اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شریعت : با تشکیل شورای پژوهش، امیدواریم شاهد ارتقاء ظرفیتها در حوزه پژوهش ها باشیم وزارت رفاه

شریعت : با تشکیل شورای پژوهش، امیدواریم شاهد ارتقاء ظرفیتها در حوزه پژوهش ها باشیم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رییس ستاد هفته پژوهش تشکیل و احیای شورای پژوهشی وزارتخانه را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت : امیدواریم این شورای پژوهشی را با ترکیب مناسبی از نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه تشکیل دهیم و از این طریق شاهد ارتقاء ظرفیتها و بهره‌وری در تحقیقات و پژوهش ها باشیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی رضا شریعت رئیس ستاد هفته پژوهش و سرپرست موسسه کار و تامین اجتماعی در مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه گفت : بر اساس دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار بود 100مسئله اساسی وزارتخانه را شناسایی کنیم که در قالب این بسیج همگانی از همه معاونت‌ها و سازمانهای تابعه در خواست کردیم تا مهمترین ،فوری ترین و با اولویت ترین مسائل را شناسایی کنند که بزودی مهمترین آنها از طریق فرآیندهای علمی استخراج خواهد شد.
وی به اقدامات و پژوهشهای ارایه شده در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی وزارتخانه اشاره کردوگفت : امسال با توجه به محدودیت‌های مالی که وزارتخانه و سازمان های تابعه با آن مواجه بود تمام اقدامات با کمترین هزینه انجام شد.
وی افزود: با فراخوانی که موسسه کار و تامین اجتماعی با عنوان دبیرخانه هفته پژوهش برای ارسال آثار پژوهشی انجام داد نزدیک به 500 نفر از همکاران وزارت خانه که عمدتاً هم از ستاد و سازمان‌های تابعه و حتی استان ها بودند در این فراخوان شرکت کردند و توانستیم در پنج بخش برگزیدگان را با داوری های بسیار دقیق و در حد توان شناسایی کنیم که در حوزه مقاله ، رساله دکترا، طرح پژوهشی ، ترجمه و تالیف امروز با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از این پنج برگزیده تقدیر خواهد شد. 
شریعت از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش با حضور همه اعضای ستاد و رونمایی از 60 کتاب و نشریه تخصصی به عنوان دیگر فعالیت ستاد هفته پژوهش نام برد.
وی افزود : همچنین معاونت‌های وزارت خانه و سازمان‌های تابعه هم برنامه‌های مستقلی را به مناسبت هفته پژوهش اجرا کردند . 
وی تاکید کرد : نکته بسیار مهم در این عرصه ، مشارکت مدیران ارشد وزارتخانه است که بسیار خرسندیم تمام مدیران عامل سازمان‌های تابعه و روسای سازمان‌ها شخصاً در این برنامه ها حضور داشتند . 
وی افزود: در ستاد وزارتخانه نیز معاونین و مدیران مشارکت و حمایت موثری از امر پژوهش داشتند که قطعا" از نقش و حمایت آنها در این حوزه نمی‌توان غافل شد. 
شریعت افزود : همچنین در هفته پژوهش از 20 تا 24 آذرماه وبینارهای علمی بسیار ارزنده‌ای هم از طریق موسسه و با همکاری معاونت های مختلف به صورت مشترک برگزار شد که مورد توجه علاقه مندان به این حوزه قرار گرفت . 
شریعت افزود: از جمله اقداماتی که در طول این هفته انجام شده و انتظار داریم که مورد اهتمام قرار گیرد ایجاد دبیرخانه دائمی هفته پژوهش است. 
شریعت تشکیل دبیرخانه هفته پژوهش را میدانی برای رقابت و عرصه فعالیتهای پژوهشگران دانست و گفت : امیدواریم با تشکیل دبیرخانه هفته پژوهش، این امر منجر به این شود که در هفته پژوهش بتوانیم دستاوردهای یک سال را به نمایش بگذاریم.
وی همچنین احیای اتاق های فکر را با توجه به تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این وزارت خانه و مجموعه های تابعه به عنوان اندیشکده‌هایی دانست که مسائل کاربردی و راهبردی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهند . 
وی افزود: یقینا" با راه اندازی اتاق های فکر یک هم افزایی و هماهنگی لازم در میان سازمان‌های مختلف برای یافتن راه حل های بهینه بوجود خواهد آمد . 
وی کیفیت مدارج تحصیلی نیروهای تحصیل کرده در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را هم سرمایه بسیار ارزشمندی برای فعالیت در این حوزه ها ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون در ستاد وزارتخانه جمعی از نخبگان تحت عنوان دستیاران مدیران فعالیت دارند که لازم است از ظرفیتها و توانمندیهای آنان به نحو مطلوب در حوزه های مختلف بهره مند شویم . 
رییس ستاد هفته پژوهش همچنین تشکیل و احیای شورای پژوهشی وزارتخانه را با اهمیت ارزیابی کرد و گفت : با توجه به اینکه منابع محدود و نیاز ها فراوان است بنابراین با توجه با تاکیدات وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، ضروری است که نیازهای اساسی و واقعی را شناسایی کنیم. همچنین امیدواریم این شورای پژوهشی را با ترکیب مناسبی از نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه تشکیل دهیم و از این طریق شاهد ارتقاء ظرفیتها و بهره‌وری در تحقیقات و پژوهش ها باشیم. 
وی همچنین به انتخاب پروژه دیده بان جهانی کارآفرینی (GEM) اشاره کرد و گفت : طرح پژوهشی:«ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینی در کشور بر اساس مدل دیده‌بان جهانی کارآفرینی» که با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام شده، به عنوان طرح برتر انتخاب شد.
وی افزود: دیده بان جهانی کارآفرینی وضعیت کارآفرینی را در 104 کشور اندازه گیری می کند و به عنوان معتبرترین تحقیق پیرامون کارآفرینی در جهان شناخته شده است.
این طرح بر چهار هدف اصلی مقایسه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به سطح و ویژگی در کشورهای عضو،تبیین تأثیر فعالیت کارآفرینانه بر رشد اقتصادی کشورهای عضو،شناسایی موانع کارآفرینی
پیشنهاد سیاست های مؤثر و هدفمند توسعه کارآفرینی تمرکز کرده است.
وی گفت : پروژه دیده بان جهانی کارآفرینی( GEM ) با حمایت و پشتیبانی موثر موسسه کار و تامین اجتماعی به عنوان طرح نمونه صنعت و دانشگاه انتخاب شده است. 
وی تصریح کرد : قطعا این خبر بسیار خوبی بود که پروژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در عرصه مجموعه های آکادمیک و دانشگاهی به عنوان پروژه نمونه انتخاب شده است.
24 آذر 1400 19:08
کد خبر : 251,260
کلیدواژه ها: شریعت,موسسه کار و تامین اجتماعی,هفته پژوهش
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/666485/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی