد: در بحث شهرسازی باید نوع عوارضی که پیشنهاد می دهیم متفاوت از شرایط فعلی باشد. در خیلی از نقاط نباید عوارض بگیریم و در مناطق کم برخوردار نیز باید این مسیر را تسهیل کنیم. چرا که میزان عوارض در مناطق بالای شهرشاید 4 تا 5 برابر مناطق جنوبی شهر باشد اما سود آن در بخش های شمالی شهر چند ده برابر با مناطق جنوب شهر تفاوت دارد.
5بوستان بانوان امسال تاسیس می شود
شهردار تهران عنوان کرد: در بحث ورزش بانوان، در حال حاضر 7 پارک ویژه بانوان داریم و 5 پارک امسال تاسیس می شود و علاوه بر آن در 352پارک محلی نیز تمام یا بخشی از آن را به زنان و مادران و کودکان اختصاص می دهیم که برای این کار مناسب سازی می شوند.
قصد جلوگیری از فعالیت سراهای محلات را نداریم
زاکانی ادامه داد: در 347 سرای محله ای که وجود دارد طبق قاعده ای که سال 93 ابلاغ شده بود، عمل می شود. البته باید قراردادهای آنها در سامانه ثبت شود تا به موضوعات این سرای محله ها اشراف پیدا کنیم و باید این سراها به قرارگاه های محلی تبدیل شوند تا خدمت ویژه ای را ارائه دهند. با این حال اما خدمات فعلی در سرای محله ها استمرار پیدا می کند و نیتی برای جلوگیری از آن وجود ندارد .
او گفت: موضوعات ریزمقیاس را به هیچ وجه مستمسک قرار ندادیم تا از کارهای بزرگ وا بمانیم. در بحث های زیر ساختی، حمل و نقلی و زیست محیطی و سایز حوزه ها پروژه های بزرگی را در حال طراحی و دنبال کردن هستیم.
شهردار تهران افزود: پیشنهادات و نظرات شما در شورای شهر را به عنوان یک نهاد بالادستی در جهت مسیر اصلاح شهر دنبال می کنیم و با همه وجود از زحمتی که کشیده شد و امکانی که فراهم کرد تا با یک دید بازتری راه خود را دنبال کنیم، تشکر می کنم.
زاکانی بیان کرد: تلاش می کنیم شورا و مدیریت شهری تهران یک الگویی را ایجاد کند و برای این کار باید مسئولیت های خودمان را به نحو احسن بپذیریم. امید داریم این همکاری ها تحول بزرگی را ایجاد و طعم شیرین خدمت را به کام مردم بچشاند.
به گزارش شهر در این جلسه شورا علاوه بر علیرضا زاکانی شهردار تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/673004/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی